Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey allemaal,

ben beredruk en zal later ff alles teruglezen!

Eva, wat zei de kliniek? Je zal er wel ff de pest in hebben

maris wat fijn dat alles goed gaat!!

Lisette, hoe gaat het met jou? Succes morgen

Sharon gefeliciteerd met jullie zoon!!!!

Ben inmiddels al voorbij mijn mini menstruatie, echo was vrijdag goed en we kunnen gewoon starten op de 7e met de deca!

Geplaatst

Goedemorgen,

Eva, hoe is het nu bij jullie? Kunnen jullie door met de poging of moeten jullie het helaas afbreken i.v.m. de koorts van je man? Hoe is het nu met hem?

Eve, fijn dat de echo goed was!!! Eindelijk kunnen jullie ook weer van start, spannend!

Maris, wist niet dat je bij beide onder controle kon staan... volgens mij kan dat toch ook niet of wel?

Wij hebben ook gekozen voor de gynaecoloog, de reden was met name dat ik in het ziekenhuis ging bevallen en dan is het wel zo prettig als je de meeste gynaecologen kent.

We hadden bij de bevalling de gynaecoloog bij wie we het vaakst controle hadden, was een geluk hoor, ze had toevallig nachtdienst toen.....

Hier behoorlijke last van hoofdpijn.... ken dat eigenlijk niet zo.... zal wel van de deca komen neem ik aan..... zometeen naar Hengelo voor de echo, ben benieuwd!!!!

Geplaatst

Succes zometeen met de echo

Ja als het goed is kan beide tenminste vanuit mijn verzekering wel en met de gyn moest ik gewoon overleggen thuis bevallen doe ik toch niet dus vandaar ach we zien wel

Geplaatst

Ben helemaal blij, de echo zag er goed uit, rechts 4 follikels en links 5 follikels.

Kan a.s. maandag starten met de stimulatie en dan op 11 april de eerste FM!

Geplaatst

Lisette wat een goed nieuws wat een heerlijk gevoel als alles schoon is van binnen he en dat je wete dat er wat groeit hopelijk blijven ze lekker groeien en heb je veel eitjes en veel bevruchtingen daar gaat het om.

Oh ja dat wou ik nog zeggen die hoofdpijn kan zeker door de deca komen heb ik ook altijd gehad alleen deze keer was het wat minder maar het is eigenlijk gewoon rotzooi wat we in ons lichaam spuiten dus is ook niet zo gek.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de ha staan want als ik de tabletten 'smorgens in neem of 's avonds dan is het een uur later er zo weer uit dus ik wil even vragen of dat erg is en of er ook iets anders is wat wel goed helpt misschien iets van zetpillen of zoiets want dit is ook niet wat.

Maar goed we gaan het zien ik heb wel zin in vrijdag in elk geval de eerste afspraak bij de vlos.

Hoe gaat het met de rest?

Eva mogen jullei verder?

Eve hoe voel je je fijn dat jullie toch gewoon kunnen beginnen.

Geplaatst

Vandaag heeft mijn man een potje naar de kliniek gebracht. Morgen is een uitslag. Ik moet morgen sowieso naar de kliniek voor de FM, dus morgen zullen we horen of we verder mogen. Ik ben zoooo bang dat deze keer alweer alles moet worden afgeblazen….

Anders 3 maanden wachten, zeg.... wat lang…

Maris, hoe hoog was koorts van je man toen jullie moesten alles afblazen? Ik hoop steeds dat 38,3 niet heel hoog is en hij had deze temperatuur allen voor een paar uurtjes.

@ Lisette, prima dat je uitgangsecho goed is, alles schoon, geen cystes. Weer een stapje dichtbij.

Van deca had ik nooit last, allen merk ik dat vanwege die hormonen zit ik niet lekker, alsof ik altijd PMS heb. Maar goed, zodra je met stimulatie begint zal je hoofdpijn ook verminderen, denk ik.

@Eve, wat fijn dat jullie mogen beginnen. Van al die wachten en wachten wordt je gek van;)

@ Maris, wat goed dat je zo geregeld dat je en bij de vlos en bij de gym onder controle kan staan. Double check is altijd beter. Mijn vriendin had, volgens mij, ook zetpillen en zelfs twee keer per dag want een keer hielp niet echt. Ik denk dat er een oplossing ook voor jou moet bestaan.

Geplaatst

Hey meiden,

Lisette dat ziet er goed uit zeg! Heb ik nog nooit te horen gekregen tijdens de uitgangsecho.. wie weet de volgende keer wel! Zal er naar vragen

Die hoofdpijn ken ik wel! De vorige 2 keren soms echt een drama tot aan migraine toe. Lag dan echt met de gordijnen dicht in bed, veel drinken helpt!

Maris, hoe was het bij de HA? Iets anders kunnen krijgen? Zou ook kiezen voor dubbel als het kan! haha

Eva, morgen de FM? Succes hoop dat je dan ook goed nieuws krijgt van het onderzoek! Zal voor jullie duimen.

Geplaatst

Ik heb nu ook zetpillen gekregen 2 keer op een dag en ik moet het een week aankijken helpt het niet moet ik weer komen anders kan ik gewoon nieuwe erbij bestellen, want ik ben inmiddels 12kg afgevallen en het was juist de bedoeling dat ik nu iets aan zou komen en niet zoveel afvallen, maar ik moest het vrijdag ook even met de vlos overleggen.

Eva het is dus nog even afwachten hopelijk met goed nieuws morgen.

Hoe hoog de koorts toen was weet ik niet meer aangezien dat meer als 4 jaar geleden is haha maar zo zie je maar geef de moed niet op bij ons is het ook eindelijk zover dus jullie tijd komt ook ooit. En liever dit jaar nog dat snap ik mijn kaarsjes branden voor jullie allemaal

Geplaatst

@Eva, hoe is je FM gegaan vandaag en mogen jullie verder? Duim voor je van wel.... wat zenuwslopend of niet.... succes!!!

@Eve, bedankt voor je tip! Heb echt knallende koppijn, niet fijn meer.... ken dat niet zo van de vorige keren.... maandag aan de Menopur, als het goed is zakt het dan weer af.....

@Maris, 12 kilo is wel veel zeg, hopelijk helpen de zetpillen!

Geplaatst

Vergeet nog wat.... Eve, wat betreft die follikels waar ik het over had is ook wel vreemd hè... dan kun je nu toch helemaal nog niet zien???

Ik ben nu ongesteld geworden, dus dan is het helemaal raar of nie??? Snap het zelf ook niet meer helemaal.... kreeg ook een andere gyn dan ik normaal heb en het liep allemaal nogal uit, dus het ging snel, snel en ze had het over links 4 en rechts 5, vandaar dat ik dat dacht, maar nu weet ik het ook niet meer.... maar het zag er in ieder geval wel goed uit, daar gaat het uiteindelijk om.

Sorry voor dit wazige berichtje.... hahaha.....

Geplaatst

Hoi hoi

Gelukkig kunnen we verder. De uitslag van mijn man was goed, zelfs meer zaadjes dan vorige keer. Hoe kan dat, weet ik niet, haha…

FM was ook goed, volgens de arts. Er zijn 5 follikels in totaal die aan het groeien zijn. Ik vind het zelf iets aan de lage kant, maar volgens de arts is het prima. Ze is zelf van mening dat veel follikels niet goed is en vond het niet nodig om dosering te verhogen. Ik spuit nu 100 Puregon, eigenlijk hetzelfde als vorige keer. Mandag is weer FM, we zullen zien.

@Lisette, ik snap niet helemaal wat bedoel je met die follikels, waarom is het vreemd?. Het is niet vreemd als je aan het begin van je cyclus aantal follikels ziet. Dit is naar schatting je voorraad van deze cyclus, ze zijn nog heel klein, maar toch zichtbaar. Met stimulatie willen ze die aan groeien krijgen. In natuurlijke cyclus groeit er allen maar 1, maar met stimulatie moet er meer groeien. Bij mij deze keer waren aan het begin in totaal 14: 6 rechts en 8 links, maar er blijft alleen maar 5 die aan het groeien zijn. Maar dit aantal kan ook veranderen tijdens stimulatie afhankelijk hoe je lichaam reageert aan hoeveelheid van hormonen. Het kan ook zijn dat bij jou alle follikels die nu in voorrad liggen straks gaan groeien.

@Maris, voel je je nu beter met die zetpilletjes?

Geplaatst

Lisette het klopt wat Eva zegt ze zijn er altijd wel alleen niet iedere gyn telt ze direct al en dat aantal kan nog meer of minder worden tijdens het stimuleren maar je weet in elk geval dat er wat zit.

Eva wat goed dat jullie verder mogen en dat hij ook nog meer zaadjes heeft goed nieuws hoor op naar maandag en de hoeveelheid follikels wil niet altijd wat zeggen over de kwaliteit.

Hier heb ik vandaag met de zetpillen alles nog binnen gehouden dus dat scheelt weer maar goed dta kan ook zo weer veranderen maar goed we zien het wel hoe het gaat lopen. Als het zoals vandaag gaat is het goed te doen in elk geval.

Bah baal wel dat we vanavond nog weg moeten om een stukje voor de bruiloft van mijn vriendin te bedenken haha word vaak wel laat en dat is iets wara ik niet heel goed tegen kan op het moment maar gelukkig heb ik zo weekend dus morgen maar iets langer blijven liggen.

We hoeven toch pas m half 1 bij de vlos te zijn.

Geplaatst

@ Eva, wat fijn dat jullie doorkunnen! Mag ik vragen of jij ook een andere arts had dan normaal? Ik had namelijk een andere en ik vond het niet zo heel prettig, iedereen zal wel op z'n eigen manier werken, maar ik vind het wel prettig om m'n eigen arts te hebben, weet precies hoe ze te werk gaat. Het beviel me eerlijk gezegd beter in Enschede dan in de nieuwe kliniek.

@ Maris, fijn dat de zetpillen helpen!

Geplaatst

@Lisette, ik snap wat je bedoelt. Psychologisch is het inderdaad prettiger om één eigen arts te hebben. Ik heb nu geen eigen arts, ik loop tussen drie artsen H.bach, O.huis en R.rs. En dat bevalt me ook goed, hierdoor heb ik altijd second en zelfs third opinion ;) Elke arts heeft eigen manier om te werken, één kiest voor meer natuurlijke aanpak (hoe minder hormonen, hoe beter voor je lichaam) en andere kiest meer voor de zekerheid (iets meer hormonen –dus meer kans op succes). Zo had ik de laatste keer. Een arts heeft voor mij het schema opgesteld met minimaal dosering. Tijdens uitgangsecho zei andere arts dat met zulke dosering er een kans zit dat alweer alleen maar 1 of 2 follikels zullen groeien. Dus in overleg met de eerste arts heeft hij mijn dosering iets verhoogd. En dat was helemaal juiste beslissing want met die verhoging heb ik alsnog 5 follikels op dit moment. Terwijl ben ik zelf van mening dat veel follikels (meer dan tien, zeg maar) is niet altijd beter. Dus als je ergens twijfelt, kun je altijd andere arts daarover vragen om verschillende mening te horen.

Had je de laatste keer nog andere arts die ik misschien niet ken?

Wat betreft Enschede, ik weet het niet precies, ik heb daar weinig ervaring. Ik begon daar met mijn poging 1a en toen was die voor een punctie afgebroken. Maar ik heb daarover in een andere topic in dit forum gelezen – een vrouw zei dat in Enschede ze bepaalde dagen hadden wanneer punctie hebben plaats gevonden. Op een bepaald moment was zij klaar voor de punctie maar die dag was vol en zij moest wachten tot de volgende bepaalde dag (dat duurde een paar dagen). En toen liep alles mis: toen zij de punctie eendelijk had waren haar follikels overrijp, poging mislukte en zij had veel last van complicaties. Ik vind het verschrikkelijk.

Ik denk dat in de nieuwe kliniek ze meer tijd hebben voor een patient. Je kunt meteen beginnen, hoef niet meer lang te wachten. In Enschede hanteerden ze ook geen korte schema in verband met vaste afspraken met een laboratorium en niet flexibele agenda’s, zo werd ik toen gezegd. In de kliniek kunnen ze toch korte schema gebruiken.

Maar wat me nog steeds niet bevalt in de kliniek is het die rare informatie systeem, alweer was er iets mis de laatste keer, maar deze keer met de gegevens van mijn man.

En ja, niet te vergeten, zoals ik begrijp wat Maris zei, hebben ze in de kliniek een betere verdoving tijdens punctie.

Maris, was het roesje of zo?

Groetjes, en fijne weekend allemaal ))

Geplaatst

Hoi dames ik wou hier ook even laten weten dat ik gisteren in enschede ben opgenomen in het zh ivm uitdroging doordat ik echt niks meer binnen hield ik lig nu aan het infuus en het is per dag bekijken naar mijn urine totdat de waardes laag genoeg zijn

Eva nee geen roesje. maar dormicum echt een wonder middel je word er helemaal suf van

Geplaatst

Ahhh, Maris.. Het is helemaal niet fijn voor je…. Ik hope dat je heel snel beter wordt en voelt. In het zh kunnen ze jou goed helpen. Alles goed met je zwangerschap?

:knuf:

Geplaatst

FF snel een berichtje van mij tussen de voedingen door :).. Bedankt voor jullie felicitaties! Het is nog bijna niet te bevatten. Alles gaat goed, we genieten van ons wondertje.. Wel erg wennen de korte nachten. :).

Ik zal binnenkort even alles proberen bij te lezen, succes allemaal die weer in de behandelingen zitten. Maris, ik hoop dat het snel beter met je gaat, maar dat heb ik je ook via facebook gestuurd... gelukkig gaat alles goed met de kleine. Je bent iniedergeval in goede handen.

lfs sharon

Geplaatst

@Maris, gelukkig! Ik hoop voor je dat je snel naar huis mag. ))

@Sharon, leuk iets van je te horen, nogmaals gefeliciteerd met je wondertje. Ik wens je zoontje veel geluk en gezondheid. :icon_flower:

Geplaatst

Hoi hoi,

@Maris, hoe is het nu met je? Wanneer krijg je de uitslag van je urine te horen, deze bepaald toch wanneer je naar huis mag? Fijn dat met de kleine alles goed is, daar maak je je dan toch ongerust over....

@Sharon, fijn dat het goed gaat bij jullie en ja... die korte nachten zijn slopend, maar dat ben je zo weer vergeten!

@Eva, het lijkt mij niet prettig dat je zoveel verschillende artsen hebt die over je gaan.... ik voel me echt lekkerder bij één die ik vertrouw en me prettig bij voel. Ik heb normaal gesproken altijd Haselbach, maar nu had ik een ander vanuit Hengelo of Almelo, weet niet hoe ze heet.... De gegevens zullen er inderdaad nog niet helemaal goed inzitten daar, hadden ze bij mij ook al last van....

Voel me op 't moment ook niet helemaal happy, heb bartstende koppijn en voel me een beetje down.... zal wel door de spanning komen. Morgen start ik met de Menopur, hopelijk neemt de hoofdpijn dan af!

Geplaatst

hoi hoi hier gaat het met het overgeven beter heb vandaag alles nog binnen gehouden maar de rest valt nog tegen mijn urine is nog niet goed en die moet 2x schoon zijn anders mag ik niet weg hier dus denk op z'n vroegst dinsdag als ik geluk heb maar we gaan het zien zolang de kleine het maar goed blijft doen

oh ja en morgen komt er een dietist langs omdat ik bijna geen eten kan verdragen

sharon war fijn dat alles zo goed gaat mooi mannetje hoor

lisette dat is heel normaal dat je down bent dat hoort erbij hopelijk gaat na morgen de hoofdpijn ook weg had ik meestal wel

Geplaatst

Hoi hoi

Ik ben terug van de kliniek, vandaag de 2FM gehad. Er zitten 3 follikels van 15x16 mm en deze zullen waarschanelijk meedoen. Ik ben ietsjes teleurgesteld want ik had er iets meer verwacht. Volgens een arts is het nu te laat om dosering te verhogen. Dus 100EI is het misschien te laag voor mij. Dus aanstaande woensdag is weer een FM en vrijdag waarschanelijk een punctie.

En als alles goed is zal dan op maandag TP plaatsvinden. Alleen op aanstaande maandag is de 2e paasdag. Ik vraag me af of ze werken op die dag in Zwolle ….

@Maris, hoe is het met jou, wordt het nu iets beter? Kun je nu een beetje eten?

@Lisette, ja inderdaad, die hormonen zijn onnatuurlijk en daarom ons lichaam zo reageert. Hoop dat vandaag er beter met jou gaat. Je hebt ergens volgende week een FM, klopt dat?

Geplaatst

Eva 3stuks is niet veel maar kan genoeg zijn hopelijk geld dit voor jou ook meid het is jullie gegund

Hier gaat het iets beter tenminste qua eten heb sinds zaterdagavond niet meer overgegeven dus dat is een goed teken alleen de uitdrogingswaarden in de urine zijn nog te hoog de urine moet 2 ochtenden schoon zijn eerder mag ik niet naar huis maar goed heb net een echo gehad en die was super goed dus we doen het niet voor niks

Geplaatst

@Eva, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, zou ik zijn met 3 follikels. Hopelijk zit er een goede tussen!

Konden ze niet eerder zien dat de medicatie te laag ingesteld was, bijvoorbeeld bij de eerste meting?

Dan nog de onzekerheid rond de Paasdagen, ik zou Zwolle even bellen als ik jou was... dan weet je zeker of ze wel of niet met Pasen werken.

Misschien krijg je woensdag wel een verrassing en zijn er toch een paar follikels bijgekomen, hoop 't voor je en dan op naar vrijdag!!!

@Maris, hoe komt het dat je niet meer hoeft over te geven, heb je nu andere medicatie gekregen?

Balen dat de waarden nog te hoog zijn, maar je krijgt dus wel weer extra echo's, elk nadeel heeft z'n voordeel zeggen ze weleens.... maar je bent natuurlijk liever niet zo misselijk!!!

@Hier, vanmorgen de eerste Menopur gespoten, moest wel even denken hoe het ook alweer moest... eerste 3 ampullen kapot gebroken.... deed ze verkeerd om los.... oeps....

maar bij de vierde ging het goed, hahaha.... ben benieuwd hoe het gaat. Nu valt de hoofdpijn nog mee, hopelijk blijft ie weg!

Ik heb volgende week woensdag mijn eerste follikelmeting, vindt het allemaal weer erg spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden