Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Eve ik krijg nu wel kriebels haha zal het nog wel goed zijn

Maar wij hebben morgen en echo in Enschede op het zh dus we kunnen elkaar dan niet tegen komen denk ik haha wij moeten er om half 10 zijn.

Dit is omdat ze in Hengelo weigerden om deze week al een echo te doen dus vandaar dat we daar pas volgende week vrijdag de echo hebben en officieel zou dat pas de aller eerste zijn en dan hebben wij er al 2 gehad haha

Maar ik wrijf het ze nog wel onder de neus dat ik het belachelijk vind dat ze mensen zolang in onzekerheid laten na al die jaren terwijl wij afgelopen zaterdag al een hartje hadden.

Maar goed ik moet nog een paar uur werken en dan hopelijk een goede nachtrust (zo moe ben ik wel haha)

Oh ja sinds vandaag geef ik ook weer over en helpen die tabletten niet meer dus morgen ook maar even na vragen.

Jij ook alvast heel veel succes laat je even weten hoe het gegaan is?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De echo was super haha wat mooi om te zien zo frummel.

Hij/zij was nu 8,3 mm en had een hartslag van 144bpm dus dat was perfect. Oh wat zijn we blij haha mara dat gevoel krijgen jullie binnenkort ook.

Wel was er een 2de vruchtzak te zien maar die is gestopt met groeien in een heel vroeg stadium dus het is er 1tje

en daar zijn we ook wel heel blij om haha zitten toch minder risico's aan denk ik dan maar terwijl 2 ook super wekom waren geweest hoor.

Eve hoe is het gegaan?

Geplaatst

Maris was goed nieuws!!!!! Alles helemaal tip top orde :-)

Hier is alles goed, heb een goed gesprek gehad met H.bach. Ze was heel vriendelijk en nam alle tijd voor ons. Even over de punctie gesproken en gaf aan dat de pijnstilling nu een stuk beter is hihi

Verder stond alles eigenlijk al vast, welk hormoon en hoeveel enz.

De recepten liggen al bij de apotheek en ik verwacht eind april te mogen starten, ze kon het niet precies aangeven. Maar al met al was het een goed gesprek en we gaan weer starten!!

Geplaatst

Eve wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en ja het klopt echt wat ze zegt over de pijnstilling het is echt een stuk beter.

Je voelt het nog wel maar je mist na de tijd ook een stuk van de film door de dormicum hihi echt heel fijn

Ok eind april is het nog wel een keer dus ik zou zeggen zet hem op ik ga in elk geval heel hard duimen voor jullie allemaal en dan hoop ik dat jullie mij mooi achterna gaan

Ja hier zijn we nog even aan het nagenieten van de echo echt zo mooi op naar volgende week dan lekker weer een echo kan niet wachten

En zo kunnen we wel mooi zien wat voor een groei als hij/zij maakt wel mooi dat er dan elke week een echo is haha mij hoor je niet klagen

Geplaatst

@Eve, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en je er een goed gevoel bij hebt, spannend weer!!!

@Maris, fijn dat de echo weer helemaal goed ging, het is toch een spannend moment!

Geplaatst

Hey dames!

Hoe is het hier? Best wel stil zo.....

Liset, las is ergens dat je morgen weer examens hebt? Zoja heel veel succes

Maris, hoe is het met jou, nog veel last van misselijkheid?

Sharon, van jou hebben we ook al een tijdje niets gehoord.......

Eva, hoe staat het bij jou?

Hier weinig nieuws, ben heerlijk 3 daagjes vrij. Moet van het weekend weer aan de bak. Nou maar hopen dat het mooi weer gaat worden! Morgen alleen nog even een potje van manlief naar de kliniek brengen! ;-)

Inmiddels ook alle meds binnen op de pregnyl na, niets leverbaar......

Geplaatst

Hey Eve,

't Is hier inderdaad erg stilletjes.....

Las dat je een potje mocht inleveren, hebben jullie de uitslag al? Hoezo moeten jullie dat nog een keer doen, wij hebben hier niets over gehoord..... speciale reden?

Je hebt je groentela dus alweer vol liggen, ik wacht zo lang mogelijk om de medicatie op te halen, zodat ik zolang mogelijk alle ruimte heb in m'n koelkast!

Vandaag heb ik inderdaad m'n examens gehad, bedankt voor je succes wensen, het heeft geholpen!

Het ging me redelijk af, denk dat ik het wel gehaald heb, maar op de uitslag moeten we nog 6 weken wachten.....

En heb nog steeds geen stage plek..... heb al doorgegeven dat ze er nu nog maar even mee moeten wachten i.v.m. IVF poging!

Heb vandaag een lichte bloeding gehad, vreemd hè, aangezien ik aan de pil ben.... zal het maar even aanzien en anders toch morgen de kliniek bellen.

Komt dit jullie bekend voor???

Maris, hoe is het met je misselijkheid, wordt het al beter?

Sharon, ben je inmiddels al bevallen ofzo, je bent zo stil.....

Eva, hoe is het met jou?

Geplaatst

Liset, gefeliciteerd met je examens!!!

Die bloeding door de pil moet je je nog niet direct zorgen om maken hoor, heb ik ook weleens gehad. Mocht het echt veel zijn, even bellen lijkt me.

We moeten niet echt met een speciale reden een potje inleveren, gewoon voor de zekerheid. dacht dat dat bij iedereen zo was als ze er een poosje uit waren?

Heb nog geen uitslag en BTW ook geen afspraken daarover gemaakt. Moest ook weer voor lab (AMH) Dus had me al voorgenomen om vrijdag te bellen of er al wat bekend was. Hoelang moest je wachten op je schema? Heb nog niets binnen haha

Heb bewust de med vroeg gehaald omdat er een tekort aan pregnyl is. Op dit moment verwachten ze het voor mij binnen te hebben op de 20e aangezien er een groot tekort is. je komt als apotheek zijnde op een wachtlijst. Wil straks niet in de stress zitten. Heb gelukkig een vrij grote groentenla en daar past alles in!!

Geplaatst

Hoi dames

Ik ben wat afwezig geweest want heb gewoonweg geen energie haha hoe zou dat toch komen??

De misselijkheid word er nog niet beter op en het overgeven al helemaal niet het is nu zeker elke ochtend en als ik geluk heb hou ik het avondeten binnen maar vaak niet.

Maar goed vrijdag afspraak met Haselbach en dan vraag ik het nog eens na want ik weet waar ik het voor do en heb er ook lang genoeg op gewacht maar dit is echt niet leuk meer ik heb totaal geen energie meer en sta alleen maar slap op de benen.

Maar goed gelukkig kan ik wel drinken dat blijft op de ochtend na dan wel binnen dus uitdrogen doe ik nog niet gelukkig.

Lisette ik ken het niet een bloeding zo terwijl je aan pil bent maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen.

Jeetje 6 weken wachten op de uitslag dat is ook wel lang maar ja hopelijk ben je geslaagd kan me wel indenken dat je de stage even uitgesteld hebt maar moet dat niet binnen een bepaalde tijd na het examen? Ik wete het niet hoor maar succes in elk geval met wachten.

Eve wat een pakkende en kloppende tekst heb je geschreven in dat topic het is oh zo waar ons kindje is echt uit absolute liefde gemaakt of dat wij er nu plezier bij hadden of dat het medisch gedaan is het is oh zo welkom en dara gaat het om, maar ik snap je wel hoor

Moet je voor de gein even op rtvoost.nl kijken onder het kopje van de fertiliteitskliniek van gister wat voor een reacties daar sommigen geven wie niet eens weten waar ze het over hebben gewoon et erg.

Maar die opmerkingen blijf je houden en wij hebben geen keuze als we een kindje willen mijn schoonfamilie zou ook zoiets kunnen zeggen maar goed ook jullie kindjes zijn allemaal even welkom dat staat in elk geval vast.

Eva hoe is het met jou?

Sharon ik heb net nog gespiekt en zag dat je nog niet bevallen bent maar het schiet mooi op nu heel veel succes in elk geval als ik je niet weer spreek voor die tijd.

Zo ik ga even proberen wat te eten kijken wat ik weg krijg gelukkig eten we pasta en dat blijft vaak wel zitten maar we gaan het zien. Morgen nog 1 dagje en dan mag ik weer spieken hihi kan niet wachten

Geplaatst

Lisette ik zou ook op tijd zijn hoor met de meds want er is echt een groot te kort aan pregnyl door het hele land en ik ben wel heel druk aan het plassen in de kannen maar daar hebben jullie nu niks aan.

maar als iemand echt in de problemen komt van jullie moet je mij even een pb sturen

Geplaatst

Maris, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Zou het er zekers even over hebben met H.bag. Er zijn namelijk ook meds die ze kunnen voorschrijven als je zwanger bent zoals: Meclozine en cyclizine Moet je maar even googelen.

Thanks voor je reactie op mijn topic, het is iets waar ik al heel lang mee zit. Ben ook best wel emo van alle reacties hihi

En waar kan ik dit anders kwijt dan bij mijn lieve lotgenotes!

Eet smakelijk, hoop dat je het binnenhoud!

Geplaatst

Dan kje voor de tips ik heb nu emesafene maar dat helpt niet meer dus misschien iets anders proberen.

Ja ik denk dat iedereen er zo over denkt wat jou topic betreft mensen kunnen gewoon heel erg hard zijn over dingen waar ze geen verstand van hebben.

Het eten zit er in maar voor hoe lang weet ik niet haha heb gelukkig wel iets binnen gekregen en nu is het te hopen dat het daar ook blijft haha

Bah nog een uur of 4 werken vanavond en dan lekker naar huis naar bed want ben op.

Geplaatst

Heey dames,

Heb zojuist even op rtvoost.nl gelezen over de kliniek en zijn reacties erop..... mijn mond viel echt open van verbazing!!!

Krijg er een naar gevoel van, zo akelig te lezen dat sommige mensen zomaar dingen kunnen zeggen zonder dat ze er zelf mee te maken hebben gehad.

Eigenlijk is het de moeite niet waard om op zo iemand te reageren, negeren lijkt me het beste!

Eve, wij hoefden niets in te leveren, heb ook geen bloed laten prikken.... raar dat het elke keer anders is hè?

Toen ik ongesteld werd heb ik gebeld wanneer ik met de pil moest beginnen en toen hebben ze direct een schema opgesteld.

Als ik jou was zou ik er zelf achteraan bellen, want volgens mij loopt nog niet alles op rolletjes....

Ik heb de Menopur en Deca al wel besteld, maar van de Pregnyl heb ik nog niet eens een recept bedenk ik me.... misschien ook handig om eens na te vragen.

Complimenten voor je nieuw geopende toppic, het is zo waar wat je schrijft!!!!!

Maris, wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent, hoeveel kilo ben je inmiddels afgevallen?

Ik zou dit ook zeker bespreken met Haselbach, misschien heeft ze er nog wel een pepmiddel voor!

Heb je vrijdag alweer een echo? Leuk joh, elke keer weer bijzonder om dat kleine wondertje even te bekijken, geniet ervan!

Fijne avond!

Geplaatst

Ja klopt kan niet wachten tot vrijdag zo mooi om te zien ik hoop echt dat ze er wat voor heeft

En ja ik zou gewoon even bellen voor de pregnyl met Hengelo en met je apotheek misschien hebben ze nog wel wat liggen dan kunnen ze het misschien apart leggen voor je

Geplaatst

Oh ja ik ben nu bijna 9kg kwijt dus dat is niet niks maar goed hopelijk valt het eind gewicht dan ook mee hihi

Eve gewoon bellen voor je schema net zolang tot ze er zat van zijn haha en anders de eerste datums vast vragen dan kan het schema later nog wel ja

zo heb ik het ook gedaan dan heb je een datum om naar toe te leven vond ik wel fijn

Geplaatst

Ja das waar, maar is het niet nog een beetje vroeg om te bellen? Morgen precies een week geleden dat ik mijn afspraak had. Direct door bloedprikken en vandaag potje inleveren. Wil ook niet zeurderig overkomen...

Weet je wat?! Ik ben morgen gewoon voor de uitslagen op en vraag of ze me dan ook meer kunnen vertellen voor de planning. Moet nog wel eerst ongesteld worden en dan aan de pil!

Geplaatst

maris, 9 kilo vind ik echt heel veel!!!!!

het middel wat ik noemde slik je al, maar er moet vast iets anders zijn wat ze je kunnen voorschrijven!!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben een tijdje weg geweest van dit forum, er is nog weinig nieuws van mijn kant. Ik wacht nog wanneer ik ongesteld word. Zodra ik ongesteld word moet ik binnen drie dagen bellen, afspraak maken en beginnen met Puregon. Ik vraag me af hoe ik dan op tijd kan beginnen als dit in een weekend gebeurd, … ;/

Ik ben het met jullie ook helemaal mee eens hoe sommige mensen dom kunnen reageren waar ze helemaal geen verstand over hebben. Ik heb ook reacties gelezen van het artikel op tvoost, ik vind deze nog wel redelijk, hoor… Als het over IVF in het openbaar wordt gediscuteerd verbaas ik me hoe mensen hard en akelig kunnen zijn. Een paar maanden geleden las ik een discussie in een krant (weet ik het niet meer welke krant het was, Telegraaf of zo) over het mogelijke teruggaan naar 1 vergoede IVF poging. Er waren veel reacties daarover en tot mijn grote verbazing zeiden de meeste mensen dat IVF helemaal uit basispakket moet. IVF is duur en bijna niemand wil voor andere mensen betalen.

De redeneringen waren zoiets van “als die mensen kinderen willen moeten ze kinderen gewoon adopteren, er zijn genoeg kinderen zonder ouders in deze wereld ” (heel populaire opmerking, trouwens) tot “als deze mensen niet op normale manier kinderen kunnen krijgen, dan is er iets aan de hand met hun, dus het is beter als ze zich niet voortplanten en zieke kinderen in deze wereld brengen” of “er zijn genoeg mensen in deze wereld”. Toen ik deze las was ik natuurlijk boos en verdrietig, maar mijn man zei toen dat op dit soort thema’s alleen bepaald soort mensen reageren, de meeste mensen hebben daar andere mening over. Wel, laat je maar hopen…

@Eve, ik heb je topic ook gelezen, helemaal waar wat je schreef en ook gevoelig.

@ Liset, ik heb ook een kleine bloeding gehad van die pil tijdens mijn eerste poging. Ik heb toen aan de gyn gevraagd of het normaal is, hij zei dat was normaal. Dit staat ook volgens mij in de bijsluiting van de pil dat dit soms kan gebeuren. Maak geen zorgen. ))

@ Maris, kun je nog een beetje volhouden? Vriendin van mij die nu zwanger is had deze ook gehad en veel extreem ook - erg moe en misselijk. En dit duurde 3 maanden nog, niet leuk, maar het is nu over. Ze is toen afgevallen tot 51 kg terwijl ze 173 cm lang is. Maar laatste tijd had ze tabletjes gekregen en deze hebben ook goed geholpen.

Groetjes

Geplaatst

Jeetje Eva wat een opmerkingen kunnen mensen maken he niet normaal zo bot en niet over nagedacht (of juist te veel)

Ik hoop niet dat dit nog 3 maanden duurt die misselijkheid haha dan word ik gek maar ach als ik over 7 maanden mijn wonder in de armen maar heb dan is het het allemaal wel waard.

Oh ja en tot 51 kg afvallen zal ik ook wle niet doen hihi dan heb ik nog aardig wat kilo's te gaan

Geplaatst

maris, hoe is het gegaan vandaag? Je had toch een echo..?

Heb jullie advies opgevolgd, ze konden mijn mapje niet vinden......

Maar uiteindelijk gevonden, en direct ingepland. Zit nu op CD 27 dus ga dit weekend menstrueren, als ik die dikke puist op mn kin mag geloven! hahaha

En dan aan de pil, op 7 april gaat de eerste spuit er weer in!!!!!!!!

Geplaatst

@Eve, wat goed zeg! Wel weer een rommeltje dus... het mapje niet kunnen vinden.... mogen ze toch wel wat zuiniger op zijn lijkt me!

Maar zo ging het bij mij dus ook, een belletje en je wordt direct ingepland, fijn dat je weet waar je aan toe bent!

@Maris, dacht dat je vrijdag de echo had?

@Eva, ben je regelmatig ongesteld of weet je totaal nog niet waar je aan toe bent?

En die opmerkingen, tja.... je hoort ze dus echt overal!!

Ben net gebeld dat ze eens stage-plek voor me gevonden hebben, heb a.s. maandag een gesprek in het MST!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden