Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mandy ga lekker zitten meid. Wat geweldig dat jullie deze keer wel een terugplaatsing hebben en nog wel van een mooi embryo ook. Zorg goed voor jullie ukkie en voor jezelf!

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meisjes,

Ik schuif gezellig aan bij jullie.

Mijn emmy zit lekker warm in me:)

Er zijn nog 12 emmy's over deze zijn 6 en 7 cellig.

ZE moeten 8 zijn voor in te vriezen, maar dat horen we dus over een paar dagen.

Voor nu heb ik lekker apeltaart en warme choco met slagroom meegenomen voor op het wachtbankje:)

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni bloedtest

Rose, 30 juni testen

Henne, 30 juni testen

Knorrie, 1 juli bloedtest

Chantal, 3 juli testen

Mandy, 3 juli testen

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen

Geplaatst

Hoi Mandy,

kom er gezellig bij. Lekker wachten..... en wachten. Maar het is voor een goed doel. Veel succes de komende weken. En dat je je maar tussen de andere zwangeren mag voegen.

Henne, wat een rotklachten heb jij zeg. Hopelijk heeft het te maken met de innesteling. Zou je zo gegund zijn na die hele medische molen die je achter de rug hebt. Duim, duim, duim.

Ik voel tot nu toe nog helemaal niets aankomen. Ik mag woensdag testen, maar vind het steeds spannender worden. Gelukkig de komende 2 dagen werken en dan hoop ik woensdag heerlijk te kunnen genieten in de zon met een stralende lach.

Ik wens voor iedereen op een succesvolle terugplaatsing met een super eindresultaat.. Zet 'm op meiden.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Het EMC heeft het maar druk de laatste dagen Henne,Mandy en ik.

Nu maar hopen dat ze het over 2 weken weer druk hebben aan ons!!!

Super voor je Mandy.

Liefs

Geplaatst

Het wordt al gezellig druk op het wachtbankje, die warme choco is erg lekker bedankt. We houden elkaar goed vast en verhuizen straks gewoon met zijn allen naar de topic "uitgerekend in Maart" afgesproken???

Knorrie kop op meid, het is pas voorbij bij een negatieve test hoor en we gaan er vanuit dat die test POSITIEF is straks.....

Sandra

Geplaatst

Dit ga je niet geloven. Zit ik gewoon alle ongelezen berichten te lezen, jeetje wat een hoop. Krijg ik me daar toch een paar steken achter allebij mijn tepels. Hmmmmm en met de gespannen aanvoelende baarmoeder krijg ik toch erg veel hoop dat het de goede kant op gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Afgesproken Sandra doen we met zijn alle verhuizen naar uitgerekend maart:)

Nog maar een paar daagjes voor jou! Hou je het nog een beetje vol?

Geplaatst

Nou ja een paar daagjes!!! Zeg maar een week, zit nu op wacht dag 7!! Gespannen gevoel in de baarmoeder en gisteren enorme steken achter de tepels. Ik ga er steeds meer van overtuigt te raken dat het deze keer wel goed zit. Hopelijk een goed voorgevoel. Steek nog steeds zodra ik thuis ben een kaarsje aan, geeft me een rustig gevoel.

succes allemaal, Geduld is een schone (frustrerende) zaak :angry5:

Sandra

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb mezelf ook maar vast op het wachtbankje gezet maar zie dat henne eerder mag testen dan ik? henne weet jij misschien hoe dat kan?

en heeel veel succes iedereen en dat juli ook een mooie maand mag worden!

gr faye

Sandra (witje), 29 juni bloedtest

Rose, 30 juni testen

Henne, 30 juni testen

Knorrie, 1 juli bloedtest

Chantal, 3 juli testen

Mandy, 3 juli testen

Faye, 3 juli testen

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen

Geplaatst

Faye, de testdatum wisselt per ziekenhuis. In Rotterdam mag je 15 dagen na de punctie al testen, in de meeste ziekenhuizen is dit 15 dagen na de terugplaatsing (dus drie dagen later). Vind ik zelf ook nogal vreemd hoor. Heel misschien ga ik dit keer wel later testen. Ik heb er gewoon niet zo'n zin in om dat even snel sochtends voor mijn werk te doen en dan misschien wel met een teleurstelling in de auto te moeten stappen. Aan de andere kant werd ik beide keren op of een dag na de testdag ongesteld. Da's ook niks, om dan op je werk te merken dat het niet gelukt is.

En eerder testen, op zondag, is wel behoorlijk veel eerder. Daar zijn we de vorige keer lekker ingestonken toen het alsnog fout ging.

Dilemma dus.... Maar goed, nog een week om daarover na te denken.

Sandra wat spannend zeg al die positieve signalen. Het lijkt erop dat mijn buik wat rustiger en minder gespannen is vandaag. Hoewel ik dan weer bang ben dat het een slecht teken is, voelt het ook wel weer even fijn. Ik kon echt niet meer normaal bewegen. Nog wel heel erg slaperig van die progesteron, da's wat minder handig want moet wel morgen weer werken.

Knorrie die redenatie had ik vorige keer ook. Is toch hel logisch dat je zo denkt? Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Het kan ook dat je een groot del van het vocht al kwijt was voordat het embryo hcg aan ging maken. Ik ben inmiddels zelf 1,5 kilo kwijt tov de punctiedag en ongeveer gisteren had de innestelling kunnen zijn. Dus dan voel je je al beter voor er iets aan het handje is. Hoop houden hoor!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik zit op het wachtbankje van Juni maar wil jullie heel veel sterkte wensen met het wachten!!!!

Kom maar op met die positieve testen....

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier nog een onzekere miep :tard:!!

Signalen hier zijn minder eten en kleine beetjes, want anders word ik serieus misselijk, ongi gevoel in mijn buik en borsten die toch wel in omvang aan het toenemen zijn.... en dit alles op dag 4. Lijkt me een beetje aan de vroege kant en denk dus dat dit door de bolletjes komt. Klopt dat?

Ga helemaal mee in het plan om elkaar stevig vast te houden en zodra de eerste zwanger zijn te volgen in de topic ' uitgerekend maart 2010'. Lijkt me helemaal geweldig!

Iedereen succes!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Ja dat is waarschijnlijk van de bolletjes. Het is als het goed is nu net pas ingenesteld.

Sandra

Geplaatst

Ha Elena, die bolletjes kunnen heel veel doen hoor, echt zo frustrerend. Ik had voor de tp al enorme borsten dus tja... Progesteron kan ook heel erg op je maagdarm-stelsel werken, dus misselijk, obstipatie, trek of geen zin in eten. Ik zit telkens opeens vol, heel gek.

In theorie zou je ongeveer 3 dagen na de tp een innestelling hebben, daarna ga je langzaam hcg aanmaken en als dat hoog genoeg is krijg je symptomen. Er wordt vaak gezegd dat je voor je overtijd bent eigenlijk niks kunt merken, maar dat gaat bij ons echt niet op. Ook omdat je zo goed wéét dat het kan.

De vorige keer merkte ik een ruime week na de tp echt dingen op, zoals het andere eten en het sterke ruiken. Daarom ben ik toen ook eerder gaan testen. Maar volgens de gyn. was dat wel heel erg vroeg om iets te merken, hij vond dat wel opmerkelijk.

Meiden, even een wave voor het topic uitgerekend in maart:

:wav:

Geplaatst

Pff.. wat een spanning hier!!

Ben vandaag voor t eerst sinds de TP weer aan t werk, zit bijna te slapen achter mijn bureau.. ;o) Ach ja, mocht t gelukt zijn dan zal die vermoeidheid nog wel even blijven denk ik.

Blijf t lastig vinden om echt hoop te houden, lijkt wel een soort van zelfbescherming ofzo. En zie er nu al tegenop om aan een volgende poging te beginnen..

Hmm.. eigenlijk niks voor mij om zo negatief te denken.. zou dat ook al door die stomme bolletjes komen??

zucht.. ga nog maar proberen wat werk te verzetten, betrap mezelf erop dat ik steeds uit het raam zit te staren.

Ik blijf wel voor iedereen meeduimen hier hoor!!

liefs,

Knorrie

Geplaatst

Dat gevoel van down zijn kan idd van die bolletjes komen, heb jij al veel klachten. Ik heb vandaag best veel steken rond en achter mijn tepels en een gespannen gevoel in de onderbuik. Ik ben zo benieuwd of het deze keer gelukt is. Ik ben nog nooit zo "ontspannen" en positief mijn 2e wachtweek ingegaan.

Ik ben net gebeld of ik een late dienst wil komen draaien, er is een zieke bij ons. Dus deze miep heeft weer eens ja gezegt. Maar de afleiding is altijd welkom en bij ons op de afdeling is het niet zo heel druk momenteel dus ik heb geluk haha.

Sandra

Geplaatst

Ik wave ook mee hoor.

Oh meiden, ik heb echt een rotdag vandaag. Ik heb sinds de tp een beetje kramperig gevoel in mijn onderbuik, als ik rustig blijf zitten of liggen dan gaat het wel, maar zodra ik wat doe dan voel ik het meteen, en dat maakt me erg onzeker.

En waarschijnlijk door de bolletjes ben ik ook wat minder gezellig, waar manlief dan niet mee om kan gaan en lekker boos en afstandelijk tegen me doet waardoor ik alleen maar weer kan huilen. Hij is nu boos naar zijn werk vertrokken.

Heel bevordelijk voor de innestelling al die stresshormonen.

Dus al met al is de spanning hier flink aan het stijgen.

Sorry hoor meiden, maar ik moest effe klagen.

Veel liefs x

Geplaatst

Mandy; Allereerst een dikke knuffel!! Helemaal begrijpelijk dat je "wat minder gezellig" bent. En een botsing met manlief maakt het er dan ook zeker niet makkelijker op! Probeer desondanks een beetje te relaxen, en even wat tijd voor jezelf te nemen; dat heb je nu echt nodig! Van je af schrijven (bijv. op het forum) wil ook wel eens helpen. En als je het niet vertrouwd met de kramp; misschien even bellen met het ziekenhuis? Sterkte meid!!

Ikzelf heb morgen (IUI-)inseminatie, dus onze testdag wordt 10 juli. Ik wave daarom mee voor het topic uitgerekend maart 2010! Ik heb er dit keer een heel goed gevoel over; er waren tijdens de laatste fm 8 follikels groter dan 10 mm (ca 13-15 mm) en mijn bmsv was ook van voldoende dikte. Morgen worden er eerst wat follikels weggeprikt, en dan blijven er 3 - hopelijk mooie - kanshebbers over.

Duimen jullie voor me?? Ik duim ook voor jullie!

X

Geplaatst

Maar natuurlijk :toppie: ik voor je net als voor iedereen en mezelf natuurlijk, we hebben het er maar druk mee. Eigenlijk is er niet eens tijd om te werken.

Heb ik daarnet ja gezegt tegen een avonddienst draaien lekker voor de afleiding natuurlijk, was ff vergeten dat ik morgen ook weer een vroege dienst heb pffff. Lekker inteligent en een echte blonde actie zeg maar.

Mandy dat is geen klagen wat je doet hoor, gewoon lekker je gevoelens spuien. (ff een positieve draai geven aan het woordt klagen). Kop op meid, praat er vanaaf over met je mannetje en geef vooral je gevoel erbij weer. Voor hem is het ook allemaal heel spannend.

Sandra

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook ffkes de wave :wav::wav:

:wav::wav::wav:

Er is nu genoeg wave, dat we moeten oppassen voor een tsunamie hahaha. Ik heb in mijn linker borst nu ook wat steken achter de tepel, hmmm vreemd! Oja, en ik heb een heleboel pukkeltjes in mijn hals / rug en decolleté. Laat me raden..... zeker ook van de bolletjes?

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Lang leve de bolletje!!!!! Stond net bij het afdrogen ook te denken, wat heb ik opeens veel pukkeltjes... En ik be zo sloom als wat en heb nergens zin in. Wat is dat toch razend irritant allemaal.

Mandy wat rot dat je ruzie hebt gehad, maar...het hoort er ook bij. Jij zit onder de hormonen, hij zit natuurlijk ook in spanning en maakt zich misschien nog wel zorgen om jou ook als jij pijn hebt...al met al geen goede combinatie.

Krampjes na de terugplaatsing zijn niet ongewoon volgens mij, maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon het ziekenhuis bellen. Heb ik ook vaak genoeg gedaan hoor, vinden ze helemaal niet erg.

Rustig aandoen, veel drinken en het snel goed maken met je mannetje.

Dikke knuffel!!!!

Knorrie, ik moet morgen ook weer aan de slag. En als je rekent dat ik net pas aangekleed ben en eigenlijk liefst weer op de bank ging liggen... zie er inmens tegenop. Veel sterkte daar dus op kantoor, leef met je mee!!!

Sandra zelfs nog een avonddienst draaien, oeps... Ah joh meid, als je het trekt is het wel goede afleiding.

Ik ga maar eens wat eten, word ik hoop ik wat wakkerder van, lijk wel een zombie vandaag.

Geplaatst

hallo allemaal,

als ik het hier zo lees ben ik niet de enige die de hele tijd zo sloom is haha

het zal dan inderdaad wel door de bolletjes komen denk ik

en ook ik doe maar ff mee met de wave

:wav::wav::wav::wav:

misschien brengt het ons allen wel geluk.

ikzelf ben nu niet positief maar ook niet negatief ik zit een beetje ertussenin ook heel apart en ik heb ook als ik eet dat ik dan ineens nik meer hoef en als ik dan toch nog een hap neem word ik misselijk en zit het de hele avond te vervelen ook heb ik enorm veel last van zuurbranden heeft iemand van jullie dat ook? misschien ook van de bolletjes?? geen idee nog 10 daagjes en dan mag ik testen ik ben maar vast aan het aftellen haha en aan het bidden toch wel stiekem haha nou ik wens verder iedereen heel veel succes ermee en dat er maar veel positieve testen uit mogen komen

groetjes faye

Geplaatst

:wav::wav:

Nou meiden, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven hé. Op naar een heleboel :B-0020: in juni en juli. En blijf vooral lekker van je af klagen over die geweldige bolletjes. Iedereen begrijpt hier tenminste wat je bedoelt. Ik wens iedereen weer een MEGA succes en blijf zo doorgaan met z'n allen.

Geniet ook van de zomer deze aankomende dagen:glasses1:. We hebben het verdiend.

Liefs, Linda

PS: tis niks als je de hele dag gewerkt hebt, maar er is geen doorkomen aan al jullie berichten te lezen.

Geplaatst

Wachtdag 8. Voorgaande dagen had ik wat kleine klachten, gespannen buik, stekende tepels. Vandaag niks!!! Nou ja beetje misselijk toen ik wakker werd. Kan ook door de spanning komen. Hmmmmmmmmmm ik ben bang dat het broekloeren binnen niet al te lange tijd weer gaat beginnen. Toch voelt het niet alsof ik ongi moet worden, dan heb ik een hele batterij aan "kwaaltjes" . Wachten, wachten, wachten en nog eens wachten. Daar bestaat ons hele traject uit.

Gisteren tot 23 uur gewerkt en nu dalek weer om 7 uur. Breekt nu al op en ik moet deze week in totaal 6 hele diensten draaien dus 48 uur deze week. Eigenlijk best wel veel als ik bedenk dat ik het rustig aan had willen doen in deze week haha. Het geeft afleiding hoor daar ben ik wel blij mee, maar ben nu al moe.....

Tot vanmiddag maar weer!!!!!!

Sandra

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden