Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaaf he? Dus uiteindelijk heb je meteen al een nekplooimeting gehad. Scheelt een hoop nadenken :-)

Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat het gewoon goed is.

Super!

• Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Onze nekplooimeting was vanochtend niet zo goed. Hij is verdikt (ik weet niet hoeveel) en we hadden een kans van 1:249.:crybaby2:

Zo'n 100 te weinig. 1:350 was beter geweest.

Met heel veel moeite heb ik een spoedafspraak gekregen voor vrijdag anders moesten we wachten tot volgende week vrijdag.

Waarschijnlijk krijgen we vervolgonderzoeken, maar dat wordt vrijdag dan besproken.

Geplaatst

Nienke wat vervelend voor jullie, je hoopt toch gelijk te horen dat het goed zit. Laat je vrijdag nog even weten hoe jouw gesprek is gegaan?

Geplaatst

Jee Nienke, wat een domper. Ga je toch niet echt vanuit volgens mij...

Ik moet morgen voor de nekplooimeting. Krijg je dan meteen de uitslag?

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt voor je in de vervolgonderzoeken

Groet

Lisette

Geplaatst

jeetje nienke daar reken je niet echt op he... wat gaan ze nou doen dan??? je krijgt vervolgonderzoeken zeg je maar wat gaan ze precies doen dan??? Ik hoop voor jullie dat het niks is!!! Laat je horen hoe het vandaag is gegaan???

Lisette: hoe was je nekplooimeting??? laat je het eventjes weten???

Hier alles goed... nergens geen last van!! heel soms heb ik nog zoiets ooo jah ik ben zwanger!! nog eventjes dames en dan voelen we hem/haar trappen hihih

Willen jullie trouwens weten wat het gaat worden??? en gaan jullie dat hier ook vertellen?? ik ben bang dan ik niet kan wachten tot de 20 weken weken echo en dat ik een pretecho laat maken met 18 week... ben wel erg nieuwsgierig hoor!!!! en wil het wel graag hier hier laten weten... teminste als jullie het willen weten hahah

Alicia

Geplaatst

Hoi,

Ik heb geen goed nieuws. Vanmorgen nekplooimeting gehad en die was maar liefst 8 mm. Zwaar verhoogde kans op afwijkingen, zelfs statistisch gezien hierdoor 1:2, in plaats van de normale 1:250

Meteen een afspraak gehad met een gyneacoloog en die gaf aan dat het nog steeds 'slechts' een statistiek is en geen diagnose.

Dinsdag krijg ik een vlokkentest en zal ik twee weken op de uitslag moeten wachten.....

Ik ben er behoorlijk van van slag maar probeer de moed niet te laten zakken. Er is ook nog steeds een kans dat er niks aan de hand is...

Hoe was het vandaag bij jou Nienke?

Lisette

Geplaatst

He bah, het zit ons niet mee lees ik...

Ja onze afspraak liep niet zo als het moest, we werden eerst naar de 1e verdieping gestuurd, waar we niet moesten zijn en daarna gewoon naar de poli. Na dik een uur op de poli gezeten, bleek dat we niet aangemeld waren en uiteindelijk hebben we een gesprek met iemand gehad die even tijd had. En dan heb je een spoedafspraak.

Ze vertelden ons dat we een verhoogde risico hebben, en dat de risico's van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie hoger lagen. We moesten maar nadenken of we een kindje met Down (letterlijk zei ze een mongooltje) wilden..anders moesten we nog maar bellen voor een vervolgonderzoek.

We hebben kans van 1 op 249. Met mijn leeftijd zit je bij de 200 op risicovol en 350 goed.

Inmiddels vinden we zelf dat we toch maar verder moeten testen om zekerheid te hebben. En anders moeten we wachten op de 20 weken echo of daar afwijkingen op te zien zijn. Maar dan hebben we nog weer 7 weken onzekerheid en zijn er volgens mij weinig opties om verder te testen hoe en wat.

Maandag ga ik bellen, en ondertussen google ik om te kijken wat een vlokkentest en vruchtwaterpunctie precies inhouden.

Aan Lisette haar verhaal, begrijp ik dat het redelijk vlot kan. Dus hoop ik volgende week een afspraak te krijgen.

Lisette ik wens jullie ongelooflijk veel sterkte en ik zou dinsdag voor je duimen dat het goed verloopt.

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Dank je Nienke, ik ben blij dat het snel kan.

Ik ben echt enorm van slag. Een uitslag van 1:2 is toch dramatisch!

Van jou is ook klote; eigenlijk zijn dat uitslagen waarvan je niet zo goed weet wat je ermee aanmoet. Ik heb inmiddels volgens mij alles gelezen wat er op internet te vinden is. Inclusief zwangerschapsafbreking.

Twee weken wachten op de uitslag.....geduld is een schone zaak.....

Ik hoop dat jij ook snel getest mag worden.

Groet

Lisette

Geplaatst

Lisette, wat vreselijk zo'n uitslag! En wat een spannende periode komt er voor jullie aan. Heel veel succes dinsdag met de vlokkentest en met de wachtperiode daarna!

Geplaatst

hey dames...

Wat een berichten ja ik word er een beetje droevig van...

lisette ik wil je heel veel sterke wensen met de vlokkentest en nog meer sterkte met die 2 vreselijke wachtweken.... Ik hoop en duim voor jullie (en voor nienke natuurlijk) dat het allemaal mag meevallen....

hebben jij/jullie er ook ovr nagedacht over wat je met je zwangerschap gaat doen mocht het wel down syndroom hebben?

Lisette en nienke ik leef met jullie mee en hoop dat jullie willen laten weten hoe de vlokkentest is gegaan...HEEL VEEL STERKTE GEWENST!!!

een hle dikke digi-knuff van mij naar jullie toe....

kuzz

Geplaatst

Hoi,

Nou, vandaag vlokkentest gehad. Die viel me 100% mee, ik heb er weinig van gevoeld. Mooie echofoto meegekregen nog.

Nu twee weken wachten.....:icon_scratch:.

Nienke, weet jij al iets meer?

Groet

Lisette

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, ik heb gisteren gebeld en we hebben voor 20 oktober een vruchtwaterpunctie staan. Die vrijdag (de 23ste) krijgen we dan ook al de uitslag. Dus dat is dan wel weer lekker.

Lisette, met jou uitslag zakt de grond letterlijk onder je voeten vandaan...

ik ben blij dat de vlokkentest je mee is gevallen. Al hoor en lees je dat je er zo vreselijk van te pas kan zijn... Ik hoop dat je er niet veel last van hebt/krijgt.

Vreselijk, die tijd dat je nu moet wachten..

Ik wens je ontzettend veel sterkte en leef enorm met je mee !

Alicia, tja je hebt het er natuurlijk wel over, wat te doen als de uitslag slecht is...maar de echte beslissing wordt hier toch wel vooruitgeschoven...

Eerst maar eens die test en de uitslag horen. Stapje voor stapje.

Eeehh, ja eigenlijk ben ik ook heel nieuwsgierig of het een jongetje of meisje is. Bij Bram hebben we ook een pretecho bij de 19e week laten maken en daarna de 20 weken echo gehad. Konden we gelijk vergelijken of hetzelfde gezegd werd. Alleen wat het bij ons wel erg overduidelijk !!(hi,hi)

We hebben zelf ook al die tijd geroepen dat het een jongetje werd. We hadden zelfs niet eens een meisjesnaam !

We zouden nu hetzelfde doen, alleen..voor het geslacht hoeven we het niet te doen. Bij de vruchwaterpunctie nemen ze namelijk chromosomen weg en kijken ze automatisch of het x en y zijn.(Toch nog een klein lichtpuntje).

Mijn man zegt telkens dat het een meisje wordt, omdat alles nu zo anders is met de verloop van de zwangerschap. Dit keer heb ik totaal geen idee..

Geplaatst

Fijn dat de datum staat. Ook dat is een kwestie van veel geduld!

Jammer dat zo'n vruchtwaterpunctie pas dan kan, maar goed. Van ons beide wordt geduld gevraagd.

Dit is wat ze bedoelen met ' tussen hoop en vrees'

Vandaag voel ik me goed, morgen ga ik weer aan het werk.

Ik blijf hopen op een goede uitslag....

Groet

Lisette

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik wens jou Lisette heel veel sterkte met het wachten in de komende weken.

Ik hoop voor je dat het een gezond kindje is.

Nienke in wens jou ook via deze weg sterkte met wachten.

Hoe gaat het met jou Alicia ?

Hier gaat alles goed kan het al aardig een plekje geven.

We gaan nu voor de volgende stap en dat is een cryo behandeling in eigen cyclus.

Hoop dat het allemaal gaat lukken we gaan er weer voor.

We blijven positief.

Iedereen succes met alles ik blijf jullie volgen.

Lieve groet Maaike

Geplaatst

Jeetje, wat een schik voor jullie Lisette en Nienke. Zware tijdens waarbij, volgens mij, van alles door je hoofd spookt. Ik hoop al het goeds voor jullie en wens jullie sterkte de komende tijd.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Nienke: fijn dat de datum er is... hoop alsnog dat het goed is en voor lissette ook... heel veel sterkte gewenst tijdens het wachten.... hoop dat het beloont word met goed bericht....

Maaike: met mij/ons gaat alles goed... hoe is het nu met jou????

Alicia

Geplaatst

Met mij gaat het wel goed.Ik ben nu voor de eerste keer weer ongesteld naar mijn curretage.Dus dat gaat erg goed en bij de volgende menstruatie gaan we voor de cryo.Ik hoop dat het allemaal goed gaat we hebben maar 1 cryo.We gaan er gewoon voor.Fijn dat alles goed met je gaat Alicia.

Groeten Maaike

Geplaatst

hey meiden,

Bedankt voor het hart onder de riem, dan doet heel veel goed.

Maaike, fijn dat je zo snel verder kunt, heel mooi.

Ik hoop dat dit een succesvolle TP wordt. Hou je ons op de hoogte?

Groet

Lisette

Geplaatst

hoi meiden,

Goed te lezen dat vele met ons meeleven !!

Afgelopen vrijdag zijn wij op het controlespreekuur geweest en daar zag de nieuwe echo er al veel beter uit.

Inmiddels ligt de baarmoeder voor de darmen bij de buikwand (wel zo handig voor de punctie) en alle vocht van de overstimulatie is verdwenen.:blob6:!!

Het kindje was druk aan het bewegen en het hartje klopte goed.

We hebben nu wel een iets beter gevoel dan vorige week.

Aankomende week ben ik afwezig, we gaan een weekje Center Parcsen in België. Vanaf de 13e lees ik dan weer mee.

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Nienke, heerlijk even een weekje weg, geniet er van meid, dat heb je wel verdiend!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ons kindje syndroom van Down heeft.

Ik zal hier waarschijnlijk voorlopig niet meer op het forum te vinden zijn.

Nienke, Alice en alle anderen, ik wens jullie al het beste toe.

Groet

Lisette

Geplaatst

Lisette: gadver dat was niet de nieuws waar we op gehoopt hadden... en ook heel begrijpelijk dat ff niet online komt...

misschien rare vraag maar wat gaan jullie ermee doen?? laten jullie het kindje gewoon geboren worden??

misschien heb je er wat aan maar wij hadden vroeger en meisje in de straat wonen die ook syndroom van down heeft en dat was echt een heel lief meisje en altijd heel vrolijk... heb heel veel met haar gespeeld...

Is jullie ook nog verteld in hoe enstige mate het syndroom van down is of is dit afwachten???

Meid ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop je nog eens weer te horen...

Een hele dikke digi-knuff van mij!!!!

Alicia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden