Jump to content

IVF in Enschede

Guest Carol

Recommended Posts

Guest Carol

Hallo allemaal,

Op 23 juli heb ik mijn intake gesprek in Enschede...spannend..

Weet totaal niet wat ik moet verwachten en hoe het dan verder gaat lopen, nou ben ik wel nieuwsgierig of iemand ook ervaring heeft met Enschede?

Hoe is de arts en wat zijn de wachttijden? Waar moet ik op letten??

Ik hoop dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen!

Liefs Carol :sunny:

• Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Dani

Ik heb ook het icsitraject in Enschede gehad, vorig jaar juli zaten wij in het eerste gesprek en uiteindelijk hadden we begin december de punctie en de tp al. Het is ons heel goed bevallen, dr. Jansen heeft de gesprekken met ons gevoerd, een zeer vriendelijke man. Maar ik moet bekennen dat ik iedereen daar zeer vriendellijk en kundig vond over komen, kortom wij hebben ons er prettig bij gevoeld. Ik wil je bij deze dan ook heel veel succes wensen en hopelijk met het zelfde resultaat als ons te dele mocht vallen.

Groetjes Dani.

Hoi Carol

Ook ik heb in Enschede de behandelingen gehad en wij jzijn vorig jaar september voor het eerst op bezoek geweest.

Ook wij werden vriendelijk behandeleld en na niet al te ingewikkelde vragen zijn we in de mm terecht gaan komen en je denkt in het begin pff duurt het allemaal zo lang maar als je erin zit zul je zien dat het allemaal wel mee valt ik ben in april begonnen met spuiten en in mei de punctie en nu zijn we alweer 9 weken zwanger.

succes de 23e ikzelf moet morgen naar de arts voor de evaluatie en dan ben ik vant zh af tot aan de bevalling.

Hoi

Ik heb vanmorgen de punctie gehad in Enschede.

Het viel mij 100 procent mee.

Het inzetten van het infuus was pijnlijker 5 keer prikken toen zat die goed.

Ik had 5 eitjes waarvan er 4 goed waren.

Ze zijn erg aardig in enschede.Je wordt ontvangen in de rustkamer.

Hier staan heerlijke stoelen klaar met een badjas.

Je bloeddruk wordt opgemeten en dan krijg je infuus.Daarna ga je naar de echokamer.

En daar leggen ze het allemaal prima uit.

Mijn man is meteen naar Zwolle gegaan en daar zag het er prima uit.

Zaterdagmorgen horen we of het gelukt is.

En dan hopenlijk maandag de plaatsing.

Ik hoop voor je dat je ook een fijne ivf tegemoed gaat.

Dit is mijn eerste keer ivf en het valt me erg mee.

De spuiten is soms hinderlijk maar het went.

Succes met de ivf.

Groeten Maaike

Guest Carol

Dank jullie wel voor de snelle reacties!!

Het stelt me gerust dat ze zo positief zijn, wij hebben dan op 23 juli de intake en dan gaan we besluiten of we in Enschede blijven of naar Zwolle gaan.

Ik kan me namelijk voorstellen dan het voor de kerels heel vervelend moet zijn om alleen naar Zwolle te moeten rijden met de cellen en dan ook nog zelf moeten produceren...:fear2: Lijkt mij niet makkelijk

Hoe was dat voor jullie??

Liefs Carol :shining:

Guest Dani

Mijn vriend vond het wel prettig om die rit naar Zwolle te maken, na de punctie waar hij toch moest toe kijken naar wat er met mij gebeurde had hij het wel even nodig om lekker te rijden, muziek hard aan en verstand op nul. Zelf vond ik het met alle metingen e.d. ook wel prettig dat we gewoon in Enschede waren, het is toch een stukje dichterbij en vriend lief kon niet bij elke afspraak vrij krijgen van zijn werk en om dan steeds voor een meting van 5 minuten twee uur in de auto door te brengen...

Hoi Carol,

Wij zijn ook in Enschede onder behandeling bij dokter H-bag. In mei waren er geen wachttijden voor ivf.

Naar een niet al te moeilijk intake-gesprek konden wij gelijk beginnen met het traject (de pil) en vanaf die tijd krijg je vanzelf de afspraken over spuitles, medicatie ophalen en echo's.

Onze ervaringen zijn allemaal positief, iedereen is even vriendelijk en meelevend.

Net zoals Dani schrijft vindt mijn man het ook niet vervelend om naar de punctie naar Zwolle te rijden.

Het lijkt me wel een opgave als je alles in Zwolle wilt doen, je moet tenslotte een eind rijden voor even een echo....

Eeuh..heb even aan manlief gevraagd. Het produceren is voor iedereen natuurlijk verschillend maar ze hebben d'er een aardig kamertje met een bank, stoel en tv, blaadjes.(En gelukkig een wastafel !!)

En uiteindelijk lukt het dan toch..en je kunt er toch niet bijzijn. Je ligt immers nog op de uitslaap als je de punctie hebt gehad.

Dit zijn de woorden van mijn man hé.

Vandaag heb ik ook mijn punctie gehad, net zoals maaike 74.

Heel veel succes !

Groetjes Nienke.

Guest Carol

Dat het een hele opgave is om alles in Zwolle te doen heb je denk ik wel gelijk in. Het zal ons zowieso een reis om de wereld zijn lijkt het soms

IVF: Enschede, TP: Zwolle en controles en keizersnede in Groningen (mocht het allemaal lukken), moet er eigenlijk ook niet teveel aan denken en maar over me heen laten komen!!

Nienke en Maaike, ik zal voor jullie duimen! Hebben ze veel eitjes weg kunnen nemen?

Carol, dat is inderdaad het beste wat je kunt doen, gewoon alles over je heen laten komen, verstand zo veel mogelijk op nul en gaan. Klinkt lekker makkelijk maar sommige dingen heb je nu éénmaal toch niet voor het kiezen. Ik hoop dat je in ieder geval een keuze hebt kunnen maken tussen Enschede en Zwolle.

Maaike en Nienke, onwijs veel succes met de TP en het wachten, ik zal voor jullie duimen!

Hallo Carol,

Wij zijn ook in Enschede bij dr van Boven en ik moet zeggen dat het daar erg rustig en prettig is om naartoe te gaan.Wij zijn op 10 juni daar gekomen en gaan 1 aug. met een proefstimulatie beginnen om te kijken of wij nog wel in aanmerking komen voor IVF en mocht dat zo zijn dan kunnen wij gelijk door dus als je een keer bezig bent dan gaat het ook allermaal vrij snel.

Guest Carol

Hoi Chantal,

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat de proefstimulatie goed gaan. Maar wat snel man had verwacht dat er een enorme wachtlijst zou zijn!!!

@ Maaike en Nienke

Hebben jullie al wat meer gehoord, zijn er goede bevruchtingen? Wanneer krijgen jullie je TP?

@ iedereen :)

Ik denk dat ik idd mijn keuze wel heb gemaakt en dat we gewoon maar eens moeten gaan kijken hoe het loopt in Enschede

Mijn Gyn in Hengelo noemde de hele tijd de naam Oosterhuis, dat hij de arts zijn die in Enschede IVF zou doen, maar ik begrijp dat jullie allemaal een andere hebben....

Hebben jullie hem al eens gezien of gesproken?

Ik heb dr. Oosterhuis al wel eens gezien bij de zwangerschapscontrole, het is ook een vriendelijke man hoor, heel rustig. Dr. Laurence van Boven heb ik ook al een aantal malen gehad, die is erg leuk :D zelf ben ik ingestroomd via dr Quartero en dat was heel prettig, duidelijke uitleg over wat en hoe het ging verlopen, daarna ben ik doorgestroomd naar dr. Jansen hij heeft de verdere begeleiding gedaan. maar denk dat ze allemaal even proffesioneel en aardig zijn op hun eigen manier.

Morgen hebben wij de terugplaatsing in Zwolle.

Er waren er drie bevrucht van de 4 eitjes.

Wel een goede score.

En dan komen de wachtweken erg spannend.

De punctie heb ik gehad door dr van boven erg vriendelijke en rustige man.

En dr Hasselbach zit er altijd bij.Aardige vrouw.

Tot nu toe heb ik dit hele traject erg goed te doen gevonden.

Het viel me allemaal reuze mee.

En nu hopen dat het snel morgen is en dan wachten.....................

Groeten Maaike

Maaike, spannend vandaag de TP, ik vond het zo'n vreemde gewaar wording het idee dat er een bevrucht eitje in mijn buik zou zitten. Heel veel succes vandaag en ik zal voor jou duimen dat je over twee weekjes een duidelijke posi test in de handen mag hebben.

Kan ivf in Enschede?. Ik zelf ben ook woonachtig in Twente,(nu niet in behandeling in enschede,maar winterswijk),maar mijn gyn vertelde me namelijk dat als ik in het ivf traject zou komen,ik naar Nijmegen moest.

Nu lees ik dit topic,en zie veel verhalen van meiden die hun ivf in Enschede hebben gehad?

Hoi Pammie,

In Enschede zit een transport kliniek hier doen ze alles alleen het bevruchten en TP doen ze in Zwolle of Dusseldorf. Wij hebben eigenlijk nog niet echt lag moeten wachten ik had mijn eerste afspraak op 10 juni en ga eind deze maand dan al beginnen met een proefstimulatie en als die goed gaat gelijk door met ivf. Misschien kun je je Gyn hier naar vragen waarom hij Nijmegen aan beveeld misschien heeft hij hier wel een reden voor.

Gr Chantal

Hoi Pammie,

IVF of ICSI is inderdaad gewoon mogelijk in Enschede, alleen voor de bevruchting zou je partner naar Zwolle moeten (of Dusseldorf) en voor de tp zouden jullie beiden die kant op moeten. Mischien heeft jouw gyn. inderdaad wel een goede reden om jullie naar Nijmegen te sturen maar mocht dit niet het geval zijn dan is Enschede zeker wel de moeite van het overwegen waard, er zijn geen lange wachtlijsten of iets dergelijks en zoals je hier kunt lezen zijn we eigenlijk allemaal positief over de manier waarop er ter werk wordt gegaan.

Sorry, sorry, sorry,

Ik was eens aan het teruglezen en zie dat er al een aantal keer gevraagd is naar mij.

We hadden bij de punctie 7 bruikbare follikels. Hiervan zijn er 4 goed bevrucht. Uiteindelijk bleek dat er 1 niet goed deelde. 2 zijn de vriezer in gegaan en 1 is er teruggeplaatst de 13e juli.

Dus nu op het wachtbankje.

Pammie

Enschede doet ook IVF met Nijmegen, maar dat ligt weer aan jou persoonlijke situatie."Normaal gesproken " werken ze samen met Zwolle of Dusseldorf.

(Ik ken iemand die IVF in combinatie met TESE moesten doen(Nijmegen), maar dit is ook een stel boven de 40 jaar.)

Trouwens alle artsen zijn in Enschede even aardig, heb er helaas al heel wat versleten, co-assistenten zien komen en gaan.

Zelfs de dames van de balie zijn stuk voor stuk aardig/meelevend.

Hej lady's. Thanks voor jullie antwoorden. Ik wist echt niet dat het ook evt in Enschede kan,in combi met Zwolle/dusseldorf. (lang leve internet).

Het zal zeker een stuk fijner zijn om ivf in de buurt te kunnen doen (mocht het nodig zijn dan).

Ik ga hier zeker mijn gyn naar vragen!

hoi hoi,

ik heb 23 juli ook een intake voor IVF in enschede,ahahha! toevallig!!!!!

ik heb volgende week ook nog een 6e poging IUI en dat is meteen ook de laatste. ik denk niet dat de IUI wat word dus heb ik mijn hoop gevestigd op IVF.

hoe gaat het in zn werk met zwolle dan? moet mijn man elk cycles naar zwolle om zn zaakje(haha) in te leveren?

succes allemaal!!!

groetjes monique

Guest Carol

Hey Mopeg,

Wat toevallig, miscchien komen we elkaar nog wel tegen zonder dat we het weten hahaha

Hoelaat moet je?

Wat ik heb begrepen is alles in Enschede behalve de TP, dan moet idd je kerel het afleveren en dan zijn zaakje daar terplekke fabriceren en afleveren in Zwolle.

Hoe het precies in elkaar zit horen we allebei donderdag wel neem ik aan!!!

:sunny:

hoi hoi carol,

idd erg toevallig he! haha! ik moet om kwart voor 3! bij dr oosterhuis.

TP is terugplaatsing? ik moet toch niet naar zwolle? hmmm... wel een gedoetje zeg!!!

liefs