Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een verhaal Marietje! Complete rust, dat is inderdaad niet makkelijk.

Je zult alle tv series nu wel van binnen en buiten kennen.....

Ik hoop dat jullie beidjes het zo lang als nodig is uithouden op de bank en in bed, voor je kindje makkelijker dan voor jou.

Een dikke knuffel van mij!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he marietje.

gadverdame al dat bedrust ik heb drie dagen op de bank gelegen omdat ik ziek was en ik was het vandaag wel zat dus heb geprobeerd weer wat huishoudelijke dingetjes te doen. ben nu weer beroerd. moet er niet aan denken dat ik dat een paar weken zou moeten. kan bij mij ook niet aangezien ik er nog twee heb rondlopen.

wie weet loopt het allemaal nog heel anders mijn vriendin bij wie drie weken geleden de vliezen zijn gebroken is nog steeds niet bevallen dus na de weeenremmers zijn ze niet meer terug gekomen.

veel sterkte.

liefs

Geplaatst

Hoi Marietje,

Wat een verhaal zeg, je had het er zelf al over gehad dat je dacht dat je baby eerder zou komen maar niet zo snel natuurlijk!!!! Nou meid flink rust houden (als je dat lukt) en laat de mensen je zoveelmogelijk helpen nu je het nodig heb. Waarom met 32 weken nog weeremmers en met 34 weken niet meer? Is dat omdat de longetjes nog niet volgroeit zijn zijn of andere reden? Ik wens je heel veel beterschap en ik hoop dat baby nog even lekker een paar weken in je buik wil blijven....

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey Dinky

Die twee weken schijnen voor de ontwikeling van de kleine toch wel beter te zijn. We gaan maar op oordeel ziekenhuis af en doen ons best!!!!

Geplaatst

Haha Vanessa,

Ik herken het hoor. Zat me in ziekenhuis af te vragen hoe ik jullie dit moest laten weten en hoe het met jullie ging hahahha

Geplaatst

O Marietje, daar ben je dan! Eindelijk! Ik begon me echt zorgen te maken en terecht! Wat een verhaal! Neem aub die rust hoor, want je moet echt proberen die 34 weken te halen. Ik ben blij dat je weer thuis bent, maar hou jezelf goed in de gaten.

Morgen mag ik weer naar de gyn. Ik heb ook vel harde buiken, dus hij zal wel gaan 'voelen'. Dit deed hij 4 weken geleden ook nadat ik had gezegd dat ik veel harde buiken heb. Ik zal wel zien. Ik wil weten hoe ons kindje er nu uitziet en hoe zwaar. Ik voel ze steeds minder en dat geeft weer zorgen. We zijn nu zo dichtbij en ik wil iet dat er nog iest misgaat. Ik droom ook eng! Ik begin het toch steeds enger te vinden. Nou ja, gewoon rustig blijven en over je heen laten gaan. De ene x gaat dit beter dan de andere x. Ik laat jullie wel wetn hoe het gisteren was.

Met de verhuizing gaat alles OK. We verwachten donderdagavond in ons huis te slapen. Spannend! Ik vind het wel frustrerend dat ik niets mag doen.

We hebben wel een probleem en dat is dat we misschien vanaf morgen of donderdag geen internet meer hebben. Ze verwachten ook dat we in het nieuwe huis een aantal dagen of weken!! geen internet hebben. Dit vind ik zooooo balen, want ook wij zijn verknocht aan jullie. Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

Liefs en lekker slapen voor straks!

x

Geplaatst

Renee, dat gaat niet hoor! We kunnen toch niet zonder jou!

Leg maar uit aan de provider dat je zwanger bent en ons op de hoogte moet houden.

Anders mag je mij wel smsen en dan typ ik het wel uit op het forum.

Knap dat je nog steeds rustig aan doet. Nog heel even volhouden.

Geplaatst

hallo Renee

ik wens je veel succes met verhuizen morgen en hopelijk hebben je snel weer internet we willen natuurlijk wel op de hoogte gehouden worden. ook mij mag je smsen als je mijn nummer nog wil hoor ik het wel. dan stuur ik je wel even een prive bericht.

marietje: hoe is het nou met je hou je het nog een beetje vol zo.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Renee laat wat weten hoor, inderdaad zijn we een hecht kluppie geworden!!!

Vanessa, begree uit teruglezen dat dingetjes niet helemaal lekker liepen. Ondertussen alles iets beter??

Svenja, weer opgeknapt? Dat bankhangen is niet ideaal inderdaad.

Hier gaat alles redelijk. Vanmorgen wat hulp gehad hier thuis. Beneden is de boel weer glad, de vluchttas staat weer schoon ingepakt klaar en er zijn een paar wassen gedraaid. Vanmiddag weer op bed gelegen en geslapen. Merk daarna het verschil wel in de buik. Ik heb gisteren wel een paar harde buiken gehad, maar dat schijnt normaal te zijn. En zolang ze niet te veel, te lang en geen pijn doen is dat niet erg zeiden ze. Nog 4 nachtjes slapen en ik heb de eerst mijlpaal gehaald. Ben echt blij als het zondag is. Dan nog 2 weekjes en het ergste gevaar is geweken. Zou het liefst in winterslaap vallen en over twee weken wakker worden.

Bij julli nog gekke kwaaltjes, dingetjes enz. Merk wel dat er bij iedereen iets is wat ons enorm bezig houdt. In ieder geval weer succes allemaal!!!

Geplaatst

Hier gaat het gelukkig ietsje beter. Schoonfamilie heeft zoals het er naar uit ziet de handdoek in de ring geworpen en stellen zich een ietsje pietsje liefdevoller op. Dikke maatjes zullen we nooit worden maar elkaar accepteren is toch wel een must!

Moet gewoon volledig werken omdat ons personeel weer eens ziek is. Hij ligt vanaf zaterdag al op bed (zegt hij) en houdt dit zeker vol tot vrijdag....

Ik merk echt dat iedere dag iets zwaarder wordt. Zat net ook iets te hoog met mijn suiker en dat is ook niet echt handig.

Laten we gewoon afspreken dat we allemaal rustig aan doen en vooral stress proberen te vermijden!

In ieder geval een dikke knuffel!!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Gooi jullie nummer maar door hoor! Ik ben er nog wel, MAAR vanaf morgen zeker niet meer.... Balen he?! Morgen gaat hier de stekker eruit.

Vandaag bij gyn geweest. Ik heb een half uurtje aan de monitor gelegen en ik vond het een grappige ervaring. Alles zag er goed uit. Wat contracties, maar die horen erbij. Ze is momenteel 2.8kg en hij vindt dit een mooi gewicht. Zeker niet overdreven zwaar. Volgende week, 10 december moet ik nog eens terug en op 16 december moet ik rond de middag inchecken in het ziekenhuis. De anesthesist wil me de dag vantevoren al in het ziekenhuis hebben, omdat ik zwdiabetes heb en dit willen ze onder controle hebben voor de operatie. Dus....de nacht van 16 op 17 december zal deze dame niet slapen om vervolgens op 17 decmber om 8 uur de keizersnee te ondergaan...... Ik heb mijn gyn gezegd dat hij goed moet slapen die nacht (voor mij ook!) en hij moest lachen. Het komt nu zo ontzettend dichtbij! Brrrrrrrrrrrrrrrr...

Vanessa, fijn dat het iets beter gaat met je en je schoonouders. Schoonfamilie blijft een ras apart he?! ;-) Hou je rustig.

Marietje, o wat zullen de weken lang gaan duren als je niets mag doen. Nou ja, alles voor het goede doel. Luister aub naar je lichaam en hou je rustig. Geniet maar van alle hulp die je hebt.

Liefs

Geplaatst

zo dames.

hier gaat het wel weer wat beter wordt alleen een beetje moe van al het niezen en de loopneus. achja bouwt de beeb weer afweerstoffen op.

vanessa.: gellukkig gaat het weer beter met je schoonouders. maarja het blijft een feit schoonfamilie is een geval apart. doe mij maar gewoon lekker mijn eigen gezinnetje.

marietje: in iedergaval heb je lekker hulp in huis want anders ben je nog in staat om het toch maar allemaal zelf te doen helemaal met het nesteldrang.

renee: ik heb je mijn nummer gestuurd wel laten weten hoor als er iets is en ik zal 17 dec om 08:00 uur aan je denken.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles rustig,maar zelf ben ik heel onrustig, weet het niet. Geen harde buiken of zo maar voel me raar, anders, nou zo eerst maar weer eens een tukkie doen.

Geplaatst

hallo dames

marietje je zou wel gewoon last hebben van de verveling. is ook heel vermoeiend.

ik heb me vandaag lekker laten verwennen. ik heb vandaag extensions laten zetten en heb nu lekker lang haar. volgende week zaterdag heb ik een zwangerschaps fotoreportage dus ben er nu helemaal klaar voor.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Alles goed? Ik lees dat Dees al bevallen is. Echt leuk!

En hier gaat het ook al opschieten. Vanaf gister is mijn verlof ingegaan en heb ik wat meer tijd om te schrijven. Ik schrijf niet altijd mee, maar lees wel mee,hoor.

De foto's van Svenja heb ik ook allemaal gezien. Erg leuk en mooi,hoor. En je zit al in je nieuwe huis. Echt goed. En binnenkort de zwangerschapsreportage. Ik heb dat vorige week laten doen. Ze zijn heel mooi geworden. Echt een aanrader voor iedereen.

De grote dingen voor hat kamertje zijn gedaan: scheidingsmuur, verven, behangen, laminaat, meubels zijn er, vitrages, rolgordijnen, etc. Ik moet nog de plank ophangen. En ik ben nu bezig om alles te wassen en te strijken. En leuk in te richten. Als het klaar is, zal ik proberen om een foto te maken. Deze week zal ik ook mijn vluchtkoffertje klaarzetten. Hebben jullie nog tips voor het koffertje? Wat moet ik absoluut niet vergeten? Ik beval in het ziekenhuis en daarna ga ik naar een kraamhotel. Direct alle spullen meenemen of niet?

Afgelopen woensdag naar de gyn geweest. Ze hebben via de echo gekeken of mijn placenta niet meer voor mijn baarmoedermond ligt en dat was niet zo. De kleine is ook al ingedaald en ligt goed. De kleine is nu ongeveer 2600 gram.

Volgende week komt de kraamzorg langs. Dan heb ik een intakegesprek. Ik ben benieuwd. Was dat bij jullie ook?

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hey Gorgi,

Gezellig je bent er weer. Welk ziekenhuis ga jij eigenlijk bevallen?? Zie dat je uit Rotterdam komt. Ik beval in Zuider.

Ik heb oorsponkelijk ook kraamhotel besproken, maar ga ze zo even bellen. Door de dreigende vroeggeboorte zou het betekenen dat ik alleen naar kraamhotel zou gaan. Als de kleine gewoon gehaald wordt met 38 weken, dan moet mijn vader het ziekenhuis in en wordt het voor iedereen erg lastig dat ik in kraamhotel zou zijn. Al met al wordt het een keuze die ik pas kan maken als de kleine er is. Ik zou drie nachten gaan en vervolgens nog kraamhulp thuis. Die zijn vorige week geweest en da kan ter plekke geregeld worden. Ze hebben alles in dossier vermeld. Gesprek was informatief. Vragen over gezin en huisdieren enz. Verder niets bijzonders.

Nou meid geniet van de vrije tijd en succes met de voorbereidingen.

Geplaatst

hallo gorgi

ik wil die foto's van de reportage wel zien hoor.

het is normaal dat de kraamzorg bij de eerste zwangerschap langs komt bij de tweede op derde kun je ervoor kiezen om het gewoon telefonische af te handelen.

maar als je al naar een kraamhotel gaat heb je toch helemaal geen kraamzorg meer nodig.

het belangrijkste in je vluchttas is je fototoestel.

verder. schoon ondergoed en schone pyama of huispak voor na de bevalling. een paar luiers. het eerste pakje. jasje en sjaal muts handschoenen. haarborstel tandenborstel en tandpasta. volgens mij heb je dan wel zo een beetje de eerste benodigdheden. de rest kan altijd nog na de bevalling door je man gehaald worden als dat nodig blijkt te zijn.

liefs

Geplaatst

Svenja: dank je wel voor de tips. Ik verblijf maar een paar dagen in het kraamhotel en heb dan ook nog een beetje kraamphulp in huis. Maar ik zal dat volgende week wel horen.

Ik zal even kijken of ik een foto kan plaatsen van de zwangerschapsreportage. Ik krijg nog een dvd met foto's.

Marietje: ik ga in het SFG bevallen. Daar zit ik ook nu qua controle. Ik hoorde van de yoga-lerares dat het niet altijd zo is, dat je ook bevalt in het ziekenhuis wat je hebt opgegeven. Ze moeten ook nog plek hebben. En ik hoorde dat het deze maand echt een babyboommaand is en dan nog de feestdagen erbij...Ik ben benieuwd.

Nou meiden, vandaag alles gewassen. Morgen geen tijd, want dan vieren we Sinterklaas. Dat doen we elk jaar met elkaar: gewoon elke keer met z'n ' tweeen'. We gaan 's ochtends naar de film, doen iets leuks (morgen naar Holliday on Ice show), hebben een kleinigheid en een gedichtje voor elkaar en gaan uiteten of gaan thuis gourmetten. Zondag ga ik weer verder met het kamertje. Als die klaar is, zal ik wat foto's maken. Ik heb zulke mooie kamertjes gezien op dit forum.....

Nou meiden, geniet van het weekend en tot gauw.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

hallo dames

hebben jullie een leuk weekend gehad. en nog verwend door sint en piet.

wij hebben gisteren sinterklaas gevierd en de kids zijn weer onwijs verwend.

vandaag bezig met de kerstboom opzetten. laat de koude winter maar komen.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier in de Sint ook geweest hoor, leuk voor mijn neefje, was gewoon een leuek avond!!! Gisteren een engel op bezoek die alles kwam stofzuigen en dweilen. Fijn dat er zulke mensen zijn. Besloten dit jaar alleen 2 grote kerststukken neer te zetten en een vaas met takken met die lampjes. Geen idee hoe alles gaat lopen en zelf kan ik er niet veel aan doen. Dus dan maar beperkt dit jaar. Zijn nu al weddenschappen in familie, dathet een kerstkindje gaat worden hahahahaha. Hopen dat het zo lang blijft zitten!!

Vanmiddag naar gyn. Heb geen weeen maar blijf een branderige drukken gevoel houden. Af en toe het gevoel dat er iets uitzakt, mar goed kleine was al ingedaald volgens gyn, dus wat dit dan is maar even navragen. Ach heb een vragenlijstje, dus maar eens even zien!!! Nou ga opschieten, anders ben ik nog te laat!!

Doei doei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden