Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Femke en ben 24 jaar, mijn vriend is 34 jaar, wij hebben een relatie van 3,5 jaar.

Mijn vriend is in zijn vorige relatie erachter gekomen dat hij onvruchtbaar is dit is geconstateerd in een plaatselijk ziekenhuis, ik was hier van op de hoogte toen ik een relatie met hem kreeg.

Maar hoe naief van mij misschien ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het goed zou komen.

Maar omdat wij beide niet wisten wat ons te wachten stond hadden we besloten om naar de huisarts te gaan, en hem te vragen naar de mogelijkheden in onze situatie.

11 Januari hadden we een afspraak met de huisarts die naar mijn idee echt heel bot reageerden, hij zei tegen mijn vriend je bent azsoospermie wat betekend dat je geen levend zaad hebt, en zonder zaad geen kind duidelijker kan je het niet krijgen.

Daar ging mijn postieve instelling en dacht dat het gewoon klaar was, maar mijn vriend drong aan op een verwijs naar het VU voor verdere onderzoeken, de huisarts gaf dit aan ons maar echt met een houding van dit heb toch geen zin.

Maar goed met het telefoonnummer van het VU en een verwijs liepen we weer naar buiten.

We hebben toen gelijk het VU gebeld en kregen een afspraak voor 2 april '09.

Toen we eenmaal naar het VU gingen waren we alle twee heel erg zenuwachtig maar stelden elkaar gerust door te zeggen dat het waarschijnlijk alleen maar een kennismakingsgesprek zou zijn, het tegendeel was waar mijn vriend moest meteen op de behandel tafel liggen en werd er gekeken of zijn zaadleiders er wel zaten.

Dit was wel het geval dus kregen we een hele vragen reeks over ons heen.

Er werd gevraagt of het in de familie voorkomt of dat hij vroeger iets heeft gehad wat zijn azsoospermie kon verklaren, maar wij hadden er geen verklaring voor.

De volgende stappen waren bloed laten prikken en de arts wilde graag nog een keer een sperma onderzoek doen.

Na ons gesprek met de arts konden we gelijk bloed laten prikken 13 buisjes!! Een week na ons bezoek aan het VU heeft mijn vriend zijn sperma ingeleverd.

Over het sperma onderzoek werden we twee weken later gebeld met de mededeling dat hij inderdaad azsoospermie is.

Voor de bloeduitslagen moesten we wat langer wachten en kregen een bel afspraak op 17 Juli '09

Het vreemde van onze afspraak in het VU vond ik, dat ik helemaal niet onderzocht moest worden er werd mij alleen gevraagd of ik een normale cyclus heb, die heb ik en daar was de kous mee af.

Nu was het afwachten tot 17 Juli.

Afgelopen vrijdag hadden wij een bel afspraak met de arts van het VU.

Gelukkig werden we vroeg gebeld met de uitslag van het bloed, het bloed was helemaal goed en we werden verwezen naar het AMC voor een TESE bij Dokter Meissner.

Morgen gaan we het AMC bellen voor een afspraak en dan zullen we het allemaal op ons af moeten laten komen, ik ben er best wel nieuwsgierig over helemaal omdat ik niet weet wat er in het AMC gaat gebeuren , krijgen we eerst een kennismakings gesprek of zal mijn vriendje gelijk een TESE behandeling krijgen dat is namelijk wel wat de arts in het VU zei.

Ik heb erg blij dat ik dit forum heb gevonden en beschouw het als een warm nest omdat jullie elkaar allemaal zou liefdevol steunen.

Tevens ben ik erg blij met alle informatie die jullie geven heb er al een hoop informatie mee opgedaan.

Ik ga vanaf vandaag ook al onze verhalen opschrijven en ik sta open voor jullie reactie's of andere informatie.

Liefs Femke

Posted

Wat een verhaal! Zo heeft een ieder van ons al van alles meegemaakt en daarom kunnen we elkaar zo goed steunen denk ik.

In ieder geval van harte welkom!

Liefs,

Vanessa

Posted

welkom femke en heel veel succes en sterkte met alles!!

en ja wat je zegt klopt iedereen begrijpt elkaar hier en dat is onwijs fijn

Posted

Hey Femke,

Wat heftig zeg... dat verwacht je inderdaad niet! Goed dat jullie zelf zo door hebben gezet en nu in de MMM komen.. Je moet ook altijd je eigen gevoel volgen..

Ik ben zelf 23 en mijn vriend is 33. We wisten van te voren dat hij een verminderd zaadkwaliteit heeft, maar toch hoopten we dat het wel spontaan zou gaan lukken. Helaas dus niet. We hebben nu 6 x iui gedaan en gaan eind deze maand starten met de 1ste ivf behandeling. Allemaal erg eng vind ik. Vooral de punctie zie ik tege op. We zijn ook in gent geweest en in het emc om de punctie onder narcose te laten doen. Helaas geen garantie en nu toch het meeste vertouwen in ons "eigen"ziekenhuis.

Maar aan dit forum kun je veel steun vinden en al je vragen stellen dat is zo fijn. Wel verslavend hoor helemaal als je met een behandeling bezig bent! Dan wil je iedere keer weer op het forum kijken!

Kus peggy

Posted

Wat fijn dat jullie reactie geven op mijn verhaal, het geeft een super goed gevoel dat we er niet alleen voor staan.

Morgen gaan we het AMC bellen en zal dan hier dan gelijk ook even een berichtje plaatsen om jullie op de hoogte te houden.

Ik ben er best wel zenuwachtig over. Het is allemaal zo spannend nu en vind het ook best wel snel gaan.

Liefs Femke

Posted

welkom femke

wij lopen ook in het amc...

je zal eerst een intake gesprek in het amc krijgen..wij moesten toen nog eens 2 maanden wachten..vervolgens gaan ze een echo maken bij je vriend..daar moesten wij ook nog eens 2 maanden op wachten. en daarna een gesprek met dr. meissner. dan krijg je het behandelplan en kom je eventueel op de wachtlijst voor tese, die ongeveer 2 tot 3 maanden duurt..

veel sterkte in de molen

Posted

@Sophie ja ik ben erg nieuwsgierig, en ik snap het ook nog niet helemaal, maar dat komt omdat we in het VU al bloedonderzoeken hebben gehad, en dat zou de arts van het VU naar het AMC sturen en wij moesten een afspraak maken bij dokter meissner voor een TESE dus ik weet nu niet of het VU ons daar op getest heb dat we in aanmerking komen voor een TESE of dat ze dat pas in het AMC gaan doen.

Het is allemaal een beetje vaag voor ons.

Posted

Welkom Femke,

Alles gaat stap voor stap in dit hele proces, we moeten allemaal een lange adem hebben... Wachten is het toverwoord.

Succes, het zal je snel duidelijker worden!

Leuk hondje trouwens, is die van jullie of gewoon een plaatje dat je leuk vond?

Caroline

Posted

@elinorac ja wij zullen moeten afwachten, en geduld is een schone zaak.

Het is inderdaad onze hond althans van mijn ouders het is nu een pup van een half jaar het is een pyreneese berghond en dit kleine witte wondertje is helaas doof geboren. ze heeft ook een eigen website www.dagboekvanjohanna.blogspot.com het is echt een schat van een beest en zorgt ook voor de nodige afleiding, ga nu lekker twee keer in de week met haar hardlopen vind ze geweldig!

Liefs Femke

Posted

waarschijnlijk zullen er ook meerdere semenonderzoeken gedaan worden...

amc zal het ook nog minstens 2 keer willen onderzoeken. het kan namelijk dat er levende zaadcellen tussen zitten..zie maar bij ons bijvoorbeeld...

maar ja het wachten is het ergste..heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie gauw op gesprek komen

Posted

Hoi Femke,

Wat een leukerd zeg, heb even gekeken net... Nu heb ik jou ook gezien trouwens, al knuffelend met Joanna. Mijn zus heeft zich ook even verdiept in dit ras maar heeft nu toch een vuilnisbak maar wat zijn ze leuk! maar ja, dit is geen hondenforum, haha... Geef haar af en toe een lekkere knuffel, dat geeft wel troost in moeilijke tijden!

Caroline

Posted

Veel sterkte. Ik en mijn man zitten in hetzelfde schuitje ik ben 29 en mijn man 31.

We hebben vrijdag vooronderzoek in het umc voor de operatie tese of pesa

Posted

Nou even snel een kort berichtje van mij, we wilde vanmorgen een afspraak maken bij het AMC is de dokter op vakantie, logisch het is vakantietijd, wij zeiden al dan bellen we wel over drie weken... neeee zegt de assistente je moet gelijk een afspraak maken maar dan moet je even aan het einde van de ochtend terug bellen.... gedaan kregen we zo bandje dat de assistente niet aanwezig is, rest van de middag blijven bellen maar niet meer te pakken gekregen, morgenochtend gelijk weer bellen.

Ben benieuwd.

@raba ja ik las net idd ook jullie verhaal, het is allemaal erg spannend ik wens jullie heel veel sterkte en zal je verhalen blijven volgen

liefs femke