Jump to content

Hoi allemaal

Laika

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Hierbij stel ik me ook even voor. Ik ben Laika, 33 jaar en sinds mei 2005 aan het proberen om zwanger te worden. Na ongeveer een jaar proberen zijn we in de medische molen beland en hebben we de nodige onderzoeken gehad (waaronder ook een hsg en een kijkoperatie). Bij ons beiden is niets afwijkends gevonden. Inmiddels hebben we 6 iui-pogingen achter de rug en die waren helaas ook zonder resultaat. Sterker nog, ik ben in de afgelopen vier jaar nog niet eens een dag overtijd geweest, ik heb een keurige cylcus van 27 dagen...

Nu zijn we begonnen met onze eerste IVF-poging. Ik ben vorige maand aan de pil geweest en sinds afgelopen maandag aan de purgeon. Aanstaande maandag heb ik mijn eerste FM. Ik ben erg benieuwd hoe en of mijn follikels groeien. Ik heb wel wat ervaring met puregon aangezien ik de laatste drie IUI-pogingen met puregon heb gedaan maar nu moet ik natuurlijk veel meer spuiten. Ik voel me gelukkig verder prima en heb tot nu toe geen last van bijwerkingen.

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat het fijn is om met 'lotgenoten' contact te hebben. Ik kan mij soms heel eenzaam voelen, met al die zwangerschappen en bevallingen om mij heen. Het lijkt dan wel of ik de enige ben bij wie het niet lukt. Het lijkt me fijn om met vrouwen te praten die écht weten waar ik het over heb!

Groetjes,

Laika

Hallo Laika

welkom op de site en wat spannend dat jullie met de eerste ivf-pogign gestart zijn.

je zult veel steun hebben aan je lotgenoten en echt war je zult het merken, jullie zijn echt niet de enige maar ik snap je eenzaamheid wel.

Ook in mijn omgeving zie ik alleen maar zwangere buiken of hoor vreugdevolle berichten...

meis veel sterkte en vooral ook veel succes gewenst!!

groetjes

Meiske74

Dank jullie wel allemaal, het is fijn en treurig tegelijk dat je hier zoveel meiden tegenkomt die in hetzelfde schuitje zitten, maar het is wel heel prettig om te weten dat je niet de enige bent!

Gisterenavond een lang en fijn gesprek gehad met een goede vriendin van mij die twee kinderen heeft (en die ook allebei bij de eerste natuurlijk poging verwekt zijn...). Zij gaf aan dat ze niet zo goed wist of ik wel wilde dat ze vragen stelde en was wat onzeker over hoe daar nou mee om te gaan. Ook vond ze het feit dat zij zo gemakkelijk kinderen had gekregen (terwijl ze een jaar later met de pil is gestopt dan ik) heel oneerlijk en vervelend ten opzichte van mij. Ik vond het fijn dat ze zo eerlijk was en we hebben echt heel fijn gepraat erover. Ze wilde ook echt het naadje van de kous weten over IVF, ik heb haar zelfs de naalden enzo laten zien. Het voelde erg fijn dat ze zo begaan was.

Zo zie je maar weer, ook mensen mét kinderen kunnen zich soms heel goed verplaatsen :icon_biggrin:!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use