Ga naar inhoud

1e icsi poging mei 2009

Aanbevolen Berichten

Gast Ramona26
Geplaatst

hoi dinky,

Ik moet 8 juni langs komen voor een evaluatiegesprek en dan hoor ik vast meer,wanneer ik weer mag beginnen. Weet ook niet of ze het nu anders doen? meer hormonen of andere?

Dus dat is effe afwachten.

Had ook niet het gevoel dat ik ongi ging worden,voelde me tip top eigenlijk daarom snap ik ook niet waarom het mis is gegaan.

Meiden succes!

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

het is alweer een paar dagen geleden dat ik hier wat neergezet heb.

maar ik moet zeggen dat ik wel last heb van wat bijwerkingen nu

ben regelmatig misselijk en ben erg opvliegerig tegen alles en iedereen die op mijn pad komt haha

ze weten wel dat ik het niet zo bedoel maar ja vind hettoch wel vervelend allemaal.

vandaag ben ik begonnen de gonal f erbij spuiten en ik moet zeggen dat het toch wel goed ging

ik heb alleen wel blauwe plekjes dus om een goed plekje vinden om te spuiten word wel moeilijker. verder is het niet gevoeliger dan anders.

ik vind het nu weer spannend worden allemaal

ik kom steeds dichterbij het doel pff heb wel de zenuwen maar alles voor het goede doel.

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Ik denk dat we allemaal even weggeweest zijn door de problemen van de site..., maar weer terug van weggeweest! Hoeveel dagen moet je nu gonal F spuiten en wanneer de punctie...spannend hé allemaal, ik leef zo met je mee omdat ik het net achter de rug heb. De hormonen hebben inderdaad wel effect op je humeur en lichaam..., ik wilde van de week even mijn zomerkleren gaan passen van vorig jaar en mijn verrassing was dat ik geen ene zomerbroek meer paste....ff op de weegschaal en inderdaad 4/5 kilos erbij en het ergste ze zitten alleen in mijn buik en dat terwijl ik nog niet eens weet of ik zwanger ben, hahahahah! Ik heb gelezen op andere sites dat je van de hormonen inderdaad snel aan komt (logisch). Het opgeblazen gevoel gaat maar niet weg, mischien nog meer meiden last van?

Ik word inmiddels wel ongeduldig van het wachten tot 5 juni en elke keer als ik langs een apotheek loop denk ik er aan om een predictor te kopen maar ik hou mijn eigen in! Afin nog 4 daagjes Lonki en hopen op goed nieuws....

Faye hou ons op de hoogte van follikel meting enz...

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Dames allemaal heel veel succes gewenst hier vanuit Zeeuws Vlaanderen. Zet hem op en ik blijf duimen dat alles goed gaat voor jullie allemaal!!!!!!

Sandra wil ff iedereen een hart onder de riem steken.

Geplaatst

Hoi Faye,

Bekend hoor die bijwerkingen! Bij mij was het op een gegeven moment ook lastig om een goed plekje te vinden in mijn buik met spuiten.

En net als Dinky had ik ook een ontzettend opgezette buik! Niet normaal meer. Maar het is nu een paar dagen na de punctie en het wordt al minder gelukkig. Ik moest ook erg veel naar het toilet; ik denk dat ik veel vocht had vastgehouden. Maar zoals je zelf schrijft; alles voor het goede doel en als het goed is komen we nog veel meer aan.

Succes! Wanner is je punctie? (ps; mijn laatste punctie was weer erg meegevallen!).

Groetjes,

Neel

Geplaatst

hoi neel,

ik weet niet precies wanneer ik de punctie heb dat hoor ik 9 juni waarschijnlijk ik moest rekening houden tussen 11e en 21e juni ja dat is heel breed natuurlijk dus kan je nog niet echt gericht antwoord erop geven ik laat het wel weten als het zover is

ik spuit nu de 2e dag gonal f maar mijn buik blaast nu al op kan dat?

wanneer heb jij je punctie gehad?

ben blij voor je dat het je is meegevallen ik hoop dat ik dat binnenkort ook kan zeggen;)

ik word wel steeds zenuwachtiger maar ja dat heeft iedereen wel denk ik die richting het einde van het traject loopt tot het afwachten begint

heb je al je tp gehad? of is dat nog afwachten

s6 in ieder geval

groetjes faye

Geplaatst

hoi dinky

ik weet niet precies wanneer ik de punctie heb ik merk dat jullie het allemaal wel ongeveer weten maar bij mij is gezegd als het meezit de 11e juni maar ja kan ook de 21e zijn dus ik wacht het maar ff af tot 9 juni dat schiet al aardig op dus ben benieuwd.

maar jij zit nu dus in je wachtweken begrijp ik dat goed

ja pff ben ook nog verstrooid haha vergeet mensen terug te bellen enzo

nou ik zal voor je duimen dat je binnenkort goed nieuws kan vertellen hier op het forum

ja ik kan me voorstellen dat je haast niet kan wachten tot je mag gaan testen ik denk dat ik dat ook zal hebben

maar zit nu vooral dat die punctie maar achter de rug is haha

ik lees zo hier en daar dat een paar dagen het rustig aan doen wel gewenst is maar ja ook dat is per persoon verschillend

nou ja ondanks dat ik best last heb van de bijwerkingen is het wel te doen gelukkig

ik houd je zoiezo op de hoogte van hoe en wat

vind het ook wel fijn om mijn ei ff kwijt te kunnen hier bij jullie fijne mensen

ik leef ook heel erg met jullie mee en dat het allemaal mag lukken allemaal en dat het niet voor niets is geweest

houd je mij ook op de hoogte?

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Ik had zondag de tp van 2 emmy's. Dus ik zit in de wachtweken. Dat vind ik persoonlijk het allerergste van het hele traject. Ik heb zelf andere medicijnen gekregen dan jij, maar mijn ervaring is wel dat als je 2 spuiten moet zetten dat dan de buik ook harder/ dikker wordt. En je bent natuurlijk ook al ruim een week bezig met spuiten. Dus je buik wordt echt gevoeliger. En als je het niet vertrouwt of twijfelt, gewoon je ziekenhuis bellen (is er een spreekuur dat je kan bellen?). Die kunnen je dan misschien gerust stellen. Je moet je al druk genoeg maken over van alles en nog wat!

En hopelijk vind je de punctie ook meevallen.

Neel

Geplaatst

hoi neel,

mijn buik zelf is niet echt gevoeliger van het spuiten ik heb alleen plekjes dus het word moeilijker om een plekje te zoeken.

als ik het echt niet vertrouw dan bel ik ook het ziekenhuis op dat zoiezo

maar ik had me drukker gemaakt over het mengen dan nodig was

ik doe alles in 1 spuit dat mocht en het lukt gelukkig allemaal dus dat is wel beter.

ik kan me wel voorstellen dat de wachtweken erg spannend zijn.

op het moment heb ik veel last van hoofdpijnen komt volgens mij van de gonal f dat vind ik het vervelends van alle ander bijwerkingen ook omdat als ik hoofdpijn heb heb ik het ook heftig.

ik vind het vooral spannend of het zich wel deelt allemaal voor de tp dat heb ik nu heel erg ik blijf wel positief maar word er ook onzeker van maar ja dat zullen we allemaal wel hebben denk ik als het eenmaal zover is.

ik wil je heel veel s6 wensen met je wachtdagen en dat je die goed doorkomt

ik zal voor je duimen dat je binnenkort mooi nieuws kan vertellen hier op het forum

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Inmiddels heb ik de bloedtest gehad 5e juni en die is positief, wij kunnen het niet geloven....

De 2e juli heb ik eerste echo en dan laat ik je wat meer weten.

Hoe gaat het met jou, het spuiten en je hoofdpijn, is het nog te verdragen? Weet je al wat over de punctie en TP? Schrijf je even wat over jezelf?

Neel: veel succes met de wachtweek die je nog rest...

Dinky

Geplaatst

Hoi Dinky,

Volgens mij heb ik je al bij een ander topic gefeliciteerd, maar hierbij nogmaals: gefeliciteerd! Dat moet een supergevoel zijn.

En Faye; morgen 1e fm. Spannend! Laat je weten hoe het is gegaan?

Neel

Geplaatst

hoi dinky en neel

ja ben reuze benieuwd morgen en dinky GEFELICITEERD wat een geweldig nieuws ik ben zo blij voor jullie

de hoofdpijn is gelukkig wat afgezwakt en het spuiten gaat nog steeds goed alleen mijn buik is erg opgeblazen en ik ben erg vergeetachtig maar ja het is nog te doen allemaal.

en neel hoe zit het met je wachtdagen kom je er een beetje doorheen?

nee ik weet nog steeds niet wanneer ik de punctie heb ik hoop dat ik jullie daar morgen meer over kan vertellen!

gr faye

Geplaatst

hallo allemaal,

hier even de laatste update

ik ben vandaag op controle geweest en ze groeien goed

voor zover ze kunnen zien zijn het er 5

ikzelf vind het een beetje weinig maar goed aan de ander kant het zijn er toch 5 en als ze goed zijn is het helemaal perfect

ik moet vrijdag weer terug komen op controle en de gonal hebben ze opgeschroefd dus wat ze tot nu toe gezegd hebben heb ik zondag de punctie

het komt nu wel allemaal heel dichtbij en vind het ook reuze spannend allemaal nu

ik heb vandaag ontzettende hoofdpijn het zal wel een combinatie zijn van spanning en de gonal daar krijg ik het ook van

verder gaat het wel goed hoewel ik nu wel ervaar dat het zwaar begint te worden als die extra hormonen in je lijf

hoe zat dat bij jullie?

in ieder geval laat ik vrijdag meer weten hoe en wat allemaal

gr faye

Geplaatst

Spannend Faye!!!!! Dat er nog maar een paar mooie follikels bij mogen komen en dat de punctie vlotjes verloopt. Het gaat allemaal erg snel als je er eenmaal mee bezig bent vind ik, alleen de wachtweken kruipen.

Sandra

Geplaatst

Hoi Faye,

Eindelijk begint er nu bij jou ook alles dichterbij te komen gelukkig, een mens word ongeduldig hè? Je zei dat je maar 5 follikel had en dat je dat weinig vond..., ik weet niet wat het gemiddelde is maar wat ik wel weet dat er maar één goede tussen moet zitten voor de IVF...., uiteraard zou het fijn zijn als er meerdere goede embrios zouden zijn voor een eventuele cryo. Wees gerust Faye, voordat je het weet zit je in de wachtweken met een of twee goede embrios in je buik en dan is het wachten, wachten.....en zullen wij trouw met je meelezen totdat je ons het goede nieuws kan vertellen!!!!

Dinky

Geplaatst

hoi witje

ja het is inderdaad spannend ik heb geen idee of er nog wat bij kunnen komen zoals ze het over lieten komen was dit het

een vraagje er staat bij jou verse poging in okt en dat je vandaag een echo hebt en dat je 10 rietjes ingevroren hebt doen jullie nu een tp iedere keer of wat ben ik een beetje nieuwsgierig naar

hoi dinky

nou ze zeiden dat het gemiddelde rond de 8 ligt en dat het bij mij dus iets vermindert is maar niet echt om me zorgen te maken want er zit wat en dat is natuurlijk ook wel zo er hoeft er maar 1 goede bij te zitten maar vond het toch een beetje een domper waarom weet ik eigenlijk niet.

ik maak me ook zorgen van zal het zich wel delen allemaal tot een emmy

maar goed nu gaat het allemaal wel snel en voor ik het weet heb ik de punctie erop zitten godzijdank haha ik zie er enorm tegenop ik ben bang dat ik in paniek raak dat had ik ook met de baarmoederfoto maar dat bleek achteraf bij mij reuze mee te vallen toen het echt pijn begon te doen was het voorbij nu maar hopen dat dat hier ook bij is dan valt het wel mee en het is maar 10 min is ook nog overheen te komen een kindje krijgen doet meer pijn zeggen ze haha dat probeer ik dan maar vast te houden maar ik word er alleen niet minder zenuwachtig van nou ja ik word goed begeleid daar ze zijn allemaal heel aardig en dat is ook wel fijn

ik had gevraagd of ik een infuus kreeg omdat ik dat veelal lees dat mensen dat over het algemeen krijgen maar is bij mij dus niet het geval ik krijg allerlei toestanden om rustig te worden en voor ieder gaatje hebben ze wel wat hahaha nou ja tis gewoon afwachten tis niet anders

en dinky hoe is het nu verder met je? heb je al last van kwaaltjes

ik hoop dat het allemaal goed gaat

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Ik zou blij voor je zijn als alles achter de rug is....ik kan me voorstellen dat je nerveus bent voor de punctie, zekers omdat het in Holland niet onder algemene narcose gaat. Ik had je al verteld dat hier in Spanje de punctie altijd onder narcose gaat zodoende was ik helemaal niet zenuwachtig. Ik leef met je mee, weet je de vaste datum al voor de punctie? Denk maar als dat achter de rug is dan gaat de rest vanzelf (TP en wachtweken). Wanneer de punctie ook is...alvast heel veel sterkte gewenst.

Met mij gaat alles prima, weinig rare kwaaltjes tot op heden alleen nog steeds een dikke buik, mischien van de bolletjes? Ik durf mijn eigen nog niet echt blij te maken, ik wil eerst de eerste echo afwachten op 2 juli en dan mischien durf ik dan wat meer blij te zijn....ik ben nog voorzichtig.....maar diep in mijn binnenste wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel gelukkig!!!

Hou ons op de hoogte,

groetjes Dinky

Geplaatst

hallo allemaal,

nou het is bekend hoor ik heb maandag de punctie

het wordt nu allemaal werkelijkheid de spanning begint nu wel erg te stijgen bij me

verder voel ik me eigenlijk de laatste dagen wel goed ik heb ook al vrij gekregen al gelijk geregeld toen ik vanmiddag gebeld werd dus dat is ook al in kannen en kruiken haha

ze hebben nog een eitje gevonden dus totaal 6 nu 1 kleinere maar die word wel aangeprikt want er kan toch een goed eitje inzitten zei ze

ik kan een avond van te voren al wat slikken om rustiger te worden en een uur vante voren dus dat is wel fijn dat doe ik dan ook haha anders gaat het niet goed komen met me denk ik.

nou ik houd jullie op de hoogte

groetjes faye

Geplaatst

Hai Faye, ik heb ook maandag de punctie! Het wordt de derde maar ik zie er ook nog weer tegenop hoor. Niet omdat de vorige keren zo erg waren, maar gewoon omdat het spannend is en toch niet echt een prettige behandeling. Probeer het allemaal maar een beetje over je heen te laten komen. Ik kijk bijvoorbeeld zelf niet mee, doe mijn ogen dicht, pak de hand van mijn vriend en concentreer me op mijn ademhaling. Die arts weet wel wat ze doet, daar hoef ik me niet mee te bemoeien ;-)

Als het voorbij is mag je op een bedje bijkomen. Ik neem altijd wat te drinken en eten mee (sultana ofzo), dat werkt wel goed. En dan thuis lekker op de bank, kruikje en paracetamol en veel drinken. Komt helemaal goed!

Geniet van het weekend en alvast sterkte maandag,

Henne

Geplaatst

Hoi Faye en Henne,

Heel veel succes maandag!!! Ik heb ook 3 puncties gehad en het is mij meegevallen, maar het schijnt bij iedereen anders te zijn. De baarmoederfoto vond ik persoonlijk pijnlijker. Natuurlijk waren er, vooral de 1e keer, zenuwen, omdat je dan niet weet wat er gaat gebeuren.

Hopelijk hebben jullie toch een beetje een leuk weekend!

Groetjes,

Neel

Geplaatst

hoi henne,

dat is ook toevallig dan beide maandag!

ja lekker zal het niet zijn dat denk ik ook niet maar ja het moet maar denk ik dan

ik probeer er niet teveel over na te denken en meekijken doe ik ook niet denk ik

heb ik bij de baarmoederfoto ook niet gedaan ik was me meer aan het contentreren op mijn ademhaling inderdaad zodat ik niet in paniek zou raken.(want van tevoren raakte ik nogal in paniek namelijk) ik hoop niet dat ik dat nu ook heb

ik wil je ook alvast heel veel sterkte en succes wensen en wil je me laten weten hoe het is gegaan? en alvast bedankt voor de tip is wel een idee om wat te drinken en sultana mee te nemen ik denk dat ik dat ook maar doe.

ik probeer me nu maar voor te houden het is maar 10 min en dan is het voorbij de baarmoederfoto duurde langer :) en dat ging me echt zeer doen op het laatst en toen was het voorbij.

ja het is voor iedereen verschillend de een heeft veel pijn de ander merkt er weinig van dat is denk ik wel zo'n beetje met alles.

nogmaals veel succes

groetjes faye

Geplaatst

Henne en Faye,

Ik wens jullie allebei heeeeeeeeeel veel sterkte maandag bij de punctie en hopelijk ook heel veel goede eitjes en een snelle bevruchting en TP. Helaas kan ik mijn ervaring met de punctie niet delen met jullie doordat ik onder narcose ging maar daarna verders geen pijn ofzo maar wel pijn in de buik van de opgezette eierstokken....maar na 3 dagen weg! Alles valt in het niet van de zenuwen van de wachtweken....let maar op! Nogmaals heel veel sterkte en ik wacht op jullie nieuws.

Met mij alles prima...wacht op 2 juli...eerste echo!

groetjes, Dinky

Geplaatst

Spannend,. maandag de eerste puncties,... heel veel sterkte dames,..

Zal maar niet praten over mijn punctie,....

Ik zit vol spanning, maandag mag ik officieel testen (14 dagen na TP),.....

had vrijdag al getest, maar die was negatief,....

Nu maar hopen dat het gewoon te vroeg was,.....

Geplaatst

Hi Faye,

Hoe ging het vandaag met de punctie? Ik ben nieuw hier maar lees al een paar dagen mee met alle vrouwen die al langer bezig zijn. Ik heb aan jou en Henne gedacht vandaag! Laat gauw wat horen.

Groetjes,

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden