Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

3 augustus hebben we een intake gesprek met de IVF verpleegkundige.

Omdat ik waarschijnlijk net voor die tijd ongi moet worden moet ik even bellen als dat zover is, dan mag ik al beginnen met de pil.

Dus waarschijnlijk zit ik al over 2 weken aan de pil.

Sneller dan we hadden gedacht!

We hebben ook overleg gehad over het een en ander met de gyn.

We moesten nu al zeggen hoeveel eventuele embryo's we terug wilde laten plaatsen.

We hebben het aan de medische kennis en kunde overgelaten en hebben in overleg besloten om bij een top emmy er 1 terug te laten plaatsen en bij 2 goede laten we die allebei terugplaasten.

Is dat een beetje de normale gang van zaken???

We hebben ook besloten dat we eventuele overgebleven emmy's in laten vriezen.

Ze vroegen ook of dat ze de eicellen waar ze niks mee konden mochten gebruiken voor de mensen in opleiding.

Daar hebben we ook ja op gezegd.

Zijn er ook dames die dat uit principe of om welke reden dan ook niet hebben gedaan?

@Marmira, ik ga je ook in de gaten houden, spannend hoor !!!

x

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb een vraagje voor degene die er verstand van hebben:

Ik weet dat de ICSI behandeling in totaal 8 weken duurt, althans dat hebben ze ons verteld.

Hoe worden die 8 weken ingedeeld?

Zitten bij die 8 weken de 2 wachtweken, of heb je in de 8ste week de punctie en tp?

Wie kan mij weer wat wijzer maken?

x

Geplaatst

Hoi Krisje...

In het langste geval doe je er ong. 8 weken over. In dit geval begin je met het slikken van de pil om je eigen cyclus plat te leggen. Op een gegeven moment krijg je te horen wanneer je begint met b.v. de decapeptyl. In elk geval iets wat je eisprong tegenhoudt. na twee weken begin je dan met b.v. de puregon. In elk geval iets wat eicellen aanmaakt. Vervolgens krijg je echo's om te kijken hoeveel en hoe groot je eicellen zijn. Als ze 2mm zijn dan krijg je te horen hoelaat je de pregnyl moet zetten. Dit zorgt ervoor dat je ong 36 uur na deze injectie je eisprong hebt. Op dat moment heb je dan ook je punctie. Een paar dagen na je punctie krijg je te horen of je een tp hebt. Na de tp beginnen de wachtweken die ong. twee weken duren (per ziekenhuis verschillend).

Dat was hem wel in het kort. Snap je het nog? Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes esther

Geplaatst

haha...heel veel informatie maar snap het nog wel!

1 vraagje: zitten die ca. 2 wachtweken in die 8 weken?

x

Geplaatst

Hoi Krisje,

Ik herken je verhaal over icsi een beetje. Al die spanningen over wat er gaat gebeuren en hoe het gaat gebeuren, daarom wilde ik even reageren. Wij zijn bijna aan het eind van onze 1e icsi behandeling. Bij ons zitten die 2 wachtweken in die 8 weken. Ik heb gisteren de punctie gehad, woensdag tp en dan wachten.....

Geplaatst

Mijn punctie was echt verschrikkelijk! Ik had nooit gedacht dat het zo'n pijn zou doen. Lig nog steeds met pijn op de bank :(

Maar ik denk dat het verschilt per persoon en per ziekenhuis, want ik lees ook vaak genoeg dat het goed te doen is.

Geplaatst

Oh wat naar...ik verwacht maar het ergste dan kan het altijd meevallen!

Nog een nieuwtje...Ik ben sinds 4 dagen gestopt met roken, en ik was een fervent rookster!

Ik dacht bij mezelf, beter nu die 'stress' van het niet roken dan straks als ik ooit zwanger ben!

En ik ben hartstikke trots op mezelf, want ik heb er weinig moeite mee!

Ben nu wel extra aan het snoepen...heb net een doos magnums gehaald :)

Fijn weekend voor iedereen...

x

Geplaatst

Jeetje wat goed van je, volhouden he! Ik ben sinds woensdag gestopt, had woensdag om 14.00 de tp, om 13.00 mijn laatste peuk gerookt. Ik had er gisteren ontzettend moeite mee, vandaag niet zo (lig zowat de hele dag te slapen) Smak nu ontzettend naar een peuk! Ik dacht net, zal ik gaan halen, want had zo'n trek en toen werd ik erg boos op mezelf en heb het niet gedaan. Ik loop ook ontzettend te snoepen joh, niet normaal!

Wat wel zo is, is dat als je het weet waar je het voor doet dat je er wel veel minder moeite mee heb dan de normale stoppen-met-roken-pogingen... Ik wel tenminste...

Geplaatst

Dames heel veel succes met stoppen!!!! Als ik het kan kunnen jullie het ook!!!!!!! Gewoon ff op de tandjes bijten, is moeilijk maar te doen. Houd in je hoofd dat het voor de baby is!!!!!

Vol houden hoor!!!!!!

Geplaatst

Siebje, echt niet roken hoor...we zullen elkaar steunen!

En ik heb het al vaker geprobeerd om te stoppen met roken, maar het was nog nooit zo makkelijk als nu...en inderdaad Witje, uiteindelijk is het voor een goed doel!

x

Geplaatst

We doen het gewoon niet, het lukt ons zeker wel! Gelukkig heb ik veel steun, natuurlijk van me mannetje, van me moeder en de rest die het weet. En vooral hier op dit forum. Het is tenslotte voor een goed doel!

Geplaatst

2 jaar hoop je dat je ongi uitblijft, en nu zit ik erop te wachten......zucht!

Zou vandaag ongi moeten worden, maar natuurlijk duurt het nu langer...was te verwachten!

x

Geplaatst

Hallo, even voorstellen!

Ik ben een meid van 26 en getrouwd met mijn lieve man die 29 is!

Zijn twee jaar aan het proberen om zwanger te raken maar het wilt nog niet.....:thmbdn: Na twee IUI zijn we toch maar doorgestuurd en hebben ons afgelopen vrijdag meegedeelt dat we met ICSI kunnen beginnen.

Wij hebben dindag bloed moeten late prikken en zaadjes weer inleveren voor onderzoek, daar krijg ik 7 augustus de uitslag van.

Wij weten verder nog niks en hebben ook geen voorlichtings avond gehad, maar een ding is zeker, wij gaan ervoor!!

Ons problemen zijn dat ik een dichte eileider heb en mijn man heeft weinig en slechte zaadjes, niet goed beweegelijk!! Dus nu maar in maastricht proberen! Ik hoop dat we gauw kunnen beginnen, en wil hier graag ervaringen uitwisselen met mensen die hetzelfde meemaken dan wij!

Liefs.....

Geplaatst

Jeuj...ik ben gisteren ongi geworden! Nog nooit zo blij geweest om mijn menstruatie..haha!

Morgen (intake gesprek) is de derde dag van de menstruatie, dus dan beginnen we met de pil!

Dus dat sluit mooi op elkaar aan!

Ik ben blij als morgen al mijn vragen beantwoord zullen zijn, want ik merk dat ik heel veel onrust in mijn lijf heb. Ik hoop dat die deels weg zullen gaan als ik wat antwoorden heb.

Kunnen ze mij bijvoorbeeld morgen al vertellen wanneer de punctie ongeveer is?

En Olatje...heel veel succes met heel de komende periode!

Het is dus voor ons allebei nieuw ICSI, dus wie weet hebben we steun aan elkaar! Succes!

x

Geplaatst

Hoi meiden,

mag ik met jullie meekletsen?

Wij hebben 15 september de intake voor de eerste zoek-icsi.

Vind het leuk om zo met jullie mee te lezen, dan weet ik wat me te wachten staat..

en dan kan ik jullie alvast steunen!

Wij zouden eerst voor tese gaan, maar gelukkig is er bij de laatste onderzoeken levende zaadcellen gevonden, dus moeten we voor zoek-icsi..

succes morgen krisje tijdens de intake

groetjes, Sophie

Geplaatst

Hoi Sophie,

Wat fijn dat ze toch nog activiteit hebben gezien in het zaad.

Spannend hoor de komende periode.

Maar wat houdt een zoek(?)-icsi in, daar heb ik nog niet eerder van gehoord?

Bedankt voor je succeswensen!

Vanmiddag om 13.00 in het ZH zijn...spannend!

Ben trouwens ook nog steeds gestopt met roken, morgen alweer 2 weken, en nu ik merk hoe makkelijk het gaat, heb ik er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan!

Ik zal vanmiddag als het lukt even een update geven over het intake gesprek!

x

Geplaatst

Krisje heb je al je vragen op papier staan? Door de spanning zou je dingen kunnen vergeten te vragen. Wij hadden altijd een kladblok mee met alles wat we wilden weten en de antwoorden schreven we er bij, Zo weet je zeker dat je niks vergeet.

Succes en ze kunnen de datum van de punctie bij benadering vertellen, Het ligt er helemaal aan hoe snel en mooi je follikels groeien, die moeten een bepaalde afmeting hebben voor de pick-up.

Spannend!!!!!!!

Geplaatst

Oh goed dat je dat zegt, dat was wel de planning maar dat zou ik gewoon vergeten zijn!!!

Bedankt voor de tip en het antwoord op mijn vraag!

x

Geplaatst

Heeft er niemand tips, over wat ik echt niet moet vergeten om te vragen, maar waar ik nu even niet aan denk...ik heb nog helemaal géén ervaring...ben helmaal hyper...:blob1:

x

Geplaatst

Hallo,

zo Krisje spannend zeg, ik zou niet weten wat je moet vragen, voor mij is het ook allemaal erg nieuw!

Pff....en ben ook nog niet naar een info avond geweest, dat moet nog allemaal komen, maar ik wens jewel heeeel veel succes vanmiddag en laat wat weten he?

Hey Sophie,

dan is voor je de spannende tijd ook aangebroken, en vooral veel wachten...ik wordt er af en toe niet goed van!! Maar ja we zullen wel moeten he! En het is voor een goed doel!!

Liefs....

Geplaatst

Hallo allemaal,

We hebben vanmiddag het intake gesprek gehad, en toevallig is vandaga ook de derde dag van mijn ongi dus kan ik meteen beginnen met de pil, heb net de recepten opgehaald, de pil en utrogestan, de 'spuiten' kan ik morgen ophalen, moesten nog besteld worden.

Over 2 weken mag ik beginnen met de decapeptyl...heb net mogen proefspuiten met zoutoplossing, en dat is gelukkig meegevallen!

Alleen een heel gek idee dat je 'in' jezelf spuit.

8 september heb ik mijn eerste echo en moet dan de Gonal pen meenemen...dan mag ik daar mee beginnen.

En ze heeft globaal uitgereken dat tussen 20 en 30 september de punctie is, maar dat natuurlijk wel onder voorbehoud.

Dus vanavond beginnen we echt met de behandeling...het wordt nu wel echt maar ook eng vind ik...

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden