Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag zo ontzettend de pe in. Vandaag moest ik voor een uitgangsecho na dik 3 maanden te hebben gewacht en gingen vol goed moed maar wel met tegenzin heen. De echokop werd geplaatst en de rechtereierstok zag er keurig uit, maar toen naar links...er zat een hele grote donkere vlek een soort bal...niet goed dus. Blijkt de cyste te zijn die ontwikkeld is tijdens de laatste IVF en deze is niet weggegaan maar vrolijk doorgegroeit tot een volwaardige tennisbal...o no dat word niks meer dacht ik.

Ik moest maar naar huis en daar afwachten, wordt ik zo straks gebelt..ja de gyno wil op een ander schema een lang schema en over drie weken kijken of de cyste weg is...ehm hoezo zou hij dan wel weg zijn als hij al dik 3 maanden zit...? Ja dat wist zij ook niet. Het schema waar ik nu mee zou beginnen zou het korte schema zijn en was overlegt met de professoren, nu wil de gyno op eigen houtje de boel weer omgooien.

Mijn man en ik hebben daar geen enkel vertrouwen meer in en doordat ik protesteerde aan de telefoon word ik straks teruggebelt door de gyno.

Maar ik moest er dan wel rekening mee houden dat de cyste morgen wordt leeggezogen...

Ik ben even helemaal in de war (al weer) wat een gedoe steeds met steeds een K..resultaat, maar wel steeds hele schema's omgooien..ik heb er dan ook geen vertrouwen meer in..maar wat dan...

Je blijft afhankelijk van de artsen en hebt zelf weinig in te brengen.:cry2:

Heeft er iemand ervaring met een cyste die is leeggezogen? Is deze tijdens stimulatie weer gegroeit? Of iemand die de cyste heeft laten verwijderen?

Posted

Hoi Anouschka,

Super vervelend!!!! Bij mij wilde ze de behandeling stopzetten door de cyste (20mm), daar ben ik tegenin gegaan, werd in de middag gebeld dat ie toch doorging. Uiteindelijk is de cyste in de gaten gehouden en als laatste tijdens de punctie verwijderd. Ik heb er dus verder geen last van gehad, het had geen invloed op mijn behandeling en hij was door decapeptyl (zeiden de artsen) niet verder gaan groeien.

Heel veel succes meid en ik hoop op goede resultaten voor je!

Posted

Dat is zeker balen zeg. Heb er geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen en succes. Hopelijk kan het toch doorgaan met een voor jullie goed gevoel.

Sandra

Posted

Zit bepaald niet mee, meis... Houd de moed er in (gemakkelijker gezegd dan gedaan soms). Ik hoop dat je door kan met je behandeling en dat jullie nu het gewenste resultaat krijgen, hoor!

Posted

Hallo Nousje,

Wat vervelend zeg! Ik zelf had tijdens de eerst IUI ook cystes.

De eerste knapte toen, super pijnlijk! en de tweede is met medicatie behandeld. (duphaston) Omdat ik er aanleg voor had, Heb ik toen een LEO gehad.

een kijkoperatie waarin de cyste is weggehaald en er op de buitenkant van de eierstokken kleine plekjes zijn gebrand waardoor en geen ruimte meer was voor cystes.

na een half jaar zijn ze dan weer helemaal genezen.

Hopelijk ben je er met de gyn. uitgekomen en kun je verder op weg naar je grote droom!

liefs Fredje

Posted

Geen ervaring mee maar heel veel sterkte. Wat balen als er zulke rotdingen tussenkomen. Dit is niet wat je wilt...je wilt zo graag door!

Succes hoor!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use