Ga naar inhoud

Leeftijd en adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben ook in november 2009 ons BKA nummer gekregen.

Hebben er goed over gepraat en besloten dat we voor ons IVF-traject ons zouden inschrijven. Ook om voor ons een beetje de "druk van de ketel" te halen. Als het niet met iui/ivf zou lukken, dan is er altijd nog een kans dat we een kind een toekomst kunnen bieden via adoptie.

Wij zullen naar verwachting rond november 2010 met de via-cursus starten. Grote kans dat we dan nog niet met de ivf klaar zijn of heel misschien zelfs zwanger.

Maar dat zien we dan wel weer.

Wat me wel een beetje zorgen baart is dat de wachtlijsten steeds langer of gesloten zijn en het heel moeilijk wordt om uberhaupt nog te adopteren. Gelukkig voldoen we wel aan een aantal criteria waardoor we meer kansen hebben(heterostel, bijna 1 jaar getrouwd, 27+30 jaar, goede banen en opleiding, geen ernstige ziektes).

We zijn nu in ieder geval al aan het sparen voor het geval dat we gaan adopteren. En dan is het maar helaas even geen nieuwe keuken of auto.

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Zelf ben ik geadopteerd. In eerste instantie zou ik naar een gezin gaan, maar deze vrouw wist een paar dagen voordat ik in hun gezin terecht zou komen dat zij zwanger was van een tweeling. Ze hebben toen de adoptie gestaakt. Mijn ouders zijn toen in allerijl gebeld met de vraag of zij op korte termijn een kindje konden opnemen. En gelukkig kon dit.

Om eerlijk te zijn is dit een rottiger gevoel dat je als speelbal word gebruikt, dan het idee dat je gekocht bent.

Nu wij zelf ook (nog) geen kids hebben, hebben we ons ook laten informeren over adoptie. Omdat dit door de belasting niet meer vergoed word, kunnen wij het simpelweg niet opbrengen. Tevens zitten we in het IVF traject en mogen we dit niet samen laten gaan en procedure en IVF.

Je kan eventueel ook zelf aan de slag gaan. Dit is een verkorte procedure, of eventueel een special need kindje.

Succes met wat jullie beslissen!!!

Lottepot

Geplaatst

Hallo Lottepot

mijn man en ik zijn niet verder met adoptie bezig maar toch wilde ik even op je berichtje reageren. Ik vind het bijzonder om jouw eigen ervaring te lezen. Lijkt me inderdaad erg lastig als je hoort hoe de vork in de steel zit! (sorry als ik de verkeerde woorden kies).

Heel veel succes met je laatste wachtweek!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lottepot, ook ik vind het bijzonder om een eigen ervaring van iemand te lezen.

Wij zijn nu onze documenten aan het verzamelen en komen daarna op de wachtlijst voor Bulgarije.

Succes iedereen!!

Geplaatst

@lottepot; bijzonder zeg om zelf ook geadopteerd te zijn. Achteraf wel een beetje naar gevoel om eigenlijk dan soort "tweede keus"te zijn geweest.

Het is tegenwoordig geloof ik wel ook verplicht om (tijdelijk) te stoppen met de procedure als je zwanger bent. Zelf zijn we er nog niet helemaal over uit wat we nu precies willen. Heb weleens gezegd dat ik het liefst een kindje van mezelf, een adoptiekind en een pleegkind zou willen. Maar helaas is dat allemaal regeltechnisch heel moeilijk te realiseren.

Denk zelf wel dat als we nog geen voorstel van een kindje hebben en ik alsnog zwanger zou zijn we misschien wel de adoptie stoppen. Maar vnl. om de ouders die helemaal geen kids hebben of kunnen krijgen een kans op adoptie te geven. Want (helaas en gelukkig, maar net hoe je het bekijkt) is de vraag veel groter als het aanbod.

Ik zou wel willen adviseren om als je twijfelt wel gewoon een BkA nummer aan te vragen. Want het eerste jaar gebeurt er toch nog helemaal niks en je bent dan nog nergens toe verplicht.

Geplaatst

Tot en met de verplichte voorlichtingsbijeenkomsten mag je nog bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen. Als je de gesprekken met de Raad v.d. Kinderbescherming hebt, moet je echt gestopt zijn met IVF/ICSI. Men wil dat je dan bewust voor een adoptiekind kiest.

Wij zijn dan ook helemaal gestopt met ICSI en gaan 100% voor adoptie. We hopen binnen 2,5 jaar een voorstel van een kindje te krijgen.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Tot en met de verplichte voorlichtingsbijeenkomsten mag je nog bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen. Als je de gesprekken met de Raad v.d. Kinderbescherming hebt, moet je echt gestopt zijn met IVF/ICSI. Men wil dat je dan bewust voor een adoptiekind kiest.

Wij zijn dan ook helemaal gestopt met ICSI en gaan 100% voor adoptie. We hopen binnen 2,5 jaar een voorstel van een kindje te krijgen.

Ik begrijp het niet helemaal. Waarom mag je dat niet samen doen, omdat heel veel mensen dan alsnog zeggen als ze toch zwanger raken dat ze de adoptie niet door willen laten gaan?

Hier in huis is plaats voor meerdere kindjes hoor :crybaby2:.

Geplaatst

@marli: wij zijn ook bezig met adoptie! En hebben recent bericht gehad dat met we met de bijeenkomsten mogen gaan starten. Hoe ver zijn jullie? Hebben jullie al een idee uit welk land je adoptie zou willen?

Geplaatst
@marli: wij zijn ook bezig met adoptie! En hebben recent bericht gehad dat met we met de bijeenkomsten mogen gaan starten. Hoe ver zijn jullie? Hebben jullie al een idee uit welk land je adoptie zou willen?

Wij hebben al onze beginseltoestemming en staan ingeschreven bij Kind en Toekomst voor het land Bulgarije.

Geplaatst
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom mag je dat niet samen doen, omdat heel veel mensen dan alsnog zeggen als ze toch zwanger raken dat ze de adoptie niet door willen laten gaan?

Hier in huis is plaats voor meerdere kindjes hoor :crybaby2:.

Ik snap wat je bedoelt, Nika. Maar die regel is er nu eenmaal...

Omdat wij onze adoptieprocedure niet in gevaar wilden brengen, zijn wij ook echt gestopt met behandelingen toen de raadsgesprekken ingepland werden. Op de natuurlijke manier zullen wij nooit zwanger worden, dus een gezin met biologische en adoptiekinderen zit er helaas niet in....

Geplaatst

Hallo,

Adoptie vind ik een mooi ideaal! En zu het ook best willen, alleen zit onze leeftijd niet mee.

Zelf ben ik geadopteerd en kan heel goed begrijpen dat je met de behandelingen moet stoppen als je met adoptie verder wilt gaan.

Zelf zou ik eerst naar een ander gezin gaan, dat op het allerlaatste moment, ik zat al in een tussenhuis om aan mn toekomstige ouders gegeven te worden, maar die hoorden net daarvoor zwanger te zijn van een tweeling. 3 was teveel van het goede.

In alle haast zijn mijn huidige [en enige echte] ouders gebeld of zij binnen 2 dagen de boel konden regelen, zodat ik bij hun in huis kon komen.

Gelukkig is dat gelukt.

Dus ik vermoed dat adoptiebureau's deze situaties willen voorkomen.

Lottepot

Geplaatst
Hallo,

Adoptie vind ik een mooi ideaal! En zu het ook best willen, alleen zit onze leeftijd niet mee.

Zelf ben ik geadopteerd en kan heel goed begrijpen dat je met de behandelingen moet stoppen als je met adoptie verder wilt gaan.

Zelf zou ik eerst naar een ander gezin gaan, dat op het allerlaatste moment, ik zat al in een tussenhuis om aan mn toekomstige ouders gegeven te worden, maar die hoorden net daarvoor zwanger te zijn van een tweeling. 3 was teveel van het goede.

In alle haast zijn mijn huidige [en enige echte] ouders gebeld of zij binnen 2 dagen de boel konden regelen, zodat ik bij hun in huis kon komen.

Gelukkig is dat gelukt.

Dus ik vermoed dat adoptiebureau's deze situaties willen voorkomen.

Lottepot

Jeetje Lottepot, wat een verhaal!! Maar dat zal inderdaad de reden zijn; men wil dit soort situaties voorkomen.

Wij hebben onze leeftijd ook niet mee. Ik ben 40 en mijn man 43,5. We hebben dus nog maar 2,5 jaar....

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi hoi!

Ik en mijn man zijn ook bezig met adoptie en over 2 weken mogen we naar de 1e VIA cursus. We zijn in Eindhoven ingedeeld. Nog meer mensen die binnenkort starten? Ik ben erg benieuwt wat we allemaal leren en te horen krijgen. Weer een stapje verder.

Groetjes HErma

Geplaatst
Hoi hoi!

Ik en mijn man zijn ook bezig met adoptie en over 2 weken mogen we naar de 1e VIA cursus. We zijn in Eindhoven ingedeeld. Nog meer mensen die binnenkort starten? Ik ben erg benieuwt wat we allemaal leren en te horen krijgen. Weer een stapje verder.

Groetjes HErma

Veel plezier met de VIA, Herma. Ik vond die bijeenkomsten erg leuk. Iedereen zit enigszins in hetzelfde schuitje en het is fijn om ervaringen uit te wisselen.

Wij zijn ook in Eindhoven geweest.

SUCCES!!

Geplaatst

Hoi Herma!!

Fijn zeg dat jullie nu bijna mogen beginnen met de VIA. Wij mogen in november gaan beginnen. Ben ook wel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ook mijn man heeft nog een heleboel vragen. Over bijv. special need, wat het dan allemaal inhoud enz.

Het tijdens de procedure zwanger worden lijkt me wel heel dubbel. Bij mij is het tot nu toe dus 3x in 4,5 jaar spontaan gebeurd. En volgens mijn gyn was dat al een heel heel kleine kans(ikke 1 eileider en man te slecht zaad). Maar dus ook 3x zwangerschap mis gegaan. Dus er is een kans dat ik gedurende de wachttijd tot een voorstel zelf nog zwanger wordt(wel heel klein) maar dan ook weer die kans dat het weer mis gaat.... Dat maakt me op het moment toch het onzekerste. En tja, weer voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken gaat toch een beetje tegen ons gevoel in na al die jaren proberen.

Soms denk ik wel eens, laat dat zelf zwanger worden maar zitten(klinkt misschien raar???) Wij willen dan ook nog het meeste een gezinnetje en dat hoeft niet per se me (biologisch)eigen kinderen te zijn. Maar tja dan zie je die wachttijden van adoptie en dan is zelf zwanger worden toch nog een kortere weg.......

Geplaatst

Hoi Wannabemom,

Ja het adoptie traject duurt zo lang , ik zou geneigd zijn om toch door te gaan met proberen zwanger te worden. Maar of dat dus mag weet ik niet , maar ze willen wel dat je je eigen biologische kinderwens afgesloten en geaccepteert hebt. Ik weet ook niet tot hoe ver wij gaan. Maar bij ons is het natuurlijke manier zwanger uitgesloten. Ik snap dat het heel vreemd is voor jouw om straks weer aan de anticonceptie te gaan als je doorgaat met adoptie. Moeilijk hoor.

Mischien dat je na de via cursus een andere beslissing kunt nemen. Voor ons is de via cursus ook om te kijken of adoptie echt is wat we willen en kunnen. We zullen toch een keuze moeten maken met verder te gaan in ivf pogingen zelf betalen of helemaal gaan voor adoptie.

Groetjes Herma

Groetjes Herma

Geplaatst

Hallo,

Ik val even zomaar binnen.

@ Lottepot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn (na 10 jaar ivf/icsi etc)zaten wij te wachten op een voorstel. We vertelden eerlijk aan de stichting dat ik zwanger was maar dat het nog pril was en wij graag de 2e echo (was die dag erop) wilden afwachten. Dezelfde dag s'middags werden wij teruggebeld, ze hadden overleg gehad en wij mochten kiezen...(is echt uniek)het enige waar ik over na moest denken was

of het voor mijn zwangerschap "kwaad"kon gezien de kans op malaria e.d.

Toen wij ons meisje kregen zat het ook gelijk goed.

Ik weet allebei de kanten en kan echt oprecht zeggen dat het voor mij geen verschil maakt.Ik vind het echt spijtig dat jij zón start hebt gemaakt, maar gelukkig is niet iedereen zo.

@Wannabemom; zie mijn verhaal

liefs Amel

Geplaatst

Vandaag de acceptgiro in de bus gekregen voor de cursus. 900 Euro! Doink! Denk niet dat wij ermee doorgaan trouwens. We zitten nu al jaren in de medische molen. Weet niet of ik ook nog jaren in het adoptieproces wil zitten.

Geplaatst

Hoi Dames,

Gisteren de eesrte VIA cursus gehad. Veel stof tot nadenken. Er komen bijna alleen nog maar special need kinderen naar Nederland en oudere kinderen. Veel wachtlijsten zijn gesloten en vergunninghouders nemen je bijna alleen nog maar aan als je open staat voor special needs. Daar schrok ik wel van van die cijfers. De cursus was erg interssant, het 2e gedeelte ging over de biologische ouders. Wat is de reden van afstand doen. Volgende week alweer de 2e cursus.

Groetjes HErma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden