Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Naar een flinke overstimulatie van de 1ste IVF poging, met een negatief resultaat. En meerdere keren controles op echo en bloed(allemaal negatief), blijk ik nu toch zwanger te zijn. (Hier kwamen we eergisteren achter, bij een nieuwe echocontrole)

Dus ik meende dat Alicia het schreef..ja het kan nog gekker !!

Graag sluit ik me ook aan bij jullie- de aprilmama's

Ik ben net zoals maaike (we hebben elkaar leren kennen bij de punctie) uitgerekend op 1 april.

Het is onze 2e zwangerschap, in 2007 is onze zoon geboren ook uit een ivf-traject. (En ook 1ste IVF, 1e poging)

Op dit moment voel ik me heel erg verward, we waren er al vanuit gegaan dat het een lang traject zou worden dit keer. Nu nog herstellende van ee n overstimulatie (10 dg ziekenhuisopname, 4.8 liter getapt) en dan dit bericht !

Ik ga eens kijken naar een mooie banner.

Groetjes Nienke.

• Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nienke, het kan dus inderdaad nog gekker! Van harte gefeliciteerd meis en nu op voor een geweldige zwangerschap.

Geplaatst

Nou Nienke het kan inderdaad nog gekker haha maaaaaaaar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! en welkom hier!!

Ben hier nu echt de hele dag (en NACHT!!) misselijk bahh, heb totaal geen trek, ik weet er groei ook iets bijzonders in mij... Maar toch.. voel me hondsberoerd...

Alicia

Geplaatst

Jeetje, wat een wonder! Gefeliciteerd Nienke, en nu lekker genieten van je zwangerschap!

Ik heb vandaag heel goed nieuws gekregen in het ziekenhuis. Had nl. m´n eerste echo, de arts was eerst bang dat het een bbz was. Maar gelukkig was dat niet het geval, mijn embro´tje zat goed op z´n plekje en nu nog alleen maar goed doorgroeien zei de arts. 26 augustus terug voor de 2e echo en dan kunnen we het hartje horen. Ben zooo gelukkig, ik had nooit gedacht dat het de 1e icsi raak zou zijn! Ik kan het nog steeds niet geloven!!!:blink:

Geplaatst

Nienke, welkom hier! Super zeg, zo'n verrassing!

Siebje, fijn dat alles goed was. Welke zwangerschapstermijn gaan ze bij jou nou vanuit? Ik had vandaag ook mijn eerste echo en na het lage hcg op 4w4d (134) had ik er al steeds minder vertrouwen in, ondanks de kwaaltjes. Ik weet dat er weinig te zien is op een echo met 5,4 weken, maar dit was wel errug weinig zag ik direct. Er zit wel iets, een heel klein vruchtzakje, maar het komt overeen met 5weken. Dus een paar dagen minder. De arts gaf aan dat het eigenlijk nog niks zei en nog erg vroeg was voor een echo, en dat cryootjes vaker wat trager zijn, maar ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen meer in... Volgende week terug voor de volgende echo....

Geplaatst

Miepie, wel positief blijven denken hoor! Het zou idd misschien iets te vroeg zijn voor echo (na een cryo-tp), en wie weet is het met de volgende echo helemaal goed!

Ik ben 5.5 week zwanger. Op de echo was er ook een heel klein vruchtzakje te zien, maar de arts zei dat het helemaal goed was en dat ie vanaf nu gewoon goed moet groeien.

Geplaatst

Wat een lekkere positieve berichten hier, super!

Nienke, welkom! Ik kan me voorstellen hoe overdonderd je moet zijn!

Als ik je berichtje goed lees ben je net als Maaike op 9 juli in Enschede voor de punctie geweest.

Een dag voordat ik aan de beurt was :-)

Grappig!

Groet

Lisette:icon_cherry:

Geplaatst

Hoi allemaal

Jullie hebben allemaal al een echo gehad lees ik.

Super dat alles met iedereen goed gaat.

Ha die Nienke jij ook gezellig hier.

Gaan we hier ook samen met de andere meiden over onze kwaaltjes praten.

Ik vind het nog steeds een wonder voor jullie dat dit gebeurt is.

Hier gaat alles prima.

Vandaag me door de dag heen moeten slepen erg moe.

Gelukkig nog een dag en dan is het weekend gelukkig.

En aan miepie kom op je bent zwanger en als je al een vruchtzakje zien komt het echt goed.

Groetjes Maaike

Geplaatst

Hallo dames..

Hier gaat alles zijn gangetje hoor...

Alleen de hele dag beroerd!!! was eerdt alleen naar sávonds en s'nachts maar maakt nu niks meer uit hele dag door beroerd!!!

(.)(.) die jeuken en gespannen zijn..

En helemaal totaal geen eetlust meer!! zijn er meer die dit hebben??? ik moet me erzelf nu toe verplichten om te eten zeg!! heb helemaal nergens zin in.... was altijd gek op droge worst/metworst maar als ik ze nu alleen al ruik!! bahhhhhh

Mijn eerste 2 zwangerschappen waren heerlijk geen kwaaltjes helemaal niks... maar nu pfff

sorry haha ben echt heel erg blij!!! maar wat kan een mens zich beroerd voelen!!

Alicia

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook nog steeds misselijk hoor, 's ochtends en 's avonds heel erg. Vanmorgen ben ik erg geschrokken. Tijdens het plassen lichte bloedverlies en ook met afvegen, het leek op oud bloed maar heb het nu nog steeds, het is niet zo dat het aan het vloeien is (gelukkig). Vanmorgen last van opgezette buik en steken in buik en rug. Heb het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat het idd nog wat oud bloed zou kunnen zijn als het erger wordt moet ik terugbellen. Maar ik ben zooo bang!

Lisette heel herkenbaar! Hier ook chagrijnig en heel erge huilbuien!

Geplaatst

Siebje,

Ben blij dat jij dat ook hebt. Ik ben dus niet de enige...

Zijn er meer dames die chagrijnig zijn en om niks huilen? Soms voel ik zelfs een beetje schuldig omdat ik niet overloop van vreugde en mensen in mijn omgeving soms blijer lijken dan ikzelf. En soms krijg ik ook de kriebels van de gedachten dat het leven er straks zo anders uit ziet....maar ja, dat zal allemaal wel over gaan.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om het bloedverlies. Hou vol, en zal allemaal wel goed komen..

Groet

Lisette

Geplaatst

Siebje, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en je zorgen maakt. Ik hoop dat het snel weer stopt...

Mijn boobs worden nu wel wat gevoelig, en ben ook erg sjagerijnig en moe (al denk ik dat een deel van de sjagerijnigheid ook komt van de onzekerheid). Vanmiddag al de hele middag bandenpijn. Ben erg benieuwd naar de echo donderdag maar denk eerlijk gezegd dat ik jullie dan weer ga verlaten, heb er niet zoveel vertrouwen meer in dat het goed komt. CBdigitaal met indicator geeft nog steeds 2-3 aan (dus 4 a 5 weken zwanger) en dat icm de echo waarop ik 4 dagen achterliep... niet zoveel vertrouwen meer in :-(

Geplaatst

Siebje en Miepie bah wat een onzekerheden weer, ik duim in ieder geval mee met jullie voor een goede afloop.

Geplaatst

Siebje, hoe is het nu? Nog bloedverlies gehad?

En hoe is het met de rest? Wat een rust hier...

Hier weinig nieuws te melden. Misselijkheid valt mee zolang ik heel rustig aan doe (lees; beetje bankhangen en lezen en middagdutje doen) wat nu nog gaat omdat ik over 1.5 week pas weer hoef te werken... maar zodra ik meer doe ben ik wel heel erg misselijk. En verder vooral zenuwachtig, overmorgen de volgende echo....

Geplaatst

Hoi Miepie, hier gaat het goed. Ik heb niet een echte bloeding gehad en ben ook niks verloren dus maak me nergens druk over en heb er een vertrouwd gevoel bij. Nog steeds erg misselijk en zulke pijnlijke borsten, ik moet nu al nieuwe bh's aanschaffen! En ooo zooo moe! Aan het eind van de dag ben ik letterlijk en figuurlijk kapot!

Hoe is het met iedereen? Het is idd heel erg rustig!

Mippie wel lekker dat je nog even thuis bent, kan je lekker uitrusten, heerlijk! En wat spannend, overmorgen de echo! Ik ga keihard voor je duimen dat alles goed is, maar dat zal vast wel!

Geplaatst

Hallo meld me ook maar eens weer.

Hier alles prima morgen eindelijk de echo.

Erg spannend.

Voor de rest bijna vakantie gelukkig.

Ben erg moe en kan niet meer tegen koffie en heel veel andere geurtjes.

Verder had ik al nieuwe bh's gehaald.

Ben een paar cupjes al groter zo doen ook nog steeds pijn.

Verder gaat het allemaal prima ik denk als we het morgen zien dat ik het pas echt ga beseffen.

Hoe zit dat bij jullie?

Ook nog zo onzeker?

Ik ga nu lekker naar mijn bedje morgen spannende dag.

Succes meiden.

Groet Maaike

Geplaatst

Hallo

Wij hebben vandaag de echo gehad.

En er was geen hartje te zien.

Waarschijnlijk is het vorige week gestopt met kloppen.

Nu is het wachten dat mijn lichaam het los laat.

Nu alles even laten bezinken.

We zijn erg verdrietig.

Ik wens voor de rest iedereen veel succes met de zwangerschap.

Groet Maaike

Geplaatst

Maaike74: aaaa gadver.. neee toch....dit gun je niemand... ik wil jou en je mannetje heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies...

Alicia

Geplaatst

Maaike, ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken. Ik kan heel goed begrijpen hoe jij je voelt. Hier is het ook over ik ben er kapot van! Vanmiddag voelde ik ineens wat, dus ik naar de wc en ja hoor stukken vlees bloed (1 hele grote) en zat helemaal onder het bloed. De hele middag voelde ik het loslaten en steeds waren het stukken vlees bloed nu is het bloeden opgehouden. Het rare is dat ik helemaal geen pijn/ steken heb gehad. M'n man meteen het ziekenhuis bellen en ze zeiden dat het ook stengels konden zijn. Morgen echo maar heb er geen totaal geen vertrouwen meer in! Ik ben er echt kapot van!

Geplaatst

Siebje wat verschrikkelijk voor jullie.Wens jullie heel veel sterkte ermee.

Hier nog alles hetzelfde nog geen bloedverlies.

Dit wachten op een miskraam is ook niks.

Als het weg gaat dan ook het liefst zo snel mogelijk.

Het vertouwen is hier ook helemaal weg.

Groeten Maaike

Geplaatst

Oh, Siebje, niet jij ook al :-(... Meiden, vind dit zo ontzettend klote voor jullie allebei...

Maaike, weet je hoe lang ze je laten doorlopen voor je een curettage krijgt? Zo naar, je helemaal zwanger voelen, eigenlijk helemaal zwanger zijn, maar weten dat het niet goed zit :-(.

Sieb, bij jou leek het na de onzekere start helemaal goed te gaan, en dan dit. Niet eerlijk....

Ben bang dat ik me vanmiddag bij jullie kom voegen, wij hebben straks de echo en ondanks dat m'n hcg wel flink gestegen is (volgens de zw testen) en ik me weer helemaal zwanger voel, ben ik bang dat het hier weer hetzelfde verhaal is als bij Maaike... geloof niet zo in een trage start en dat dat 4 dagen verschil kan maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden