Ga naar inhoud

De klets tantes II

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben gelukkig nog helder, t is gelukt!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje jij bent niet bij te houden tante vonnie...hahahahahaha...maar hij is leuk...hahahahah'

en jij laura??????????????????

Geplaatst

Ik heb inmiddels ogen op stokkies met al het gelees haha

Ik heb me nog niet verdiept in avatars en profielen.

Steeds als ik dat wil gaan doen ben ik eerst lang bezig met lezen - reageren - lezen - reageren...poeh! Maar wel leuk stiekempies haha

Geplaatst

ja erg hè....bijlezen kan soms biojna niet.....want als je bezig bent met bijlezen en je bent klaar staan er weer een zooi ongelezen berichten...hahahahah

Geplaatst

laura ik ga ook mijn bedje opzoeken!

spreek je guaw weer...het word niet zulk mooi weer dus zal wel veel hier zijn!!!!!!!!!!!!!

doeiiiiiiiiiiiii

trusten!

XXX

Geplaatst

aaaahhhhhhhhhhhhhh...wat een lieve foto.....leuk hoor!!!!!!!!!!!

en nu ga ik echt op 1 oor!

trusten meis!

xxx

Geplaatst

zo laterikken (is zeker geen woord?)

ik ben een dagje naar mn zus, brrrr nu echt voor het eerst op de snelweg met ebbe (na een half jaar) duimen jullie voor me?

kom morgen pas terug, veel kwebbelplezier hier he...

lis

Geplaatst

oh meis...ik heb met je te doen......spannend...ik moet ook nog..............ik ga voor je duimen dat het allemaal rustig blijft in de auto.

Veel plezier vandaag!

Geplaatst

Hé Lis; komt vast wel goed hoor met rijden!

Maar is zeker spannend hoor de 1e keer!

Meiden, wat hebben jullie allemaal mooie avatars en onderschriften.....!!!

Daar moet ik me nog echt een keer in gaan verdiepen!!!

We gaan straks weg; hebben een bbq.

Meiden, jullie ook een heel gezellig weekend toegewenst en tot morgen!

Ach, ik zal waarschijnlijk voor ik weg ga nog wel ff komen gluren hier.

Doei doei!

Geplaatst

Wauw meiden,

wat gaat dat hier snel. Ben inmiddels wel bijgelezen in deel II, maar ben nu alweer kwijt wat er allemaal stond. Toch die dementie he!

Ik ga hier zeker meebeppen hoor, maar het zal niet zo snel gaan als jullie doen. Zie mij maar als de slak in het verhaal die overal achteraan sjokt. Even een smiley zoeken die hierbij past: :walk:

Ben helaas gebonden aan mijn pc op kantoor boven en dat gaat alleen als Famke slaapt. Maar hopen dat ie snel crasht (nog even wachten tot mijn externe harde schijf geback upt is), dan kan ik eindelijk een laptop aanschaffen en heerlijk lang met jullie meekletsen.....

lis,

succes op de snelweg, maar je zal inmiddels wel zijn aangekomen. Ik vond het ook behoorlijk wennen, vooral omdat ik toen nog zo moe was en je dan extra voorzichtig wilt rijden met die kostbare lading aan boord.

Rosalie,

lekker he, gnocchi met blauwe kaas, dat maak ik ook regelmatig. Ben heel benieuwd naar jouw recept. Zelf doe ik het met walnoten en basilicum erbij. Zal het recept ook gauw plaatsen.

Wanneer gaan jullie trouwen? Had dat onderwerp gemist geloof ik. Wel gaaf hoor, een hele speciale dag. En Milan wordt dan zeker jullie bruidsjonkertje?

José,

ben heel benieuwd naar jouw rode wijn spagetti. Lijkt me heerlijk. We zijn allebei zowel pasta als wijnverslaafd, dus dat is de unieke combi. Deel je het recept met ons? Ik zal volgende week proberen om mijn recepten met jullie te delen. De dinsdag en woensdag is Famke bij de oppasmoeder en heb ik meer tijd om boven op kantoor te zitten.

Hier een hele mijlpaal bereikt, althans dat vind ik zelf, Famke slaapt voor het eerst in haar bedje i.p.v. de wieg. Ze was binnen notime weg. Echt heel knap van haar. Het is toch best een grote overgang. Zie je ineens zo'n klein meisje in zo'n groot bed liggen. Moest wel even een traantje wegpinken hoor.

Meiden, ik ga gauw even wat rommelen. Als ze wakker wordt gaan we even de stad in om te shoppen voor hubbie en mij voor een bruiloft van vrienden.

Tot babbels!

Liefs Corine

Geplaatst

Ha die corine,

Ik kan je wel vertellen hoe je je p.c kan laten crashen hoor....hahahaahahahah

en de spaghetti staat erop...........uh wat zei je nog meer...handig he...even naar boven scrollen...zo simpel...hahahaha

Corine lag famke nog in de wieg.......jeetje...nou hier anne-meya al een tijdje niet meer.

Maar net wat je zegt...je sluit weer een stukje af en ze gaat weer een stap verder de grote mensen wereld in...brrrrrrrr...traan traan...ja kan ik me helemaal voorstellen hoor!

Ik heb nog even een vraagje aan iedereen die al met zijn /haar kleintje op vakantie is geweest...zijnjullie toen met jullie kleintjes gaan zwemmen...en hebben jullie verder nog tips...ik heb net even op het andere forum gekeken naar het lijstje van sab..daar staat al een hoop maar als er nog meer is...wil ik het graag weten...ben zo bang dat ik wat ga vergeten!

Beau gezellige en lekkere bqq meis...neem je wat lekkers voor ons mee..hahahahaahah

En ff gluren...hahahahaah....3 dagen bijlezen zal je bedoelen...hahahah

Nou Lis heeft haar eerste snelweg avontuur met Ebbe achter de rug...viel vast mee...of niet Lis?

Verder was er niks toch.....neeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga zo lekker wat eten en dan aan de koffie!

Spreek jullie!

En Sab jou helemaal niet gezien vandaag....afkicken...hahahaha

Geplaatst

Ik houd het hier ook bijna niet meer bij hoor, er wordt zoveel geschreven... Erg leuk, maar ik heb het gevoel dat ik jullie niet eens kan bijbenen, haha.. Gisteren de hele dag met Marissa en mijn zusje aan het winkelen geweest. Was erg gezellig. Lekker gegeten en flink ge-shopt. Mijn zusje gaat volgende week zeven weken naar Aruba... Lekker voor haar, maar ik zal haar missen. Ze gaat er stage lopen en vakantie vieren, samen met een klasgenootje. Maar eerst komt ze woensdag nog lekker de hele dag van Marissa genieten en vrijdag bij haar thuis (ze woont nog bij mn ouders) een bbq met de familie en vrienden.

Vandaag een lekker dagje met Fred en Marissa. Marissa heeft vandaag moeten bijtanken van de vermoeiende dag gisteren, ze heeft drie keer twee uurtjes geslapen vandaag, komt nooit voor. Meestal na driekwartier alweer wakker. Nu hopen dat ze vannacht goed slaapt.

Verder geen nieuwtjes hier, ik ga eerst eens verder met bijlezen... Doei doei meiden!

Geplaatst

Dat is lang Bianca, dat je zusje weg is. Ze zal haar lieve nichtje wel missen. Deed Marissa het goed met het shoppen? Zit ze in de wandelwagen?

José, heb jij zulk lang haar of ben jij dat niet op je avatar? Hihi, ben niet nieuwsgierig :icon_clown:

Spannend hoor Lis, de snelweg op met Ebbe. Ik was niet zo'n nette rijder, maar tegenwoordig met Sven wel, haha.. lijk wel een omaatje achter het stuur zo af en toe.

Zit een beetje in de lappenmand. Een beginnende borstontsteking denk ik. Gisteravond heeft Sven niet zoveel gedronken. Zonder kolven ben ik gaan slapen. Rond half vier wakker van de pijn, om half vijf Sven maar even uit bed gehaald om hem te laten drinken (daarvoor had ik al afgekolfd, maar dat hielp niet). De koorts liep lekker op, maar ik had het zó koud.. kon alleen maar rillen. Nu spierpijn over m'n hele lijf. Vanmiddag ging goed, nu weer minder. Hub is dus alleen naar de verjaardag die we hadden, kan ik nog even babbelen. Er is alleen verder niemand :tearyeyed: .. De mei-juni mama's op het andere topic zijn er ook niet.. iedereen druk.

Heb Sven tien minuutjes laten huilen vanavond en hij is stil nu.. maar hij was zó zielig dat ik hem er bijna weer uit gevist had.

Dat was het wel weer voor vandaag. Die rodewijnspagetti klinkt goed ja, ben benieuwd José!

Liefs, Plien

Geplaatst

Ha die plien...wat vervelend joh...heb je veel pijn?

Ja plien dat ben ik...ik had laura belooft dat ik een foto erop zou zetten van voor de hormoontijd zeg maar!

Ik heb mijn haar laten knippen aan het eind van mijn zwangerschap...helemaal kort nu...spijt spijt spijt......ik ben nu weer bezig om het te laten groeien....en natuurlijk moieten de kilo`s er weer vanaf!

Ja de rodewijn spaghetti is heerlijk hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

oja ik vergeet te zeggen dat het goed is om kamille thee te drinken als je borstonsteking hebt......ik heb met je te doen hoor...ik had in het begin heel erg kloven.......oh dat deed zo zeer...maar borstontsteking is volgens mij helemaal erg!

Geplaatst

ohhhhhhhhhhhhhhh...plien wat een lieve foto....zet je ook nog foto`s in het fotohoekje...leuk!!!!!!!!!!

Geplaatst

Het doet best zeer ja, maar het is nog geen volledig borstontsteking.. dan is de koorts hoger denk ik. Probeer het te voorkomen, maar ik weet niet zo goed wat ik er nog aan kan doen. Zal eens even op borstvoeding.com kijken of ik nog iets kan vinden.

Geplaatst

Hoi Plien,

Sneu is dat het als je kleintje zo ligt te huilen... Ik kan er ook nog steeds niet tegen hoor, ik heb altijd de neiging om Marissa meteen op te pakken en te troosten als ze eventjes huilt. Terwijl iedereen altijd zegt dat het niet erg is als je je kleintje even laat huilen. Maar ik merk dat ze echt rustiger wordt als ze dan eventjes getroost wordt... Al kan ze er ook al aardig (lees: misbruik) gebruik van maken hoor, dan loop ik even de kamer uit en begint ze te huilen, als ik dan terug loop en haar even knuffel is het weer klaar, maar o wee als ik weer de kamer uit loop... hahahaha... Zal je straks met Sven ook nog wel meemaken. Maar goed, hoort er dus allemaal bij he. Maar ik ben nu wel zo ver dat ik haar, als we haar op bed hebben gelegd, wel eventjes laat huilen. Als ze na 15 minuten nog huilt, gaan we haar even over haar bolletje aaien en meestal slaapt ze dan heel snel in! Dat werkt dus wel. Afgelopen week was ze zo onrustig, steeds op haar buik draaien maar ze kan nog niet alleen terugrollen... Dan begon ze enorm hard te brullen. En dat ging zo 20 keer achter elkaar hoor (en dan ben je zo'n anderhalf uur verder). Toen hebben we haar steeds recht gelegd zonder tegen haar te praten en dat werkt prima. Na een dag helemaal geen problemen meer om in slaap te komen!!!

Marissa is heel nieuwsgierig en slaapt bijna nooit als we met haar op stap zijn, ze ligt in de wandelwagen en de rugleuning kan ook helemaal plat als ze wel eventjes wil slapen. Gisteren is ze overdag ook bijna de hele tijd wakker geweest, even een half uurtje in de auto geslapen en misschien een kwartiertje in de wandelwagen... Maar vandaag heeft ze de slaap wel weer ingehaald, haha.

Geplaatst

Geef de zere borst bij iedere voeding eerst, maar hou wel de andere borst in de gaten en zorg ervoor dat deze niet te vol loopt. Want anders krijg je daar ook een probleem.

Ga kolven: met de hand of met een goede elctrische kolf die niet te hard zuigt.

Voed met het kinnetje van je kindje in de richting van de verstopte melkklier. Daarmee kan hij het best de borst leegmasseren.

Masseer, tijdens het voeden, als de melk stroomt, zachtjes mee in de richting van de tepel. Niet in de borst duwen!

Duik in bed, drink veel en neem eventueel een pijnstiller. Ibuprofen werkt tevens ontstekingsremmend en je mag het zonder probleem slikken bij borstvoeding.

Leg warme compressen aan.

Maak een kwark- of een koolcompres. Leg drie keer per dag een kwartier lang koude, gekneusde koolbladeren op de plek (niet op de tepel), of leg drie keer per dag een kwartier een met kwark gevuld washandje op de zere plek.

Pas als de koorts 24 uur aanhoudt, heb je antibiotica nodig.

Geplaatst

Zal deze foto er even inzetten ja.. hij is zo lief! Ben niet zo heel erg voor het foto's op internet plaatsen, maar eentje mag ik toch wel showen!! :icon_flower:

Jammer van je lange haar joh! Hopelijk groeit het weer snel. Valt het bij jou ook zo verschrikkelijk uit? Ik wissel steeds.. dan laat ik het groeien en dan knip ik het toch maar weer af..

Geplaatst

Je lijkt wel een ervaringsdeskundige :-) .. Ik zal hem straks nog even anders laten drinken en daarna volledig leegkolven.. hoop dat het morgenochtend over is. Het zit aan de onderkant, is een lastige plek, kan niet zo goed masseren tijdens het drinken.

Geplaatst

Ik vond die stuwing in mijn borsten al erg na de bevalling... Pfff moet niet denken aan een ontsteking aan de borsten. AUWWWW... Kun je nu wel gewoon borstvoeding geven?

Geplaatst

ha die bianca.........heb jij marissa geen zak aan!!!!!!!!...hahahah wat klinkt dat raar hé...ik bedoel natuurlijk slaapzak.

Ja vervelend dat je zus weg gaat meis...maar voor haar is het weer leuk toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden