Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@miranda/carmen.. hoe moet ik je nou noemen? :toothy1:

Het is inderdaad alleen de vrouw die hoeft over te stappen. De man kan namelijk nooit een vruchtbaarheidsbehandeling zoals ivf, icsi e.d. declareren. Dit vind ik trouwens onterecht maar de verzekeraars zeggen dat het een behandeling voor de vrouw is. Zowel de vrouw als de man zouden beiden recht moeten hebben op de pogingen want je hebt toch echt wel een man nodig voor zo'n behandeling. En daarbij komt dat wij hier in Nederland maar 3 pogingen vergoedt krijgen terwijl je in België 6 pogingen vergoedt krijgt. Alsof na 3 pogingen al je kansen zijn verkeken ofzo (medisch gezien). Je kan toch gewoon pech hebben want er komt echt wel een hoop geluk bij kijken hoor.

Geplaatst

In Belgie is het wel zes in totaal, voor je totale kinderwens. In nederland is het voor zover ik weet (!) zo dat je voor een evt. volgende zwangerschap opnieuw drie pogingen hebt. Ook heb je volgens mij in Belgie bij elke poging wel een eigen bijdrage van een paar honderd euro (?)

Ik last trouwens ooit ergens dat dit in Belgie zo is gekomen doordat ze standaard niet meer dan één embryo terugplaatsen. Daarmee zouden ze zoveel besparen op kosten die voortkomen uit meerlingzwangerschappen, dat ze meer ivf's kunnen vergoeden. Weet niet in hoeverre dit klopt, maar snap niet -als dit idd zo is- waarom ze dat in Ndl. dan niet zo doen. Maar verzekering werkt ook in elk land anders. En de kosten van ivf ook.

Geplaatst

Hallo allemaal

wat ik heb begrepen van onze verzekering is dat je 3 pogingen vergoedt krijgt en als en poging slaagte (tenminste 12 weken) dan telt die poging niet meer als een poging....

In Belgie plaatsen ze overigens wel meerdere emmies terug maar onder bepaalde criteria:

zie hier de wettelijke regeling:

Leeftijd vrouw

> 36 &

> 40 &

1ste cyclus

max. 1 embryo

max. 2 embryo's

niet bij wet

gelimiteerd

2de cyclus

max. 1 embryo (*)

max. 2 embryo's

3de tot 6de

cyclus

max. 2 embryo's

max. 3 embryo's

(*) uitzonderlijk wordt de terugplaatsing van twee embryo's toe-gestaan; afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's.

mijn behandeling zal weer in september zijn, voortijdig zal ik nog onze behandelend arts spreken...met de cryo t.p. mocht ik kiezen voor 1 of 2... ik ga toch vragen of deze "wettelijke regeling" ook voor "buitenlandse"patienten van toepassing is.

groetjes

Meiske74

Geplaatst

even het overzichtje iets beter leesbaar gemaakt

Leeftijd vrouw

> 36 &

> 40 &

1ste cyclus

max. 1 embryo

max. 2 embryo's

niet bij wet

gelimiteerd

2de cyclus

max. 1 embryo (*)

max. 2 embryo's

3de tot 6de

cyclus

max. 2 embryo's

max. 3 embryo's

(*) uitzonderlijk wordt de terugplaatsing van twee embryo's toe-gestaan; afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's.

Geplaatst

nog 1 poging om het goed leesbaar te vermelden haha

Leeftijd vrouw 36&40 &

1e cyclus max. 1 embryo max. 2 embryo’s niet bij wet gelimiteerd

2e cyclys max. 1 embryo* max. 2 embryo’s ,, ,, ,,

3e t/m 6e max. 2 embryo’s max 3 embryo’s ,, , ,,

Geplaatst

wij hebben toevallig vorige week unive gebeld ivm 4de poging

wij wilden per 1 januari overstappen naar unive, dat was geen probleem konden dan ook meteen gebruik maken van die 4de poging maar toe wij zeiden dat we nu bij de vgz zatten zei ze dat we beter op de polisvoorwaarden in october konden wachten omdat het kon zijn dat deze per 1 januari 2010 zou kunnen veranderen, zij kon dus geen antwoord geven of de 4de poging erin bleef.

Geplaatst
Alsof na 3 pogingen al je kansen zijn verkeken ofzo (medisch gezien). Je kan toch gewoon pech hebben want er komt echt wel een hoop geluk bij kijken hoor.

Toevallig, nou ja niet helemaal toevallig natuurlijk, heb ik onlangs de verzekering gebeld om te vragen hoe het zit met machtigingen voor de behandelingen. Heel verhaal, maar om e.e.a. kort te houden.

Mijn vraag was voorgelegd aan de artsen aldaar en die kwamen met de volgende opmerkingen: Er worden 3 pogingen vergoed door de verzekering want als het binnen die 3 pogingen niet lukt dan kun je blijkbaar geen kinderen krijgen!!!!!!!!!!!! Nou, ik sprong zowat uit mijn vel!! Ik heb die meneer niet onderbroken in zijn verhaal, maar dit kwam van een art n.b!!! Echt te bizar voor woorden.

Zo, ben ik het toch kwijt!!

Sorry, was semi off topic, maar t zat me erg dwars.

groetjes Sab

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik kan jullie niet helpen met de vraag of de vergoeding er uit gaat volgende jaar, maar wel met het mogen overstappen.

Ik ben afgelopen jaar moeiteloos overgestapt naar Unive. Ik gewoon eerlijk gezegd dat ik al 3 behandelingen had gehad en mocht gewoon overstappen. Ik ben naar het duurste pakket gegaan, omdat de rekeningen op mijn naam verhaald worden. Mijn man is gewoon in het laagste pakket gegaan. De 4e poging is voor het grootste deel vergoed.

Weet niet wie er wat aan heeft, maar wou het even gezegd hebben voor de duidelijkheid.

Ikketje

Geplaatst

Volgens mij is het dit jaar tot max 3500 euro.

En onze gyn. heeft uitdrukkelijk gezegd dat je medische gezien met ca. vijf á zes pogingen de meeste kans hebt. Als het dan nog niet is gelukt, is de kans dat het bij een volgende poging alsnog lukt erg klein (het kan uiteraard wel). Het getal drie was volgens hem puur een verzekeringskwestie.

Ik kan daar ook heel kwaad om worden hoor. Ze zouden ieder gezond stel eens maar drie kansen moeten geven. Zouden we snel van de overbevoling af zijn.

Weet je, op zich vind ik het niet eens erg om na de derde poging zelf een deel te betalen. Wij kúnnen dat gelukkig ook. Maar die onwetendheid....dat is zo ergerlijk!!! En waarom is er geen keuze? Waarom zitten er de meest belachelijke dingen in die aanvullende pakketten en dit niet? Ik kan geloof ik mijn ogen laten laseren, onbeperkt naar fysio en de psycholoog, me volstouwen met antidepressiva, over zaken als steunkousen, plaswekkers etc. zal ik het nog niet eens hebben... Maar een extra poging ivf zit er niet in. En dan al die verzekeringen nog beweren dat je zelf kunt kiezen. Ja, zolang je binnen het plaatje valt van alleenstaand, jong gezin of 50 plus. Wat moet ik in godsnaam met orthodontie voor kinderen onder de 18?? DIE HEB IK NIET OMDAT ZE GEEN IVF VERGOEDEN!!!

Zo dat is er uit. En nu gaan we weer lekker van het zonnetje genieten :icon_sunny:

Geplaatst

Haha Henne, lekker frustrerend he!!:mumum:

Nog maar te zwijgen over discussies waarin gesteld wordt dat het belachelijk is dat ivf in het basispakket zit, dat het een onnatuurlijke manier van kinderen verwekken zou zijn.En dat het feit dat je niet zwanger kunt raken al genoeg zou zeggen, accepteren dus...Om misselijk van te worden.

Maar goed, nu dwaal ik wel heel erg af...

@Sen; Carmen is een nickname, Miranda is mijn echte naam!

Geplaatst

Wij hebben het vorige keer in Gent nagevraagt en in België is het tegenwoordig zo:

6 pogingen inc. medicatie worden vergoed voor het hele leven. Ze hoeven alleen het remgeld te betalen.

Bij cz is het zo dat een zwangerschap die eindigt voor de 20e week geen nieuwe poging opleverd. Als het dus fout gaat na de 20e week telt het niet als poging.

Eigenlijk moeten we niet zo veel naar andere landen kijken wat betreft vergoedingen, dan zou je alles moeten vergelijken dus ook de huisartsbezoeken vooraf, wie weet moeten ze daar ook voor betalen en wij in nederland dus niet. Het blijft frustrerend al die vergoedingen.

By the way zo zaligmakend is Unive ook weer niet, een vriendin van mij moet steeds leuren om ingediende declaraties, die stress is ook niet goed voor een mens.

Het is altijd wel wat.

• 2 weken later...
Geplaatst

quote 'Bij cz is het zo dat een zwangerschap die eindigt voor de 20e week geen nieuwe poging opleverd. Als het dus fout gaat na de 20e week telt het niet als poging.'

Dit is toch al vanaf 12 weken????

• 4 weken later...
Geplaatst

hup, ff omhoog met dit topic!

Nog eventjes en dan weten we eindelijk of die 4e poging bij Univé in het pakket blijft!Was het niet in oktober dat die nieuwe polis uitkomt?

Geplaatst

Pfff laat het alsjeblieft blijven.....

Heeft iemand enig idee of de overheid ook iets doet aan het probleem van de maar 3 pogingen??

Elke keer beginnen weer mensen petities en ik teken ze altijd braaf... in de hoop dat er iets mee gebeurt... Maar weet iemand of het ook daadwerkelijk in de Kamer wordt besproken???

Ik vind de 3 kansen zo verdomd eng!

• 4 weken later...
Geplaatst

Holadijeee....het is inmiddels oktober... iemand enig idee wanneer Unive met de nieuwe polis over de brug komt? Ik lees hier oktober maar ook november.

Geplaatst

En wederom moeten we wachten...

(we kunnen intussen wel een wachtbankje unive maken, inmiddels zitten zoveel mensen daar op te wachten, incl. mezelf)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi,

Ik lees regelmatig over Univé en de 4e IVF-behandeling, Wellicht is het ook handig om te weten dat de ONVZ een 4e IVF standaard en eventueel een 5e IVF op medische indicatie in het ONVZ Topfitpakket heeft zitten. Uiteraard hoop ik dat dit niet gaat wijzigen in 2010! Mogelijk is dit ook een optie om te bekijken voor degenen die over willen stappen naar een andere verzekering.

Groetjes,

Geplaatst

Hai Celeste,

Voor zover ik weet kun je bij ONVZ alleen een 4e en evt. 5e poging vergoed als je daar al verzekerd was vóór je aan de behandelingen begon (dus niet als je er al drie achter de rug hebt). Bij Unive kon je tot nu toe ook overstappen als je al in de mmm zit. Erg jammer want ONVZ heeft verder ook een goed pakket. Maar wel de moeite waard om in de gaten te houden en evt. nog ens na te vragen idd.

Henne

Geplaatst

Hoi,

wij willen eigenlijk zo snel mogelijk starten met poging 4, maar ik lees dat je dus van verzekering kan wisselen naar Unive voor een 4e vergoede poging. Dat is voor ons natuurlijk wel even het overwegen waard.

Hoe gaat dit dan? Moet ik tot het nieuwe jaar wachten of zou ik ook nu kunnen switchen? Ik lees nog even wat verder terug in dit topic, misschien staat het er al. Maar ik begrijp ook dat er sprake van zou zijn dat ze de 4e poging eruit willen halen.

Belachelijk inderdaad dat er niet standaard bij elke maatschappij laten we zeggen 6 pogingen worden vergoed. Het is al zo oneerlijk allemaal!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne,

Je kan inderdaad alleen aan het begin van het jaar overstappen naar een andere verzekering. Zelfs als je van baan wisselt en dus uit een collectief valt, wat ik zelf erg raar vind maar dat terzijde.

Unive en ONVZ waren tot nu toe de enige verzekeringen die -tegen een fikse aanvullende premie!- meer dan drie pogingen vergoeden. Bij ONVZ kom je daarvoor (voor zover ik weet) als nieuwe klant niet in aanmerking als je al behandelingen achter de rug hebt. Bij Unive kon je tot nu toe wel instappen in de hoogste aanvullende verzekering zonder restricties.

Of Unive deze vierde poging erin houdt is onduidelijk en wordt pas in november bekend. Zoals het nu is zou je dan maximaal 3500 euro vergoed krijgen. Waarvoor je dus wel meer premie betaalt, maar het blijft altijd voordeliger natuurlijk.

Ik heb zelf het vermoeden dat ze 'm eruit gaan halen hoor. Vorig jaar hadden ze nog een pakket waarin vijf pogingen vergoed werden, maar dat bestaat ook al niet meer. Ik denk dat steeds meer verzekeringen van die 'doelgroep' pakketten gaan maken voor ouderen, gezinnen etc. En daar vallen we lekker buiten met ivf. Is natuurlijk ook niet te verkopen: het onvruchtbaarheidspakket met 6 ivf's, veel alternatieve geneeswijzen, extra psychologische hulp en gratis overstap naar het jonge gezinnenpakket als het gelukt is :-D

Henne

Geplaatst

Hm, wel lastig dit.

Ik zou anders namelijk 21 oktober ongeveer moeten beginnen met decapeptyl. Ik vind het heel moeilijk om het weer een paar maanden uit te stellen. Maar het zou wel een hoop geld schelen, als die 4e poging tenminste vergoed blijft.

Dilemma, dilemma. Misschien weet onze arts er iets zinnigs op te zeggen maandag.

Bedankt voor de info Henne! En jij trouwens ook weer heel veel succes! Jij bent ook alweer zo lang bezig. Op naar die 4e poging he? Hoop dat het dan eens lukt, succes meid!

Liefs,

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden