Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Debbie,

Ik hoop voor jullie dat het allemaal ook zal opschieten en dat jullie weer mogen starten.

Ik vind het heel moedig van jullie allemaal, dat je er weer zo open voor staat en gun jullie al het geluk dat er is.

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Debby,

fijn dat er weer schot in de 'zaak' zit voor jullie. Jullie wens is nog steeds megagroot ze te lezen aan jullie gedrevenheid om door te gaan.

Hopelijk hoor je 4 augustus meer positiviteit en kunnen jullie januari idd weer verder met nieuwe kansen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hallo Debbie

toen wij net bezeig waren met onze eerste poging las ik de enorme trieste verhalen, wat zijn jullie sterk zeg!

Ik weet niet goed wat te zeggen behalve dat ik veel bewondering voor jullie heb en ik kan alleen maar hopren dat verder niemand met zo'n hel geconfronteerd zal worden.

Heel bijzonder dat jullie de meisjes zo mooi en dichtbij jullie hebben, ik hoop dat je op de juiste wijze alle emoties een plekje kan geven en dat ook jullie grote wens tzt. vervuld gaat worden!!

liefs

meiske74

• 3 weken later...
Geplaatst

Dinsdag hebben we de uitslag gehad van het weefsel en gelukkig hoef ik niet meer geopereerd te worden. Het waren geen placentaresten. Wel moest er nog een kweekje gemaakt worden en dat kon gelijk gisteren al. We hadden gisteren ook nog een gesprek met de neonatoloog. Ik zag daar heel erg tegenop maar ben achteraf toch blij dat het gesprek is geweest. Ze had de dag dat Zoé is overleden ook nog wat bloed afgenomen om te kijken of er een infectie was en dat bleek zo te zijn. Een hele agressieve bacterie waaraan ze uiteindelijk ook was overleden.

Daarna dus voor het kweekje. De gyn maakte ook nog een echo en ze zag dat het weefsel al zo goed als weg was,alles zag er verder ook normaal uit. Ze belt volgende week voor de uitslag van de kweek. Wat haar betreft is er geen reden om alvast een gesprek te hebben bij de ivf afdeling dus die hebben we aanstaande maandag al. We willen zelf het voorstel doen om in Januari weer te starten maar dat ze nu misschien de bloedonderzoeken kunnen doen,omdat alles weer opnieuw geprikt moet worden.

We hebben gisteren zo'n beetje iedereen gezien die ook maar een beetje betrokken is geweest. Erg vermoeiend en confronterend aan de andere kant ook wel fijn. Ik ben benieuwd hoe het Maandag loopt en wat dokter Willemsen zal zeggen.

Geplaatst

Wat een goed nieuws! Het is jullie zo gegund. Ik kan me niet eens voorstellen hoe jullie je nu moeten voelen. Ik vind het fantastisch dat jullie er volgend jaar weer helemaal voor gaan. Ik hoop dat 2010 een mooi jaar wordt. Ik leef mee en zal je dagboek zeker blijven lezen. Heel veel succes!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee Debbie,

Gelukkig dat je niet meer geopereerd hoeft te worden.. En ik hoop voor jullie dat je inderdaad in januari weer mag gaan beginnen.. Ik ga zooo hard voor jullie duimen dan!

Veel sterkte met alles he.. Ik denk vaak aan je..

Liefs Pien

Geplaatst

Hi Meid,

Wat fijn voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden.

Ik ga heel hard duimen dat jullie in januari weer mogen beginnen en dat alles zal gaan zoals een 'normale' zwangerschap hoort te gaan. Het is jullie zo van harte gegunt en 2010 gaat jullie jaar worden!!

-X-

Chantal

Geplaatst

Lieve Debbie,

Wat een opluchting dat het geen placentaresten zijn en dat er niet geopereerd moet worden! En wat goed dat het weefsel zo goed als verdwenen is. Weer heel wat zorgen minder...

Kan me goed voorstellen dat zo'n dag slopend en moeilijk is. Fijn dat het achter de rug is en dat er wat antwoorden zijn.

Succes morgen met je gesprek. Hoop dat alle lichten op groen staan!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Debbie

Wat fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden gelukkig maar.

Fijn dat alles er bij goed uit ziet.

Ik wens jullie ook heel snel groen licht voor een nieuwe poging in 2010

Het is jullie zo gegund!!!!!!

liefs Claudia

Geplaatst

Lieve Debbie,

Wat fijn dat alles er goed uit ziet en even als de andere meiden zal ik keihard mee duimen en bidden zodat ook jullie nu eens alles mee mag zitten.

Geplaatst

Vandaag gesprek gehad en we mogen starten in Januari. Het mag zelfs al eerder maar Januari vinden we beter. Ik krijg antibiotica tijdens de punctie en uiteraard mag er maar 1 embryo teruggeplaatst worden. We hebben eindelijk weer iets om naar uit te kijken. Ik ben inmiddels 10 kilo afgevallen en wil er nog 10 kwijt voor we beginnen. Eerst gaan we over 2 weken 10 dagen naar Turkije,even bijtanken en bijkomen van alles. We zijn positief en hebben weer hoop.

Geplaatst

Hoi Debbie,

Wat een fantastisch nieuws zeg voor jullie!! Ik hoop ontzettend dat het de 1e keer maar gelijk raak mag zijn...... blijf je volgen hoor!

Zoals je onderstaand kunt zien zijn wij nu ook zwanger en wel van een 2-eiige tweeling! Jouw verhaal staat in mijn geheugen gegrift maar so far so good.

Geniet lekker van je vakantie dadelijk en in januari weer met nieuwe moed aan de bak! Toi toi toi.......

Kuszzzz,

Elena

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Debbie,heb echt met verbazing en kippenvel je verhaal zitten lezen. Wat een heftige periode! Wat kan een mens aan.?

Gemis van jullie meisjes blijft,heel fijn dat je een aandenken van ze hebt,zoals je het beschrijft zal het vast iets heel speciaals/moois voor jullie zijn!

Ook goed bericht gekregen van jullie onderzoeken,wat een goed nieuws!!

Wens je heel veek sterkte/kracht en moed voor de moeilijke en emotionele periode,en voor jullie volgende IVF poging.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Verleden week de uitslagen gehad van het vooronderzoek en alles was goed. We hadden eigenlijk ook niets anders verwacht. De gyn heeft ons aangemeld en het pak met papieren viel alweer snel op de deurmat. We hebben 1 Dec de gemeenschappelijk afspraak. We wilden eerst afbellen omdat we het al eens eerder hebben gehad maar misschien toch verstandig om gewoon te gaan. Ik ben als het goed is dan ook ongesteld en dan kunnen ze gelijk kijken of er plaats is.

Ik zit wel helaas weer thuis met een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Heb dit 2 jaar geleden ook gehad en toen was er zelfs sprake van artrose. Ging toen weer beter maar nu helaas weer de klos. Heb inmiddels 2 injecties gehad en de tweede heeft wel iets gedaan maar nog niet genoeg. Ik hoop dat het allemaal beter wordt want op dit moment kan ik niet zonder pijnstillers en wil natuurlijk niet dat we de ivf weer uit moeten stellen. Ik was net weer een maand aan het werk en dat ging prima,lekker afleiding.

Verder gaat het redelijk,nog veel verdriet en slechte dagen maar gelukkig kijken we wel uit naar de ivf en stappen daar ook positief weer in.

Ik heb de meiden van het meldkamertje gevolgd en ben super blij voor Chantal en Daan maar merk altijd wel dat ik dan toch wel extra verdrietig ben.Niet omdat ik het ze niet gun hoor maar ik wil ook zo graag eens dat moment ervaren met een kindje dat blijft leven. Misschien wordt volgend jaar ons jaar!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Lieve Debbie,

Ik weet maar al te goed hoe je je voelt, ook wij hebben het meegemaakt alleen was Maaike 10 maanden oud.

Om dan aan IVF te beginnen is dan ook wel zwaar, lichamelijk maar vooral geestelijk. Je relatie komt onder grote druk te staan en het valt niet mee om daar goed uit te komen.

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en probeer er zoveel mogelijk van te genieten, maar heb ook zo mijn "huil" dagen. Jouw kritieke punt zal bij de 24 weken zwangerschap zijn, bij mij als de baby 10 maanden is. Misschien enig verschil, maar ik denk toch nog vaak aan jou en je man en ik hoop dat de volgende poging een succesvol einde heeft.

Heel veel sterkte en succes met je volgende IVF-poging, ik duim voor jullie.

Veel liefs,

Sandy

Geplaatst

Hoi Debbie,

Ik herken je gevoel. Ook ik gun het een ander van harte, maar tegelijk steekt ook weer je eigen pijn de kop op.

Ik hoop echt dat volgend jaar jullie jaar mag worden!

Snoeske

Geplaatst

Wat een verdriet! Zowel voor Debby en Sandy...

Ik hoop dat het volgende jaar idd jullie jaar wordt Debby! Het is je gegunt!

En jullie allebei, heel erg veel sterkte met het verwerken van zo'n verlies!

Geplaatst

Ik sluit me helemaal bij Wendy aan. Wat een pijn. ik hoop zo voor jullie dat pijn en verdriet een plek krijgt en er nieuw leven op jullie pad komt!

sterkte meiden

Geplaatst

Hey Deb!

Met tranen in mijn ogen zit ik je verhaal te lezen en geloof me, ik wens je al het geluk van de hele wereld toe.

Ik ga onwijs hard voor jullie duimen, jullie verdienen het.

Dikke knuffel van Daan

• 1 maand later...
Geplaatst

Net de eerste deca weer gespoten. De hele week flink gespannen geweest. Ik ben soms zo ontzettend bang. Niet voor de behandeling maar juist voor het weer verliezen van een kind. Toch wil ik dit,ik wil nog een kans op een kindje van ons samen. De gyn zei dat we niet helemaal terug bij af zijn omdat we weten dat ik zwanger kan raken, dit en het groen licht van het ziekenhuis wat ze niet voor niets geven denken we dan maar daar houden we ons aan vast. Ik krijg dit keer antbiotica dus maar hopen dat een infectie nu uitblijft. Het moet gewoon een keer goed gaan toch?!

Geplaatst

Debz wat spannend dat je weer begonnen bent. Die angst is normaal gezien jullie vreselijke ervaring. Ik wens jullie heel veel succes en sterkte!!! Dat 2010 ook jullie jaar mag worden...............

Geplaatst

Ik sluit me helemaal aan bij sandra. Wat een spannende tijd weer voor jullie zeg! Heel veel sterkte en ik hoop zo voor jullie dat jullie allergrootste wens uit mag komen.

Geplaatst

Debz, ik snap 't helemaal, wat een spannende tijd gaan jullie weer tegemoet. En inderdaad moet het gewoon goed gaan!!

Ik wens jullie voor nu hele ontspannende, liefdevolle dagen toe :tree:. En dan het aankomende nieuwe jaar wordt het jaar vol geloof, hoop en liefde voor jullie!

Veel liefs en heel, heel veel succes gewenst. Jospehine.

ps; wat een prachtige namen heb jullie je dochters gegeven.

Geplaatst

Hey Debz, kom een weekje achter je aan; start de 27e met deca spuiten.

Snap heel goed dat het voor jullie allemaal nog spannender en meer beladen nog is dan voor ons. Jullie verlies was/is groot.

Succes, ik leef mee met jullie!

(de kop is er af, je bent weer gestart)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden