Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag de 1e fm gehad en er zitten 11 eiblaasjes waarvan er 3 zo goed als zeker niet mee gaan doen omdat ze te klein zijn. Dan kom ik dus ongeveer weer op 7 of 8 en dat was de vorige keer voldoende dus ik ben tevreden. Donderdag weer terug voor de 2e fm en dan wordt de punctie afgesproken. Ik denk dat dat Zaterdag wordt. Ook wordt Donderdag besproken hoe ze het gaan doen met de antibiotica. Ze denkt dat ik tijdens de punctie een infuus krijg met antibiotica en dan daarna nog een paar dagen pillen moet slikken. Maakt me niks uit als ik het maar krijg! Spannend weer allemaal.

Geplaatst

Hey Debbie,

Goed nieuws. Ik hoop van harte dat het allemaal mee zal vallen en dat jullie gelijk slagen met de behandeling. Het is jullie van harte gegund!!

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Debbie wat een spannende tijden weer voor jullie, ook ik duim keihard voor een succesvolle poging, het is jullie zo gegund!

Geplaatst

Debbie,

Ik hoop van harte dat deze poging mag slagen. En ik snap je angst voor een eventuele zwangerschap.

Wij hebben zelf een zoontje gekregen na 26 weken zw, na zes weken is hij overleden.

Ik heb toevallig vandaag de datum voor onze intake gekregen om weer te starten met icsi. Heb er aan de ene kant heel veel "zin" in, maar zie er ook tegenop.

Eigenlijk wil je wel een kind, maar liever niet zwanger zijn. Tenminste zo ervaar ik dat.

Heel veel succes en ook sterkte bij de moeilijke momenten!

Snoeske

Geplaatst

Lieve Deb,

Jee meid, wat heb je al veel moeten meemaken...

ik wens je ontzettend veel succes, om te beginnen met de punctie...!

Liefs, Nine

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties.

@Moon,ik ben erg blij hoor met het aantal tot nu toe. De vorige keer was het voldoende dus...

@ Snoeske,klopt precies wat je zegt. Ik zou het liefst de zwangerschap overslaan. Ik ben zo bang maar het verlangen overheerst. We zijn wel weer positief en vinden dat het nu maar eens goed moet gaan maar het zal alles behalve een zorgeloze zwangerschap worden helaas.

Succes alvast voor 10 Februari!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Debbie

Ik vind het super voor jullie!

Fijn dat je al een goeie score aan eitjes hebt, en dat ze preventieve voorzorgszorgsmaatregelingen nemen dmv antibotica.

Klinkt allemaal veelbelovend!

succes!!!

liefs claudia

Geplaatst

Vandaag de 3e fm gehad en ze zijn goed gegroeid. Ik heb er nu 16 die groot genoeg zijn. Zondag dus de punctie. Ze belt vanmiddag nog over het tijdstip enzo. Ik heb een antibioticakuur van 5 dagen gekregen. Moet er morgen mee beginnen. Ik hoop zo dat een infectie nu eens wegblijft maar dat moet haast wel met de antibiotica. Op naar zondag dus!

Geplaatst

lieve debbie

wat goed zeg 16 stuks

wil je alvast veel succes wensen

voor zondage

en we duimen dat er over 9 maanden

eindelijk eens een gezond kindje mag

komen

steph

Geplaatst

Debbie 16 follikels al!! Dat is in ieder geval al een hele goede score, heel veel succes zondag met de punctie.

Liefs Dani

Geplaatst

Hoi Debbie,

Ik wens je onwijs veel succes morgen toe voor de punctie, dat er maar veel mooie rijpe eitjes geoogst mogen worden!

En dan op naar...... een goede zwangerschap met als eindresultaat een kindje van jullie beide. Het is jullie zó gegund. Ik blijf je volgen.....!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Debbie,

heel veel succes morgen hopelijk gaat het allemaal goed en hebben jullie een geweldig aantal eitjes.

Ook ik ga je volgen jullie hebben het zo verdient.

Geplaatst

Ik ben weer terug en ze hebben 14 eitjes gevonden! We zijn erg blij met deze score. De punctie is me echt meegevallen. Heb weinig last gelukkig. Dinsdag krijgen we telefoon over de bevruchting.

Geplaatst

14 eitjes wat goed meis!! Een echte legkip hihi, ondanks dat je weinig last hebt van de punctie wel rustig aan doen hoor, het is toch een ingreep en je lichaam heeft wel even tijd nodig om te herstellen, en nu op naar dinsdag...spannend!! toi toi toi.

Liefs Dani

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden