Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

:aaaflowersmiley:

Op naar een geweldige dag vol leuke dingen.

Hoop dat alles van binnen 'rustig' is en dat je kan gaan beginnen met de Gonal-f.

Dan kun je als alles goed gaat de dagen naar de punctie ongeveer af gaan tellen.

Ik ga voor je duimen!!

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hopelijk had je ook een goede echo. En dan gaat het nu weer spannend worden hè... Je klinkt in elk geval hartstikke positief, houen zo!

Geplaatst

Hoi Krisje,

En, ben je mogen beginnen met de Gonal?

Hoop het zo voor je dat er nu voldoende follikels gaan groeien en dat er mooie eitjes in zitten om te kunnen bevruchten en dat ze ook door gaan delen zodat er een tp zal zijn!

:goodluck:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie felicitaties!

In het ziekenhuis was alles goed...had ook niet anders verwacht voor zo'n uitgansgecho!

Alweer de 3de dag van de Gonal-F en mijn buik wordt al meer opgeblazen! En wat prikt die toch makkelijk hé...beter dan de Deca....maar...niet zeuren!

Maandag moet ik terug...en ik ben benieuwd hoe groot ze dan zijn!

We wachten maar af!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Kristel,

Mooi dat je alweer op je derde dag van de Gonal zit en je buik al wat 'voller' aan gaat voelen.

Super, laat die follikels maar komen en goed groeien!

Heb je een fijne verjaardag gehad?

Wij mogen bij Geertgen meteen door met onze derde poging.

Hoogstwaarschijnlijk met assistend hatching.

We zijn blij met dit bericht.

Toen ik vroeg hoe vaak je eigenlijk door mag gaan met icsi zei de gyn, "Tot u zwanger bent."

Ik vroeg het nog een keer omdat we er wat om moesten lachen, en hij zei toen weer hetzelfde.

Zolang er goede embryo's komen en wij dit proces willen en kunnen betalen.....

En, niet onbelangrijk.

In Genk vriezen ze evt. cryo's per stuk in, dat was voor ons fijn om te horen omdat er 1 cryo van ons is weggegooid die goed ontdooid was.

Nou Kristel,

Sorry voor mijn uitgebreid verslag in jou topic!

Geplaatst

Hoi Wish,

Hoezo sorry...ik vind het fijn dat ik weet hoe je er voor staat.

je moet me wel even helpen met assisted hatching...wat houdt dat precies in? Maar wel super dat je meteen door kunt.

Ik heb nog nooit cryo's gehad, bij ons in het ziekenhuis komt dat maar weinig voor. Misschien heeft ieder ziekehuis zijn eigen eisen.

Maar wel fijn dat je weet, als je ze hebt, dat ze ook allemaal goed gebruikt kunnen worden en niet dat ze goed ontdooide emmy's weg gaan gooien...wie dat bedacht heeft :-(

Heel veel succes!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Uhm, ik wil je echt niet ontmoedigen maar dit was in het Catharina......

Wij zijn nu voor deze derde poging naar de Geertgen in Elsendorp gegaan.

Hun werken samen met Genk. (België)

Ik zou zeggen, ff googlen op Geertgen Elsendorp en je hebt alle info.

Assistend hatching: Hierbij maken ze als ik het goed omschrijf met een 'laser' een gaatje in het schilletje van de embryo waardoor de embryo hier beter uit zou kunnen komen en zich op deze manier beter in kan nestelen.

Omdat wij nu 3 keer een tp hebben gehad en alle 3 de keren ging het goed tot op het innestelen.

Dit wordt in Nederland 'nog niet' gedaan.

Het brengt in ieder geval geen schade aan de embryo, maar feitelijke bewijzen dat het echt zou helpen zijn er volgens mij ook nog niet echt.

Tja, beetje vaag maar toch wel een prettig gevoel dat je weet dat er nog meer actie bij komt kijken. (of hoe moet ik het noemen, je begrijpt me denk ik wel)

Ik blijf voor je duimen en je volgen!

Geplaatst

krisje meen je dat dat er in het catharina maar weinig wordt ingevroren ?

dat vindt ik wel eng om te horen .

wish is dit ook jou ervaring daar?

ik wordt daar nu wel even onzeker van

ik heb vandaag 1 toppertje terug gekregen en de andere leken "uit de hints die we kregen" ook prima

mss geen A-tjes maar mss wel B-tjes en ik kreeg de indruk uit de verhalen van het ziekenuis dat ze alles wat levensvatbaar is (in mijn ogen is een B-tje dat ook) invriezen dus nu wordt ik wel bang

Geplaatst

Niet bang worden Pleun, maar er ook niet helemaal op rekenen... Helaas zeggen de hints niet alles, ik had ook 5 mooie embryo's over maar niets ingevroren. Dit was wel in het EMC waar ze heel erg streng zijn. Als je niks verwacht kan het alleen maar meevallen en we gaan er van uit dat je ze niet nodig hebt!!

Caroline

Geplaatst

@Wish, ik was even kwijt dat je ook in het cze bent behandeld, ik weet dat ze daar per 2 invriezen, maar ik heb nog nooit ervaringen gehad met cryo. Ik heb alle vertrouwen in het cze en voel me daar goed op mijn gemak dus wij denken niet aan overstappen. Heel veel succes iig en we houden elkaar op de hoogte!

@Pleun, tegen mij werd gezegd dat het niet vaak voorkomt dat er cryo's zijn, maar dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit.

Ik heb nog nooit emmy's gehad van topkwaliteit, dus ik heb nog geen ervaring gehad met cryo. Hun zullen daar wel weten wat het beste is, dus je moet je nu hierdoor niet rot gaan voelen, en anders dan bel je morgen een als je meer info wil! Succes met de wachtweken!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Pleun, sorry als ik je hierdoor onzeker heb laten voelen....dat is echt niet mijn bedoeling. Geniet maar van je toppertje die je vandaag hebt teruggekregen!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Kristel,

Ik heb net bij Pleun in haar eigen topic gereageerd op die cryo vraag.

Wil echt niet zo negatief overkomen over het cze, echt niet de bedoeling hoor!

Dat wil ik niet suggereren.

Het is niet zo dat wij geen vertrouwen hadden in het cze. Fijne gyn getroffen aan Dr. Lammers en Cuypers.

Het is het beleid wat ons stoorde ivm die cryo.....en nog wat andere kleine dingetjes.

Een vriendin van mij heeft ook hele goede ervaringen met het cze!

Het is maar net waar je jezelf op je gemak voelt en dat geeft de doorslag in je keuzes!

Jij ook heeel veel succes!!!

Geplaatst

Hey Krisje,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Ik hoop dat je dit jaar als cadeautje je allerliefste wens in vervulling mag zien gaan!

Je gaat al weer snel met je 1e FM, spannend voor je ik hoop dat je eitjes enorm gaan groeien en bloeien!

Aafke

Geplaatst

ik heb net gebeld met het ziekenhuis

om te vragen hoe het zit met de cryos

en het antwoord was wij proberen om alles wat levens vatbaar is in te vriezen dus niet alleen de toppertjes maar ook de mindere

het moeilijke is alleen dat het invriestraject erg veel vraagt van een emmy en die moet dus erg sterk in zn (heeeeeele kleine )schoentjes staan om het invriezen te doorstaan

daarom krijgen we ook pas antwoord op die vraag van hoeveel zijn er ingevroren na een paar dagen per brief

omdat er zeer streng gekeken wordt of ze het goed doorstaan

als ze verschrompelen in de vriezer is het niet gelukt

dus.... ik ben weer wat wijzer

en krisje je moet je niet schuldig voelen over mijn onzekerheid

ben ik altijd nogal snel als ik niet de info heb/krijg die ik wil hebben'

ikke is controle freak

Geplaatst

Hoi Krisje,

Hoe is de eerste fm gegaan?

Vind het wel beangstigend nu je niks daarover schrijft in je eigen topic.....

:smilybird:

Deze vind ik gewoon lief, en wil 'm je daarom 'geven'.

Geplaatst

Hoi dames,

ik zit ook weer middenin de behandeling. 4e ICSI. En morgen de punctie. Ik zie er echt tegenop, mijn maag draait zich af en toe om. En ik weet inmiddels dat het elke keer in een half uurtje maximaal weer voorbij is en dat het echt niet zo erg is, maar ik ben al bang voor dat infuus. Vanavond en morgenochtend maar braaf mijn oxazepammetje innemen, dat helpt altijd wel een beetje. En dan is het ook gewoon een kwestie van loslaten en het over me heel laten komen, maar dat is toch lastig als controlfreak zijnde.

Hebben jullie ook zo de zenuwen voor de punctie?

Morgen rond deze tijd is het al lang weer allemaal voorbij, ik troost me maar even met die gedachte.

Iedereen veel sterkte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne, sterkte morgen met de punctie!

Ik zelf ben ook zenuwachtig voor de punctie, is heeeel normaal hoor.

Kom op, je kan het!!!

Geplaatst

Misschien kun je naar een ander topic 'verhuizen' om vragen te stellen bijv. starten in maart/april of starten in maart?

Dit is het topic van Krisje, vandaar......

Bedankt!

Geplaatst

Sorry, sorry, sorry schatten,

Ik wilde jullie zeker niet ongerust maken, maar alles gaat goed hoor!

Afgelopen maandag dus de 1ste FM, die ging erg goed.

Had toen rond de 15 follikels die echt meededen met de groei.

Vandaag moest ik terugkomen, en nu zijn er 19 groot genoeg om aan te prikken...dus...ik heb a.s. vrijdag om 08.00uur de punctie!

In totaal zitten er tussen de 20 en 25 follikels die ze allemaal aan gaan prikken aangezien ik toch onder narcose ben.

De gyn noemde het "een mooi verzameling."

Ik zit dus momenteel echt op een roze wolk omdat dit een persoonlijk record is!

Heb net om 22.00 de Ovitrelle gespoten en om 19.00 de laatste Deca en Gonal-F voor de komende 2 jaar...positief zijn doet eens mens ontzettend goed!

Ik moet vrijdag om 07.00 op de afdeling zijn, en dan krijg ik een mooie blauwe pyama aan en ga daarna weer lekker slapen!

Ik ben erg benieuwd wat de score zal gaan zijn, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het er in ieder geval meer zullen gaan zijn dan de vorige keer!

@Wish, ik snap wat je bedoelt hoor, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen! Ik neem je niks kwalijk, haha! En bedankt voor je lieve plaatje!

@Aafke, nog bedankt voor je felicitatie...het grootste kado moet inderdaad nog komen!

@Pleun, wat fijn dat je nu toch wat wijzer bent geworden...is ook fijn voor je eigen gevoel, weet je ook precies hoe het zit! Hoe gaat het nu met je?

@MarMira, hier zoals je leest alles prima! Hoe gaat het bij jullie?

@Annetje-Tannetje, natuurlijk zijn er spanningen voor de punctie, dat is logisch. Hoe is het gegaan vandaag en wat is je 'score?'

Nog een ding, vandaag heb ik allemaal mensen gezien op de poli, waarvan er waarschijnlijk ook vrouwen tussen zitten die ook hier op het forum actief zijn. Gek idee als je langs die dames zit en je weet daar niet van of je ze hier regelmatig spreekt op het forum!

Hebben jullie dat gevoel ook weleens?

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Jeetje Krisje, wat een geweldig bericht plaats jij hier!!!

Super dat er zoveel follikels zijn gegroeid.

Op naar vrijdag, lekker slapen meid, dan is de 'klus' zo klaar......

Ik duim voor jullie dat jullie maar vele mooie embyo's mogen krijgen en hopelijk ook cryo's.

Echt Krisje, ik ga hard duimen!!!!

Succes!

Hier zit net de eerste Deca er weer in.

Geplaatst

Wauw Krisje, wat ga jij goed!! Mooie score hoor, ben benieuwd hoeveel eitjes er echt uit gaan komen, maar als je het vergelijkt met de vorige keren moet het helemaal goed komen!!

Succes met de punctie!!(Slaap lekker en dromen over mooie baby's, haha)

Caroline

Geplaatst

Jee, Krisje, wat een mooi bericht zeg!! Prachtige score! Veel sterkte morgen (ben stiekem beetje jaloers op de narcose!)!

Met ons gaat het wel OK hoor, in de wachtmodus hè. Kijk wel uit naar het gesprek volgende week vrijdag, dan wordt het weer wat concreter allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Bedankt voor jullie berichtjes!

Ik ben ook zó benieuwd wat er uit gaat komen, kan haast niet meer wachten tot de punctie....en ik heb mijn droom ook al uitgekozen, alleen jammer dat je je na de narcose niets meer kunt herinneren van de droom!

Zodra het kan laat ik jullie weten hoe het gegaan is en wat de score is!

Liefs,

Kristel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden