Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Krisje, Goed nieuws!! Lekker hoor nog ff een dagje relaxen er tussendoor. Heel veel succes vrijdag!!

lfs, Nienke

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Krisje,

Hoera de punctie staat gepland! Heb je wat betreft de follikels een beetje hetzelfde beeld als de vorige behandeling?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Ik heb niet echt een beeld dit keer, ik laat het maar allemaal op me af komen, ik heb wel het idee dat m'n buik 'voller' zit dan de vorige keer, maar misschien is dat 'maar' gevoel!

We zullen het vrijdag weten wat de oogst is geweest!

x

Geplaatst

Krisje, wat een goed nieuws, vrijdag de punctie! Je hebt vanavond de Pregnyl dus alweer gezet. Spannend hoor! 10 à 11 follikels, dat klinkt hoopvol! Maak er morgen maar een lekker dagje van, en dan vrijdag op weg naar een mooie oogst, succes meisje!

Geplaatst

He Krisje!

Ik zei toch dat het helemaal goed zou komen met een hogere dosering?

Aan jouw verhaal zie ik altijd hoe snel de tijd gaat... dat je alweer je punctie hebt met dat hele lange protocol!!

Blijf je uiteraard volgen en alvast succes! Wel fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over de verdoving...

Caroline

Geplaatst

Hoi Krisje,

Morgen de punctie, spannend.

Heel veel succes morgen en dan lekker relaxen het weekend.

liefs Diane

Geplaatst

Hey Krisje,

Vrijdag dus toch! Fijn dat er al zoveel follikels te zien waren bij je latste fm, dat ziet er veelbelovend uit! En toch ook heel prettig dat alle stress rond je punctie als is weggenomen. Dit komt goed!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Heb gisteren inderdaad de Ovitrelle weer gezet, dus dat was (voorlopig) de laatste spuit...hiep hiep hoi!

Had er weer even genoeg van...5 weken spuiten!! De tijd gaat inderdaad echt heel erg snel, maar dat vind ik nu niet erg, laat mij maar een maandje doorspoelen dat ik weet waar ik dan sta!

Ik vind het toch allemaal wel weer erg spannend, hoewel ik naar de buitenwereld heel stoer doe! Nog een dagje geduld hebben en dan gaan we de laatste paar dagen van de behandeling in en dan weer wachten.

Ik vind het wel fijn dat ik gewoon lekker aan het werk ben, in de vorige wachtweken had ik mijn zomervakantie, en dan ben je daar toch veel meer mee bezig, nu heb ik veel afleiding!

Ik laat natuurlijk morgen weten hoe het gegaan is!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even snel een berichtje over hoe de punctie is gegaan, die is goed gegaan, nergens niks van gevoeld dus dat is altijd prettig, heb nu ook weinig last, ben alleen nog heel suf van de narcose!

De score is iets minder...ze hebben 4 bruikbare eicellen gevonden, en het zaad was ook goed bevonden!

Nu maar afwachten tot maandag, dan mag ik om 9.15 bellen voor een eventuele terugplaatsing!

Ga nu lekker onder de wol!!!

Geplaatst

Hey Krisje,

Fijn om even te horen hoe het gegaan is! En vier eicellen betekent volgens mij gewoon 4 mooie kansen! Ik duim heeeel hard dat ze allemaal goed bevrucht worden en je zelfs evt. cryootjes overhoudt. Inderdaad nu maar even lekker uitrusten en de maandag afwachten, spannend hoor!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hai Krisje

fijn te horen dat alles goed is gegaan, het aantal 4 is helemaal niet slecht hoor!zeker niet als er een paar mooi tussen zitten, ik moest het doen met de tp van een goed en een iets mindere.... zegt echt niets!!!

heel veel succes en op naar dat spannende telefoontje a.s. maandag!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Krisje,

Fijn dat de punctie nu dus wel rustig verlopen is!

Nu dus weer spannend voor de volgende stap maar 4 mooie eitjes icm ICSI.. daar daan natuurlijk een paar mooite embryo's uit ontstaan.

Liefs

Geplaatst

Fijn om te horen dat het goed ging! Nu maar lekker bijkomen en we zullen allemaal duimen voor zoveel mogelijk mooie embryo's en ook nog een paar voor in de vriezer!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve reacties en bemoedigende woorden!

Ik voel me nu een stuk beter, had gisteren erg veel last van buikpijn en ik was natuurlijk nog erg suf van de narcose.

Ik realiseerde me gisteren dat ik op de recovery tegen de zusters en de assistent anesthesist heb gezegd dat ze zo lief waren...met mijn dronken narcose hoofd, ik kon wel door de grond zakken, haha!

Nu nog maar rustig aan doen, en dan maandag het verlossende telefoontje plegen! De vorige keer had ik 5 bruikbare eicellen en daarvan zijn er 2 embryo's succesvol teruggeplaatst dus ik moet me vooral nog geen zorgen gaan maken!

Ga nu weer lekker op de bank liggen met een filmpje erbij!

Fijn weekend voor iedereen,

x Kristel

Geplaatst

Hi Kristel,

Fijn dat alles goed is gegaan. Hoop dat de ´opbrengst´ goed is en je een mooie tp krijgt..kun je lekker op de wb december ;-)

Geplaatst

Hoi Krisje,

Ik ben al een hele poos aan het mee lezen.

Alleen nooit gereageerd, vind het erg prettig om informatie op te zoeken via dit forum daarom heb ik me toen aangemeld.

Zo te zien blijven wij 'gelijk lopen'.

Alleen wij hebben 3 cryo's over van de 1ste icsi en jullie zijn nu met een 'verse' icsi bezig.

Wij hebben 1 maand over moeten slaan, (rustmaand) dit blijkt beter te zijn voor de tp van cryo's.

Ik moet maandag bellen of dat ze goed ontdooid zijn en jij moet bellen of er embryo's zijn ontstaan.

Ik heb nu net zoveel 'angst' om te bellen dan toen we moesten bellen of er embryo's waren ontstaan.

Brrrr, spannend zeg!!

Super veel succes ermee!

Groetjes Wish

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@Sannie, kan niet wachten om plaats te nemen op het bankje!!

@Wish, dan kunnen we mooi voor elkaar duimen, ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt! En dat we allebei morgen de tp hebben....Spannend!

Ik voel me vandaag helemaal goed, nog een heel klein beetje buikpijn, maar als ik zit dan gaat het helemaal prima, ik heb vanmiddag een etentje met de familie en heb helemaal zin om me op te tutten, heb mijn nagels al gedaan en mijn wenkbrauwen zijn al geëpileerd, echt zo'n beautydagje, is wel es lekker!

Ook wel fijn dat ik vandaag veel afleiding heb, dan kan ik niet teveel nadenken over het telefoontje wat ik morgen moet plegen!

Ga nog maar lekker genieten van een wijntje vanmiddag, want hopelijk mag dat niet meer vanaf morgen!

Iedereen een hele fijne zondag,

Liefs Kristel

Geplaatst

Hoi Kristel,

Heel veel succes met de uitslag morgen.

Fijn dat het goed gegaan is met de narcose en de punctie.

Lekker dat je veel afleiding hebt gehad dit weekend.

liefs en ik duim voor je.

Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden