Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai allemaal,

hier ook nog niet op vakantie. Over anderhalve week gaan we een weekje weg, heerlijk! Dan zijn we ook voorbij de 12 weken dus tijd om te relaxen! As vrijdag is het zover en is de magische 12-wekengrens, vind dat toch wel een goed gevoel, zeker omdat ik zoveel buikpijn heb al weken. Maar ja, de echo's zien er telkens prima uit, dus heeft het waarschijnlijk niets met de baby te maken en da's het enige dat echt belangrijk is, toch? Heb di weer een controle bij de gyn, nu al zin in!

Geniet allemaal van het mooie weer!

Kimentine.

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Eindelijk een beetje houdbaar hier in huis met die hitte om achter de computer te gaan zitten, zo heet hier in Spanje pffffffttttt.

Gisteren dan de langverwachte 13 weken echo gehad en dat was zo'n mooi ervaring afin Lonki voor jou niet nieuw meer natuurlijk maar waarschijnlijk toch weer een heerlijke ervaring.

Alles was perfect, heel veel bewegen met armpjes en beentjes dus dat zit wel goed zei de dokter....

Ze hebben de nekplooi gemeten en die was goed, morgen de bloedtest voor de triple-screen en volgende week de uitslag van en als die goed is dan aan ons de keus of we voor een vruchtwaterpunctie gaan of niet, ik moet er nog over denken....ik laat het jullie wel weten.

Geniet van de komende echos want die zijn zooooo speciaal....

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hoi hoi

Vandaag mijn 2e echo gehad

Alles is goed hij of zij is 8,3 cm groot en had een goede hartslag van 160

Mijn zoontje vond het helemaal geweldig om zijn brusje te zien.

Daarna nog ff langs de gyn bloeduitslagen waren nog niet allemaal binnen maar het zag er tot nu toe goed uit.

Ben nu ontslagen bij de gyn en mag morgen een afspraak maken bij de VK

verder voel ik me goed, de kleine nog niet gevoeld al heb ik deze keer de plcenta boven liggen en de vorige keer voor dus zou het wel sneller moeten gaan voelen dan de vorige keer we zullen wel zien.

Geplaatst

He Lonki!

Fijn dat alles goed gaat!! Kan ook niet wachten tot mijn volgende echo. Ik zou iedere week wel een kijkje willen nemen:-). Maar dat is pas bij 20 weken.

Ik heb nu vakantie tot 31 augustus. Heerlijk! Ben er echt aan toe. Eerst weekje thuis rommelen (zolder/ schuur opruimen...zou dat al nesteldrang zijn?) en dan nog een week aan zee in Frankrijk.

Ik heb al echt een zwangerschapsbuikje. Best snel volgens mij, maar ik ben er zo trots op!

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Even kijken of het werkt, ben niet zo handig met die tickers haha.

Hier verder alles goed, nu ruim 15 weken zwanger en ik heb het idee dat ik overga naar de periode met wat minder kwaaltjes. Dus ben blij.

Ursela

dev040pr___.png

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ga er lekker tussen uit ben er over 2 weken weer

alles is goed hier wordt door mijn lichaam vaak wel ff terug gezet op mijn plaats dan ben ik net ff iets te fanatiek geweest. ach daar leren we ook wel mee omgaan.

fijne vakantie

groetjes

Geplaatst

Lonki, dat gevoel herken ik ja. Als je te druk bent geweest begint dat zeurende drukkende gevoel in je buik (bandenspanning). Idd goed naar je lichaam luisteren! Je kan ook té fanatiek zijn, al is (veel) beweging wel goed voor je!

Hier gaat/groeit ook alles goed!

Ik zit nu ook bij de VK, vorige week daar de 1e echo gehad, maar in totaal heb ik er al 3 gehad! (ook 2x gyn/ZH) ....wat een luxe! :)

Ik krijg trouwens in de 16e week ook nog weer een echo en daarna dus de 20 wkn echo. Wat een verschil per VK is dat eigenlijk.

Mn buik begint nu ook te groeien, eindelijk! Al lijkt het nu soms nog wel wat meer op een 'ik hou van lekker eten en drinken' buik haha.

Maar ga deze week wel ff op pad voor wat fijne tunieken/jurkjes/broeken etc. Mn broeken zitten nu echt niet lekker meer!

Fijne vakantie voor jullie die het nog tegoed hebben!

groetjes

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat is het hier stil!! Zijn jullie er nog??? haha

Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat!!

Hier alles goed. Mn buik begint eindelijk iets harder te groeien, maar voor 15 wkn heb ik nog een bescheiden buikje.

Vorige week voor positiekleren wezen kijken, maar het is allemaal nog zo groot! :(

Dus dat wordt nog niet wat. Hou het voorlopig maar bij 'normale' jurkjes en tunieken..

En jullie? Nog bijzonderheden? Voor de dames die begin februari zijn uitgeteld, voelen jullie al iets?

Groetjes!

Geplaatst

Ja, het is echt stil geweest hier! Ben zelf ook twee weken op vakantie geweest. Bij mij is het al goed zichtbaar dat ik zwanger ben. Ik had een mooi plat buikje, maar dat was al na een paar weken verdwenen. Heb ook al wel wat positiekleding aan, maar ook nog gewone jurkjes/tunieken. Ik voel ook al wel wat kriebelen/ bewegen in mijn buik. Af en toe is het een licht drukkend gevoel; ik denk dat de baby zich dan omdraait of zo. Of zich aan het afzetten is tijdens het baantjes trekken:-).

Nog 3 weken en dan weten we of het een jongetje of meisje is. Het maakt me niks uit, maar ik ben zo nieuwsgierig of mijn voorgevoel ook klopt! Zal wel niet, want ik was er heilig van overtuigd dat ik niet zwanger was, dus...

Neel

Geplaatst

Hey meiden,

Het is inderdaad superstil hier!! Ik ben 31 jan. uitgerekend en schrijf dus ook mee op januari, daar is het een stuk drukker.

Ik voel nog niets, mijn placenta ligt aan voorzijde baarmeoder. Volgende week 20 weken echo. Spannend. Verder enorme buik, maar das al eigenlijk vanaf begin. Alleen tuniekjes in een maatje groter kan ik nog gewoon aan!!!

Succes meiden

Geplaatst

Spannend dat jullie de 20 weken echo al zo snel hebben!

Neel, leuk ook dat je al wat kunt voelen, ben daar erg benieuwd naar. Geslacht maakt idd niet zoveel uit, maar het is wel leuk als je gevoel klopt! :)

Bij ons zeggen ze allemaal dat het een jongetje wordt, zelf heb ik het gevoel dat het een meisje wordt.. maar ja.. we zullen het zien, nog een aantal weken fantaseren.

Marietje, fijn dat je al een grote buik hebt, tenminste dat zou ik zelf graag willen. Nu is het bij mij nog zo twijfelachtig voor anderen (onbekenden die het niet weten). Hopelijk ga je hem/haar ook snel voelen!

Succes met jullie 20w echo!!

Geplaatst

Kunnen we geen foto's laten zien van onze buiken? Lijkt me wel geinig! Ik ga vanavond kijken of dat lukt.

Marietje; wil jij weten wat het wordt?

Morgen heb ik trouwens een bruiloft en ik heb in juli een leuk jurkje gekocht dat nu eigenlijk helemaal niet meer goed past. Ik dacht toen nog dat een maatje groter voldoende zou zijn. Maar door mijn buikje (en grotere borsten) slaat het model eigenlijk nergens meer op! Dus vanavond even de stad in en lekker shoppen!

Neel

Geplaatst

Ja en nee, ohhhhhhhh weet het niet!!!!! Als ik er volgende week nog niet uit ben laat ik het opschrijven en ineen dichte envelop plakken. Kan ik het altijd nog openen!!!

Hahahaha zie het helemaal voor me Neel. Blijft zo lekker plakken op sommige plaatsen zo'n jurkje!!! Veel plezier met shoppen en morgen natuurlijk!!!

Geplaatst

Hey meiden

Daar zijn we weer

hebben lekker 2 weken vakantie gehad heerlijk moet ik vaker hebben haha

gisteren bij de vk geweest en alles was goed met het beebje en mij was weol errug druk in mijn buik vk kon 'm maar moeilijk volgen.

over 2 weken de 20 weken echo en ik wil absoluut niet weten wat het wordt anders vind ik het geen verassing meer net zoals een 3d echo die hoeft van mij ook niet.

nou doe allemaal rustig aan en laat die buikjes maar flink groeien haha

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat leuk om iedereen weer terug te lezen. Ik kon het weer niet terugvinden februarie 2010 duskon ook weer niet schrijven. We zijn nu allemaal op weg naar de 20 weken echo....en daar ben ik toch wel een beetje nerveus voor! Uiteindelijk hebben we niet voor de vruchtwaterpunctie gekozen, net de 20 weken echo zien ze meer en hebben dan alsnog de keus voor de punctie. De triplescreen en de nekplooimeting waren goed, wilden verder geen risicos meer nemen. Ik ga 26 september voor 5 dagen naar Holland voor mijn moeders verjaardag en als verrassing wilde ik met haar een 3D echo laten maken maar dat kan pas met 20 weken in Utrecht. Dus nu gaan we dan voor een gewone 2D en daar is ze dan denk ik al heel blij mee (alleen voor geslachtsbepaling en meting van de baby) De grote 20 wekenecho doen we hier in Spanje waar al mijn papieren en informatie zijn. ik voel me prima tot op heden, de buik is inmiddels al wel gegroeid en heb mijn eerste zwangerschaps broek al gekocht want al mijn broeken zijn inmiddels te klein en omdat ik naar Holland op vakantie ga heb ik wel een broek nodig want hier de hele zomer heb ik in jurkjes gelopen met die hitte! Ook heb ik mijn eerste baby-kleertje aangeschaft, wilde eigenlijk nog niks kopen maar kon het niet laten......

Af en toen heb ik wel eens een steekje in mijn buik of word de buik wat harder s'avonds maar dat hoort erbij heb ik gelezen. Ik heb een balletjeskussen gekocht(vorm van een banaan) en dat is ideaal voor het slapen nu ik niet meer op mijn buik kan liggen. Afin allemaal trucjes die je hoort en maar probeert. Ik verheug me om naar Holland te gaan en lekker te gaan baby-shoppen, hoewel de koffer maar tot 20 kilo mag!!

Laten jullie het weten als je het geslacht van de baby weet (diegene die het dus willen weten)?

Groetjes van dinky

Geplaatst

FF mijzelf verbeteren....de 3D kon pas met 24 weken gemaakt worden en niet met 20 weken...Foutje, sorry!

Dinky

P.S: hebben jullie al kinderwagen e.d bekeken of is het daar nog te vroeg voor? Ik kan het niet laten....

Geplaatst

Hey Dinky,

Gezellig zo'n bezoekje aan het koude kikkerlandje!!! Leuk hoor!!!

Hier al een kinderwagen in huis!!! Gekregen weliswaar maar toch hij is er, net als kinderstoel autostoel en nog wat andere spulletjes. Nu alles nog een plekje geven. Het weeknd begonnen met uitruimen van het kamertje, volgend weekend verder. Kan ik daarna beginnen met sausen! Leuke dingen hoor!!

Geplaatst

Grappig te lezen dat jullie ook al bezig zijn met de uitset en je ondertussen afvraagt of het nog niet te vroeg is. Ik ook hoor. Ben ook al met de verzameling begonnen ;-). Het is ook gewoon heel leuk om te doen!

Wij hebben al het eea 'in bestelling' via mijn zus en een collega van mn moeder. En we hebben al een box, gekregen van vrienden. Heeft nog wel een likje verf nodig, maar verder niks mis mee. Ook al wat rompertjes gekregen en knuffels.

Ben net naar Prenatal geweest, mn eerste pos.kleren gekocht. De keuze vond ik niet reuze, maar heb een lekkere joggingbroek, legging en een shirtje gescoord.

Over bruiloften gesproken.., heb er ook een over 2 weken. Ontzettend moeilijk wat ik aan moet trekken! De mode van nu is niet echt feestelijk; grijs, zwart, paars en oja grijs.. Als iemand nog tips heeft, GRAAG!

Wij willen wel weten wat het wordt, maar heb mn vriend moeten beloven het tussen ons te houden, mag het dus niet verklappen.. Wordt nog moeilijk... ;-)

Succes met de komende echo's en aankopen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Na mijn vakantie in Holland willen wij toch ook aan de baby-kamer gaan beginnen, terwijl ik het schrijf kan ik het niet geloven...

Knoer, wij op de forum mogen toch wel weten wat het word, tenslotte zijn we anomiem en kunnen we het aan niemand doorkleppen ....hahahahah!!! Mischien hebben we wat in commun na de bevruchting in de maand Mei?

Ik weet het 27 sept en laat jullie het weten, hier in Spanje heel normaal dat je het geslacht en de naam al verklapt.....ik zal iedereen vertellen wat het geslacht is (anders blijven ze zeuren) maar de naam blijft geheim tot de dag van de geboorte. Naam uitkiezen, ook zo moeilijk maar het is gelukt!

Ik kan een hoop spulletjes krijgen vanuit Holland maar hoe laat ik het overkomen???? Mischien wil heel lief wel een vriend van mij alles overbrengen, zou ie me heel blij mee maken want de houten box bestaat hier b.v niet en die wil ik zekers hebben. De box vinden ze hier zielig...nou echt niet!!!

Gaat iedereen vertellen over zijn 20 weken echo?

Groetjes Dinky

Geplaatst

Ben ik weer....bij HM hebben ze hele leuke zwangerschaps kleding, tenminste..ik kon er goed slagen.

Dinky

Geplaatst

Hey meiden,

Nou heb net telefonisch toezegging voor een offwhite box, een draagzak en een beol kleinspul. Morgen badje met standaard en maxicosi met toebehoren en nog andere zooi halen. Al met al nog een plank (zo'n dikke van Ikea) voor an de muur, een luiertas en direkte spulletjes, zoals luiers, e.d. En oh ja niet vergeten een babyphone en een elektrische kruik, nadat ik de rest gekregen heb, kan ik die wel aanschaffen hahahaha

Morgen de echo, spannend!!!!

Geplaatst

Zal eens bij H&M kijken dan. Ga donderdagavond ff verder shoppen. Heb al een heel mooi rokje! Maar ja, nu nog iets leuks erop..

Marietje, hoe is je echo gegaan??

Wij hebben vanochtend het hartje even gehoord bij de VK, iedere keer weer apart (en mooi!) om te horen... :))

Zou het nou echt zo zijn dat als het hartje minder dan 140 slagen per minuut maakt dat het een jongetje is en meer een meisje?? Of is dat ook maar zo'n fabeltje wat vaak gewoon toeval is?

Geplaatst

Hey Knoer,

Geen idee ik mag pas vanavond, nu eerst nog werken hoor!!!

Mooi he, dat kloppen, zo speciaal. ik kijk uit naar vanavond!

Geplaatst

Hey meiden,

Nou alles goed bij de echo!!!! Beeb zit exact op lijn van alles volgens uitgerekende datum!!! Alleen wilde beeb weer niet meewerken voor de foto's, daar mag ik over twee weken nog een keertje voor terugkomen!

Ook vandaag een tikje van binnen gevoeld, inderdaad blijkt beeb als favoriet aan die kant met beentjes te zitten dus daaar zal ik beeb nog wel vaker voelen.

Placenta zit hoog aan voorzijde dus geen enkel probleem, ook navelstreng zit heel hoog, kan niet uitzakken met bevalling.

Heel grappig was dat beeb ging staan (hahaha nou ja die beweging dan he) De dame zei nog die loopt snel. Ben ik mooi klaar mee, ik liep al met 9 maanden, dat wordt er achteraan rennen!!!!

Morgen naar bekkenfysio, op werk al een andere stoel gekregen, scheelt al een boel in klachten. Nu maar hopen dat er morgen nog meer tips en trucs zijn om de schade te beperken!!!

Succes allemaal!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden