Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Groentje> veel geluk bij deze 3de poging...deze moet t vast gaan worden!!

Shalini> ik duim voor je vandaag...hopelijk flink gestegen.Houd de berichten in de gaten!

groetjes Manon

Geplaatst

Hallo iedereen ,

Ik ben nieuw hier ... Maar ook zit ik op het wachtbankje .

Op 19/08 heb ik een pick up gehad , 18 eitjes waren goed ! Alles was voorzien om IVF te doen , maar aangezien er zoveel waren heeft er iemand van het labo komen vragen of het in orde was ddat er 9 voor IVF gebruikt werden en 9 voor ICSI . Gelukkig hebben we ja gezegd , de Donderdag mocht ik bellen hoeveel er nog waren en hoeveel bevrucht ! De 9 voor IVF allemaal mislukt en ze hadden er nog 8 kunnen gebruiken vooor ICSI (er was al eentje weggevallen ) daar waren er 5 bevrucht !!! Vrijdag 21//08 heb ik TP gehad ! het is wachten tot 4/09 om bloedtest te doen , hopelijk lukt het eens !

Groetjes Joke

Geplaatst

Hoi Joke, welkom! Je hebt op dezelfde dag als Peggy en moi een terugplaatsing gehad. Mooi resultaat voor je! Hopen dat er een lekkere plakkert in je zit nu.

Ik heb ons er even bijgezet:

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, 10 aug opnieuw bloedtest hcg gestegen naar 900 en zwanger, 20 aug miskraam bij 6 wk en 4 dgn

Mnail, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, negatief getest en ongi geworden

Daan75, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, dag 11 negatief getest

Groentje, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, ongi geworden

Nellas, ICSI, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar helaas mk (5wk5dg)

Marike2, IVF, 20 juli TP, 4 aug testen, positief getest

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Natasja (Otjes), IVF, 23 juli TP, 5 aug testen, negatief getest

Annelies (SJSL), Cryo, 23 juli TP, 7 aug testen, negatief getest

Charmedone, IVF, 29 juli TP, 10 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 31 juli TP, 12 aug testen

Cindy, IVF, ??? TP, 14 aug testen

Marjon (mama27), Cryo, 31 juli TP, 15 aug testen, positief getest maar daarna toch vroege miskraam

Eveline (herms169), IVF, 4 aug TP, 18 aug testen, negatief getest

Hanneke, Cryo, 28 juli TP, 18 aug testen

Siene, 1e IVF, 7 aug TP, 24 aug (bloed)test

Luna, 2 cryo's van 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen, 24 aug ongi

Agnes, 2 e cryo, 11 aug TP, 25 aug testen

Sandy(01), 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen

Emma, 2deICSI, 11 aug TP, 25 aug. testen

Josephine, TP van 2 embryo's op 17 aug, testen op 31 aug.

Madelief, IVF, 16 aug TP, 30 aug testen,ongi geworden

Joke, IVF/ICSI, 21 aug TP, 4 sep testen

Miki, IVF, TP 21 aug, 4 sep bloedtest

Peggy, IVF, 21 aug TP, 5 sep. testen

Hopelijk is kopiëren goed gegaan en ben ik niemand vergeten?

Fijn dat er meer groen is bijgekomen, van harte meiden! Sterkte indien je ongi bent geworden, hou je taai.

Liefs, -M

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb nog niet bijgelezen na mijn vakantie, maar ik zag erg veel rood op het lijstje. Iedereen heel veel sterkte!

Ik heb helaas ook slecht nieuws. Ik voelde me ontzettend zwanger, had al visioenen over lieve babietjes, maar op de echo van vandaag was geen duidelijk hartje te zien. Het was zo groot als 6 weken en drie dagen, terwijl het 7 weken en 4 dagen zou moeten zijn. Nu moet ik woensdag weer terug, maar ik moest me op het ergste voorbereiden.

Ondanks dat we al twee superkinderen hebben, ben ik heel erg verdrietig.

Ik weet ook niet zo goed wat ik nu kan verwachten. Gaat het vanzelf weg, of moet het weggehaald worden als het definitief mis blijkt te zijn? Ik voel me nog steeds superzwanger terwijl ik weet dat het waarschijnlijk mis gaat. Zo vreemd. Ik had zelfs al een klein buikje.

Liefs, marike

Geplaatst

Marike

wat een vreselijk bericht, ik weet wat je doormaakt helaas.

ik hoop dat dit embryo gewoon nog een groeispurt doormaakt.

we blijven duimen en hopen op goed nieuws woensdag

Geplaatst

Ik wil je geen valse hoop geven maar ons verhaal lijkt heel erg op dat van jullie. Nu ben ik goed 20 weken zwanger en de uitgebreide echo was helemaal goed afgelopen week.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Marike,

Hopelijk als ze volgende keer een echo doen is het lekker gegroeid en is er een goed kloppend hartje te zien en stellen ze de uitgerekende datum wat bij!

Net als bij vanessa die nu 20 weken zwanger is!

Maar wel moeilijk nu voor jullie al die onzekerheid bah

Want wat als het vruchtje toch niet goed blijkt te zien.

vaak krijg je dan pilletjes om het op te wekken.

Maar daar gaan we nog even niet van uit hopelijk is het een kwestie van de uitgerekende datum beetje bijstellen!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Hellen en Claudia, bedankt voor jullie berichtje!

Vanessa, ik ga je verhaal even opzoeken. Wat was er dan bij jullie gebeurd?

Liefs, marike

Geplaatst

Wij kregen ook te horen dat ons vruchtje te klein was en dat we een miskraam konden verwachten. Wij moesten na 1 week terug komen om te kijken wat we moesten gaan doen.

Bij de volgende echo zagen wij een kloppend hartje!

Ik hoop van ganser harte dat dit ook bij jullie zal gebeuren, helaas kan het ook de andere kant opgaan, maar wou jullie een eventuele goede afloop niet onthouden. Wel is dit de vreselijkste week die je door moet zien te komen.

Sterkte en een dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Ten eerste iedereen die positief getest heeft heel erg gefeliciteerd!

Ikzelf moest vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of alles al uit mijn baarmoeder was na de mk. Vorige week zat er namelijk nog een vlekje en dit was vandaag gelukkig helemaal weg. Net als vorige keer heeft mijn lichaam het dus helemaal zelf afgestoten. Daar ben ik aan de ene kant wel blij mee.

Ik wilde nu eerst een tijdje wachten om met de 2e IVF-poging te gaan starten maar de laatste paar dagen zit ik toch te twijfelen. Vind het best wel zonde van de tijd om nu weer een maand (1 of 2) over te slaan. Dus miscchien ga ik wel weer gelijk beginnen...

Moet wel eerst even wachten tot de afdeling fertiliteit weer open is.

Geplaatst

Dames...

onze eerste IVF poging is mislukt. Moest vandaag opnieuw bloed laten trekken omdat de HCG waarden maandag te laag waren. Nog steeds geen bloeding gehad, maar bloedtest was vandaag negatief.

Het kwam zwaar aan, had het sprankeltje hoop blijven koesteren..

nu opnieuw op zoek naar een donor om heel het proces opnieuw te beleven...

Geplaatst

Sterkte Shalini! :crybaby2:

Liefs Peggy

6x iui mislukt

17eitjes-->maar 1bevruchting

21-8 TP 1emmy

5 sep. testen

Geplaatst

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, 10 aug opnieuw bloedtest hcg gestegen naar 900 en zwanger, 20 aug miskraam bij 6 wk en 4 dgn

Nellas, ICSI, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar helaas mk (5wk5dg)

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Marjon (mama27), Cryo, 31 juli TP, 15 aug testen, positief getest maar daarna toch vroege miskraam

Ursela, IVF, 26 aug TP, 9 sep.testen

Ach Shalini, wat verschrikkelijk. Hebben jullie cryo's om eventueel mee verder te proberen?

En ook marike2, jeetje wat moeilijk, veel sterkte en ik hoop dat je volgende week kan melden dat het er heel anders uit ziet op de echo, met een kloppend hartje!

Sterkte!

Geplaatst

Jeetje meiden, ik dacht ik kom even kijken hoe het op het wachtbankje staat van augustus, maar het rood is wel heel erg zeg......

Ik wil alle meiden heel veel sterkte weken met hun negatieve resultaat.

De meiden in het 'groen', van harte gefeliciteerd. Het is allemaal zo mooi en bijzonder. Geniet van de periode die jullie gaan meemaken. Het is gaat nl. super snel voorbij!!

Geplaatst

Hallo,

Ik schiet al op met wachten, maar wil me er toch ook nog even tussen zetten.

Ik heb de tp 20 augustus gehad en mag maandag 31 aug. (al) thuistesten, dinsdag 1-9 de bloedtest.

Allemaal veel sterkte en succes !!!!!

hope hope

Geplaatst

Hope hope, 20 aug TP, 31 aug. thuistesten, 1-9 bloedtest

Ursela, IVF, 26 aug TP, 9 sep.testen

Geplaatst

Hm het is eigenlijk echt erg hoeveel mensen problemen hebben ! Ik schrok er van toen ik in UZ Gent een volle wachtzaal zag ! Ik kon mijn ogen niet geloven !

En al dat rood ook , aan allen veel sterkte !!! En de Groentjes een dikke proficiat en geniet van deze mooie periode !!!

Bij ons eerste gesprek met de gyn. zei hij ons hoe zwaar IVF was en dat je heel sterk als koppel moet staan . Wij hebben stillaan moeten opbouwen en vonden het ook heel zwaar toen we negatieve IUI hadden . Maar IVF das echt niet niks en wij komen nu terug op zijn woorden en geloven hem ze ! De dag van de TP zat ik te huilen in de auto en zag het niet goed meer zitten , heb namelijk enorm veel pijn gehad bij PU en zag het niet goed meer zitten dat ze daar terug gingen aan werken , maar uiteindelijk viel alles goed mee .

Maar ja het is lang afwachten en je durft langs de ene kant geen hoop te hebben , dan toch ... Pf het is lastig ! Ik weet het resultaat op mijn schoonma haar 50ste verjaardag en op mijn klein broertje zijn verjaardag ik hoop dat ik ze een groots kado kan doen , maar ja we weten niks op voorhand he !

Mensjes , Niemand kan ons zeggen dat wij geen sterke mensen zijn ze , want wat we mogen doormaken is geen lachertje ze !!! en toch steeds gaan we verder tot we ons doel bereikt hebben !!! Nogmaals Veel sterkte aan allen !!!

Geplaatst

Oh ja, bij mij gaven ze bij de terugplaatsing aan dat de eicel bij de 1e check niet bevrucht was (voor zover ze konden zien), hij is echter daarna wel gaan 'celdelen' .

Ze weten dus niet of de eicel alsnog bevrucht is geraakt of dat de eicel zelf aan het celdelen is gegaan. Het zou dus kunnen dat er gewoon een eicel is teruggeplaatst. Heeft iemand dit ooit ook meegemaakt ? Ik vond het zo'n gek verhaal.

Maar goed, ik leg me er bij neer, ze heeft gezegd dat ik een kleine kans heb, en een kleine kans is OOK een kans. Daar gaan we dus voor !!!

Geplaatst

Hope Hope ,

Zoiets heb ik nog nooit gehoord , maar als er niks zou zijn zouden ze toch niet terugplaatsen ? Of zit ik mis . k hoop alvast dat het een bevrucht is voor jou !!!

Geplaatst

Ja, Joke, ik vond het in het ziekenhuis nog een klein beetje logisch klinken, maar eenmaal thuis had ik ook echt zoiets van : huuuuhhhhhh, wat is dit nou voor verhaal. Toch heb ik het voor mezelf maar zo bekeken: als er GEEN kans was, hadden ze het niet teruggeplaatst. Het was 7-cellig, dat was voor de 3e dag na de punctie goed zei ze. Dus als het wel bevrucht is geraakt, dan was het best een goede embryo. En ik kom er toch niet achter of het nou wel of niet bevrucht was, dus probeer gewoon vertrouwen te hebben !!! (maar gek is het wel, ik heb echt zoiets van: dat heb ik weer !!! , de nacht voor de terugplaatsing zaten we van 23.45 uur tot 2.30 uur in het VU omdat ik koorts had, het gaat allemaal wel bijzonder ). Ze gaf overigens wel aan dat dit heel soms voor komt, dat een eicel zelf 'cel-deelt'.

Maar goed ..... hoop doet leven !!!! En elke kans is er één !!! Zo sleep ik me door de wachtweken heen !!!

Geplaatst

Idd Hope Hope , een kans is een kans . Dat het maar mag lukken !!

Ik weet op den duur niet meer wat ik moet denken ze van mijn eigen lichaam , dat het maar vlug volgende week vrijdag is! Heb deze nacht niet kunnen slapen... Khoop echt dat het wondertje zich nestelt in mn buik ! En bij u ook he Hope Hope , en iedereen wens ik het trouwens toe ze!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden