Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poeh Sandra heftig hoor, 48 uur werken. Doe het je niet na. Zit nu met slaperige ogen en misselijk te proberen een ontbijtje weg te werken om zo naar mijn werk te gaan.

Lastig he, dat je de ene dag van alles voelt en dan opeens helemaal niets. je maakt je gelijk zorgen. Alsof het zo fijn is om de hele dag buikpijn en krampjes te hebben....maar dan heb je in ieder geval het gevoel dat er iets gebeurt! Bedenk maar zo dat de meeste vrouwen die spontaan zwanger worden ook echt niks voelen in dit stadium.

Ik ga snel verder, tot vanavond allemaal, hou je taai :good1:

Henne

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel erg bedankt voor jullie lieve mailtjes en knuffels, het heeft me erg goed gedaan.

Manlief is op zijn werk ook tot besef gekomen dat er een hoop gebeurt met mijn lichaam en heeft de strijdbijl weer begraven, gelukkig. Hij is idd erg gespannen, hij heeft met zijn vorige vrouw 4 icsi-behandelingen gehad en 4 x een tp en alle 4 de keren ging het na ongeveer 6 dagen mis, dus hij is op van de zenuwen. Hij smste me net en vroeg zich af of dat het dan echt nog gaat gebeuren op zijn ouwe dag (41).

Hij durft niet zo goed meer te hopen na al 16 jaar een kinderwens te hebben.

Ik heb vanochtend gewerkt en vanmiddag lekker overuren opgenomen, vonden ze op mijn werk niet erg, ik was te sloom volgens mijn collega's haha.

Ik heb gisteren het ziekenhuis nog gebeld, het is normaal die buikpijn en dat komt door de punctie en het gerommel in de bm bij de tp. Het advies is, lekker rustig aan doen en luister naar je lichaam, dat doen we dan maar.

Dus ik ga zo lekker languit op de bank hangen.

Ik heb wel met je te doen hoor Sandra, is eigenlijk een beetje te veel van het goede om nu 48 uur te moeten werken en dan ook nog een vroege na een avonddienst, wat eigenlijk niet mag. Wel een beetje aan jezelf denken hoor. (jou schermafbeelding is dat jou kat, toevallig een main coon?)

Kammie, ik hoop dat het goed ging vandaag en tuurlijk duim ik ook hard voor jou.

Geplaatst

:wav:

Sandra (witje), 29 juni bloedtest

Rose, 30 juni testen

Henne, 30 juni testen

Knorrie, 1 juli bloedtest

Chantal, 3 juli testen

Mandy, 3 juli testen

Faye, 3 juli testen

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen

Kammie, 10 juli testen

:wav:

Willen jullie even een beetje opschuiven? Ik kom er bij! Vanmiddag IUI-inseminatie gehad. Mijn man's aandeel in het geheel was weer meer dan goed (43 miljoen). Mijn eitjes waren helaas niet zo hard gegroeid als gehoopt waardoor er uiteindelijk inseminatie is gedaan bij twee follikels van 15 en één van 17 mm. Wat zorgwekkender was, was dat mijn BMSV wéér dun was geworden (4,5 mm).

Voor nu is het enige wat we kunnen doen flink duimen en positief blijven!

De reductie van de follikels is overigens iets om heel snel te vergeten. Jemig wat een pijnlijke ingreep! Ik hang dus op het bankje, en zit nog even niet fier rechtop. Ach, het is voor een goed doel zullen we maar denken en

hopelijk wordt het beloond!

X

Geplaatst

Hallo allemaal, Lekker gewerkt hoor vandaag. Eigenlijk de hele dag niks gevoeld in mijn lijf grrrrr. De laatste 2 uur wel buikpijn en ja hoor de onzekerheid sloeg gelijk weer toe en dus is het broekloeren begonnen. Lekker druk op het werk geweest, zei eerst dat het rustig was op de afdeling maar we hebben 2 nieuwe opnames en dat is toch weer een hele kluif. Ach de afleiding is welkom en voor na het werk heb ik lekker weinig gepland. Ga mijn vrije tijd lekker aan mezelf spenderen en alleen maar rustig aan doen. Het wordt de komende dagen prachtig weer en morgen een dienstje van 13 tot 21 dus voor en na het werk lekker in de tuin vertoeven.

Kammie gezellig dat je er bent, lekker blijven zitten hoor!!!!!

Mandy dat is idd onze eigen maine coon. Een scheet van een kat, hij heet eigenlijk Sylvester maar we noemen hem vaak dikke beer. Hij is behoorlijk aangekomen nadat hij geholpen is. De vacht is ook dichter geworden. Maar hij is onze lieve tijger. We hebben er nog 1 maar dat is een mager scharminkeltje wat maar niet aan wil komen. Ze is onlangs voor de helft kaal geweest en eindelijk begint haar vacht weer te groeien, was echt geen gezicht. Dat zijn nu onze kinders haha onze huisdieren. Maar een echt kindje erbij is nog leuker.

Sandra

Geplaatst

Hey meisjes,

Kammie welkom, lekker aanschuiven en goed blijven zitten.

Mandy fijn dat het weer in orde is met je mannetje. Zij hebben het natuurlijk ook heel zwaar. Mijn vriend kwam gisteren eerder thuis omdat hij er helemaal doorheen zat. En dat doet hij echt bijna nooit. Toch ook wel een teken dat hij flink wat spanning heeft. Meer dan ik dit keer lijkt het wel. Ook goed dat je naar je lijf luistert enop tijd rust pakt.

Sandra fijn dat het werk voldoende afleiding geeft. Erg he die onzekerheid bij wel / geen klachten, pijntjes etc. Het begint gewoon steeds spannender te worden.

Ik heb vandaag weer gewerkt. Viel me niet tegen. Vanochtend eerst heel slaperig, lunch met lange tanden, daarna misselijk, vind alle luchtjes sterk, af en toe echt trekkerige steken en af en toe meer menstruatieachtige krampen. Verder een collega die icsi doet en één dag op me achterloopt. En een zwangere collega. Tja... de hele afdeling duimt nu maar dat die ene er drie worden. Nu wel erg moe en al aangevallen op een zak chips... zal er maar niks achter zoeken.

Hoe is het met de andere meiden?

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Als ik alle verhalen zo lees op de wachtbankjes van juni en juli, begin ik inderdaad te geloven dat de wachtweken nog erger zijn dan de 'spuitweken', ik kon me dat eerst niet voorstellen...

Succes allemaal! Ik ga met hele kleine stapjes richting jullie wachtbankje hoop ik, zie mijn topic.

Groetjes,

Caroline

Geplaatst

Hey

Pffff de tijd lijkt te sluipen. Vorige keer ging de tijd best snel voor mijn gevoel.

Maar zat toen ook midden in een verhuizing ben je toch druk bezig.

Mijn borsten lijken wel een stuk groter nu maar wil mezelf niet gek maken.

Ik merk hier thuis dat ons huwelijk toch wel heel erg op de tocht staat door het hele traject.

Ik baal van alles, geef hem toch wel een beetje de schuld van alles ook al weet ik dat hij er niks aan kan doen. En ik weet ook dat hij het niet makkelijk heeft maar daar kan ik op dit moment geen begrip voor opbrengen. Ik ben het helemaal zat allemaal en dat terwijl ik niet eens hormonen gebruik.

Zo dat ben ik even kwijt.

Geplaatst

Oh marchan ik hoop dat jij en je mannetje elkaar snel weer vinden. Het is voor jullie allebei een moeilijke tijd. En spuien mag altijd, daar zijn we ook voor.

Sandra

Geplaatst

Chantal wat naar. Het is ook zo'n stressvolle periode, ook zonder hormonen. Soms is de spanning gewoon echt teveel. Praat hij er wel met anderen over? Want wij hebben het forum en vaak toch ook wel vriendinnen die het weten. Maar mannen houden het vaak stil, het is toch niet echt een mannelijk onderwerp, zeker niet als het nog aan het zaad ligt ook. Heb mijn vriend in het begin bijna gedwongen om het een aantal goede vrienden te vertellen en daar heeft hij nu wel veel aan.

Enne ik heb mijn vriend ook wel eens 'de schuld' gegeven. Weet nog dat hij hoge koorst had met oudjaar en in plaats van hem te verzorgen was mijn eerste gedachte 'het zaad!!!'. Ik was echt bijna kwaad dat hij ziek was. Stond foeterend kruikjes en kippensoep te maken terwijl hij zich lamlendig voelde. Achteraf zo zielig...

Wij hebben na onze eerste mislukte icsi een gesprek gehad met de medisch maatschappelijk werkster in het EMC. Voornamelijk omdat ik helemaal overspannen was, maar het heeft ook voor hem en voor ons samen heel erg geholpen. Ik kan je zeker aanraden om hier naar te informeren. Je kunt er snel terecht en het helpt echt.

Hier mag je in ieder geval altijd spuien. Maar maak het wel snel goed he. Gewoon een keer tegen elkaar zeggen, sorry, in vind het allemaal doodeng en dat reageer ik op jou af is al voldoende vaak. Je moet weer even bedenken dat je dit samen doet, vanwege een kinderwens. Maar ook dat jullie samen nog altijd het belangrijkste is. Vergeet de wachtweken, ga samen een leuke film kijken, of een eind wandelen. Of plannen maken voor vakanties of wat dat ook. Iets van jullie samen dat niets met kinderen te maken heeft.

Hmm, voel me net een wijze oude tante. En volgens mij hoor ik daar mijn mannetje net thuiskomen. Die zal ik maar eens liefdevol gaan verzorgen dan. Voor ik ga klagen over mijn moeheid en buikpijn en misselijkheid... ;-)

Een hele dikke knuffel!!!

Henne

Geplaatst

Haha jullie zijn lief.

Hij praat er wel over met zijn ouders en met mij.

Aleen hou ik er niet zo van om te praten.

Daarom ben ik wel blij met het forum en dat vindt hij dan weer minder leuk dat ik hier wel kan vertellen hoe en wat ik voel.

Maar hier zitten we in hetzelfde schuitje. Hij ook wel maar anders.

Maar we zijn nu zeker bezig met vakantie plannen. Net een nieuw huisje dus is allemaal even passen en meten. Van alles regelen heb twee kittens.

Een van 4,5 maand en 1 van 8 weekjes. Dat zijn mijn baby's nu. Mijn kleuter is straks geen kleuter meer ze wordt al bijna zes.Mijn kittens worden ook snel groot dus is nu wel tijd voor een echte baby haha.Mijn dochter heeft het er ook vaak over en dan is het zo moeilijk wat je tegen een kind van 6 moet zeggen erover.

Nou ik ga lekker op de bank liggen mannetje is werken en pas rond 23:00 thuis dus even adem ruimte. :-p

Geplaatst

Hoi Marchan,

Mijn dochter is ook 5 en zegt soms: wanneer komt die baby nou? Klasgenootjes en vriendinnetjes krijgen broertjes en zusjes erbij, zij wil ook! Best lastig, ik zeg maar dat we ons best doen.

Bankhang ze!

Caroline

Geplaatst

Hoi Marchan,

kom er gezellig bij. Worden weer spannende weken voor jullie. Toi toi toi

Groetjes, Linda

Geplaatst

Dat is bij ons ook het geval, ik heb geprobeerd om het de jongens uit te leggen op hun niveau en dat was best lastig. Mijn jongste zei van de week tegen zijn nichtje van 5: "mijn mama probeert een baby in haar buik te krijgen en dat doet de dokter". Ik moet, als ze wat groter zijn, ook de normale manier maar gaan uitleggen, want anders denken ze dat het alleen maar via de dokter kan.

Chantal sterkte hé, het is erg slopend die spanningen van het wachten, maar we moeten wel volhouden hoor, we moeten nog 10 dagen en dan mogen wel allebei volgende week vrijdag testen zag ik. En Henne heeft het helemaal geweldig geformuleerd en daar sluit ik me bij aan. Goed gedaan Henne, wat een peptalk.

Sandra, wat een prachtige kater is het zeg, ik heb ook 2 main coons gehad, een kater ook een zwart/zilver gestreept en een poes, die was schilpad. Het zijn echt geweldige beesten, ze zijn zo lief en aanhankelijk. Bij mij zijn ze helaas allebei overleden. Geniet maar lekker van ze, soms zijn het net kinderen haha.

Caroline, 15 bruikbare follikels dat is geweldig zeg, wat een score.

Geplaatst

Jheetje Linda, jij mag morgen gaan testen, wat spannend zeg.

Heb je nog niet stiekem al een test gedaan?

Heel veel succes hoor, ga voor je duimen.

Geplaatst

Thanks Mandy. Jij succes met het wachten.

wil eigenlijk nu wel, maar wacht toch nog maar een paar uurtjes. Maar elk toiletbezoekje is best eng nu. En vroeg naar bed gaat ook niet lukken ben ik bang. Heb de zenuwen. Ik zal het morgen snel laten weten.

Slaap lekker allemaal

Liefs Linda

Geplaatst

Linda succes morgen! Hoop dat je lekker slaapt (ik lig de nachten voor de testdag meestal wakker en ga dan uiteindelijk om vijf uur al eruit ofzo hihi).

Geplaatst

Linda hopelijk kan je lekker slapen vanacht dan is het snel je testdag. Ik hoop op een mooi resultaat!!!!

Sandra

Geplaatst

pfff ben zo ontzettend moe de hele avond al, verder af en toe rare steken in de onderbuik. En ik kan niet echt lekker naar de wc zeg maar. pfff moest ook ff klagen hoor. Ga zo maar lekker mijn bedje in ben een beetje moe.......

Sandra

Geplaatst

Kom ook weer even langs.

Hier eigenlijk geen nieuws.

ben alleen aan het eind van de dag helemaal op, en lig rond 9 uur KO haha.

wat duurt dat wachten vreselijk lang, veel langer dan vorige keer lijkt het wel pfff. ik zit pas op dag 4 nu.... Hopelijk word het wachten beloond.

Meiden blijf lekker allemaal zitten, en we verschuiven met zijn alle naar het zwanger gedeelte.

Geplaatst

Herkenbaar Sandra en Bitch... en als ik het goed begrijp zijn de wachtweken tot aan de eerste echo nog veel zwaarder. Dus als het raak is, zijn we er nog niet wat zenuwen betreft. Maar dat heb ik er dan graag voor over.

Linda heb je al getest???

Henne

Geplaatst

O O O mijn lijf lijkt zich klaar te maken voor de rode vlag, ben zo onzeker( net als iedereen) maar ja geen bloed geeft moed zeggen ze dus toch maar blijven hopen. Het is pas dag 9, maandag is nog zo ver weg........

Sandra

Geplaatst

Oh meiden, het is toch bijna ondraagelijk die onzekerheid, we zijn echt allemaal helemaal op van de zenuwen. Gelukkig hebben we elkaar om steun te geven hier op het forum.

Die vervelende kramp in mijn onderbuik lijkt vandaag nog erger te zijn geworden en ik heb nu ook last van mijn onderrug, ik ben zo bang dat ik ongesteld word.

De vorige keer had ik geen tp en toen werd ik 6 dagen later ongesteld, maar ik zit nu pas op dag 3 en aan de bolletjes, waardoor het misschien ook weer langer weg kan blijven. Ik weet het ook niet hoor, het blijft gewoon hopen en afwachten. Ik ga vandaag maar is proberen om van het zonnetje te genieten.

Sandra sterkte hé meid, ik duim voor je dat de rode vlag lekker weg blijft.

Linda, heb je al getest, we wachten vol spanning af hier.

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

vanmorgen om 4.00 heb ik positief getest. Wij zijn zwanger!!!!!!!!!!! Vanmorgen gelijk gebeld en 13 juli al eerste echo. Als ik het goed heb berekend ben ik 28 februari uitgerekend. Ga me gauw plaatsen tussen alle andere zwangeren. Dames thanks voor jullie support en ik blijf voor jullie allen duimen. Ga me ook aanmelden voor moeders voor moeders. Komt de wen voor andere misschien ook uit.

Liefs Linda

Geplaatst

Hé Linda,

Yes, ik zie dat je een positieve test heb, dat is geweldig meid.

GEFELICITEERD.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden