Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miepie, wat spannend allemaal, zeker als je je zo zwanger voelt als jij, dan hoop en verwacht je toch eigenlijk ook dat het goed zit. ik merk idd. helemaal niks, niet moe, misselijk, niks. Komt nog wel! heb ik me laten vertellen en dat geloof ik ook wel.

Ik hoop heel erg dat je goed test donderdag! Fingers crossed!!

Groet

Lisette

• Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe..ik was er ook nog hoor !! Had me de 13e aangemeld, maar ging de 14e op vakantie. Inmiddels ben ik weer terug en hebben we het een plekje kunnen geven en natuurlijk kunnen wennen aan het feit dat we wel zwanger zijn.

Het is nog steeds ongelooflijk. Gisteren hebben we de 6wk echo gehad en het hartje klopt goed, lopen precies op schema. Nu 8 weken en 3 dg zwanger.

Verder zit er nog wel vocht achter de baarmoeder en zijn de eileiders nog steeds vergroot.

Volgende week hebben we een gesprek met de gyn. over het hoe en wat.

Alicia; heel herkenbaar de verminderde eetlust. Ik geloof dat ik nog minder de helft van normaal eet. Heb ook totaal geen hongergevoel. En moet me zelf min of meer dwingen om wat te eten. Zelfs geen trek in lekkere dingen (koekjes, chips of dergelijke)

Siebje en Maaike(we bellen !)) ik vindt het ongelooflijk *** voor jullie. Wens jullie dan ook veel sterkte de komende tijd.

Miepje80 ook voor jou een spannende tijd, ben erg benieuwd hoe de echo is de 27 ste. Hou je taai.

Groetjes Nienke.

Dani mocht je nog meelezen; GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JUSTIN. Gaat alles goed met moeder en zoon ????:occasion16:

Geplaatst

Natuurlijk lees ik nog mee... ben veel te nieuwsgierig naar hoe het met de mede tukkertjes gaat :-D

Hier gaat alles supergoed, voel me op en top moeder en mijn mannetje is zo'n lekker en tevreden kereltje, nog een paar maanden en dan is jullie dat zelfde gelukzalige gevoel ook toe bedeeld. Maar tot dan gewoon lekker genieten van het zwanger zijn want het is echt waar...die buikjes gaan jullie missen na de bevalling.

Ik lees hier ook veel verdrietige verhalen, Miepie vandaag de echo, ik duim nog voor je.

Maaike en Siebje, jullie zijn wel toppertjes hoor, jullie komen sterk over, heel veel succes en sterkte met alles.

Liefs Dani.

Geplaatst

heyy dames..

Heb gisteren mijn echo gehad en alles zag er super uit!!!

Het hartje klopt mooi!!! zag het zelfs al bewegen erg mooi om te zien zeg!!!

Zit ook de hele dag naar het fotootje te staren hahah

Alleen 4 dagen korter zwanger... wist niet precies wanneer ik ongesteld was geweest omdat ik me daar niet zo druk om maakte omdat we in de rustmaanden zaten haha... maar zat er dus 4 dagen naast...

Dani: Nog van harte gefeliciteerd met je zoon!!!

Nienke: dus jij nu 8 week en 5 dagen?? dat dacht ik ook maar het is 8 week en 1 dag.. Fijn dat bij jou ook alles goed was op de echo?? wanneer heb jij je volgende echo???

Hoe is het met de rest van de dames???

Alicia

Geplaatst

Alicia, gefeliciteerd met je goede echo! Nou echt gaan genieten...

Ik kom hier afscheid nemen; vruchtje was niet meer gegroeid, dus einde oefening hier... voor de tweede keer :bye2:. Volgende week zaterdag neem ik medicijnen om een miskraam op te wekken, en als dat niet werkt heb ik de 18 een curettage. Loop voorlopig dus nog even zwanger rond zonder het echt te zijn... zal blij zijn als ik die tijd door ben.

Daarna eerst onderzoeken om te kijken of er een oorzaak is (heel fijn, bij beide TPs direct zwanger, maar niet echt normaal dat het dan 2x zo vroeg mis gaat), dus waarschijnlijk pas begin 2010 door voor de laatste 2 cryootjes.

Liefs, Miepie

Geplaatst

Miepe

verdomme toch!!! waarom he.

ik ben soms bang dat mij hetzelfde gaat overkomen. ook 1e isci zwanger, en miskraam bij 8 weken. ben benieuwd wat onze cryo gaat doen.

Heel veel sterkte!!! Ik denk aan je

Geplaatst

Miepie wat vervelend voor jullie.

Het is oneerlijk dat het zo gaat.

Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk weg is.

Ik vond die dagen dat je daarna nog rond loopt met een levenloze vrucht echt een hel.

Ik heb zelf dinsdag een curretage gehad het voel mij erg mee.

Heb een plaatselijke verdoving gehd.Daarna weinig bloedverlies.

Ben er nu zelf al helemaal af.

Sterkte met dit alles.

Allicia wat super dat je een mooie echo heb gehad.

Fijn om te zien dat alles het doet.

Staar maar lekker naar de foto en geniet ervan.

Dani nog bedankt voor je berichtje jij lekker genieten van die kleine.

Hoe was de bevalling in het nieuwe vrouw kind centrum.

Ik vind het een erg prettige omgeving en iedereen is erg meelevend.

Wij gaan nu eens lekker onze koffers inpakken en lekker genieten van het mooie weer.En daarna 16 sept weer een gesprek en kijken hoe het verder gaat.

Groeten Maaike

Geplaatst

Miepie heel veel sterkte.. Kan me niet eens indenken hoe het voelt als het de tweede keer weer misgaat. Ik leef heel erg met je mee. Ik hield mezelf altijd voor dat iemand nooit zoveel pech kan hebben. Maar helaas is dit al de 2e keer in korte tijd op dit forum dat dit iemand overkomt. Nogmaals heel veel sterkte en goed dat ze dit uit gaan zoeken.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Miepie heel veel sterkte gewenst!!lijkt me vreselijk om nog zolang door te moeten lopen terwijl je weet dat het vruchtje al overleden is... Ik zelf weet ook hoe een miskraam voelt maar heb geen idee hoe het voelt als je dit 2 keer achter elkaar aan gebeurd...VRESELIJK!! ... meid jij en je man heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies...

Een dikke digi-knuff van mij

Alicia

Geplaatst

Miepie, ik vind het zo erg voor je dat ik er gewoon geen woorden voor heb! Echt klote! En dan moet je nog tot 18 september met een levenloos vruchtje lopen. Hopelijk komt het snel vanzelf zodat je er gauw vanaf bent. Weet dat ik heel erg met je mee leef! De tranen rollen over m'n wangen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij...

Geplaatst

Miepie:Wat ontzettend ***, ik wens je veel sterkte toe de komende tijd !

Alicia: Ik weet nog niet wanneer we de volgende echo hebben, maar we doen met de 12 weken wel een nekplooimeting. Aanstaande donderdag gaan we voor het eerst naar het zwangerenspreekuur bij de gyn. Verwacht dan nieuwe echoafspraken en bloedprikbriefjes en zo...

Kennen jullie ook het gevoel erge stekende pijn onder in de buik te hebben ? Heb dit wel veel als ik in beweging ben, maar ook als ik rustig geslapen heb. Het straalt niet uit naar de lies zoals bandenpijn omschrijft.

Weet niet waar het vandaan komt, ken het ook niet vanuit de eerste zwangerschap. Iemand ervaring/ een idee ??:confused:

Geplaatst

Hoi Alicia,

Mijn echo was heel goed. Kon het al heel mooi zien; hoofdje, rompje, armen en benen. Het bewoog ook en is nu 3,5 cm. Hoe is het bij jou?

Groet

Lisette

Geplaatst

hallo,

Ik heb met 8 week en 4 dagen een echo gehad... zag er super uit hartje klopte zag het ook al bewegen armpjes en beentjes hihi.... alleen 4 dagen korter zwanger omdat ik had gegokt wanneer mijn laatste menstuatie was( helemaal niet bij nagedacht zaten in de rustmaanden) Maar goed 16 september eerste keer VK ook weer een echo dus ben benieuwd hoe het gegroeid is hahah....

Ik begin ook al goed te groeien kan me broeken niet meer dicht hebben heb echt al een mooi buikje haha...

Hoe ver bij jij nu heen???

mijn banner staat op 10 week en 2 dagen maar het is 9 week en 5 dagen...

Alicia

Geplaatst

Hoi meiden,

Afgelopen donderdag hebben wij onze eerste zwangerschap afspraak gehad. De intake, bloeddruk meten enzo..

Heb al bloed laten prikken voor de nekplooimeting, die is de 23ste.

Hier kunnen de broeken nog wel dicht maar 's avonds zitten ze errug krapjes. Heb nu voor het eerst weer een zwangerschapsbroek aan, en dat zit wel heel lekker !!

Geplaatst

Hallo,,

Nienke: spannend hoor de 23ste nekplooimeting... Is dat dan ook de eerste keer dat je je kindje op de echo ziet????

Toen we probeerder zwanger te raken leefde we van ronde naar ronde en nu we zwanger zijn leven we van afspraak naar afspraak hahah.. Ik vind het elke keer weer spannend....

Kan niet wachten totdat ik het ga voelen... maar dan moet ik nog een week of 5 ofzo wachten.... pffffffff hoort nog zooo lang....

Alicia

Geplaatst

Hoi ladies,

Ik ben nu tussen de 10 en 11 weken. Ik vind het zo langzamerhand lastig om het precies te zeggen omdat iedereen iets anders lijkt te hanteren. Ikzelf ging uit van de punctiedatum (als bevruchtingsdatum en daar dan 2 weken bij optellen). In het ziekenhuis gingen ze uit van de grootte van het embryo bij de eerste echo, toen zeiden ze 5,8 mm, dat is 6 weken en1 dag... En bij de vorige echo vroeg ik ernaar en toen zeiden ze: ' rond de 10/11e week". Nog vager dus....Anyway; ik hou de bevallingsdatum van 5 april maar aan. Overigens zegt een berekeningstool op internet dan weer dat je 9 weken zwanger bent....

Ik heb nog steeds m'n gewone kleren aan al merk ik dat het soms wat strakker zit. Ik heb normaal gesproken maat 36 en ik heb wel gemerkt dat maat 38 nu veel lekkerder zit. Ik wil alleen de echte zwangerschapskleding zo lang mogelijk uitstellen. Anders heb je zo'n lange periode dat je met dezelfde kleding moet. Of kopen jullie een hele nieuwe garderobe??

Groet

Lisette

Geplaatst

Alicia: Volgende week woensdag is onze 2e officiële echo van het kindje.

In de tussentijd heb ik wel meerdere echo's gehad vanwege de over

stimulatie. Die keren hebben ze niet echt naar de groei gekeken,

maar we zagen wel steeds een kloppend hartje.

Lisette: Hier hetzelfde hoor, met de uitgerekende datum. Ligt vast aan het

ziekenhuis.(??)

Op de punctie en terugplaatsingdatum zouden wij op 1 april uitko-

men. De eerste termijnecho liepen we 1 dag achter en de dag van

de punctie is dag 0. Dus kwamen ze op 3 april uit.

Ik hou gewoon elke vrijdag de wisseling van de weken nog even

aan tot de 12 weken echo.

Uiteindelijk houden ze straks de datum aan van de 12-weken echo, dat is namelijk de laatste keer dat ze de groei kunnen meten, en die uitgerekende datum houden ze dan ook aan voor je zwangerschapsverklaring.

Na de 12 weken echo kunnen ze de groei niet meer meten, ja...door middel van onder andere het koppie omtrek te meten. Maar dat gaat zo moeilijk hé.

Trouwens doen jullie de nekplooimeting wel, ik geloof dat lisette twijfelde ?

Of inmiddels een besluit genomen, gezien de 25e sept. ?

Ik draag nu 2 weken heerlijk mijn zwangerschapsbroeken, en nog gewoon mijn bovenkleding. Nou had ik ook niet veel opvolgbroeken in een grotere maat meer.

Moet eerdaags wel de kast uitmesten, zodat de zwangerschapskleding erbij in kan. (Dan kan ik ook niet steeds grijpen naar iets wat je nu niet kunt dragen).

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Hallo,

Wat is het hier ook rustig zeg!!! zijn wij de enige hier die uitgerekend zijn in april??? 3 stuks???

Die Datum is wat....Zoals ik het zelf had uitgerekend was ik nu 11 week en 3 dagen maar volgens de echo ben ik nu 10 week en 6 dagen.... Maar goed morgen hebben we de 2de echo... moet wel zeggen ben wel heeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe de meting nu is... of het goed gegroeid is.. en of het hartje nog klopt... Ik weet goeie echo gehad maar ben er nog wel bang voor...

Ik laat het jullie morgen wel weten hoe het is gegaan...

Alicia

Geplaatst

Hoihoi,

Klopt inderdaad; we gaan een nekplooimeting doen op 25 september.

Inmiddels begint sinds deze week m'n buik wel te groeien hoor! Ik draag nog wel steeds gewone kleding maar zodra ik 's avonds de broek uitdoe dan puilt 'ie naar voren. Voelt sinds een paar dagen ook wat rommelig van binnen; alsof je aan het uitbuiken bent na een corpuleus kerstdiner. ik kan nou niet zeggen dat ik het een heel prettig gevoel vind eerlijk gezegd. Herkennen jullie dat?

Groetjes

Lisette

Geplaatst

Hoi hoi,

Het lijkt er wel op dat we met zijn 3-en zijn, in ieder geval actief schrijven.

Geweldig hé dat moment van zwaaien op de echo ? Zo van kijk mama/papa hier ben ik !!

Alicia super dat het allemaal goed was vandaag.

Lisette, herkenbaar hoor. Dat uitpuilen van de buik 's avonds. Alleen dat rommelen heb ik 's ochtends.

Geplaatst

Hee Alicia,

Hoe is het gegaan vandaag?

Of heb je al iets geschreven en heb ik dat over het hoofd gezien?

Ik denk ook dat we met z'n drieeen zijn, zowel juli als augustus waren heel slechte maanden! September begint al iets beter.

Leuk om op deze manier van elkaar op de hoogte te blijven :-)

Groetjes!!

Geplaatst

Hallo,

De echo was helemaal super.. ons ukkie was al naar ons aan het zwaaien... ze vroeg mij ook of ik had nagedacht over een nekplooimeting...Nou ja ik heb er wel over nagedacht maar goed ons ukkie is zo welkom mocht het nou down syndroom hebben of niet...

Maar ze heeft me uitgelegd wat een nekplooi is en heeft het me laten zien op de echo... en ze heeft hem toch eventjes gemeten en was 0.8mm en dat was erg goed!!

Ik ben dus nu officieel 11 week en 3 dagen zwanger... Ze hebben een buikecho gedaan en moet zeggen dat ik het niet zo duidelijk vond als met mijn inwendige echo van 8 weken...

Zij zag wel vanalles de kaakjes enzo... en wij zagen het zwaaien en springen hahhah mooooooooooooooi om te zien hahah

Alicia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden