Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

idd meiden...lang leve de bolletjes...

Ik geef ze gewoon overal (echt overal) de schuld van...haha.

@ Siebje: goed van je meis dat je haar wilt aanpakken en ben het helemaal eens met het advies om vast de Arbo te bellen over hoe je je voelt, dan ben je die ...baas in ieder geval een stap voor.

Hier vandaag overdag niet zo veel last, maar vanavond des te meer. Gewoon niet lekker van moeheid, nog steeds ongi-krampjes, vanaaf ook weer beetje misselijk en beetje opgezet gevoel in mn buik, maar zoals ik al zei.... ik geef gewoon de bolletjes de schuld.

vasthouden aan dat trillende bankje allemaal he..!!!!

liefs

Daan

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, ik heb erg last van Utrogestan. Merk ook dat m'n darmen zelfs helemaal van slag zijn! Ik weet niet of het daar door komt, maar ik heb alleen maar huilbuien. Zodra iemand aan me vraagt hoe het is, klap ik helemaal dicht en begin ik te huilen (ik schaam me dan dood) maar kan er echt niks aan doen. Denk zelf dat het komt door het hele proces, maar weet het echt niet. Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik van decapeptyl en gonal f af ben! Ik merk het heel erg.

Geplaatst

Oh Siebje, dat zijn allemaal leuke ideeen!!

Maar heb je maandag gelegenheid om het na te test te kopen/regelen? Want om het nou ervoor te doen lijkt me ook zo eng! Als het dan niet zo is *even afkloppen* ben je helemaal zo super teleurgesteld.

Daan ... klinkt toch goed hoor. Nog even!

Ik heb nog steeds alleen maar last van een verkoudheid. Balen hoor, als je zoveel last van de hormonen hebt.

Hebben jullie geen last meer van de punctie? Die napijn daarvan is mij vorige keer behoorlijk tegengevallen.

Geplaatst

Ach gut, Siebje toch. Heb zelf ook best een tijd last gehad van hysterisch huilen of lachen. Ben zelfs een dag ziek naar huis gegaan nadat ik voortdurend moest huilen op m'n werk, om niks meigenlijk maar ook weer om alles.

Nu ik erover nadenk, laatste keer was gisteravond voor het slapen gaan, opeens snikken in bed en hartverscheurend jenken. Ik laat mezelf maar gewoon gaan, weet helemaal niet waar het over gaat maar das helemaal niet erg. Na 5 minuutjes is het meestal veel beter en heb ik een "so hey, wat was dat....." gevoel.

Lekker die hormoontjes, zelfs m'n man moet er zelfs een beetje mee lachen, kon er in het begin niks mee. Hopelijk blijft het zo (of klinkt dat heel fout :blink::blink:)

Geplaatst

@Daan, nouuuu dat klinkt wel goed, ga zo door! Jaja, we houden ons allemaal heel goed vast!

@SJSL, idd, daar dacht ik ook aan, wil het ook echt niet ervoor kopen want ik weet nu al dat als het negatief is dat ik dan helemaal van slag ben! Ik heb maandag vrij gekregen, dus dat is wel lekker dan heb ik alle tijd :) HOOP IK!

Jeetje die verkoudheid, wat vervelend zeg! Ik moet zeggen dat ik echt precies een week lang last heb gehad van de punctie (tijdens en erna), ik had nl een rotpunctie, zo erg dat ik zelfs moeite had met plassen. Heb je nog erg pijn?

@Lisette, ja dat kan ook wel, maar ik moet zowiezo voor de bloedtest naar het VU en wil er eigenlijk wel iets heel aparts van maken.

Geplaatst

Ik had nu een Cryo terugplaatsing, dus lekker geen punctie!

Geplaatst

Ja maar het is ook niet makkelijk wat we allemaal moeten doorstaan, dus het is allemaal wel heel logisch toch?

Weetje waar ik nu ineens weer aan moet denken... Het ergste was de dag van de punctie, dat vergeet ik echt nooit van me leven. Ik heb nl erg geschreeuwd en gegild tijdens de punctie en toen ik in de uitslaapkamer lag, zat me man naast me te huilen. Hij zei dat hij zich heel erg schuldig voelde omdat het "zijn schuld" was dat ik zoveel pijn moest lijden. Nouuu toen ging ik kapot! Het is niet van 1 kant, maar het is ons probleem samen...

Geplaatst
Ik had nu een Cryo terugplaatsing, dus lekker geen punctie!

Oooh sorry SJSL!!! Stom van me, ff niet opgelet, sorryyy!

xx

Geplaatst

jeetje Siebje, das wel helemaal een rot punctie geweest dan. Ik vond het ook wel heel pijnlijk hoor en tranen rolden als vanzelf over mn wangen, idd ook hier tot schrik van manlief. Wat hebben we toch kanjers he!!!

SJSL: beterschap he en wel beetje uitzieken en geen risico's nemen he...

Heb geen idee of het goed klinkt, moet wel af en toe toegeven dat ik meer en anders voel dan vorige cyclus met zelfde meute aan hormonen (alleen toen geen TP, maar escape IUI). Maar dan roep ik mezelf weer een halt toe...wil eigenlijk niet te positief denken, veels te angstig en ik geef gewoon echt de bolletjes overal de schuld van...haha.

Ook hier overigens last van de darmen...zal er allemaal wel bij horen...

truste meiden.

Siebje: succes morgen..

liefs

Daan

Geplaatst

Goeiemorgen...

Moet naar me werk (echt geen zin!) vandaar een beetje vroeg. Als het lukt wil ik vandaag een gesprek, als ik daar de kracht voor heb...

Daan, ik wil ook niet te positief denken, maar heb het allemaal niet in de hand, het is een veelste mooie droom, waarvan ik echt hoop dat het voor ons allemaal uitkomt! Daan, welk ziekenhuis zit jij eigenlijk?

Fijne dag dames, kom vanavond wel weer even gezellig langs!

x

Geplaatst

Dames, zet 'm op! En Siebje bekend verhaal hoor. Ik was tijdens het hele IVF proces zo emotioneel als wat. Ik heb wat afgejankt. Zelfs een flinke huilbui op het werk, maar niemand die daar geen begrip voor heeft. Het is me tenslotte niet nogal wat. Heel veel sterkte voor de laatste wachtdagen!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Grappig dat iedereen weer anders reageert op de medicatie incl. de bolletjes.

Moet eerlijk zeggen dat ik met ivf 1 & 2 ook zeer emotioneel was. Nu helemaal niet. Raar hè? Weet niet waar het door komt, voel me ook veel relaxter dan de vorige 2 keren. Haha, misschien komt het wel door het niet gebruiken van die K.. bolletjes (spuit nu Pregnyl - de laatste vanavond).

Heb na de punctie ook helemaal geen last gehad. Ja, aan het einde van de middag een klein beetje, maar toen begon de verdoving denk ik uit te werken. Alleen bij de eerste keer de punctie dacht ik: :eek:, waar ben ik aan begonnen.

Nou meisjes, ik weet niet wie er eerder gaat testen dan de "testdag" maar ik wens jullie natuurlijk heel veel succes.

Een hele dikke :3some: van mij

Natasja (nog 6 nachtjes slapen)........ zucht

Geplaatst

Nog één dagje en dan mag ik me hopelijk bij jullie voegen. Morgenochtend hoor ik of er wel / geen teruplaatsing zal zijn.....

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wat een nare leidinggevende Siebje!

Ohh meiden, ik ben het weekend erg druk, maar ik hoop dat ik zondag even tijd heb om te komen kijken, wat een spannend weekend komt eraan zeg!!!!!

Sterkte nog die laatste dagen en ik duim voor jullie.

groetjes Sab

Geplaatst

Simonja: Spannend hoor! Er zal toch zeker een goeie bijzitten, je had zo'n goede "oogst". Ben benieuwd!

Otjes: Ben je nog van plan eerder te gaan testen? Ben er zelf ook wel mee bezig, maandag moet ik al vroeg werken (7:00 u weg van huis) dus om nu om half 7 een test te gaan doen. Is niet echt leuk, hoe de uitslag dan ook is. Misschien dan toch zondag, kunnen we zowiezo 's avonds nog lekker gaan eten, als troost of als viering.

Vandaag nog ff hartverscheurend moeten janken.... om niks eigenlijk. Was wel lekker, haha. Daarna tranen weggeveegd en verder met de orde van de dag, vreemd hoe dat functioneerd.

Geplaatst

Zit weer een dag op... Gaat toch wel snel nu ik afleiding heb...

Nora bedankt voor je reactie! Ik begin het de laatste tijd steeds vaker te horen werkgevers die geen begrip hebben.

Dorine veel succes morgen, ben benieuwd en hopelijk kan je bij ons op het bankje, maar dat komt morgen wel goed joh!

Ik wil zaterdag of zondag gaan testen, wil het eigenlijk niet maar toch ook weer wel, maar ik zie het wel... Vanmiddag weer ongi krampen en heb sinds gisteren steeds pijn in me liezen (vooral links). Heeft iemand hier ook last van dat je ineens steken krijgt in je liezen?

Geplaatst

Hey allemaal!

Ik had me nog niet aangemeld voor het wachtbankje van augustus, (testdag 1 augustus). Hoeft ook niet meer want helaas onze eerste ICSI poging is mislukt. Menstruatie zet vandaag echt door, balen....

Juli blijkt idd een niet al te beste maand voor de meeste van ons?!

Tijdens de intake in het ziekenhuis werd al vermeld dat de 2 wachtweken het zwaarste zouden zijn. Nou, gelijk hebben ze. Wat frustrerend!

Nu ons eerst maar richten op de aankomende vakantie:sunny:, daarna voorbereiden op een evt. terugplaatsing van een cryo! Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Groetjes Brigitte

Geplaatst

Brigitte, wat ontzettend balen zeg!

Geniet eerst lekker van je vakantie, zal je wel erg nodig hebben nu he. En daarna weer een frisse start, heel veel succes!

Hoe voelde jij je tijdens de wachtweken?

Geplaatst

Dames: Die binnenkort moeten testen heel veel succes en dat de testen maar positief mogen zijn.

En dames die negatief hebben getest heel veel sterkte gewenst.

Sas

Geplaatst

Siebje ... ik had vorige keer ook pijn in mijn liezen, eerst allebei en later aan 1 kant, straalde helemaal uit naar mijn heupbot. En ik was toen (even) zwanger!!

Brigitte ... balen joh! Heel fijne vakantie gewenst, verwerk het samen allemaal goed en dan op naar de Cryo!

Ik voel me vandaag brak. Heb hartstikke buikpijn en volgens mij zijn het de darmen. Echt over mijn hele buik heen. Denk ook wel wat te voelen in m'n baarmoeder, maar twijfel heel erg wat ik voel. Ach ja, verandert er toch niks meer aan.

Geplaatst

Oooo, wat spannend zeg! Wie weet... Ben echt zo benieuwd wat straks de uitslagen zijn van iedereen, hoop natuurlijk allemaal positief!

Dus dat van me lies zou ook een teken kunnen zijn. Word wel een beetje moe van al die tekentjes, hahah! Ik wil zekerheid! Nog ff, het gaat nu toch wel snel...

Geplaatst

Hey,

Op de vraag of ik eerder ga testen kan ik nog niet antwoorden. Officieel mag het pas woensdag (bloedtest). Ik word daarna rond 12.00 uur gebeld. Wat naatje is is dat ik dan op mijn werk zit. Mocht het negatief zijn, dan weet ik dat ik in huilen uitbarst en dan nog eens mijn mannetje moet bellen. Natuurlijk barst ik ook in huilen uit als het positief is....

Ik heb ook geen idee wanneer de Pregnyl is uitgewerkt (heb vanavond de laatste van 1500 gezet). Dus, misschien ga ik eerder testen, ben ik in ieder geval voorbereid op de uitslag. Aan de andere kant is het misschien de goden verzoeken....

En jullie???

Sterkte nog ff

xx

Geplaatst

Lastig he? Kan je misschien niet beter vrij nemen van je werk? Ik heb vrij genomen voor het geval dat ik een negatieve uitslag krijg. Dan ga ik echt van slag dat weet ik nu al zeker en dat kan ik me kindjes op de groep niet aandoen, die snappen er dan helemaal niks van. En ja als het positief is wil ik het toch meteen delen met me familie en niet op me werk zijn. Ik wil ook heel graag nu al testen, maar durf het echt niet. Wanneer wil jij dan testen?

Geplaatst

Yep, hier ook steken naar de liezen, en dan opeens niks, en dan opeens ongi-pijnen en dan opeens weer niks. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff vermoeiend hoor!

Blij dat ik hier niet alleen in sta ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden