Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanessa

Veel plezier en succes morgen met de uitgebreide echo!!!!!!!!!!

Spannend en leuk dat je je beebje weer gaat zien!!!

Geniet ervan morgen!

Liefs Claudia

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tuurlijk denk ik eraan, ik volg je op de voet hoor, dat weet je toch:sunny:

Ik heb nog alle hoop dat ik in de december met een klein buikje mee op de foto kan!!:sunny:

Ik verwacht dat morgen mijn BMS goed is en ik weer gauw een afspraak kan maken in limburg om verder te gaan met deze poging!!:sunny:

Liefs Clau

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik zelf hoor thuis op de topic februarie 2010 maar lees ook de maart kandidaten die nu aan de beurt gaan zijn of al zijn geweest voor de eerste echos.....diegene die de echos al hebben gehad gefeliciteerd met de kloppende hartjes... en diegene die nog in de "wachtweken" zitten voor de echos veel succes.

Faye.....te gek joh dat alles zo goed met je gaat, houden zo en op naar de volgende echo, ik blijf je hier volgen.

Groetjes Dinky.

Geplaatst

hoi dinky,

ja alles gaat hier goed

alleen voel ik me vandaag niet zo lekker en heb enorme last van obstipatie

ik ga maar eens roosvice laxo proberen het schijnt dat je dat mag gebruiken tijdens de zwangerschap en kiwi's schijnen ook goed te werken dus maar ff gaan halen

hoe is het verder met jou? gaat alles goed? heb je nog een echo gehad?

ik hoor het wel

groetjes faye

Geplaatst

Hey meiden,

ben hier al een tijdje niet geweest, maar ben jullie niet vergeten hoor.

Elena wat lees ik nou....2 kloppende hartjes.....GEWELDIG!!! Geniet ervan.

Faye wat geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen. Super voor jullie.

Jeanine, wat een onzekerheid weer voor jullie. Ik duim super hard voor jullie mee, dat op de volgende echo een super mooi kloppend hartje te zien is.

Billy en Knoer, welkom hier bij ons. Succes meiden!!

Bij mij gaat alles goed. Afgelopen donderdag naar de vk geweest. Erge lieve meiden daar. Op de echo konden we helaas nog niets zien. Hij of zij zat verstopt. Had ik ook rekening mee gehouden hoor. Was tenslotte net 8 weken. Na de vakantie weer de volgende afspraak. Aankomdende dinsdag nog 1 keer naar het emc voor nadere toelichting over de nekplooimeting (kansberekening op down syndroom), maar wij willen dit waarschijnlijk niet.

Allemaal een voorspoedige zwangerschap en voor diegene die wachten op de eerste echo zeg ik toi, toi, toi.

Liefs, Linda.!!!!!

Geplaatst

hoi linda,

jammer dat ie verstopt zit haha misschien de volgende keer

jij doet toch mee aan zo'n extra onderzoek toch

dan heb je ook meer echo's toch?

mijn vriend en ik denken er nog over na of we dat willen zo'n kansberekening op downsyndroom bij mij in de fam had ik een nichtje die dat had en dat bleek wel erfelijk te zijn dat heeft nader onderzoek uitgewezen dus ik ga daar nog het een en ander over navragen maar goed ik heb het nagelezen het boekje en ook al heb je verhoogde kans heb je ook goede kans dat je kindje gezond is dus al met al blijft het moeilijk vind ik maar omdat ik nog zo jong ben 29 is de kans zoiezo klein.

in ieder geval succes

ff een update van mij

ik voel me vandaag niet zo heel lekker ik ben niet echt misselijk maar echt lekker voel ik me ook niet

ik slaap ook heel lang uit misschien dat dat er ook mee te maken heeft en ik blijf moe

het huishouden loopt ook niet zo lekker er komtniks uit mijn handen maar ik ga straks toch maar wat doen en ik zie wel hoever ik kom

morgen is er weer een dag haha

ik heb nu lekker vakantie dus kan alles lekker rustig aan doen

ook heb ik ontzettende last van obstibatie wat toch wel heel vervelend is

en ik ben vandaag begonnen met mvm de vrouw die langs was gekomen van de week had geen kratten meer dus moest het een paar dagen later was wel jammer maar is niet anders

verder gaat hier alles zijn gangetje

en elena hoe is het nu met jou? nog steeds misselijk ik heb het een paar dagen niet meer gehad gelukkig

ik zou graag willen weten hoe het ook met de rest is

gr en dikke knuffel faye

Geplaatst

Hoi Faye,

wij zijn gisteren naar het emc geweest om te horen wat precies de bedoeling is van de extra onderzoeken. Een verhoogde kans op een kindje met down hebben wij niet, dus dat is niet nodig gelukkig. We zouden wel recht hebben op een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Ze kijken dan naar het aantal en de structuur van de chromosomen. Stel ze vinden een afwijking, dan zou het gevolg op verminderde vruchtbaarheid later groot zijn bij het kindje. We hebben besloten het niet te doen, ook omdat de kans bestaat op een miskraam. Wel hebben we 14 oktober een 20 weken echo van een uur. Dan worden alle organen, het ruggetje, hersentjes, schedel goed bekeken op afwijkingen. We zitten tot nu toe op schema en leven naar de 3 maanden toe. Het hartje hebben we weer zien kloppen en dat blijft geweldig.

Over moe zijn gesproken......ik weet precies hoe je je voelt. Maar velen met ons vrees ik. Maar als dat alles is mogen we niet klagen.

Jeanine, laat je het ons weten als je de echo hebt gehad? We zijn allemaal erg benieuwd. Duim voor super goed nieuws voor jullie.

Nog één dagje werken vrijdag en dan VAKANTIE!!!!!!!!!!!! Heerlijk naar Zuid Frankrijk.

Allemaal veel succes en geluk meiden.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

We zijn even lekker een weekje naar Frankrijk geweest.

Elena geweldig meid, 2 hartjes wat bijzonder. En Faye ook een mooi kloppend hartje, geweldig hoor.

Wij zijn gisteren weer voor de 3D echo geweest, de kleine groeit prachtig, het was al een beetje aan het bewegen en armpjes en beentjes waren al te zien, zo mooi.

Ik ben nog wel steeds vreselijk beroerd en moet minstens 3 x per dag overgeven en ben zo moe en doe net als Faye weinig in huis. Dit is helaas onze laatste week vakantie, want nu vangt mijn man een hoop op, die kookt en neemt de zorg van de oudste 2 vaak voor zijn rekening, dus nog maar een paar daagjes van genieten.

Nou meiden allemaal weer veel succes.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij hebben woensdag het hartje zien kloppen! Hij was 1 cm groot en 7 weken oud. Mijn (ontzettend lieve) man dacht een meisje te zien ;-)

Ik ben sinds zaterdag enorm beroerd en doodmoe. Ik heb overgegeven, geslapen en me naar gevoeld.

De dokter heeft me pilletjes gegeven en die helpen wel iets moet ik zeggen. En er werd gezegd dat ik 's ochtends in bed moet blijven liggen terwijl ik een beschuit eet met thee. Dan nog even blijven liggen en dan pas eruit. Dus de mannen moeten aan het werk voor de zieke vrouwen! Gelukkig doet mijn man dat heel lief.

Maandag weer poberen aan het werk te gaan.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

hoi jeanine,

wat fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen

geweldig is dat he

ik mag de 11e aug weer op controle komen dan ben ik 10 weken

ik kan nu al haast niet meer wachten tot het zover is ik ben weer zo benieuwd dat alles goed is

haha wat leuk dat je man denkt dat het een meisje word

mijn vriend denkt dat het een jongen word en ik denk dat het een meisje wordt haha nou ja een van ons 2 heeft gelijk hahaha

ff update van mezef

ik heb me een paar dage ngoed gevoeld maar nu voel ik me sinds vrijdag nacht weer een wrak pff

ben steeds moe en sloom en voel me naar en moet soms spugen

ik ben natuurlijk superblij dat ik zwanger ben maar ik hoop dat deze toestanden snel voorbij zijn want erg geweldig vind ik het niet haha je de hele tijd beroerd voelen pff maar goed ik sla me er wel doorheen

ook heb ik de hele tijd dorst

kent iemand dit?

iedereen nog een fijne zondag toegewenst

gr faye

Geplaatst

Hoi meiden,

meld mij weer even kort...... zit in Ootmarsum (in de regen) en was natuurlijk reuze benieuwd naar jullie allemaal.

Fijn om te lezen dat alles goed gaat! Jeanine gefeliciteerd met de mooie echo.

ff update, het spugen is nu helaas dagelijks net als super sloom en moe zijn. Wordt er erg lamlendig en verdrietig van....... kotsen in een gemeenschappelijke sanitaire omgeving is niet echt lekker...... maar ik probeer me er doorheen te slaan. Overmorgen weer een echo (9 weken) en kijken of het er nog steeds 2 zijn. En hopelijk nog 3 weken en dan voel ik me hopelijk een stuk beter.....

Iedereen sterkte en een voorspoedige zwangerschap!!

Meld me over een weekje weer.....

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo,

Heb vandaag mijn 1e echo gehad, er was 1 embryo te zien met een kloppend hartje! Dus ik ben erg blij en een beetje gerustgesteld.

over twee weken weer een echo.

Trouwens ook misselijk sinds gisteren. Als ik dan iets eet dan zakt het weer. Ik heb vandaag allerlei gezonde dingen in huis gehaald zodat het in ieder geval goed is wat ik eet.

Mijn vriend zegt steeds dat ik er stralend uit zie. Ik zie het zelf overigens niet in de spiegel hoor haha.

hoe is het verder met iedereen?

groetjes, Billy

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ging het met mij even niet goed, ik bleef continu overgeven en hield niks meer binnen, ik was uitgedroogd en ondervoed dus ben afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis en gelijk aan het infuus gegaan. Na 24 uur vasten mocht ik voorzichtig weer wat gaan eten, maar ik hield alleen wat biscuitjes en droge beschuitjes binnen dus 2 dagen later is toch besloten dat ik sonde voeding moet krijgen. Ik ben vanochtend ontslagen uit het ziekenhuis en nu weer lekker thuis, maar helaas nog wel met sonde voeding. Het is echt vreselijk zo'n slangetje door je neus naar je maag, gisteren was ik helemaal paniekerig en huilerig ervan, maar vandaag gaat het beter en voel ik het slangetje iets minder zitten. Woensdag moet ik terug en dan hoop ik dat ik mag stoppen met de sonde voeding. Er is wel 1 groot voordeel, ik ben NIET misselijk meer, joepie, wat een opluchting. En het allerbelangrijkste natuurlijk, met de baby gaat alles goed. Nu ik weer op de been zien te komen. En hard hopen dat het dalijk helemaal over is die misselijkheid en braken.

Nou dat was tot zover wel mijn update geloof ik.

Succes allemaal.

Veel liefs xxx

Geplaatst

Jeetje Mandy, wat een toestanden zeg!

In ieder geval fijn dat je thuis bent maar ik kan me goed voorstellen dat zo'n sonde geen pretje is.

Hopelijk mag deze er snel weer uit.

Veel sterkte hoor!

groetjes, Billy x

Geplaatst

Hoi Mandy, wat een toestand voor jou zeg!

Gelukkig ben je lekker thuis nu maar ik kan me voorstellen dat zo'n sonde geen pretje is.

Hopelijk mag deze er snel weer uit.

Veel sterkte!

groetjes Billy x

Geplaatst

hey mandy,

sjonge jonge wat een toestand zeg

ik hoop dat het snel wat beter met je gaat e ndat je alles binnen kan houden en je ook weer beter voelt heel veel sterkte! en dat die sonde er maar snel uitmag

hier weer ff een update van mezelf

met mij gaathet nu op zich goed de laatste 3 dagen alleen ben ik nog wel moe en er komt nog steeds maar weinig uit mijn handen betreft het huishouden ik moet me er echt toe zetten ik heb weinig puf om dingen te doen of te ondernemen

maar ik doe het wel dan maar vroeger gaan slapen

de misselijkheid is ook minder en vaak helemaal weg

alleen het zuurbranden is nog steeds een ramp dat raak ik maar niet kwijt

dinsdag heb ik de 2e echo en gelijk maar even vragen of ze er niks voor kunnen geven want steeds rennie's eten schiet ook niet op dat helpt ook maar heel eventjes

maar op zich heb ik op het moment dan weinig te klagen ik hoop dat mijn energie snel weer beter word

en hoe is het met de rest? er zullen wel veel meiden al op vakantie zijn want er zijn er maar weinig die nog echt praten in dit forum haha

nou ik zie het wel ben benieuwd hoe het met iedereen gaat

groetjes faye

Geplaatst

Jeetje wat een 'kwaaltjes' allemaal! Bah!

Dan mag ik wel van geluk spreken denk ik... Hoef niet te spugen, heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar alleen als ik te lang wacht met eten. Verder alleen moe en gespannen, spierpijnachtig gevoel in de onderbuik. Jaaa, die begint te groeien nu. Spijkerbroeken zitten niet meer lekker (bovenste knoop los) en joggingbroeken met elastiek moet ik echt laag op de heupen dragen.

Dinsdag hebben we een 2e echo staan bij de gyn, als die ook helemaal goed is dan gaan we het verder bekend maken. Volgende week vrijdag heb ik dan als kadootje nog een echo staan, dan bij de VK!

Leuke vooruitzichten allemaal.

Jullie veel sterkte met de misselijkheid en andere kwaaltjes!

Geplaatst

Heee meiden, daar ben ik weer! De vakantie zit erop en ben weer lekker thuis.....

Afgelopen dinsdag 2e echo gehad en die was superrrr, beide beebs doen het goed en bewegen ook al!! Ook de armpjes en beentjes zijn al in ontwikkeling, erg grappig om te zien. Ondertussen 22 en 21 mm groot!

Helaas nog steeds een wrak, maar ik kijk uit naar de 12 weken... hopelijk ben ik er dan vanaf!

Iedereen weer succes!!!

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben benieuwd hoe het met Mandy is? Mag de sonde er inmiddels al uit en voel je je al beter?

En Knoer en Faye, hoe was de echo gisteren?

Elena, blij om te lezen dat alles goed gaat met de 2 beebs!

Hier alles zijn gangetje, veel misselijk en voel me als een dweil haha.

Eten gaat wel maar kleine porties vaker op de dag.

Groetjes, Billy x

Geplaatst

hallo allemaal,

hier is alles goed met de baby

het was goed gegroeid nu 25 mm dus zit mooi op schema zei ze

het hartje had ook een mooi ritme dus kon gewoon niet beter

dus ben helemaal blij nu :)

met de kwaaltjes gaat het hier beter bij ik ben nog wel heel slap weinig energie maar de misselijkheid is een stuk minder ik heb in ieder geval niet meer hoeven spugen dus dat is wel beter het enige waar ik nog echt last van heb is zuurbranden

ik heb gevraagd of ik niet iets kon krijgen daarvoor maar dat deed ze niet :S dus ik moet het bij rennie houden ook al werk het niet goed misschien toch maar even gaviscon halen vandaag die schijnt iets beter en langer te helpen

hoi elena

wat balen zeg dat je nu nog zoveel last hebt van de kwaaltjes

ik heb ergens gelezen als je een tweeling krijgt je ook dubbel de kwaaltjes krijgt

maar dat blijkt dan wel als ik dat zo lees bij jou ik hoop voor je dat het snel minder word

hoi knoer

je mag inderdaad van geluk spreken haha wat een ellende die kwaaltjes ik

heb er ook heel veel last van gehad pffff als ik er nog aan terug denk en als het aanhoud tot 12 weken dan duurt het echt langgg maar ik heb het nu minder gelukkig zoals ik al zei

en de broeken zitten nu ook al niet meer lekker bij mij

ik heb zelf als positiespijkerbroeken gehaald

ja het is nog vroeg ik weet het maar er zat 70% korting op en op een gegeven moment moet je ze toch hebben dus hebb ik dat mooi al gedaan haha

gr faye

Geplaatst

Hoi meiden,

hoe is het met iedereen? Het is vrij stil hier.

Gisteren is iemand van moeders voor moeders geweest. Dus tot half oktober mag ik in een kannetje plassen haha. Nee hoor , hoeft alleen als je thuis bent gelukkig.

En je krijgt nog een mooi kado voor de moeite ook!

Doen jullie hier ook aan mee?

Verder alles ok, voel me niet optimaal, heel weinig energie en heel de dag door met vlagen misselijk, en als ik niet misselijk ben dan heb ik honger!

Gelukkig geen snoepaanvallen ofzo, ik red het nog met worteltjes, beschuitjes, brinta, boterhammen, fruit etc. Hopelijk kan ik dit volhouden!

Ik was deze week vrij dus niemand heeft last gehad van mijn "luie" gedrag. Kon het nog opbrengen om boodschappen te doen en te koken maar het daarna opeten ging niet echt van harte, bleeeh.

Volgende week hoef ik maar twee dagen te werken dus dat ik ook fijn!

Groetjes, Billy

Geplaatst

Hey meiden,

Ben een behoorlijke tijd afwezig geweest op het forum, maar niet gestopt met lezen...er zijn in de tussentijd heel wat baby's geboren...GEFELICITEERD meiden! Geweldig!

Ook hier fantastisch nieuws...ik had het niet meer verwacht...maar ook ik mag me eindelijk in het rijtje van zwangeren voegen...Na 4,5 jaar ziet er het er toch echt naar uit dat onze droom uit gaat komen! We hadden de laatste ICSI behandeling begin volgend jaar in gedachten...maar...ik was ineens overtijd!!! Eerst dacht ik, ach...t zal wel...morgen wordt ik ongesteld...maar...niks! Dag daarna, weer niks...en na een week sloeg de twijfel toe..zal het dan toch??? Met angst en beven dus maar een zwangerschapstest gekocht, en die was...positief???? Nou, dan sta je echt 10 minuten naar die test te staren...niet te geloven. Nog maar een test gedaan, weer positief! Het was dus echt waar! We hebben een week nodig gehad om het echt tot ons door te laten dringen...WE ZIJN ZWANGER!!! Gisteren (eindelijk) de eerste echo gehad, een prachtig ukkie te zien met een kloppend hartje...dan komen de tranen wel weer hoor...Omdat ik niet precies wist hoever ik was, hebben ze meteen een meting gedaan. Volgens de huisarts ben ik nu 9 weken zwanger. Over drie weken krijg ik nog een echo om te kijken of de termijnbepaling klopt.

Heb me wel meteen na de positieve zwangerschapstest aangemeld voor MvM. Hartstikke leuke vrouw op visite gehad, mooie cadeaus gekregen (dat boek is zooooo mooi!) en ondertussen al weer een paar keer de beroemde kratjes gewisseld.

Nou meiden, ik ga lekker meezwangeren en genieten!!!

Liefs, Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden