Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn om te horen en heel verstandig.

Met de cryo's gaat het zo snel elke maand kan je weer.

Bij mij is er vrijdag weer een teruggeplaatst geen topper maar wel goed.

Ik heb besloten er hierna nog 2 te doen en dan stoppen we ermee, want ik vind het toch te zwaar allemaal.

Hopelijk zijn die 2 pogingen niet meer nodig.

Heel veel succes en jij krijgt nu ook utrogstan erbij toch? ik heb er

ook om gevraagd en gebruik het nu ook.

liefs

Rachel

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja schijnbaar had/heb ik dat nu nodig. En ik moet natuurlijk toch vol goede moed de volgende poging weer in.

Jij laat steeds 1 terugplaatsen toch?

Ja ik ga nu ook utrogestan krijgen. En we zien het dan wel weer.

Geplaatst

Heb vanmorgen de tp gehad van 2 embryo's. 1 is een blastocyste en de ander was/is compactiestadium. Over de blastocyste vertelde de arts dat die meteen na het ontdooien verder is gaan delen. Super dus, net als de andere cryo's. Hopen dat deze nu eens een keer blijft plakken dan.

Geplaatst
Luna,

Dat is een mooi bericht!

Kom je mee wachten in het topic: testen in februari?

Ik ben er al :toppie: Lief van je!

Geplaatst

rachel en Luna ik duim heel hard voor jullie.

Chablis jij ook op naar de volgende tp

Hier is vandaag het bloeden echt doorgekomen met 6 wkn en 1 dag.

Erg pijnlijk, maar 1 stapje korterbij onze tp van de laatste cryo als ie goed ontdooit!

Geplaatst

Ik ben ook een hele tijd "offline" geweest. Wilde ook gewoon wat rust en er niet meer continu mee bezig zijn. Alsof dat überhaupt zou kunnen maar goed..... Ik zou op deze maand een terugplaatsing gehad hebben maar helaas was de cryo niet goed ontdooid. Ik was zo ongelofelijk kwaad en teleurgesteld. Wij hadden er nog 5 over en ze hebben er maar 1 ontdooid. Op dat moment was het gewoon allemaal moeilijk te bevatten. Later (na nogmaals met het zh gesproken te hebben) snap ik ook wel dat ze zuinig zijn met ontdooien. Stel dat ze er 3 ontdooien; er 2 of 3 goed zijn en je er maar eentje terug laat plaatsen. En wat maakt die ene maand nou uit. Heel veel natuurlijk want je wilt zo graag verder. Je wilt er mee bezig zijn. Ik ben nu ook wel een beetje (heel erg beetje kun je wel zeggen) moedeloos. Ben van 1 cryo zwanger geweest en dat leidde uiteindelijk tot een miskraam. Er was er 1 niet goed ontdooid. Weer een nieuwe ICSI poging. Top embryo met de allerhoogste score teruggeplaatst gekregen. Dan krijg je gewoon zoveel hoop. En na een week ofzo was ik al weer ongesteld. Snapte er niets van. En dan nu weer die mislukte cryo poging. Ik zie het gewoon niet meer positief in. Als ik begin volgende maand weer ongesteld word, dan zou ik halverwege februari weer een tp krijgen. Maar zie nu al weer zo tegen dat telefoontje op "sorry mevrouw....uw embryo's hebben het niet overleefd". Sorry voor al deze negativiteit maar ik moet het gewoon even kwijt. En net wat Arzu ook schreef...bij een volgende eventuele zwangerschap ben je door die miskraam ook gewoon zo bang dat het toch weer misgaat. Nogmaals sorry voor dit depri berichtje maar daar is dit forum toch ook voor??!! Wil alle meiden die weer een tp gehad hebben natuurlijk enorm veel succes toewensen!!!

Geplaatst

Sissi,

Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen hoor, daar zijn wij hier op het forum toch ook voor ik denk dat wij het hier op het forum allemaal wel is hebben dat we het even niet meer zien zitten en dan helpt het gewoon om even van je af te schrijven.

Dus meid gewoon je onzekerheden hier op schrijven zodat je je weer een beetje kunt opladen voor de volgende tp.

meid heel veel succes en ik duim voor je dat de cryo wel goed ontdooid.

Lfs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een rot nieuws voor sommige van jullie zeg. Baal ontzettend mee voor jullie. Het is cliché maar gelukkig is er nog steeds hoop.

Voor andere zijn het spannende tijden dus laten we hopen op goed nieuws.

Hier op dag 9 nog aan het bloeden. Word er een beetje wanhopig van. Morgen een echo en dat vind ik niet zo prettig als ik nog bloedverlies heb. Begin me ook een beetje af te vragen of het nog wel van mn ongi af komt. Het blijft zo helder rood. Sorry hoor voor deze details maar hier beginnen de zenuwen ook te werken. Ben een beetje bang voor de cryo poging of dat nu wel gaat lukken. Verder heb ik geen buikpijn ofzo dus daarom vind ik t zo vreemd dat t zo lang blijft hangen. Heeft iemand dit al eens mee gemaakt?

Nou ja we blijven maar goede moed houden he met ze alle!

Liefa

Diana

Geplaatst

Hé Jadmin,

Hoe is het gegaan vandaag?

Ben wel benieuwd misschien gaan we straks gelijk op, ik moet namelijk morgen om 9.00 in utrech zijn en ben dus benieuwd hoever ik in mij cycles ben ( kan er de laatste tijd geen touw meer aan vast knopen ben in iedergeval op cd 10 morgen).

Hoop dat je snel een tp hebt.

Lfs

Geplaatst

Hallo,

Ik ben weer terug uit Utrecht en ik mag waarschijnlijk vanavond al mijn pregnyl zetten ze bellen mij nog hoelaat en wanneer de tp is als de cryo terminste goed ontdooid.

Wij gaan nu dus snel weer een spannende tijd te gemoet.

Geplaatst

Super spannend Chantal!! Het wachten op het verlossende telefoontje van het ziekenhuis of het cryootje goed ontdooid is of niet is altijd zooooooooo zenuwslopend. Heel veel succes!!!

Geplaatst

Net telefoon gekegen vanavond om 20.30 de pregnyl en vrijdag een tp als alles goed gaat wij zullen dit vrijdag tussen 11 en 12 horen.

En ja Sissi ik moet zeggen dat dit de eerste keer is voor mij met een cryo en ja ik vind dit zeker net zo zenuwslopend.

Geplaatst

Dames in afwachting van een cryo...heel veel succes deze maand !!!

Hoop dat jullie ook mogen doorschuiven naar t volgende bankje.."uitgerekend in oktober".

Groetjes Manon

Geplaatst

Hoi,

Vandaag cd 12 en nog steeds bloed. Vanmorgen 2 en half uur in zh doorgebracht. Mede zolang omdat ik urine moest inleveren en niet kon plassen. Stom! Op dat soort momenten lukt t dan niet he? Maar goed ik heb dus nog steeds bloedverlies en sinds gister enorme buikpijn. Uitgebreide echo gehad en inwendige onderzoeken en nu vermoeden ze dat er ergens bloed van de endometriose vandaan komt. Als dat zo is zal het vervelend voor mij zijn met de pijn , maar we kunnen dan wel gewoon doorgaan met deze poging. Het kan ook zijn dat er een bloeding is van een ontsteking/infectie. Nu afwachten op de lab uitslagen van bloed en urine(als het genoeg was). Ik hoop dat het niet iets raars is wat mijn behandelingen in de weg zal staan want ik begin een beetje een soort van hoop te verliezen. Nu al! Ben nog maar net in het traject en vind het op dit moment met al die bijkomende tegenslagen erg zwaar. Ik geef zeker de moed niet op maar ben die pijn gewoon zat.

Sorry dat ik mijn gal hier even heb laten spuwen.

Woensdag overigens nieuwe fm. was nu 12mm

Chantal ik ga voor je duimen dat jullie cryootje mooi uit de vriezer zal komen.

Liefs

Diana

Geplaatst

Tjeetje Diane wat een toestand!!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier helemaal depri van raakt. Wanneer krijg je de uitslag van het lab??? Echt ontzettend spannend weer. Ben je net weer klaar om eindelijk (zo voelt het voor mij altijd....eindelijk) weer een nieuwe poging te mogen beginnen, krijg je dit. Nou, heel veel sterkte hoor!! En ik hoop op een positieve uitslag en dat je gewoon kunt beginnen.

Ik ben vandaag gelukkig ook weer ongesteld geworden en wij gaan dus ook weer voor een cryo tp. Heb volgende week vrijdag de eerste echo. Spannend weer want ik geloof ook niet meer in het goed ontdooien van onze cryo's maar ja.......moed houden toch??? Pfff....

Geplaatst

Net terug van het ziekenhuis vanwege een evaluatiegesprek.

Sowieso a.s. vrijdag weer een echo (cryobehandeling) en dan gaat het weer beginnen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Graag wil ik me bij jullie aansluiten. Ik ben nieuw in deze topic.

Afgelopen decemer gestart met eerste maal icsi. Helaas is het fout gegaan.

We hebben gelukkig wel 4 cryo's!

Maandag maken ze een echo om te kijken of alles rustig is.

Als het een beetje meezit hebben we deze maand nog een tp.

Vind het heel spannend allemaal omdat er toch weer minder kans van slagen is dan bij een verse emmy. Gelukkig heb ik verschillende positieve verhalen gelezen van zwangerschappen uit cryo terugplaatsingen.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

Voor iedereen veel geluk en succes gewenst!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ha die Sanne,

Nou welkom hier! Ik ben ook "verhuisd" van het ICSI topic naar het CRYO topic. Ik heb een paar dagen na jou de echo dus dan lopen wij een beetje gelijk op! Ben je ook onder behandeling in Gent???

Geplaatst

@ Sanne....ach....het scheelt maar 1 letter :laugh: Mijn man heeft ook wel net als bij jullie een Mesa / Tese operatie ondergaan. Zijn jullie cryo's apart ingevroren of per 2??? Wij hadden namelijk 5 cryo's en bij mijn eerste ICSI behandeling hadden ze er de eerste keer 3 ontdooid. Deze keer slechts eentje en deze had het niet overleefd. Ik snapte er helemaal niets van. Dat er niet een cryo was die het had overleefd. Later bleek dus dat ze er maar 1 hadden ontdooid. Gaan er tegenwoordig wat zuiniger mee om zodat je toch meer kansen hebt.

Geplaatst

Hey Arzu,

Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk gaat het weer een beetje beter met jullie...

het is niet niks!

Jullie mogen half maart waarschijnlijk voor een tp. Fijn dat jullie ook weer snel verder kunnen. Het is natuurlijk een hele klap om zo snel je wondertjes af te moeten geven, kan me heel goed voorstellen dat je snel aan ze gehecht bent, zeker als je al zo lang op een zwangerschap hebt gewacht.

X Sanne

Geplaatst

Hallo Dames!

Wat een verhalen allemaal, helaas kunnen er boeken mee gevuld worden. Inmiddels weet ik niet zo goed meer bij welke topic ik mij kan aansluiten... Ik ben in afwachting van 2 cryo-terugplaatsingen in maart.

Heb een verse gekregen in december, maar helaas is dit mislukt.

Moet wel zeggen dat ik nu nog veel hoop heb, alleen liever gisteren dan vandaag. Toen er in het zh werd aangegeven dat ik niet in januari maar in maart mijn tp zou krijgen, stak het een ogenblik, maar eigenlijk wen je daar ook weer snel aan.

Gaat een tp hetzelfde bij een verse als bij een cryo?

Hoe ervaren jullie de wachttijd?

Groetjes! Kaykay

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden