Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal :icon_sunny:

Ik ga vrijdag bellen met een acupuncturiste om een afspraak te maken. Ik heb het idee dat alles wat een steentje kan bijdragen een positief effect op mij moet hebben. Ook voor de rust in mijn hoofd zal het niet verkeerd zijn om lekker rustig te zijn.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zo ja wil ik er alles over horen.

Groeten Sandra

• Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hoi witje

ik heb er geen ervaring mee maar ben er wel in geinterreseerd ik zat er namelijk zelf ook aan te denken of ik dat moet doen ja of nee en of het inderdaad zou kunnen helpen

dus mocht het zijn dat je het inderdaad doet ben ik reuze benieuwd hoe het bevallen is en of je er ook inderdaad wat van merkt

als je het niet erg vind :unsure:

verder wil ik je nog veel succes wensen

groetjes faye

Posted

Ik heb de eerste poging gedaan zonder acupunctuur en de tweede met en vind het een enorm verschil.

Eerste poging heel veel last van bijwerkingen van de hormonen (misselijk, moe, drie weken niet kunnen werken), tweede poging bijna geen last.

Eerste poging veel pijn na de punctie, tweede poging nauwelijks napijn. En of het door de acupunctuur was weet ik niet, maar ik heb dus wel een heel licht positieve test gehad. Ging helaas alsnog fout. De tweede poging was ik over het geheel gewoon veel fitter en rustiger.

En ik was er na de tweede poging veel sneller bovenop. Na de eerste heb ik een half jaar nodig gehad om te herstellen. Nu gaan we na drie maanden alweer verder met poging drie. Met acupunctuur!

Henne

Posted

Hoi,

Ik heb al sinds de iui-behandelingen ondersteuning van acupunctuur. Wat ik ervan merk is dat ik meer energie heb (door mijn ziekte heb ik minder energie ) Ze prikt, naast het ondersteunen van de komende IVF poging, ook om de stress die dit met zich meebrengt wat te verminderen. En ik moet zeggen, de laatste keer viel ik zo wat in slaap, heb dus wel het idee dat dit zou kunnen werken, haha! (En nee, dit kwam niet door gebrek aan energie)

2 dingen die ik kan bedenken: Zorg dat de acupuncturist is aangesloten bij de NVA (Nederlandse vereniging van Acupunctuur) en dat je niet kort voor de IVF/ICSI/.. ermee begint, want het duurt even voordat het zou kunnen werken.

Succes!

Groetjes, Amber

Posted

Hi,

Ik heb mijn eerste (en enige) IVF poging ook gecombineerd met acupunctuur. Ondanks dat ik eigenlijk heel nuchter ben, maar uit onderzoek van begin 2008 (o.a. van de VU Amsterdam) blijkt dat IVF gecombineerd met IVF een licht verhoogde kans op zwangerschap biedt.

Mijn acupuncturist heeft veel uitgelegd (over energiebanen en hoe de organen met elkaar in verbinding staan en wat nodig is om een innesteling/groei van eitjes te bevorderen). En ik vond het wel logisch allemaal. Ik ben langs geweest voordat ik met de hormonen begon omdat hij wilde weten hoe mijn lichaam 'gewoon' aanvoelde. Daarna controle afspraken gedurende de deca/puregon fase. Mijn lichaam was goed in balans dus in die periode zijn geen naaldjes gezet. Daarna afspraken gehad op dag voor, van en na punctie, waarop bij de eerste 2 dagen naaldjes zijn gezet om de doorbloeding van de baarmoeder te bevorderen. Heel gek, maar mijn buik voelde die dagen heel kalm en warm aan. Daarna afspraken gehad op de dag van de tp en direct na de tp. Op de tp-dag werd ik heel rustig en kalm en er werden extra naaldjes gezet voor de doorbloeding om de innesteling te bevorderen. Een week na de tp ben ik nog terug gegaan voor een controle afspraak en volgens hem was er toen een goede innesteling (ondanks dat ik zelf het gevoel had dat het niet goed zat en dat ik ongi ging worden). Een week later bij het bloedonderzoek bleek dat hij wel gelijk had: zwanger...

Ik weet natuurlijk niet of/welke bijdrage in het succes van de acupuncturist was, maar ik wilde het gevoel hebben dat ik al het mogelijke deed. En het gaf me best een goed gevoel om er ook zo mee bezig te zijn, al vond ik dat sommige naaldjes best gevoelig waren...

Ik ben toevallig vandaag nog een keer terug geweest (ivm bloedverlies bij 12w+5d). uit echo's was al gebleken dat alles met de baby goed was, maar volgens acupuncturist voelde mijn lichaam ook weer goed en rustig aan. Hij kon zelfs de hartslag van het babytje voelen. Hoewel ik vandaag niets nieuws heb gehoord, merk ik wel dat het me een fijn gevoel geeft...

Deze acupuncturist is niet aangesloten bij een beroepsvereniging. Ik heb hem via een vriendin die ook bij IVF1 zwanger is geworden. Hij zit in Amsterdam, laat het maar weten of jullie zijn gegevens willen ontvangen...

Heel veel succes!

Michelle

Posted

hoi amber en henne

dank je wel! het is misschien iets voor mij om over na te denken mocht de 1e icsi poging niet lukken waar ik niet op hoop natuurlijk maar ja moet wel realistisch blijven dat het wel kan. want ik heb geloof ik ook ergens gelezen dat een groot gedeelte of alles vergoed kan worden door je verzekering is dan iets om uit te zoeken voor mij is het te kort om er nu mee te beginnen.

gr faye

Posted

Hey Faye,

Nog even een aanvulling: mijn bezoekjes werden dus niet vergoed aangezien hij niet geregistreerd was. Kosten: € 30 per bezoek, eerste bezoek € 60. Heeft bij mij dus een kleine € 250 gekost... En mijn eerste bezoek was 2 dagen voordat ik ging beginnen met de deca.

Groet, Michelle

Guest jane
Posted

Hey meiden,

Ook ik heb een aantal keren acupunctuur gedaan. Bij de eerste 2 pogingen was ik heel ziek van de hormonen. En met acupunctuur had ik dus geen last. Ook was mn vermoeidheid een stuk minder. Ben inmiddels 15 weken zwanger van een tweeling, ben ervan overtuigd dat acupunctuur daar een positieve bijdrage aan geleverd heeft. Ik zou het iedereen aanraden!

Liefs, Jane

Posted

Ik ben aanvullend verzekerd en aangezien mijn acupuncturist aangesloten is bij de NVA krijg ik bijna alles vergoed. Het eerste consult was geloof ik 70 euro, daarna 50 euro per keer. Ik moet het wel zelf afrekenen en dan declareren. Dus dat loopt zo rond de punctie en tp wel even op met drie behandelingen in een week.

Posted

hoi meiden

nou dan moet ik daar even op letten inderdaad dat diegene is aangesloten

en ja dat je het dan eerst voor moet schieten dat is dan even niet anders

het is natuurlijk wel een hoop geld maar ja als je ervan een groot gedeelte vergoed kan krijgen vind ik dat altijd mooi meegenomen

ik zal er eens maar surven

bedankt en succes iedereen!

gr faye

Posted

hoi jane,

nou ik het er inderdaad wat over gelezen dat acupunctuur zeker zijn steentje bijdraagt om te helpen met zwanger worden en dat er ook een aantal testen naar gedaan zijn dat het zeker een positieve werking heeft op het ivf/icsi gebeuren

maar hoe en wat precies en waar het aan kan liggen daar zijn ze nog niet helemaal over uit maar bedankt en geniet lekker van je zwangerschap!

groetjes faye

Posted

heej,

Ik heb bij de 3de poging acupuntuur gedaan. Ik voelde me er heel goed bij. en je hoeft er niet persee vroeg mee beginnen hoor. Ik ben 22 feb begonnen met spuiten en 2 maart had ik de eerste afspraak. ze heeft niet alleen de baarmoeder klaar gemaakt voor het innestelen van de embryo. en op de dag van de tp heb ik weer een sessie gehad.

en.. ik ben zwanger! heel veel zeggen misschien is het gelukt ook zonder acuputuur,maar ik heb me er echt heel erg goed bij gevoeld.en dat vind ik het belangrijkste!

heel veel scu6 ermee.

Liefs

Desiree

Posted

Dag Witje,

Ik ben in januari 2009 begonnen met acupunctuur: twee keer in de maand. In april had ik mijn eerste punctie en zie hieronder het resultaat.

Ik had daarvoor nooit iets met acupunctuur, maar ben wat daarover gaan lezen en eigenlijk is het wel goed dat je dingen probeert. Het bestaat al zo lang en andere culturen hebben een andere kennis over het lichaam en de wereld. En waarom dat niet uitproberen. Ik werd er heel rustig van en zij kon altijd meteen zien hoe ik me voelde en of ik genoeg energie had.

Ik heb wel een tijdje gezocht naar een goede,hoor. Ik heb vooral gelet op mijn gevoel. Bij de 3e had ik een goed gevoel over.

Succes,

Gorgi

Posted

Vandaag heb ik dan eindelijk een afspraak gemaakt. Donderdag om 9 uur ga ik voor de eerste keer. Ik hoop dat ik er ook baat bij heb en ook al mocht er geen zwangerschap ontstaan, wat rustiger van wordt tijdens de tp en wachtweken. Ben benieuwd, zal donderdag vertellen hoe het geweest is.

Sandra

Posted

Nou dames over 20 minuten heb ik een afspraak bij de speldeprik :nerves: zal straks verslag uitbrengen.

Sandra

Posted

Haha, ik ga zo ook weer. De eerste keer vond ik doodeng, maar het wende al snel. En het heeft op mij zo'n goed effect dat ik er nu zelfs vaak en soort van naar uit kijk. Succes!!!

Tip: neem een iPod / mp3speler oid mee, kun je lekker ontspannen muziek luisteren als afleiding.

Henne

Posted

Hier ben ik weer, het is reuze meegevallen natuurlijk. Heb lekker de nodige naaldjes in mijn lijf gekregen. Kreeg er warme handen van. Voel nu wel goed de naaldjes die hij in mijn onderbuik gezet heeft. Of ze in het spierweefsel gezeten hebben????? Hij vertelde dat het is voor de energie en de doorstroming van en naar de medirianen. Hopelijk werkt het. Ben nu beetje misselijk, kan dat er mee te maken hebben???

Sandra (gaat volgende week weer)

Posted

Hoi Sandra,

Ik was in het begin soms na een behandeling een beetje misselijk of moe of had wat hoofdpijn. Trok eigenlijk altijd snel weer weg. Tegenwoordig voel ik me na de behandeling standaard beter dan ervoor :-)

Henne

Posted

Ik heb volgende week woensdag een afspraak voor acupunctuur ter ondersteuning van onze 2e IVF poging. Dit omdat ik altijd vrij veel buikpijn heb. Ik hoop dat het wat rustiger in m'n buik wordt.

Leuk om jullie ervaringen zo te lezen!

• 3 weeks later...
Posted

hoi witje,

hoe gaat het nu met de acupunctuur?

heb je het idee dat je er baat bij hebt?

ben ik benieuwd naar

gr faye

Posted

Faye,

Ik kan het iedereen aanraden. Ik ben er zo lekker rustig onder. In mijn hoofd lekker rustig. De acupunturist zei dat het geen wondermiddel is. Nee, zei ik maar het kan wel een positieve bijdragen leveren. Ook al mislukt deze poging, ik ben er nu zo rustig onder dat mijn positieve gevoel dat het gaat lukken op de voorgrond staat. Af en toe een emotionele dip, maar dat mag ook. Verder voelt mijn lichaam ook in evenwicht. kan het niet goed verwoorden, maar ik kan het je aanraden.

Is je punctie mee of tegen gevallen? Mooie oogst????

Sandra

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb jullie ervaringen met acupunctuur gelezen. Zelf overweeg ik er ook mee te beginnen; om dezelfde redenen als Sandra aan het begin van dit topic ook gaf. Maar welk moment is nu voor mij het beste om er mee te starten? Ik ben nu hormonen aan het spuiten ter voorbereiding van de IUI-inseminatie. Kan ik dan beter eerst deze ronde helemaal afwachten en dan - hopelijk is het natuurlijk niet meer nodig - bij een nieuwe ronde starten?

En iemand ervaring met een acupuncturist in de (omgeving) Hoeksche Waard?

X

Posted

Hai Kammie,

Je kunt volgens mij op elk moment wel beginnen met acupunctuur. Voor ivf is het geloof ik wel slin vantevoren te starten, maar dat hangt denk ik ook van jouw lijf e.d. af. Ik was zelf na de 1e poging heel erg gammel. Heb toen vier maanden acupunctuur gehad voor de 2e poging. Tussen poging twee en drie ben ik er op een laag pitje mee doorgegaan en nu ben ik weer volop aan de behandelingen.

Ik heb zelf een hele fijne acupuncturist in Hoogvliet-Rotterdam, weet niet of dat voor jou te ver uit de buurt is? Moet er zelf ook een half uur ruim voor rijden, maar dat heb ik er graag voor over.

Henne