Jump to content

1e icsi poging mei 2009

faye

Recommended Posts

hallo allemaal ik ben faye

en begin dus aan mijn eerste icsi poging

ik weet dus ook niet wat ik kan verwachten en laat het zover dat mogelijk is het maar over me heen komen.

ik zou graag van mensen hun ervaringen willen horen of van mensen die ook voor de eerste keer met isci bezig zijn

ik heb vandaag mijn eerste spuit gezet en voelde echt helemaal niks!

dus tot nu toe valt het me allemaal mee.

nu maar hopen dat ook de mogelijke bijwerkingen uitblijven dan is het helemaal beter. :good1:

ik zou graag met jullie willen kletsen over van alles en nog wat wat betreft icsi dus iedereen is welkom en brand maar los zou ik zeggen hahaha

zijn jullie ook zenuwachtig en wat doen jullie om hoe moeilijk soms ook je te ontspannen of even gedachte te verzetten

nou ik hoop dat er mensen zijn die graag willen reageren en als jullie vragen aan mij hebben kan dat natuurlijk ook!

groetjes faye

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Faye,

Laat ik dan de eerste zijn die op jouw topic reageert! :bigwink:

Spannend hoor, dat je nu echt begonnen bent!! Knap dat je zelf spuit, ik heb nu al bedacht dat mijn vriend dat mag gaan doen...

Heel veel succes de komende weken!!!

Hoi Faye,

Ik ben 2 weken geleden ook begonnen met mijn eerste ICSI en dat was heel spannend zeker omdat ik er met niemand over kan praten in mijn omgeving. Ik was harstikke bang voor de spuitjes maar dat is allemaal harstikke meegevallen, geen pijn alleen de laatste spuitdagen opgeblazen buik. Donderdag had ik mijn pick up en omdat ik onder algemene narcose ging heb ik daar ook niets van gevoeld! Morgen om 9 uur hebben we de transfer (er zijn 3 bevruchtingen plaatsgevonden waarvan er 2 worden worden teruggeplaatst) Ik gebruik nu vaginale pillen Utrogestan en dat is minder want constant heb je een "slak-effect"! Ik wens je heel veel succes en nogmaals het is mijn allemaal harstikke meegevallen en hoop uiteraard dat het resultaat positief is. De wachtweken zullen het moeilijkst zijn. (P.s: ik woon in spanje en heb de hele icsi in een prive-kliniek gedaan) Hou ons op de hoogte....

hoi miramar,

dank je wel voor je berichtje:icon_biggrin: ja ik ben altijd panisch geweest voor spuiten echt ging altijd flippen hahahahha maar ja zul je altijd zien he dat je het dan zelf moet gaan doen ik heb me erover heen kunnen zetten en doe het dan liever zelf dan mijn vriend hoewel die het ook wel gedaan zou hebben.

nou marmira jij ook heel veel succes met alles!!

hoi dinky

nou zoals je gelezen hebt was ik dus ook alijd bang voor die dingen maar het valt mij ook reuze mee allemaal.

ja ik heb vaker gelezen dat je een opgeblazen buik krijgt op het laatst.

ow en beters dat je onder algehele narcose mag in nederland doen ze dat niet of het moet onder hele speciale redenen vallen geloof ik dus ja bij mij is het af wachten pijn of geen pijn ja ik moet het toch ondergaan dus zie het dan wel.

bij jou zit het er dus tot zover op nou ik hoop voor jullie dat dat positief uitpakt natuurlijk en de wachtweken zullen inderdaad wel moeilijk zijn

misschien veel leuke dingen plannen of zorgen dat je bezig blijft.

nou dinky in wens jou ook heel veel succes toe en dat er maar een mooi wonder uit voort mag komen.

ik houd jullie op de hoogte

gr faye

Hoi Faye,

Gelukkig is de eerste spuit meegevallen! En ik ben er ook veel mee bezig en ook zenuwachtig, volgens mij hoort dat er bij. Het is ook gewoon hartstikke spannend. Ik wordt van de medicijnen s'avonds erg moe, dus ik slaap als een blok. Prettige bijwerking moet ik zeggen, want van nature ben ik een slechte slaper. Verder voel ik wel dat er van alles aan het groeien is in mijn buik. Dat klopt ook, want gisteren bij de 1e echo zaten er een stuk of 8 grotere follikels en nog een paar kleintjes. Om te ontspannen blijf ik gewoon mijn ding doen. Vanavond lekker uit eten bijvoorbeeld.

Wanneer heb je je eerste FM?

Groetjes en succes!

Maartje

Hallo allemaal,

Wat leuk om via een forum ervaringen uit te wisselen.

Ook wij gaan starten aan de eerste icsi behandeling. Het eerste gesprek hebben we gehad, ook alle onderzoeken hebben we inmiddels ondergaan. Over anderhalve week hebben we een afspraak in het ziekenhuis en ik hoop dat we daarna met de hormonen kunnen beginnen.

Zelf vind ik het ontzettend spannend en wordt al helemaal zenuwachtig als ik hier aan denk.

Groetjes!

hoi neel, maartje (weet niet voor welke naam ik nu moet gaan:confused:)

mijn eerst FM heb ik 9 juni dus is allemaal afwachten hoe en wat

ik ben benieuwd hoe het bij ons verloopt allemaal en hoe het bij mij groeit

het is ook inderdaad allemaal erg spannend hoort er denk ik zelf ook bij maar ja

tot nu toe merk ik eigenlijk niks van de medicijnen aan de ene kant heel fijn natuurlijk maar aan de andere kant denk ik weleens van werkt het wel? haha omdat ik niks merk verder.

en jij wanneer moet jij weer terug komen voor je volgende FM?

of wat zijn de stappen nu bij jou?

groetjes faye

hoi ike,

spannend!

toen wij voor de 2e keer een gesprek hadden kregen we te horen dat we mochten beginnen en ging ze kijken wanneer wij ingepland konden worden dat zal bij jullie dan waarschijnlijk ook wel gebeuren.

maar goed zeker weten doe ik dat natuurlijk niet zo liep het bij ons en wij konden vrij snel terecht geen wachttijd ofzo.

nou ik wil jullie heel veel succes wensen!!!

groetjes faye

hoi Faye,

Maak je geen zorgen over het uitblijven van bijwerkingen van de hormonen hoor! De een reageert heel anders dan de ander! De 1e icsi heb ik ook nergens last van gehad, de 2e icsi, waar we nu middenin zitten, is totaal anders. Nu reageer ik enorm op de hormonen.

succes!

Hoi Faye,

Nou vandaag is het gebeurt en we hebben de terugplaatsing gehad van 2 embrios, heel spannend allemaal en emocioneel een hele vreemde gewaarwording maar dat zul je zelf binnenkort ook mee gaan maken! De 5e juni bloedproef en de uitslag, mijn moeder is hier op vakantie precies de 2 wachtweken dus die gaat dan ook mee.

Hoe ging het met je 2e dag spuiten? Wat spuit je precies en is dan ook een "pen"? Ik begon wat van de hormonen te merken toen ik cetriode bij moest gaan spuiten....Veel succes met het spuiten en geloof me de tijd gaat heel hard als je er zo mee bezig bent en voor je het weet heb je de embrio(s) in je buik teruggeplaatst gekregen.....ik leef met je mee na mijn recente ervaring!

Iedereen die in mei start heel veel succes..... groetjes Dinky

hoi EDR

nou ik denk dat ik al last heb van een bijwerking nu al pff ik slaap heeel slecht werd vannacht wakker en kon niet meer in slaap komen ik ben wel blijven liggen toch ff weggedommeld maar om kwart over 8 moest ik er echt uit

nou daar heb ik normaal nooit last van hahaha

en ik ben heel emo nou ja wacht het wel af

en waar heb je nu wel veel last van dan waar je de 1e icsi geen last van had?

gr faye

hoi dinky,

dus jij gaat nu je wachtweken in spannend!!

ja ik hoop inderdaad dat dat binnekort ook bij mij gaat gebeuren daar hoop ik wel op maar ben wel realistisch dat het ook kan zijn dat het mislukt ook al zal het wel een klap zijn als het echt zo zou zijn :( maar goed daar gaa nwe niet vanuit

en wat ik spuit? nu spuit ik lucrin en vanav 1 juni moet ik gonal f erbij gaan spuiten.

en nee ik heb geen pen ik moet alles zelf doen of hoe je dat ook zegt ook las ik dat er mensen zijn die kant en klare spuiten kregen maar ook dat heb ik niet en de gonal f moet ik ook zelf aan maken als ik daarmee moet beginnen.

het zou voor mij wel makkelijker zijn als het al kant en klaar is maar ja zo kan het ook.

de 2e spuit voelde ik ook niet alleen had ik erna een rood plekje dat jeukte maar trok vrij snel weg en voel me verder tot nu toe eigenlijk wel goed ondanks het slaap gebrek grrr.

nou ik zal voor je duimen dinky in de wachtweken!

gr faye

hoi

ik ben 14 mei begonnen met spuiten

en ik merk ook echt helemaal niks

ik moest vrijdag voor een uitgangs echo maar ik ben helaas nog niet ongi geworden hebben jullie hier ook ervaring mee

ik wordt er een beetje zenuwachtig van.

heel veel succes iedereen die ook begonnen is of al een tijdje bezig is

jessica

Hoi Faye...

Deze poging had was ik zo labiel als wat, jantje lacht...jantje huilt! Verder hou ik veel vocht vast, tenminste, ik ben al met al vijf kilo aangekomen terwijl ik wel goed eet zeg maar, kijk heel erg uit. Ik kan me niet voorstellen dat het geen vocht is. En mijn ontlastingspatroon is ontregeld. Ik kon deze behandeling erg slecht naar het toilet.

Dit waren dingen waar ik de eerste behandeling geen last van had.

En slapen...tja dat doe ik overal! Geen last gehad van slapeloosheid dus. Ik spoot wel andere hormonen dan jou, ik begon met de pil, daarna decapeptyl en vervolgend puregon erbij

hoi jeshen,

nee ik heb er geen ervaring mee dat ik niet ongi word athans ik heb wel een onregelmatige cylcus maar slik nu de pil morgen is mijn laatste

ze zeiden tegen mij dat het verder geen invloed had op de behandeling dus ik denk niet dat je je er erg druk over hoeft te maken nu is belangrijk dat de follikels groeien lijkt me.

ik heb vanavond mijn laatste pil en normaal word ik dan pas 5 a 6 dagen later ongi dus duurt wel wat langer dan normaal geloof ik dus ik wacht ff af

succes verder!

gr faye

hoi edr,

ja ik heb ook erg last van mijn emo zeg maar ik kan ook om niks volschieten gaat nergens over haha en kwa naar de wc gaan moet ik des te meer dus geen problemen ik moet alleen meer haha.

verder houd ik tot nu toe niet echt vocht vast heb ik het idee

ik had gisteren alleen wel last van misselijkheid ik voelde me een beetje naar maar tot nu toe is het weer weg ik hoop dat het wegblijft want fijn is anders

vannacht heb ik gelukkig wel weer goed geslapen en ben nu nog steeds moe dus bij mij is er tot nu toe niet echt een pijl op te trekken maar ja het is te doen allemaal

we gaan er gewoon voor!

jij ook succes verder

gr faye

Hoi Faye,

Er zijn bepaalde dingen voor mij nu erkenbaar die jullie schrijven, veel plassen en een beetje emo maar dat zal wel komen door het hele gebeuren ipv de hormonen dacht ik toen bij mijzelf. Faye jij bent inmiddels alweer met je 5e dag spuiten bezig, wanneer heb je de eerste follikel controle? Dat is een hele gebeurtenis want dan zie je werkelijk waar het allemaal om gaat, want met het spuiten alleen zie of voel je niets in het begin maar met de eerste fm word het allemaal real!

Slapen deed ik heel slecht maar dat kwam door het vele dromen wat ik deed, ik werd ziek van mijzelf. Na ongeveer 10 dagen kon ik weer prima slapen behalve in mijn bed (dus op de bank ging prima)!!!!! Ik ben blij dat ik op het ogenblik niet hoef te werken want ik weet niet of ik het had kunnen combineren met werk. Hoe meer de eierenstokken gestimuleerd werden hoe meer pijn in mijn buik krijg, maar dat is na de punctie toch weer weg gegaan na 3 dagen. Nu de 4e "wachtdag" en wil er niet aan denken maar het is zo moeilijk.....

Edr, Jeshen en Neel jullie ook veel succes met het prikken...

hoi dinky,

ik heb mijn eerste controle 9 juni

daar heb ik wel en niet mee bezig ik vind het wel spannend en hoop dat het allemaal goed groeit maar ben op dit moment heel erg bezig met de spuit dat gaat allemaal prima maar zit nu met hoe ik het ga doen met als de gonal erbij komt want je moet letten op de luchtbellen en ik doe nu dus eerst wat meer erin en tikken en dan terug naar wat ik moet hebben maar dat kan dan dus niet als ik die gonal erbij doe want dat mengt met elkaar ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar zou denk ik dan liever 2 keer spuiten dan 2 in 1 ik moet het dus allemaal zelf doen dus niet kant en klaar wat ik bij sommige lees ik denk dat ik van de week ff het ziekenhuis bel hoe ik dat dan het beste kan doen of jij of iemand anders moet een tip voor me hebben wat ik dan het beste kan doen.

ik leef op het moment een beetje van dag tot dag ik heb ook het gevoel of ik in een roes leef of dat nu komt door de lucrin ik weet het niet

verder werk ik wel gewoon ik rijd kinderen groepsvervoer dus en ik moet echt mijn gedachte erbij houden maar tot nu toe gaat het wel

ik zie wel heel erg tegen de punctie op dus probeer er maar niet teveel over na te denken anders maak ik mezelf alleen maar gek hahaha

verder wil ik je succes wensen met je wachtdagen ik hoor van mensen dat dat het ergste is van de hele behandeling ikzelf denk nu van dat dat het minst erge is maar dat denk ik nu ik ben blij als ik van al dat geprik en gedoe af ben maar nogmaals ik bekijk het maar van dag tot dag meer kan ik toch niet doen

nou nog s6 verder

gr faye

Guest Ramona26

hallo allemaal,

Ik heb mijn 1ste icsi poging achter de rug,moet zeggen dat ik nergens last van heb gehad! spuiten ging als een trein! heb lucrin gespoten en gonal-f.

De punctie zat ik mega tegenop,vond het maar niks het idee alleen al. maar moet zeggen tis mevoor 100% mee gevallen.daarna een beetje buikpijn en dat was het.

had 7 eitjes waarvan 1 perfect bevrucht en de rest was niks noppes nadda.

Maar helaas ben ik in mijn wachtweken ongi geworden en mag weer helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat alles te perfect verlopen is en nu een tegenslag. maar we laden ons op voor poging 2 ! 8 juni hebben we gesprek wanneer we weer gaan beginnen.

Wil iedereen succes wensen! en dat we gauw een kindje mogen krijgen.

liefs Ramona

hey ramona,

wat jammer dat de 1e keer niet gelukt is :( ik wil je alvast heel veel succes wensen met de 2e poging

nou ik zie dus ook erg tegen de punctie op maar ja de een voelt bijna niks en de ander juist heel veel er is geen pijl op te trekken en dan nog moet je het zelf ondervinden maar in ieder geval fijn voor je dat je er weinig van gemerkt hebt!

ik hoop stiekem dat ik dat ook heb.

gr faye

Hi evrybody, is there anybody who can help me with some usufull links /addresses for an ICSI /IVF for older than 44 ? It can be here in Holland or Blgium . Thanks so mutch in advance and good luck for all of you . Chacha

Guest Ramona26

hallo faye,

Als goed is moet je dadelijk met de gonal-f meer dosering in de spuit doen dan lucrin. als je alles in 1 spuit moet verwerken moet je eerst gonal-f erin doen en later de lucrin .

Zh heeft mij geleert eerst gonal-f en dan lucrin.

hebben ze dat bij jou niet uitgelegd?

Succes

Hoi alllemaal

Ook ik ben met de eerste icsi poging bezig al heb ik het spuiten al gehad en zit nu op het wachtbankje

Maar het spuiten (decapeptyl en puregon) ging errug goed heb ze allemaal zelf gedaan.

ik heb alleen erg veel last gehad van de punctie maar ja het is voor een goed doel dus je hebt het er wel voor over.

Zit nu dus op het wachtbankje en moet nog wachten tot 5 juni dus dat duurt nog ff ik wist niet dat wachten zolang kon duren

Hoi faye ( en alle andere lady's onder ons),

Helaas kan ik je niet helpen met uitleg over de spuiten want ik gebruikte puregon (dat is een pen en hoefde je alleen een flesje in te doen en spuiten maar..) daarna certroitide 4 daagjes en dat is de ovulatie stopper en die moest ik zelf mengen en 15 minuten later prikken dan de puregon. Ik moet wel zeggen dat die laatste prikken niet pijn deden maar niet echt lekker waren terwijl de eerste week alles perfect ging, de clinic zei dat dat normaal was want het het vocht wat onderhuids zit van het prikken word gevoelig dus zodoende worden de prikken ook gevoeliger. Ik kon de laatste dagen ook geen spijkerbroek meer aan door de bolle buik en gevoelige (vet) rol...!

Hoelang moet jij eigenlijk spuiten? Want ik heb uit zitten rekenen als jij 22 mei bent begonnen met lucrin hoezo begin juni pas de follikelmeting, ben ik wel nieuwsgierig na!!!

De punctie stelde hier niets voor omdat je hier in Spanje onder algemene narcose gaat...ideaal, zeker na er veel over gelezen te hebben hoe het in Holland gaat. Na de punctie alleen pijn bij de eierstokken die nog vol waren van de hormonen maar zoals ik al had verteld na 3 dagen weg waren.

Iedereen die zelf spuit petje af want ik had het lef niet..., mijn man en vrienden hebben mij constant geprikt!

Lonki we zitten samen op het wachtbankje tot 5 juni en inderdaad wat kunnen 2 weken lang duren!!!!

Ramona wat rot dat je in de wachtweken ongi bent geworden...hoeveel tijd moet er tussen zitten totdat je weer opnieuw mag beginnen? Veel succes alvast met de gesprekken....

Para chacha....the oldest mom in Spain with ivf is 68 jears so sure you can try it here in spain! If you want some names of clinics tell me were you want to go...i live in Barcelona.

Groetjes Dinky

hoi ramona,

nee dat hebben ze niet vertelt in het zieken huis maar in ieder geval bedankt!

hoi lonki

ik wil je heel veel succes wensen met je wachtdagen en hoop voor je dat het gelukt is!

hoi dinky

ik weet niet waarom in juni pas ik moet 1 juni beginnen met gonal f

je treft het echt vind ik dat je met de punctie onder algehele narcose mag ik zou willen dat ik dat mocht ik heb het wel gevraagd maar daar deden ze niet aan ze zeiden dat de diclofinac een paardemiddel is maar ja of ik dat moet geloven haha nou ja ik zie het wel en van het spuiten zelf heb ik af en toe erna wat jeuk en verder is het nog steeds niet gevoelig ik hoop dat dat zo blijft.

gr faye