Jump to content

Aan begin van 2e ICSI. Wie nog meer?

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Voor mij is dit de eerste keer dat ik een bericht op een forum plaats. Tot nu toe las ik alleen de berichten en dat gaf veel herkenning en steun. Maar nu is dan toch het moment gekomen dat ik zelf ook maar eens wat schrijf en natuurlijk hoop dat er iemand reageert.

Ik heb net de eerste spuit Decapeptyl gezet. We hebben al een heel traject achter de rug (net als iedereen hier lijkt me!). September 2005 ben ik gestopt met de pil en we zijn nu ruim 2 jaar in behandeling in het ziekenhuis. Er is geen duidelijke reden waarom het niet lukt. Na stimulatie met Clomid/ spuiten en 6 IUI's kwamen we vorig jaar september in aanmerking voor IVF, omdat we al 3 jaar bezig waren om zwanger te worden. Maar bij onze eerste IVF poging vorig jaar is er geen enkel eitje bevrucht. Dat was een enorme klap, omdat er tot dan toe niks mis was met het zaad van mijn man. Toch zwommen ze niet het eitje in. Het kan iets te maken hebben met een tekenbeet die hij toen had opgelopen, maar zeker weten ze dat niet. Dus in december werd het ICSI. We wilden niet nog een keer het risico lopen dat er geen bevruchting zou optreden. Gelukkig toen wel (9!) bevruchte eitjes, waarvan er ook nog 4 ingevroren konden worden en 3 zijn er goed ontdooid. Maar helaas...nog steeds niet zwanger. Dus nu op naar de 2e ICSI poging! Zou leuk zijn om hier ervaringen te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

Groetjes,

Neel

Posted

Fijn dat je nu ook mee gaat schrijven. Van harte welkom bij ons.

Onze tweede ICSI is uitgemond in een zwangerschap, ik hoop dat dit voor jullie ook is weggelegd.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi Neel,

Welkom hier! Wij beginnen in juni met icsi 3, we komen elkaar misschien wel tegen op het wachtbankje want ik heb een kort schema.

Succes!

Henne

Posted

Hallo Neel,

Welkom op de site, wij zijn nog niet aan onze 2de poging begonnen, eerst proberen met 2 cryo's....

In ieder geval wil ik je alvast heel veel succes wensen !!!!

Zoals je ziet zijn er heel wat lotgenoten en ieder vind gelukkig steun en positieve verhalen bij elkaar....

groetjes

Posted

Hallo allemaal!

Fijn al deze reacties.

Vanessa: ik heb jouw hele verhaal ook gelezen en dus indirect met je meegeleefd. Gefeliciteerd en vooral genieten!! Hetzelfde geldt voor het verhaal van Daan. En het geeft ons weer goede hoop natuurlijk! En Meiske74: spannend een tp! Volgende week al lees ik. Hoe me op de hoogte! Henne, naar verwachting punctie rond Pinksteren, dus we zullen redelijk gelijk op gaan volgens mij.

Op dit moment lijkt het in mijn omgeving of wij de enigen zijn die niet zwanger zijn. En dan ook nog na 1 of 2 keer proberen.

Tot later,

en ook de groeten van mijn man (hij is erg nieuwsgierig wat ik allemaal schrijf!).

Neel

Groetjes

Posted

Hallo,

Ik heb trouwens een vraag over het spuiten van Decapeptyl. De vorige keren hadden wij Cetrotide en die spuit zet je in een hoek van 45 graden in een huidplooi (dus schuin onder de huid brengen). Puregon spuit je in een hoek van 90 graden (dus loodrecht op je buik). Weet iemand hoe dat met Decapeptyl zit? Ik kan niks hierover vinden in de bijsluiter en in het ziekenhuis hebben ze er niks over gezegd.

Groetjes!

Neel

Guest ms78
Posted

hoi hoi,

ik kom ff meelezen, want ik ben bezig met het spuiten voor mijn eerste icsi behandeling,....

over je vraag, ik moest deca recht inspuiten,... dus 90 graden,.....

ik heb zelf 3 IUI pogingen gehad, en zelfs voor we met ivf konden beginnen wou de gyn een test of we geen icsi mochten doen, want mijn man zijn zaad was erg slecht,....

Wij beginnen dus binnenkort met icsi,.... spuit sinds 8 mei de deca, en sinds vandaag puregon,......

de 22e moeten we heen om te kijken hoever mijn lichaam is,... en dan hoor ik wel over wanneer ik de laatste spuit mag zetten,.... en wanneer ik de punctie zal gaan krijgen,.....

Posted

Hallo Neel,

Welkom, bij ons is vorige week onze 2e verse icsi poging mislukt, maar nog 3 cryo's dus we hebben weer hoop op de volgende keer. Ik spoot mijn decapeptyl gewoon loodrecht/ 90 graden. De naald is niet zo heel erg lang dus als je 45 graden spuit zal het ook wel niet zo veel uitmaken. Subcutaan (onderhuids) kan namelijk op allebei de manieren en zal de opname van het middel niet anders zijn.

Succes en hopelijk zien we elkaar op het wachtbankje van juni!!

Sandra

Posted

Dank voor jullie reacties. De Cetrotide moest wel schuin gezet worden, maar die naald was ook een stukje groter. Het viel me al op dat de naald van Deca hetzelfde is als de Puregon. Vandaar dat ik me dit afvroeg. Vanavond dus loodrecht.

Sandra: echt balen dat je 2e poging is mislukt! Onze gyn zegt dat tp met cryo's net zo'n grote kans van slagen heeft. En dat zelfs in de toekomst misschien wel alleen cryo's worden teruggeplaatst, omdat je lichaam dan veel rustiger is . Succes!! Hoe me op de hoogte.

En ms78, volgens mij gaan we met ons schema gelijk op. Ik heb FM op 23e (omdat ze 22 dicht zijn i.v.m. hemelvaart...anders ook 22e). Jouw zh is wel gewoon open begrijp ik?

Groetjes,

Neel

Guest ms78
Posted

ja, hier zijn ze wel open,...... maar ook in het weekend gaan de behandelingen door,......

hmm, dat het met cryos beter lukt ist ik niet,......

maar goed, ik hoop ook niet dat het zover komt,. hahaha

laat het maar meteen lukken,......

ben kotsmisselijk en hooftpijn,..... zal het van mijn eerste puregonspuit komen?? ik moet hem trouwens smorgens zetten,...... hoor van velen dat zij het 's avonds moeten??

Wel spannend dat we ongeveer gelijk lopen,. kunnen we samen nagelsbijten straks,.....

Posted

Ik hou je zeker op de hoogte, gek dat ik toch eigenlijk niet kan wachten voor een tp. Soms bekruipt mij het gevoel van angst, straks hebben we een kleine en valt het tegen of zo. Wat is een mens toch raar he? Waarschijnlijk komt het ook omdat we het er samen toch over gehad hebben wat te doen als straks de 3e poging ook is mislukt. Maar ja eerst nog een cryo'tje, de vorige keer was de ontdooiing ook 100% en als ik eerlijk ben dat hoop ik op 2 cryotjes die teruggeplaatst worden. Dat betekend dan wel mindere kwaliteit.

Ach het is al weer een heel verhaaltje geworden maar we gaan elkaar op het wachtbankje van juni zeker terugzien. Jullie tp is eerder dan die van ons. Succes.

Sandra

Posted

Hoi Neel,

Onze eerste icsi poging is ook mislukt, ze hadden 4 eitjes weggehaald bij de punctie, maar er was er maar 1 rijp, deze is wel bevrucht, maar heeft zich niet goed gedeeld. Dus wij hadden ook geen tp. Dat is idd een enorme teleurstelling, voor mijn gevoel was deze poging niet helemaal tot zijn recht gekomen. Maar ja, wij gaan nu ook weer vol goede moed op voor de 2de poging.

We moeten 20 mei terug voor evaluatie gesprek en een ander prikschema, dus wij starten eind mei, begin juni met de 2de icsi poging.

Nou meid, ik wens jullie heel veel succes en geluk bij jullie tweede poging en ik hoop dat we samen met de andere meiden die nu bezig zijn op het wachtbankje van juni komen te zitten.

Groetjes Mandy

Posted

Hoi allemaal,

Mandy, ook veel geluk bij de volgende poging! Krijg je meer hormonen de volgende keer, zodat er misschien meer eitjes zijn?

ms78; ik heb geen bijwerkingen van de Puregon. Ik heb juist het idee dat als ik hormonen spuit me beter dan ooit voel en veel meer energie heb. Vreemd maar waar. Misschien heb je gewoon een griepje onder de leden?

En Witje: het zal vast niet tegenvallen als je kinderen hebt, maar er komen misschien ook wel weer andere zorgen voor in de plaats. Maar wij weten in ieder geval hoe graag we een kindje(s) wilden!! Ik vind dat je best vaak ouders hoort klagen over hun kinderen, dat ze niks meer samen kunnen doen, niet meer ver weg op vakantie, niet meer uitslapen enz...Dan denk ik, je moet eens weten hoe graag ik NIET wil uitslapen en NIET met 2-en op vakantie wil! Ik wil die achterbank vol met kids!

Mijn man en ik zijn het er over eens dat we meer dan 3 pogingen doen als dat nodig is en het ziekenhuis dat ook nog ziet zitten. Zo lang er hoop is gaan wij door. Want wat is nu 3 pogingen??? Voordat de verzekering onbeperkt vergoedde deden heel veel stellen meer dan 3 pogingen. Ik ken een stel die 5 IVF pogingen heeft gedaan en een 2-ling heeft gekregen. Dat was nog voordat de magische 3 pogingen-grens werd vastgesteld. Daarnaast hebben we ons ook al aangemeld voor adoptie. Maar dat is ook een traject van 3 tot 5 jaar. Tegen die tijd zijn we ook wel uitgedokterd waarschijnlijk. En mocht ik zwanger worden, dan weet ik niet of ik nog een keer de hele molen in wil. Adoptie is natuurlijk ook een mooie manier.

Neel

Posted

Hoi Sandra,

Ik wilde even tegen je zeggen dat het leven met kinderen zeker niet tegenvalt.

Tuurlijk is het zwaar en moet je jezelf regelmatig even weg cijferen voor je kindje en is het een 24 uurs job, maar dat gaat eigenlijk vanzelf. Je krijgt er zoveel onvolwaardelijke liefde voor terug en iedere fase van je kind heeft iets leuks, het eerste lachje, het eerste tandje, het eerste woordje en ga zo maar door. Mijn kleine man heeft afgelopen zaterdag zijn zwemdiploma gehaald en dan voel je je als moeder zo vreselijk trots en dan smelt je als je zo'n klein mannetje ziet stralen omdat het hem gelukt is. Of als hij spontaan even komt kroelen en zegt "mama ik vind je zo lief, als ik groot ben ga ik met je trouwen". Dat zijn zulke bijzondere momenten en dan ben ik het helemaal met Neel eens, daar kan geen dure, luxe vakantie tegen op. Het is inleveren, maar je krijgt er zoveel voor terug. En tuurlijk zou je ze soms ook wel even achter het behang willen plakken hoor haha.

Maar meid, niet twijfelen, het moederschap is geweldig.

Veel liefs x

Posted

Mandy,

jaaaa dat wil ik ook!!!! Dus bij mijn geen twijfel hoor; nooit geweest ook. Ik weet al zoooo lang dat ik moeder wil worden! Heb nog tot mijn 29e gewacht met stoppen met de pil, want eerst studeren, werken enz...Ik wilde wel al eerder stoppen met de pil, maar mijn man was daar nog niet aan toe. Zo'n besluit neem je natuurlijk wel samen. Dus mijn biologische klok is al een jaar of zes aan het tikken!

En dan te bedenken dat ik altijd heel secuur de pil slikte. Vergeten: condoom gebruiken, geen enkel risico lopen! Ha, als ik dat had geweten....

Neel

Posted

Hallo allemaal,

Even laatste stand van zaken. Vrijdag a.s. 1e echo; heb wel meer last van mijn buik dan andere keren (of beeld ik me dat in?). Maar komt misschien ook omdat ik eerst Cetrotide gebruikte en dan zet je maar 4 dagen 2 spuiten. Nu al vanaf begin 2 spuiten, dus het wordt wel al gevoeliger allemaal.

Volgende week verwacht ik ergens de punctie. Hopelijk kunnen ze er vrijdag al iets over zeggen, maar ik verwacht dat ik maandag nog een keer moet komen voor een echo. Meestal ben ik een 'slow starter' en begint alles pas na een dag of 10 goed te groeien. Gelukkig weet ik dat nu, want de eerste keer dacht ik dat de hormonen niet echt aansloegen. We zullen zien! Lekker vrij morgen en dan vrijdag om 8.30 al afspraak in het ziekenhuis.

Neel

Posted

Hallo,

Morgenochtende de punctie.

ms78; zie dat jij ook morgen de punctie hebt. We gaan dus echt gelijk op. Het wordt mijn 3e punctie, maar toch ben ik wel weer zenuwachtig. Niet voor de punctie, maar het wachten daarna. Eerst het spannende telefoontje of er bevruchting is, dan 2 weken wachten. Pffffffffffffffffffffffff

Had je veel eitjes? Bij mij zitten er als het goed is 8. Maar vorige keer waren het er ook een paar meer dan ze dachten. Die zitten dan verstopt achter een andere follikel en komen pas in beeld als er geprikt is. Ben benieuwd! Voel me wel een echte 'broedkip'. Heb ontzettend opgezette buik. Niet normaal! Veel erger dan de vorige 2 keren. En heel veel plassen.

Neel

Posted

Hoi EDR,

Jij hebt vandaag een tp gehad zie ik. Ook in de spannende wachtweken dus. Succes!!

Neel

Posted

Neel dank je. het is ook spannend maar de komende week ga ik alleen maar genieten van het feit dat we al weer zover zijn gekomen. Dit pakt niemand ons af. Ook even geen stress, geen spuiten, geen ziekenhuis. Lang pinksterweekend voor de boeg, mooi weer op komst. Prima toch? VOlgende week ga ik wel weer zitten stressen!

Guest ms78
Posted

EDR geniet er maar lekker van,...... en we duimen he,....

Neel,...... ik heb vandaag een terugplaatsing,..... en jij??

Ik had 18 eitjes, waarvan er 12 bevrucht zijn,...... (mooi wat voor in de vriezer, lijkt mij zo.....)

Heb je ook die super bolltjes die je moet inbrengen?? wat een geklieder soms,. hahahaha

ik kon trouwens een paar dagen nit hier komen, waren er meer die daar last van hadden??

Posted

Hoi ms78,

dat is een superoogst! Ik had 7 eitjes, waarvan 6 bevrucht. Gisteren zijn er 2 teruggeplaatst. Op de een of andere manier ben ik zenuwachtiger dan de vorige keren na de terugplaatsing. Ik ben erg bang voor weer een teleurstelling, want ik weet nu zo goed hoe het voelt als het mislukt is.

En inderdaad ook utrogestan bolletjes. Waarom noem jij ze super bolletjes? Het geklieder komt altijd na een paar dagen bij mij. Alsof ze de eerste dagen helemaal worden opgenomen en daarna niet meer. Hoeveel bolletjes moet jij trouwens gebruiken? Ik 4 per dag; in sommige ziekenhuizen schrijven ze er 6 voor (dat is wel meer geklieder dan natuurlijk).

Geniet van het mooie weer!

Neel

Guest ms78
Posted

Hoi Neel,

ik vind het rot bolletjes, maar goed,.... ze moeten goed helpen toch?? ik moet er 3x 2 inbrengen, en vind dat echt geklieder,......

Zonet is er 1 terug geplaatst (18 cellig),..... en er zijn er 6 ingevroren,...... (12 was leuker geweest, maar volgens de artsen waren 6 ook een hele mooie score,......

Nu samen duimen dat het blijft zitten he,.....?????

Posted

He ms78,

Superspannend! 18-cellig heb ik trouwens nog niet eerder gelezen. Bedoel je niet 8-cellig? En 6 ingevroren is een mooie score!

Ik weet nog niet hoeveel cryo's er zijn. Ze laten het nog 2 dagen langer doordelen dan de 'verse' embryo's en dan kijken ze welke goed genoeg zijn om in te vriezen. Elk ziekenhuis hanteert weer een ander protocol blijkbaar. In welk ziekenhuis ben jij in behandeling?

Neel