Jump to content

Origineel kraamcadeau gezocht!!!!

Recommended Posts

Posted

Hoiii,

vraagje: mijn zusje is hoogzwanger en nu wil ik graag een origineel kraamcadeau geven. Ik heb alle sites ondertussen alweer gehad en nu hoop ik dat jullie misschien iets leuks weten?

Vorige keer hebben we een slaapzak met naam gegeven. Ze heeft ook al een klok, gemaakt van het geboortekaartje, gekregen, dus dat wil ik niet weer geven.

Wie oh wie heeft misschien net een superleuk cadeau gegeven of zelf gekregen? Net nieuwbakken mama's? :toothy1:

Alvast bedankt voor jullie input!

groetjes Sab

Posted

Ik heb mijn zus een 'zelfmaak-babyboek' gegeven. Alle bestaande babyboeken vond ze te lievig dus toen heb ik haar een leuk (leeg) album gegeven met allerlei toebehoren: plakletters, gekleurde pennen, allerlei stickertjes, foamfiguurtjes, plakoogjes, fotohoekjes voor echo's, foto's en kaarten... Op die manier kon ze het helemaal naar haar eigen zin inrichten. Hoewel ik moet zeggen dat dit misschien wel iets is wat makkelijk blijft liggen als je net bevallen bent en moe en druk met een kleintje... :-D

Mijn zus heeft toen ook een twaalf-dagen doos gekregen. Met voor elke dag een klein kadootje. Soms voor de baby, soms ook voor haar. Het waren geen heel aparte dingen, een knuffeltje, leker bodylotion, een pakje slabbetjes... maar juist het leuke van zo'n doos vol verassingen maakte het speciaal.

Posted

Leuk idee Henne! Alleen.....het is haar 2de en ik wil het haar niet aandoen om zelf te gaan plakken enzo met die 2 doerakken. (2 boys)

Ze krijgt inderdaad wel weer een kraammand, maar misschien maak ik wel een babymand! Dat vind ik nou eens leuk. Want in de kraammand zitten dingetjes voor haar, weet ik...

Ik ga eens denken wat ik daar allemaal in kan doen.

thanks Henne!!

Posted

Mijn zwager is klompenmaker, dus we geven nogals eens geboorteklompjes.

(klompjes in de kleinste maat met daarop de naam en geboortedatum.)

Als we ze niet meebrengen naar vrienden zijn ze nog teleurgesteld ook ;)

succes!

Fredje

Posted

Hi,

Ik geef hele goede vriendinnen meestal een fotosessie voor als de baby 3 maanden is cadeau, met een aantal afdrukken erbij - kosten tussen de 75 en 100 euro, dus wel prijzig maar krijg er altijd fantastische reacties op. Ook nog jaren later. Hoeveel foto's je zelf ook maakt, zo mooi als bij de fotograaf worden ze bijna nooit, met dank aan het mooie licht en de professionele apparatuur... En de ouders in spé kunnen zelf kiezen of het een familieportret wordt, of bijv. de baby alleen. Of, zoals in het geval met je zus misschien de 2 kinderen samen...

Voor minder goede vriendinnen (hahaha) knutsel ik nog wel eens een luiertaart (2 pakken pampers, per stuk oprollen met een lintje erom. 3 lagen maken van groot naar klein en daartussen wat kleine babycadeautjes zoals een rompertje, speen, etc. Plastic folie er omheen en klaar is Kees). Het is wel een klusje, maar praktisch en leuk om te geven.

Ben benieuwd wat er verder nog aan ideeen binnen komt!!

Groetjes, Michelle

Posted

het is miscchien een simpel cadeautje maar misschien is het wat voor in de kraammand ik heb het al een paar keer gegeven en de reacties waren kei leuk!!

het heet het kraambezoekboek en het is van pauline oud je kutn er oa je kraambezoek wat inlaten schrijven en je kraamhulp maar ook voor foto's is er plek.ikheb het mn zus bij de 3e cadeau gedaan en zij vond het een super leuk cadeau.

succes met uitzoeken sab!!

Guest Amanda
Posted

Ja, dat boek heb ik ook gekregen, kraambezoek-boek, vond ik heel erg leuk!

Moest het wel beneden "in het zicht" leggen, anders vergat ik de gasten te laten schrijven..

Posted

Mijn nicht graveert en graveert regelmatig geboortekaartjes op spiegels. Ook op het onderplateau van glazen spenen (lijkt net kristal) graveert ze naam en geboortedatum. Heel orgineel!

Posted

hallo

ik heb al twee keer een luiertaart gemaakt daar wordt ook altijd leuk op gereageerd.

je koopt twee pakken newborn luiers. je rolt van elke luier een rolletje en dan ga je alle gerollde luiers rechtop neer zetten in een rond en je maakt dan een drie lagen taart. dan koop je allemaal kleine dingetjes wat ik altijd deed was 1 pakje(kleren) 1 speentje 1 rammelaar of bijtring 1 paar sokjes 1 paar schoentjes en 1 mutsje.

die dingen bevestig je op de taart en je pakt de taart in met doorzichtig folie.

je moet natuurlijk wel alle gerolde luiers vast maken en ook als je ze in de taart vorm hebt gemaakt dat doe je dan met lint. je kan kiezen voor blauw of roze als je het geslacht weet en anders groen of oranje.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe ik het heb opgeschreven.moz-screenshot.png

ik heb op internet naar wat afbeeldingen gezocht.

Foto-XOV4SPQN-D.jpg

Foto-3OMW4KM8-D.jpg

groetjes svenja

• 1 month later...
Posted

Hallo allemaal,

Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben, maar mijn zoon (autistisch) werkt op een dagcentrum Molenkamp van de FRION. FRION is voor de gehandicaptenzorg. Zij hebben verschillende afdelingen zoals; groen, hout, kunst, bakkerij, kaarsmakerij etc. Je kunt op het internet zoeken onder dagbestedingscentrum of zorgboerderijen of (als ze in jouw provincie zit) de instelling MEE.

Ik haal voor 5 euro de lekkerste taarten en bij de afdeling kunst kun je een opdracht plaatsen voor een kraamcadeau of een schilderij, sieraden, vazen etc. Je kunt het niet zo gek bedenken of ze kunnen het maken. Ik heb er zelf een zelfgeschilderde baby t-shirt gehaald en ze maken ook b.v uit een krans een hele kraampakket. Ik weet niet of ze bij jullie in de buurt ook zoiets hebben maar ik kan je wel zeggen, ze maken zulke verrassende mooie en vrolijke dingen dat je echt niet teleurgesteld wordt om even een bezoekje te brengen. En niet onbelangrijk, het is een cadeau waaruit iedereen kan opmaken dat het met heel veel liefde is gemaakt.

Het is maar een idee. Ook leuk voor alle andere feestelijkheden.

liefs,

Elly

Posted

Ook leuk is een gepersonaliseerd cadeautje, een rugtas met naam erop. Heel handig voor het kinderdagverblijf of logeerpartijen. Er is heel veel met naam erop te vinden.

Succes met het uitkiezen van een cadeau..

Groetjes, Emma

• 2 years later...
Posted

Ik maak de kraamcadeautjes zelf. Doe ik alleen voor mijn zussen en schoonzus. Kost veel tijd. Ik koop een knuffel die ik bewerk met textielverharder en daarna schilder ik deze op. Koop een mooie steen of iets dergelijks waar ik hem op lijn en daar schilder ik de naam op. Soms zet ik deze op een luiertaart of iets dergelijks[ATTACH=CONFIG]3751[/ATTACH]

• 1 year later...
Posted

Heel originele kraamcadeaus kan je vinden op http://www.piece-uniek.be. Ze hebben er lakentjes en toiletzakken

met de naam van de baby op geborduurd. Ook voor de oudere kindjes zijn er leuke spulletjes, zoals gepersonaliseerde turnzakken

en pennenzakken. Je hebt veel keuze in de stofjes waarin ze zijn gemaakt! Echt een bezoekje waard!

• 11 months later...
Posted
Hoiii,

vraagje: mijn zusje is hoogzwanger en nu wil ik graag een origineel kraamcadeau geven. Ik heb alle sites ondertussen alweer gehad en nu hoop ik dat jullie misschien iets leuks weten?

Vorige keer hebben we een slaapzak met naam gegeven. Ze heeft ook al een klok, gemaakt van het geboortekaartje, gekregen, dus dat wil ik niet weer geven.

Wie oh wie heeft misschien net een superleuk cadeau gegeven of zelf gekregen? Net nieuwbakken mama's? :toothy1:

Alvast bedankt voor jullie input!

groetjes Sab

kijk eens op bambionshop.nl daar heb ik ook leuk cadeau gevonden en zelfs naar wens gemaakt