Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden wat een verschrikkelijk nieuws hier, dit gun je niemand.

Maaike heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, huil goed uit hoor meissie en denk aan jezelf nu!

Siebje en Miepie heel veel succes met de echo's vandaag, ik blijf ondanks de voortekenen nog even keihard voor jullie duimen.

• Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen oog dicht gedaan, lijk wel een zombie! Ik voel me zo ontzettend leeg, en dat doet me zo'n pijn! Het leek idd goed te gaan, maar nu denk ik, het was al slecht begonnen dus dit was te verwachten. Ik hoop toch echt dat het iets anders is geweest, maar wat zou het moeten zijn...

Straks heb ik zekerheid (hoop ik)

Geplaatst

Dit is echt een ongelofelijk groot wonder, m'n kleintje zit er nog! We hebben zelfs het hartje zien kloppen! Ik kan het nog steeds niet geloven, de arts was ook helemaal verbaasd en had zoiets nog nooit meegemaakt. Dit kleintje laat ons wel erg schrikken hoor!

Geplaatst

Siebje wat een onwijs goed nieuws! Jullie kleintje weet er wel een heel spannend gebeuren van te maken zeg. Ik hoop voor jullie dat dit dan ook het laatste schrikeffect is geweest en dat je nu onbezorgd mag gaan genieten.

Geplaatst

Wow, Siebje, wat een doorbijtertje! Super zeg!

Hier helaas foute boel waarschijnlijk. Volgende week voor de zekerheid nog weer een echo, maar echo van vandaag kwam overeen met ongeveer 5w4/5d (vruchtzakje van 8mm, dooierzakje en ienimieni embryootje), en dat 4 weken na TP. Arts vond het wel heel raar dat het dus wel gewoon doorgegroeid is (week geleden een vruchtzakje van 3,5 mm), maar geeft ons erg weinig kans....:-(

Geplaatst

Jezus Siebje,

Ik reageer net op een ander forum op jouw verhaal!

Je laat ons wel iedere keer schrikken zeg!!

Maar wat een goed bericht, ongelofelijk. De wonderen zijn kennelijk de wereld nog niet uit; een hele mooie opsteker voor alle onzekere momenten van ieder..

Ik hoop voor je dat dit de laatste keer is dattie je zo heeft laten schrikken. Als het nu al begint, hoe moet dat dan alsie geboren is ;-)

:tshirt:

Groet

Lisette

Geplaatst

Maaike,

Wat een teleurstelling voor jou. Je was zo vol goeie moed!

Ik heb heel erg met je te doen....

Heel veel sterkte ermee..

Groet

Lisette

Geplaatst

Allemaal bedankt voor jullie mee leven.

Het is nu afwachten dat het vanzelf los komt.

Heb wel veel buikpijn dus heb goede moed dat het snel gaat.

Maandag moeten we weer terug om te kijken hoe het dan is.

Siebje ik geloof het bijna niet wat een wonder super voor jullie.

Het is wel een volhouder dat embryo van jullie.

Ik wou soms ook wel dat het nog een wonder wordt.

Maar laten we maar reeel blijven.

Het enige positieve hieraan is dat ik wel zwanger kan worden.

En dat eindelijk naar 12 jaar.

Groet Maaike

Geplaatst

Wat een onzekerheid he Maaike! Je komt heel sterk over, en het is idd een goed teken dat je wel zwanger kunt worden.

Helaas schrik ik ook iedere keer Lisette, 's avonds ben ik bij de 1e hulp terecht gekomen met ontzettende hevige bloeding en stolsels, veel erger als gisteren. In dat ziekenhuis hadden we slechte beeld, bij het VU is het veel duidelijker. De eerste arts zag het hartje kloppen maar zei dat het er niet goed uit zag en de kloppingen niet goed waren. Toen kwam de gyneacoloog die kon helemaal niks vinden met de echo en zei dat het toch miskraam zal worden/ geweest. Ik word er helemaal gek van, ik wil weten wat het is en waar al dat bloed en stolsels vandaan komen maar geen 1 arts kan mij dat vertellen.

Geplaatst

Ontzettend klote Siebje,

Waarom kan niemand je helpen? Is er ook niemand in een ander ZH beschikbaar? Ze kunnen je toch zo het weekend niet in laten gaan?

Groet

Lisette

en ' hang on ' he!?

Geplaatst

Hoe gaat die met je siebje?

Wat een onzekerheid hebben jullie erg vervelend.

Je moet echt voor jezelf op komen dat je zo niet verder kunt.

Ik moet maandag weer hier nog steeds geen bloeding.

Maandag kijken ze en beslissen ze wanneer de curretage is als het nog niet loskomt.

Volgende week gaan we op vakantie lekker even bijkomen van alle spanning.

Sterkte ermee Siebje.

En hoe gaat het met de rest nog steeds kwaaltjes?

Succes met de zwangerschappen en hopen dat er nog meer bijkomen in April/

En hopen dat ik er zelf weer snel tussen sta.We gaan er straks weer voor.Het kan gewoon.

Lieve groet Maaike

Geplaatst

Helaas Lisette, ook het VU weer gebelt vanmorgen en weer niemand die me kan helpen. Ik kan maandag pas terecht.

Maaike, het gaat echt niet lekker. Ik voel me zo klote ook. Ik wil alleen maar slapen zodat ik er even niet mee bezig ben. Ik wens jou ook heel veel sterkte! Hoe voel jij je?

Geplaatst

Hoi Siebje

Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt.

Heb je nog veel bloedverlies kun je niet bij een ziekenhuis in je eigen plaats terecht.

Bij ons kun je altijd bellen en langs komen als er wat is.

Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis.

Tot nu toe nog steeds geen bloeding.

Afwachten maar verder voel ik mij eigenlijk best goed.

Heb nergens last van.

Daarom kun je het ook nog niet echt geloven je weet dat het niet meer zo is.

Het hartje gaat heus niet zo weer kloppen.

We hebben net een vakantie geboekt voor twee weken.

Dan kunnen we even bij komen van alles.

En daarna weer verder gaan met de behandelingen.

Wens je veel sterkte hoop voor je dat er duidelijkheid komt.

Groet Maaike

Geplaatst

Hoi Maaike,

Ik heb veel minder bloedverlies als woensdag en donderdag. Het lijkt nu net als of ik ongesteld ben en af en toe wat stolsels. Ik ben naar het ziekenhuis geweest in m'n woonplaats, maar had daar best spijt van omdat ik niet goed behandeld ben dus ik denk dat ik maar beter maandag het VU kan afwachten.

Ooh wat heerlijk, doen jullie goed. Lekker even weg, even bijkomen van alles. Ik wou dat ik ook weg kon, heb het zo nodig! Waar gaan jullie heen?

Geplaatst

siebje: gadver zeg!! dat klinkt niet echt positief... 1 ziet een hartje wat niet helemaal goed klopt en de ander ziet niks... wat is het nou... die onzekerheid moet slopend zijn...Ik hoop natuurlijk dat je een mooi hartje ziet kloppen maandag al ziet het er niet zo hoopvol uit...

Maaike74: kan me voorstellen dat je zoiets hebt van laat het maar komen... Je klinkt wel heel sterk!! Ik hoop en duim dat het heeel snel weer mag lukken!!!

Alicia

Geplaatst

Siebje, wat naar, zoveel onzekerheid. Ik hoop dat je maandag snel terecht kan in het VU.

Maaike, goed, even er tussenuit. Hakt er flink in he? Bij mij is het ook niet vanzelf op gang gekomen vorige keer, en vond de 2 weken wachten daarop het naarst. Je volop zwanger voelen en weten dat het niet goed zit. Hebben jullie eigenlijk nog cryos? Heel veel sterkte!

Alicia, hoe is het met jou? Nog maar een paar dagen tot de eerste echo, spannend.

Eerder vd week ons verhaal al getypt (zie stukje hierboven), hier lijkt het dus ook weer einde verhaal. Had me er nu een beetje op ingesteld, dus komt tot nu toe minder hard aan dan van het voorjaar, maar misschien dat de grote klap ook pas donderdag komt als het definitief is....

Geplaatst

Gadver Miepie80 jij ook al?

Kan het niet zo zijn dat iets korter zwanger bent?? Ik hoop voor je dat alles goed gaat komen... donderdag echo?? hoe laat dan???

Hier gaat het zijn gangetje paar dagen erg beroerd(wij allemaal hier) geweest maar denk dat dat een griep is geweest...voel me nu kiplekker geen misselijkheid, al een mooi buikje en errug moeee...

Ik heb woensdag een echo om 11.50, ik laat het gelijk weten jij ook????

Dikke digi-knuff van mij

Alicia

Geplaatst

Hoi allemaal

Ja dat wachten is vreselijk.Je voelt je nog zwanger omdat je weet dar er wat zit.

Maar het rare is dat ik me eigenlijk heel goed voel.

Heel vreemd allemaal.

Morgen maar eens horen wat ze gaan doen en wanneer.

Wij gaan zaterdag voor twee weken naar Bonaire.

Heerlijk tot rust komen en daarna verder kijken wat er mogelijk is.

We hebben nog een cryo dus misschien dat die lukt.

Laten we het hopen.

Siebje wat vervelend voor je dat je zo behandeld bent.

En Miepie denk je echt dat het niet goed komt.

Ik volg je nog wel even van de week.

Sterkte er allemaal mee.

Groet Maaike

Geplaatst

Hallo

Siebje ik las net je verhaal wat erg voor jullie.

Was het toch een miskraam.

Hier vanmorgen naar het ziekenhuis geweest.

Nog een echo gehad het zat er dus nog steeds alleen was het al iets kleiner geworden.

Mag morgen terug komen voor curretage.

Ze hebben mij netjes er nog bij tussen kunnen drukken anders was ik pas vrijdag aan de beurt.Vol lof over het ziekenhuis.

Zijn erg meelevend met je.

Ik ben blij dat het morgen zover is want deze onzekerheid is ook niks.

Hoe gaat het met de anderen?

Groet Maaike

Geplaatst

Hoi Maaike,

Wat fijn dat je zo snel terecht kon, zeker nu je vlak voor je vakantie staat.

Heel naar hoe het allemaal gegaan is met je. Ik hoop dat je lekker uitrust in de vakantie.

Heb je nog cryo's?

Groet

Lisette

Geplaatst

Ja fijn he dat het zo snel kon.

Ze waren ook super begaan met ons.

Ik vind het wel spannend.

Het fijne ervan is dat ik nu echt een keer zwanger ben geweest.

En er is bij ons beide gelukkig niks mis.

Nu denken ze dat het ook spontaan gaat lukken.

We hebben nog een cryo in de dipevries.

Dus die kunnen we nog gebruiken.

We hebben 16 sept nacontrole en gesprek met dr Hazelbag.

Maar we gaan eerst hiervan bijkomen en dan lekker op vakantie.

En hoe voel jij je Lisette?

Groeten Maaike

Geplaatst

Lekker, ik vind ze in Enschede zo wie zo heel erg begaan, ook als alles goed gaat. Heel fijn team, echt petje af. Blijkt maar weer hoe belangrijk dat is he?

Met mij gaat het goed. Ik voel me nog steeds prima (lees: niet anders dan anders). Ik ben wel benieuwd naar de echo van 3 september. Ik hoop dat we dan iets meer kunnen zien, en ik ook echt meer de beleving krijg van dat ik zwanger ben......

Voor de rest straks moeders voor moeders op bezoek...eens kijken hoe dat is :-)

Geplaatst

Siebje, echt over en uit nu dus... wat een ontzettend k*teinde van de spannende afgelopen weken zeg. Heel heel veel sterkte samen.

Maaike, "fijn" dat jullie zo snel al terecht kunnen, morgen al! Naar om volop zwanger rond te lopen en te weten dat het niet goed is, mooi dat het ziekenhuis dat dus ook weet en je zo snel wil helpen. Neem wel een flinke lading maandverband mee op vakantie, ik had in elk geval na de curettage (de eerste 3 dagen geen en daarna) heel veel bloedverlies een week of 2 lang. Sterkte morgen en alvast een goede vakantie, hoop dat het helpt om dit alles een plekje te geven.

Lisette, jij blijft met Alicia een beetje alleen over he? Fijn dat het goed gaat. Ook niet misselijk/moe/etc?

Alicia, ik ben zwanger van een cryo, dus het kan echt niet dat ik een week minder lang zwanger ben ofzo. Kan hoogstens een dag of 2 verschil maken als het laat ingenesteld is, maar geen week. Dus vandaar dat de kans echt minimaal is dat het donderdag positief nieuws is. Ben ondertussen wel lekker misselijk, uit mijn bh's gegroeid en slaap 14 uur per etmaal, dus mijn lijf denkt net als vorige keer weer dat alles helemaal goed zit :-(... zal dus wel weer niet vanzelf loskomen....

O, de echo was eigenlijk geen plek meer voor, dus ben nou helemaal aan het eind vd dag na alle TPs pas aan de beurt, om 15.30.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden