Jump to content

Dagboek van Debz

Debz33

Recommended Posts

lieve allemaal,

Wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes. Vooral Amanda want die heeft jullie op de hoogte gehouden.

Het gaat naar omstandigheden redelijk met ons. De ene dag wat beter dan de andere. We zijn nu nog samen thuis maar over 2 weken moet Jeroen weer voor halve dagen het werk gaan hervatten. Zie er wel erg tegenop om dan alleen thuis te zijn.

Vandaag hadden we een afspraak met de gynaecoloog. Ik krijg over ongeveer 2 weken een kijkoperatie. Hij heeft een echo gemaakt en zag iets in de baarmoederholte wat er niet hoort. Hij kan zo niet zeggen wat het is maar kunnen nog resten zijn of een poliep of misschien zelfs weer verklevingen. Ook vind hij de baarmoedermond erg kort 1cm. Ook heb ik weer meer last van buikpijn en opnieuw weer bloedverlies wat hij best vreemd vond. Volgende week Dinsdag hebben we een telefonische afspraak en dan hoor ik wanneer de operatie is en krijg ik ook de uitslag van de kweek die vandaag is genomen.

We hebben het ook even over een nieuwe zwangerschap gehad. Met het beeld wat hij nu heeft denkt hij dat het wel mogelijk moet zijn. Er moet dan wel met 12 weken zwangerschap preventief een bandje geplaatst worden en er mag maar 1 embryo teruggeplaatst worden. Als de uitslag bekend is van de operatie kan hij daar meer zekerheid over geven.

We hopen dat we groen licht krijgen want we willen zo graag weer zwanger raken ook al is dit wel doodeng. Juist door de paar dagen met onze Zoë is het verlangen alleen maar meer geworden. Wij samen als ouders...het plaatje klopte. Volgens de verzekering hebben we weer recht op drie nieuwe pogingen omdat de zwangerschap van Eva en Zoë telt als een doorgaande zwangerschap.

Vrijdag gaan we naar het crematorium en dan mogen we even bij het as van onze meiden. Eigenlijk mogen we ze al mee naar huis nemen maar de urntjes zijn nog niet klaar, die laten we maken.

Ik zal hier een soort dagboek bij gaan houden over hoe het nu verder gaat en of we opnieuw in de mmm komen.

Groetjes Debbie.

• Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wat heftig allemaal zeg. Heel veel sterkte, met je operatie maar zeker met het verwerken van het verdriet. Dat jullie de kracht mogen vinden om het een plaatsje te geven. Vergeten zullen jullie nooit!!!!

Jullie wens is groter dan ooit tevoren, Eva en Zoë zullen altijd bij jullie zijn.

Sandra

Debbie wat zijn jullie al door veel heen gegaan, onmenselijk veel en wat klink je nu sterk. Ik heb nog veel aan je gedacht. Spannende dingen die nu weer op jouw pad gaan komen, heel veel sterkte met alles en ook heel veel succes met het opstarten van het nieuwe traject.

Liefs Dani.

debbie ik heb hier op het forum alles van je gevold maar wat een ellende heb jij meegemaakt de laatste tijd!!!

ik wil jouw heel veel sterkte en succes wensen en ik gun het je meer dan wat dan ook dat je heel snel weer zwanger mag worden en mag gaan genieten van zo'n klein wonder.

liefs sasje

Wat een kracht hebben jullie zeg. Dat de mens sterker is dan hij/zij sterker is dan verwacht, bewijzen julie wel. Zegt natuurlijk niets over de pijn die jullie (hebben) ervaren.

Dapper hoe jullie alweer bezig zijn met de toekomst. Ik wens jullie al het goeds wat jullie maar wensen.

liefs, Stéphanie

@ Debbie & partner,

Ongeloofelijk dat jullie je nu alweer melden op het forum. Geen idee of ik het aangekund zou hebben hoor, je leest hier toch ook veel positieve verhalen. Laat staan de verhalen van meiden die gelijk op liepen met jouw zwangerschap.

Hoe dan ook, meis ik wens jullie het allerbeste en heb intens meegeleefd om de kleine Zoë. Kan me misschien maar 1% qua gevoelens in jullie schoenen plaatsen en dat was al genoeg om een aantal dagen compleet van de kaart te zijn. Vind het dan ook onwijs knap dat je je weer meldt en ons op de hoogte wilt houden van jullie leven.

Dikke kus en sterkte!!

Greetzzzz,

Elena

Vandaag heeft de gyn gebeld en ik blijk dus nog steeds een infectie te hebben! Had ik dus echt niet verwacht. Dit betekent dus voorlopig nog geen kijkoperatie. Krijg eerst een antibiotica kuur. Voor hoelang weet ik nog niet,krijg het recelt thuisgestuurd. Is dus blijkbaar nog steeds dezelfde infectie als tijdens de zwangerschap maar heb er geen last van gek genoeg. Ik hoop dat het snel onder controle is en ik geopereerd kan worden. Maar weer afwachten dus.....

Bedankt meiden voor jullie reacties.

@Tjoender,tuurlijk is het moeilijk om positieve verhalen te lezen maar ik wordt in het dagelijks leven zo vaak met mijn neus op de feiten gedrukt dat het al vrij snel went. Ik kan en wil er niet voor weglopen ook al doet het soms vreselijke pijn. Ik gun het een ander heel erg,zeker de mensen hier op het forum die het ook niet voor niks hebben gekregen.

Groetjes Debbie.

Hoi Debbie,

Als er iemand een baby 'verdient' dan ben jij het wel. Ik vind jullie beide ongeloofelijk sterk en moedig. Ik denk niet dat ik jullie dat na zou kunnen doen! Petje af!!

Desondanks hoop ik met heel mijn hart dat voor jou de infectie snel te verhelpen is en dat je t.z.t. weer met volle moed de volgende IVF poging in mag gaan. Perslot ben je nu mamma van 2 prachtdochtertjes en ik kan me zo voorstellen dat je die liefde koestert en graag nog wilt delen met een brusje(s).

Meis, sterkte!!

Greetzzzz,

Elena

Jeetje Debbie, ik had je verhaal nog niet eerder gelezen. Wat een vreselijke gebeurtenis. Dit gun je werkelijk niemand. Hebben jullie het al een plaatsje kunnen geven? Ik ben er stil van. Jullie hele droom is een nachtmerrie geworden. Ik wens jullie nu toch ook nog heel erg veel sterkte.

Liefs, Linda

Jeetje Debbie, ben er stil van. Erger dan dit kan niet. Jullie droom is één grote nachtmerrie geworden. Zo ben je ontzettend rijk met 2 kleine wondertjes in je buik, en in één klap wordt dit je ontnomen. Zo oneerlijk allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit verlies en dat jullie het uiteindelijk een plekje kunnen geven.

Liefs, Linda

Hoi Debbie, jeetje hier zijn geen woorden voor! Ik vind jullie ook erg sterk!!

Hopelijk is die infectie snel weg zodat je de kijkoperatie kan ondergaan, daarna weet je weer meer ivm de volgende ivf poging. Ik wens jullie het aller, aller beste in het verwerken hiervan, en voor de volgende poging.

Veel succes en sterkte!

• 2 weeks later...

Ik heb net telefoon gehad van het ziekenhuis,krijg aanstaande Woensdag de kijkoperatie. Het is een ingreep zonder vedoving wel met wat pijnstilling. Als ze tijdens de ingreep iets vinden dan halen ze het meteen weg als het kan. Ben best wel zenuwachtig. Ik hoop dat ze erachter komen waarom het mis is gegaan en of een zwangerschap nog mogelijk zal zijn. Wordt een emotioneel dagje,'s morgens om 09.00 uur gaan we de urn van onze meisjes halen. We hebben de urn zelf ontworpen...een rode bol met 2 roze vlinders. Ik hoop zo dat we Woensdag groen licht krijgen voor ivf. Afwachten maar.

Debz, geen wonder dat je zenuwachtig bent, hopelijk krijgen jullie groen licht woensdag en "fijn" dat de meisjes thuis komen. Helaas niet zoals jullie het verwacht hadden.

Sterkte woensdag..........

Sandra

Debby,

zo te lezen wordt woensdag een heel bijzondere dag, met een lach en een traan als het even kan. Hopelijk krijgen jullie weer iets om naar uit te kijken na de operatie.

Wat mooi dat jullie de urn zelf hebben ontworpen. Krijgen jullie meiden een plekje bij jullie thuis of elders?

Heel veel sterkte en geluk gewenst!

liefs, Stéphanie

Hoi Debbie,

Zoals stephanie al zei, a.s. woensdag wordt er een emotionele dag om nooit meer te vergeten. Het lijkt me heel dubbel. Wel mooi dat je een zelfgemaakte urn hebt met daarin jullie engeltjes. Hoop dat, nu ze 'thuiskomen', voor jullie een stuk rust en geborgenheid brengt. Ondanks dat je dit scenario heel anders had voorgesteld.

Ik duim dat jullie a.s. woensdag groen licht zullen krijgen voor een volgende poging. Toi toi toi meis!! In gedachten ben ik bij jullie.......

Dikke knuf,

Elena

Bedankt meiden. Hebben ook net verwijsbrief opgehaald bij de huisarts voor rouwtherapie. We hebben zoiets van baat het niet dan schaad het niet en handvatten voor de hele moeilijke momenten kunnen we wel gebruiken.

Lieve Debby, ik wil ook even reageren in dit topic.

Ik vind het heel moedig dat jullie zo sterk zijn, ik heb er gewoon geen woorden voor. Toen ik net las dat alles mis ging, en vlak daarna dat jullie je 2 meisjes verloren hadden, liepen de rillingen over me lijf, en rolde de tranen over me wangen. Ik probeerde me voor te stellen hoe wij ons zouden voelen in die situatie, en ik werd er benauwd van. Inmiddels post je weer regelmatig hier op het forum, en dat vind ik zo knap van je. Ik weet niet of ik dat gekunt zou hebben.

Ik hoop met heel me hart dat alles goed gaat komen, en dat je snel weer zwanger mag zijn. Het is jullie van harte gegunt!

Hoi Dilara,

Het forum geeft mij ook veel afleiding en weer hoop. Tuurlijk zijn sommige dingen confronterend maar dat is ook zo als ik naar de winkel loop. Het forum vind ik dan nog minder erg,klik het gewoon weg als ik het niet wil lezen,op straat kan dat helaas niet.

Heel veel geluk met de behandeling!

Groetjes Debbie.

Guest Nora

Hoi Debbie,

Wat fijn dat je weer op het forum bent. Ik heb nog vaak aan je gedacht. Ik vind het zo afschuwelijk wat jullie is overkomen. Hopelijk lukt het om dit inmense drama een plek te geven. Ik vind het knap dat je zo goed doorgaat. Natuurlijk, het moet ook wel, maar het kunnen is een ander verhaal.

Ik wens je voor morgen heeeeeel veel sterkte en ik duim dat je goed nieuws gaat krijgen. Dat verdienen jullie zeker.

Liefs van Nora.

Daar heb je ook gelijk in, maar toch vind ik het knap dat je hier weer bent/post. Het 'makkelijke' is inderdaad dat je deze site zo weer kan wegklikken, en op straat ontkom je er niet aan.

Me man en ik waren een paar weken terug bij me ouders (in een andere woonplaats, waar ik altijd heb gewoond), en toen zag ik (uitgerekent toen!) in de stad 3 meiden die bij me op school hebben gezeten (ze zijn ook iets jonger dan mij) waarvan eentje met een dikke buik, en de andere 2 met de kinderwagen. Dat vond ik wel heel moeilijk om te zien, geen idee waarom precies. Misschien was het meer dat ik zoiets had van: huh, jullie?!

Maar het is inderdaad overal moeilijk, want letterlijk overal word je ermee geconfronteerd. Zelfs als je uit het raam naar buiten kijkt al (bij wijze van spreken). Hoe dan ook, ik heb bewondering voor je, en ik hoop nogmaals met heel me hart dat jullie snel zwanger mogen zijn.

Gisteren dus de kijkoperatie gehad,viel mee met de pijn enzo maar we zijn nog niet veel wijzer. Er zit inderdaad iets wat best groot is. Ze denken aan placentaresten maar om dit zeker te weten hebben ze een stukje weggenomen en opgestuurd. 21 Juli krijgen we de uitslag en horen we of het weggehaald moet worden en hoe. De vorige keer had de gyn gevoeld dat mijn baarmoedermond extreem kort was dit bleek echter wel mee te vallen zei de gyn gisteren. Dit betekent niet dat de baarmoedermond ook goed kan sluiten zei ze. We moeten maar weer afwachten.

Gisteren ook onze meiden opgehaald. Was erg emotioneel. We zijn wel blij met hoe de urn is geworden,kennelijk hebben ze goed aangevoeld wat we bedoelde. Het is een lief urntje met 2 prachtige roze vlindertjes net als onze meisjes. Hij staat op de tv kast en vannacht (is misschien gek) heb ik ze op mijn nachtkastje gezet. We zijn blij dat we eindelijk iets tastbaars hebben.

Guest Dani

Debbie, wat fijn dat je jouw meiden lekker thuis bij je hebt, en dat de urn zo mooi is geworden, zo heb je ze toch nog weer een beetje dicht bij je.

Gelukkig is de kijkoperatie je fysiek mee gevallen, emotioneel zal het anders zijn steeds weer wachten op duidelijkheid, het is niet niks allemaal. Ik hoop dat je jullie straks van al het wachten af zijn, de draad weer op kunnen pakken voor zover dat mogelijk is en dat er voor jullie een mooie toekomst in het verschiet ligt.

Liefs Dani.

Lieve Debbie,

Wat 'fijn' dat de meiden nu bij jullie zijn, nu zijn de meisjes toch thuis gekomen.

Ik ben blij voor je dat de kijkoperatie mee is gevallen, alleen balen dat de uitslag weer zolang op zich laat wachten. Heel veel sterkte met het wachten en ik hoop voor jullie dat hier positief nieuws uit zal gaan komen voor jullie tweeën met een mooie toekomst.

Liefs,

Chantal

• 2 weeks later...

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Helaas was de uitslag van het gevonden weefsel nog niet binnen. Hij had ook goed nieuws...de baarmoeder ziet er normaal uit en hij geeft groen licht voor ivf. Wel moet natuurlijk eerst de uitslag nog even afgewacht worden. En mocht ik weer zwanger raken dan wordt er met 12 weken een bandje geplaatst om herhaling te voorkomen. Als het placenta resten zijn dan moet het weggehaald worden als het bloedresten zijn dan moet het lichaam het zelf opruimen. Er wordt dan wel gecontroleerd of het echt weg is. Voor nu lijkt het erop dat het met de meisjes is misgegaan door een te vroeg verweekte baarmoedermond. De oorzaak weet hij niet,kan komen omdat het een tweeling was en mijn baarmoeder dat dus niet aankon. 4 Augustus horen we de uitslag.

Ik hoop zo dat het allemaal een beetje opschiet en dat we in Jan 2010 weer mogen starten.