Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Lissete,

Wat mooi om te lezen dat jullie toch nog even van jullie zoon mochten en konden genieten, mag ik vragen welke naam jullie hem hebben gegeven?

Vandaag gaat hij dan echt naar zijn laatste rustplaats, heel veel sterkte meissie.

veel liefs.

• Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmiddag om 4 uur brengen we hem naar z'n laatste rustplekje, naast z'n opa.

We hebben m geen officiele naam gegeven maar we noemden hem altijd Stip. Ik weet nog hoe ik op 14 juli in de stoel lag voor de TP en toen aan de gyn vroeg:' is m dat? die stip op de echo?" De gyn zei toen, :' nee, dat is de druppel waar ie in zit"

Vanaf dat moment hebben wij hem Stip genoemd. En Stip is het altijd gebleven. Ook woensdag heb ik hem Stip genoemd. Voor was de enige echte naam voor ons :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

hoi...

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ben blij dat jullie nog even van jullie zoon hebben kunnen genieten... ook fijn dat hij zijn laatste rustplekje krijgt naast zijn opa..

Heel veel sterkte meis vanmiddag...

kuzz alicia

Geplaatst

Hoi hoi,

Afgelopen dinsdag hebben we de vruchtwaterpunctie gehad. Het viel ons allebei reuze mee. Binnen 5 minuten waar we klaar en geen pijn vernomen.

De afgelopen dagen wel een trekkend gevoel gehad in de buik, maar vandaag weer tip top in orde.

Nu afwachten..de voolopige uitslag is er waarschijnlijk zaterdag met de post.

Geplaatst

hoi Nienke,

Spannend allemaal, wachten is altijd moeilijk, vooral met dit soort dingen.

Ik duim voor een goeie uitslag!

Groet

Lisette

Geplaatst

Nienke hoe gaat het nu? Ben je van dat trekkende gevoel af? Kun je de spanning nog een beetje verdragen?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier een vreselijk balend iemand, er zat van het weekend geen uitslag bij de post. Nu nog een paar dagen wachten...ga morgen wel bellen met zh of zij al wat hebben doorgekregen.

Inmiddels voel ik me weer goed, het trekkende gevoel is weg. Alleen die uitslag hé..spannend !

Alicia, Dani hoe is het met jullie ?

Lisette..zie dat je meeleest, hoe gaat het met je ? Hebben jullie een goed afscheid kunnen nemen met de hele familie ?

Weet niet of je antwoord wilt geven..maar hoe zijn de kansen voor jullie bij een volgende zwangerschap ? Weet je dit al ?

Ben zo benieuwd of jullie daar toch weer rekenschap mee moeten houden of dat jullie er "gewoon " voor de 100 % er weer tegen aan kunnen ?

Ik hoop voor jullie natuurlijk het laatste !

Zodra ik wat wijzer ben laat ik het jullie weten...

Groetjes nienke.

Geplaatst

Jee wat irritant Nienke, daar wil je toch niet op wachten op zo'n uitslag? Kan me voorstellen dat je baalt. Vandaag zeker bellen!

Ik heb zo meteen weer een afspraak met Dr. Brons.

Eerder al is ons verteld dat dit domme pech is, en dat de kans op herhaling dezelfde is als bij iedereen met een volgende zwangerschap. Deze down variant was niet erfelijk, maar heeft te maken met de splitsing van XX en XY. Heel af en toe komt het voor dat XX (in de eicel dus) niet splitst voordat het bij een X of een Y van een man uitkomt. Je krijgt dan dus een extra chromosoom. Ik hoop dus dat mijn cryo'tjes goed gesplitst zijn....In principe zou je dat kunnen laten onderzoeken in Maastricht, maar daar is een wachtlijst voor en het is niet risicoloos: ze gebruiken namelijk een hele cel voor onderzoek, best veel dus, en dat heeft weer invloed op de kwaliteit en op de TP. Wel nuttig, maar vooral aan de orde als het een genetische down betreft en het dus overdraagbaar is.

Inmiddels zijn wij ruim anderhalve week verder.....

Ik kijk met een goed gevoel terug. We hebben inderdaad goed afscheid kunnen nemen van met de familie, en eigenlijk hebben we alles nog kunnen doen wat we graag wilden doen voor een mooi afscheid. Desondanks ben ik heel verdrietig. Technisch gezien breek je een zwangerschap af; emotioneel gezien verlies je een kind, en dat voelt heel klote en heel zwaar. Wel merk ik dat er ook steeds weer goeie dagen bij zitten. Ik voel me eigenlijk sinds vrijdag best wel goed. Over een dikke week gaan we op vakantie, daar heb ik ook zin in...

Ik heb ook contact op een andere site (zwangerschapspagina) met mensen die een verdikte nekplooi geconstateerd kregen. De laatste die ik sprak had een kans van 1:5. Toch zijn alle zware chromosomale afwijkingen bij haar door de vlokkentest uitgesloten. Nu wel verder onderzoek natuurlijk, maar in ieder geval geen trisomie.

Hou dus moed hoor!!!! Ik had een kans van 1:2 dus ja.....

Ik hoor graag van je. Good luck!

Groet

Lisette

Geplaatst

Nienke, ik hoop dat je vandaag een super goede uitslag krijgt! Wel gewoon bellen hoor al dat wachten is al spannend genoeg geweest inmiddels.

Lisette wat hou jij je goed zeg, maar meissie het is niet misselijk wat je hebt moeten doorstaan dus laat ook ruimte voor gewoon lekker huilen of eens boos worden, ook dat hoort bij het verwerken.

Alicia, hoe gaat het met jou? nog aan het na genieten van de echo?

Geplaatst

Lisette: fijn om te horen dat het alweer wat beter met je gaat... Geniet lekker van je vakantie je hebt het verdiend!!!

Nienke: bn druk aan het duimen voor een goeie uitslag... laat je het weten???

Hier gaat alles goed...met een beetje geluk komen we morgen te weten of ons kleintje een jongetje of een meisje is... (kan niet meer wachten!!!) morgen om 18.15 heb ik een afspraak staan voor geslachtsbepaling..

Ik zal jullie het zeker laten horen!!

Alicia

Geplaatst

Alicia, vertel, vertel..ben niks nieuwsgierig hoor !!

Dani, nou vertel je nog niet hoe het met jou en de kleine is....

Lisette, je klinkt inderdaad erg sterk. En ik kan me goed voorstellen dat je emotioneel inderdaad een kindje verloren hebt. Zoals Dani schrijft verdriet hierover hoort erbij hoor. Wel goed te horen dat je alweer betere dagen hebt. En volgende week echt even genieten van jullie vakantie.

Hier minder leuk bericht, althans ik baalde gisteren flink.

Toevallig dokter Brons die ons ook belde...er was een foutje gemaakt in het ziekenhuis. Er zijn 2 procedure's eentje waarbij ze het vruchtwater bekijken op chromosoom 13,18 en ik dacht 21. Alleen op Down. En deze procedure kent een voorlopige uitslag.

En je hebt een langdurige procedure waarbij elke chromosoom uitgepluist wordt,en die kent geen voorlopige uitslag maar moet je 3 weken wachten.

Je begrijpt het al wij vallen onder de laatste procedure.

Die 3 chromosomen test krijg je alleen als er op de echo afwijkingen waren en dat hadden wij niet. De kansberekening was niet goed, dus krijg je automatisch een langere procedure.

Waarschijnlijk is er verwarring onstaan door die 12-weken echo.

Dus rond 10 nov. hopen we wat wijzer te zijn.

Dus even inbinden en zeker nog 2 weken wachten....

Geplaatst

Jeetje Lisette...lees nu pas jouw bericht over jullie zoontje...

pfff wat heftig zeg !!

Wat open en eerlijk beschrijf je alles..respect voor je!!

Wens jullie heel veel sterkte toe !

Groetjes Manon

Geplaatst

Hey Nienke,

Jeetje zeg dus nu moeten jullie nog langer wachten op de uitslag, kan me goed voorstellen dat je daar goed van baalt meid, ik zou er ook even flink ziek van zijn.

Wat lief dat je nog even naar Justin vraagt, hij doet het onwijs goed, groeit in de lengte en in de breedte (krijgt al een lekkere bolle toet hihi) Hij lacht inmiddels volop en dat ziet er zo onwijs leuk uit :D De voorlopige operatiedatum staat nu op 1 December, dan wordt zijn lip gesloten en zijn neusje wordt gecorigeerd, best spannend want dan moet hij onder volledige narcose en hij zal er daarna uit zien alsof hij een bokswedstrijd heeft verloren, gelukkig schijnt het herstel best snel te gaan en komt er dan een heel ander koppie tevoorschijn, ook dat zal dan wel even wennen zijn want wij zijn nu helemaal verliefd op het koppie dat hij heeft. Ach uiteindelijk mogen we natuurlijk onze handen dicht knijpen dat hij alleen maar last heeft van een ''schoonheidsfoutje'' maar toch zie ik er tegen op om hem naar de o.k. te brengen.

Geplaatst

Alicia; gefeliciteerd een meisje !!!

En nu leuke dingen kopen....

Dani, goh ik had helemaal niet mee gekregen dat Justin een schoonheidsfoutje heeft. Een collegaatje van mij haar zoontje had het lipje en gehemelte open, deze heeft inmiddels heel wat operaties achter de rug en kreeg inderdaad steeds een ander koppie. Maar uiteindelijk wordt het erg mooi. Ze kunnen gelukkig heel wat tegenwoordig.

Kan me wel voorstellen dat het erg moeilijk is om je kindje naar het zh te brengen, voor je zelf erg emotioneel.

Hier alles goed, ga vandaag op controle.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nienke wat balen dat je zo lang moet wachten op je uitslag. Ik weet er zelf alles van. Heb bij mijn 2de zwangerschap een vruchtwaterpunctie gehad en daar is het wachten 4 weken. Duurde enorm lang. Ik blijf je volgen en leef enorm met je mee.

Als je wat wilt weten hoop ik je wat informatie te kunnen geven. Ik heb een zoontje met het syndroom van Down.

Succes in ieder geval met wachten.

Geplaatst

Hee Nienke,

Hoop dat alles goed is en dat het wachten je meevalt.

Ik ga volgende week op vakantie en ben de 12e terug.

Heel veel sterkte de komende (wacht)tijd. Ik blijf duimen voor een hele goeie uitslag.

Groet

Lisette

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lisette, denk dat je al weg bent..maar een hele fijne vakantie !!

Nog 1 weekje wachten, misschien zelfs nog een paar dagen.

Dinsdag is het 3 weken terug, maar er kan aankomende vrijdag al een uitslag bekend zijn. (Al hoop ik er niet teveel op, hou dinsdag aan)

Tja, het wachten duurt lang, we kunnen er toch niks aan veranderen.w8

Maar hoe dichter we weer bij komen, hoe spannender het weer wordt.

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Nienke, ik zit zelf in het 'uitgerekend in juni' topic maar ik volg jullie wel. Ik wil je dan ook heel veel succes wensen met deze 'laatste' wachtdagen, ik duim voor jullie.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Nienke,

Ook ik heb sinds kort jouw berichten gelezen...erg spannend voor jullie en wat kunnen 3 weken dan lang duren.

Sterkte nog even met afwachten!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Jeetje meis, gelukkig komt het ''einde'' van het wachten nu zachtjes aan in zicht, het zijn ook lange weken geweest voor jullie. Ik hoop zo onwijs hard dat je vrijdag al een mooie uitslag krijgt.

Liefs Dani.

Geplaatst

Oh Nienke, wat moet dit een goed gevoel voor jullie zijn.

Van harte gefeliciteerd met deze goeie uitslag en het feit dat jullie een meisje krijgen!

Geniet ervan.

Groetjes Dorine

Gast estrhalita
Geplaatst

van harte gefeliciteerd met deze uitslag. Super meid en een meisje gefeliciteerd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden