Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh No, wat sneu!

Misschien toch even naar de dokter, wellicht kan ze iets sterkers krijgen of toch een kuurtje? Dit is zo zielig..

Succes ermee, en vanmiddag even lekker samen op tuk...

Take care!

XX

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mariek,

Eva en Finn waren ook megaverkouden. Ik heb een ui onder de bedjes gelegd (ruikt niet zo fijn maar volgens mij heeft het wel geholpen). Ook hebben ze nu een 7-daags kuurtje, druppels van VSM, Nisykind Forte. Koop je gewoon bij de Etos. Morgen is de laatste dag van het kuurtje en ze zijn er erg van opgeknapt.

Liefs, Jane

Geplaatst

Ja Pien, door al die kwalen ben jij nu bijna dokter... ;-)

Goede tips hoor, verder heb ik het hoofdeinde van Tessa's bedje iets hoger gemaakt voor het hoesten. Klinkt naar he, als ze hoesten als een oude man?

Verder rustig hier, ik ga zo naar de kruipclub, als de mango gezakt is ;-)

Jaah, de EHBO was helemaal leuk, gezellig maar ook nuttig!

Goed idee om voor een nieuwe date te gaan, ik heb mijn mama-dag op dinsdag, maar kan wel wat schuiven hoor. Anders Hemalvaart, Pinksteren of zo?

X!

Geplaatst

Dank voor de tips, meiden. Toevallig alles al aan het doen. Jane, ben gisteren begonnen met de Nisykind druppels. Misschien hier nog te vroeg om iets te merken. Fijn dat jouw kindjes er zo'n baat bij hebben.

En bed staat ook al behoorlijk schuin sinds een paar dagen.

Heel zielig inderdaad, zo'n kindje wat zich overduidelijk niet goed voelt en pijn heeft....

Gelukkig slaapt ze nu al ruim een uur diep, en zonder hoesten. Slaap is zo belangrijk wat dat betreft.

Hemelvaart komt mij ook goed uit. Nog geen plannen, dat hele weekend niet. Idem voor Pinksteren. Zou echt leuk zijn om de kindjes weer eens samen te zien. Nu allemaal kruipend/lopend en echt spelend. Leuk hoor!

liefs,

Mariek

Leeuwtje, veel plezier zo!

Geplaatst

Mariek, wat een herkenbaar verhaal. Hier ook een heel zielig meisje. Veel tandjes die doorkomen en snipverkouden. Van mijn schoonzus had ik ook de tip van Luuf gekregen maar ik geloof dat het vandaag eindelijk (na een week) iets beter gaat. Alleen vannacht 1,5 uur bezig geweest......dat hakt er inderdaad in.

Wat goed dat jullie met de kinder EHBO bezig zijn geweest. Ik heb bijna mijn EHBO diploma gehaald (volgende week nog verbandleer examen) en heb ontzettend veel geleerd, ook over kinderen. Ik vind het vreselijk om te lezen (je projecteert het toch op je eigen kind) maar het is o zo belangrijk om te weten!

Ik weet niet of ik met Hemelvaart vrij heb (morgen even navragen) maar met Pinksteren heb ik, geloof ik, niets!

groetjes!

Geplaatst

Hey meiden!

Wat enorm balen dat het allemaal nog niet gaat, Pientje!

En Mariek, hier heb ik ook de ui onder het bed gehad toen Thirse mega verkouden was. Haar bedje was 's ochtends gewoon aan het hoofdeinde groen van de snotterbelletjes... Ze slaapt nl. op haar knietjes in bed.

En Nora ook al een ziekig kindje... 't Is wel raak he?

Leeuwtje... Is je nieuwe baan leuk?

Hier gaat alles z'n gangetje. Redelijk goeie dagen worden afgewisseld met dagen dat het allemaal niet zo gaat en ik de tranen al bijna voel opkomen als iemand wat tegen me zegt. Sluit me dan het liefst een beetje op in mezelf. Gelukkig had ik 1,5 week geleden een begripvolle arboarts die vroeg of ik nu weer vanuit de WIA aan het werk was gegaan. Maar zover was het niet gekomen. Hoewel die opmerking voor mij wel een stuk erkenning gaf dat ik gewoon nog steeds loop te knokken tegen die stomme burn out. Ik zou zo graag 's morgens eens mijn bed uit stappen met het gevoel dat ik de hele wereld aan kan en vanalles ga ondernemen!!!!

Hier ook een ziek kindje. Voor het eerst eigenlijk. Had van het weekend boven de 40 graden koorts: oorontsteking. Ze gilde het uit van de pijn. Lag te kronkelen op de bank... Wat erg is dat zeg! Nu is ze dus aan de antibiotica, slaapt enorm veel en zit onder de vlekken (door de anti biotica). Gelukkig heeft ze geen koorts meer. Heeft nu zelfs een temp van 35.9....

Wat betreft samen afspreken: lijkt me super! Ik zou in principe al vrij hebben met hemelvaart en pinksteren. Nu gaan we 1e pinksterdag eigenlijk altijd naar de pinksterconferentie, en dat zouden we dit jaar ook graag doen. En we zouden eigenlijk die week van hemelvaart gaan kamperen.... Maar ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen. Ik moet in ieder geval al wel eens iets gaan doen voor het werk (nog wat gespreksverslagen afmaken) en af en toe mijn neus laten zien. Is alleen nog niets van gekomen met ons zieke meisje...

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen..... Maar herken me heeeeeeeeeeeel erg in het stukje wat Pien laatst schreef, al heb ik dan gelukkig geen pijn!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Ondanks het rot-gevoel heb je gelukkig ook weer wat redelijke dagen. Da's toch een vooruitgang! en iets om verder mee te werken. En hopelijk knapt Thirse ook snel weer op (wat een ziekenboegen bij iedereen). Als je kleine beroerd is, werkt dat ook niet echt mee aan je gemoed. Klinkt trouwens heftig, zeg. Zulke dingen moeten niet te vaak gebeuren. Het breekt je moederhart.

Liefs, Nora.

Geplaatst

ai, inderdaad een ziekeboeg hier...

Het is mis met Yinthe vandaag. 39,5 graden koorts en veel huilen en jammeren. Heb haar een zetpilletje gegeven en toen ging het even iets beter, heeft ze zelfs nog een mango hapje gegeten en wat broodkorstjes, maar na een paar uur was de pil overduidelijk uitgewerkt en zag je gewoon de koorst weer oplopen... morgen naar de huisarts.

Hilde, vreselijk he, die machteloosheid die je voelt als je kindje het zo slecht heeft. Heel goed om te horen dat de antibiotica aanslaat, maar wat vervelend dat Thirse daar uitslag van krijgt.

Ik houd het even kort, meisje ligt in haar bedje te huilen, ga weer even kijken.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nog met mijn mannetje over ons eventuele treffen gehad....

We kunnen natuurlijk prima ergens aan zee gaan kamperen...

En als we het dan op een feestdag doen... Een tijd geleden werd geopperd het met partners in het amsterdamse bos te doen met barbecue.... (zij hebben die dag natuurlijk ook vrij... of ze moeten het niet leuk vinden (mijn mannetje is wel voor gezelligheid te vinden)).

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Dat klinkt leuk! Er zijn hele leuke campings in Schoorl en omstreken ;-) En het is een heel mooi gebied.... ook leuk om daar af te spreken. Net voorgelegd aan mijn vriend en die vindt het ook leuk om jullie te ontmoeten.

Geplaatst

Dus dan maar even internetten midden in de nacht.. pff hoop dat je alsnog lekker in slaap bent gevallen?

Om heel eerlijk te zijn zou ik liever alleen met de meiden en de kindjes afspreken. Anders gaat Thijs ook mee en dan ben ik bang dat ik meer bezig ben met de kindjes dan dat ik er aan toe kom echt even met jullie bij te kletsen. Maar ik sluit me uiteraard aan bij de meerderheid en kom evengoed! Hemelvaartsdag is voor ons ook geen goede dag, dan gaan we altijd een dagje naar de camping waar mijn hele familie dan kampeert (wij houden niet zo van kamperen en houden het meestal bij een bezoekje of 1 nachtje slapen)

Pinksteren kunnen we denk ik wel.

Mariek, hoe is het met Yinthe, is ze al wat opgeknapt?

Liefs Pien

Geplaatst

03.14... pff, inderdaad vervelende tijd om wakker te zijn. Hoop dat je daarna nog even hebt kunnen slapen, Leeuwtje.

Yinthe is weer beter. Tenminste, geen koorts meer, wel nog heel heel verkouden. Hoesten is gelukkig ook stukken minder. Uiteindelijk niet naar de huisarts geweest.

Ikzelf heb het nu flink te pakken. Druk op de kaken, ben bang weer een lichte kaakholte-ontsteking. Vervelend, maar gaat meestal met een paar dagen weer over.

Pinksteren kunnen wij ook. Vind het ook prima om zonder de mannen af te spreken. Hoewel... ik dacht juist, met de kerels erbij... die kunnen dan mooi op de kleintjes passen ;-) Houden wij tijd over om te kletsen. Het is mij om het even.

Pien, hoe gaat het met jou en Morris?

Geplaatst

Haha zo zou je het ook kunnen bekijken natuurlijk, alhoewel ervaring mij geleerd heeft dat het toch meestal andersom is en de mannen staan te bieren en de vrouwen toch weer achter de kindjes aanvliegen..

Hier weinig verandering, pijn blijft hetzelfde helaas.. merk nog steeds weinig effect maar wel veel bijwerkingen van de hormonen..

Morris is wel aardig opgeknapt, hij heeft aardig praatjes op het moment.. wordt me toch een bijdehandje.. constant op zoek naar dingen om mee te spelen die geen speelgoed zijn, zoals telefoons, laptop, sleutels en alle kleine dingetjes die in je mond passen als legoblokjes en knikkers (zal blij en opgelucht zijn als de knikkertijd weer voorbij is.. hahaha).. Echt een enorme boef en lang niet zo zachtmoedig als ik hem eerst inschatte maar zeker net zo'n driftkikker als zijn broer.. Als het meneer even niet zind dan gaat hij toch tekeer... dat wordt nog wat hahaha... ik geniet er erg van..

Liefs Pien

Geplaatst

Heerlijk he, dat de zon weer schijnt!

Goed te horen dat Morris is opgeknapt. Merk je al verschil of is dat nog te vroeg?

En wat balen dat de hormonen de boel niet verzachten voor je. Een tegenvaller. Heb je tussentijds nog een evaluatie of moet je doorgaan met de hormonen de komende maanden?

Nog even een plaatje van ons meisje: ze is best veranderd he?

17apr_stoeienmetpapa_zw.jpg

Geplaatst

Wat een beauty, Mariek!!!!! Is ze weer helemaal opgeknapt? Vond het zo zielig om te lezen dat ze zo ziek was, vooral omdat ze al zo'n slankie is...

Hier alles ok, ben gewoon tegen 5u weer gaan slapen (pffff...) en geniet inderdaad van de zon, vandaag lekker mama-dag, lunch gehad bij Sissy Boy en straks de winterbanden weer omwisselen, altijd een start van het cabrio-seizoen, jippie... Nu nog kijken wat Tessa vindt van voorin met de kap omlaag en de wind door de haren... haha, grapje hoor, die kap blijft mooi dicht met haar erin. Verder weinig spannends te melden, de nieuwe baan is helemaal leuk, heb het super naar m'n zin, lekker druk, maar met mooie dingen en met ontzettend leuke collega's. Jullie horen er binnenkort wel meer over als we afspreken. Zoals gezegd, waar en met wie maakt me niets uit, maar nieuwsgierig als ik ben wil ik de papa's ook wel eens zien hoor, tenslotte hebben jullie mijn mooie man al gezien! ;-)

Kus,

Leeuwtje

Geplaatst

Thanks! Ja, ze is weer helemaal beter. Ze kan ook meer hebben nu, is niet meer het iele meisje van toen. Nog steeds wel een slankie, ze zal ook nooit een mollig meisje worden denk ik.

Cabrio-seizoen! Heeeeerlijk! Ik mis mijn mx5-je af en toe heel erg. Zulke goede herinneringen...maar ja, die kon gewoon echt niet met een kleintje. Gelukkig heb ik een goede vriend die ook een mx5-je heeft staan en die ik af en toe mag lenen. Kap naar beneden, doek om de haren, grote zonnebril op en gaan met de banaan!

Fijn, Leeuwtje, dat je baan zo goed bevalt! Je klinkt echt enthousiast.

Hier bezig met de verhuis-malle-molen. Pfff... elke keer toch weer een heel gedoe. Heb het inmiddels zoooo vaak gedaan dat ik het kan dromen, maar het valt toch elke keer weer tegen. Goede voorbereiding is key. Dus deze week begonnen met alles wat niet mee gaat sorteren en foto's maken en op internet zetten, kledingkast uitruimen, Yinthe's kleding van het eerste jaar uitgezocht en alles wat ik wil bewaren alvast in een verhuisdoos gedaan etc etc. Verhuisbedrijf regelen, energie regelen, nadenken over de tuin (aan water! kleine klauteraar! helllup, hoe op te lossen) etc etc. Offertes opvragen bij aannemers, overleg architect, dossier voorbereiden voor welstandscommissie etc etc.

Nou ja, jullie begrijpen 'm wel ;-)

Wanneer spreken we af?

Geplaatst

Heee,

Mariek, wanneer is de officiele verhuisdatum? Gedoe hoor. En dan nu ook nog een kleine er bij.

Ik moet straks naar het cb. Ik heb er geen zin in, weer twee prikken waar ze ook nog eens goed ziek van kan worden, zo werd mij de vorige keer verteld. Heel fijn. Ondertussen komen er tig tandjes door en rent ze al door de woonkamer. Niet normaal zo snel dat het gaat.

Weet even niet wanneer we kunnen afspreken. Ik heb het zo ontzettend druk op het werk, dat ik het overzicht even kwijt ben. Weet wel dat mijn man (mochten alle heren mee gaan) niet mee zal komen. Elke vrije dag wordt hier doorgebracht met klussen. En wat Pien zegt, is ook wel mijn ervaring. Ik loop achter de kleine aan terwijl hij gezellig zit te drinken en te keuvelen. Maar goed, eerst april maar eens 'overleven'. Volgende week moet het weer een stuk rustiger worden.

Fijn weekend! We gaan weer lekker fietsen. Jullie ook?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Ze rent al door de woonkamer?! Wauw, snel hoor! Yinthe loopt nog achter de kar, maar ook steeds beter aan 1 hand, dus die zal binnenkort haar eerste stappen los ook wel gaan zetten. Het gaat inderdaad heel snel....de babytijd is echt voorbij.

Succes bij het CB straks. Hoop dat het meevalt met de prikken....vervelend elke keer weer, he.

Lekker he, dat fietsen! Vind het echt leuk en de kleine meid geniet er ook zo van.

We weten nog niet wanneer we precies overgaan. Eerst kijken hoe het huis wordt opgeleverd en wat we eventueel nog moeten schilderen/opknappen. Half mei waarschijnlijk. Spannend allemaal weer. Maar begin er wel echt zin in te krijgen om daar te gaan wonen. Mooi huis (zeker straks met de opbouw) en volgens mij ook leuk buurtje.

Goed weekend!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey hoi,

Nou, hier al heel wat rondje gefietst met Thirse. Ik moet van de haptonoom elke dag een half uur fietsen en een half uur wandelen. Ze begint ook al een bruin toetje te krijgen....

En eh, hier wordt ook niet gecabrioot met de kleine griet. Dat doe ik wel als ons meisje er niet bij is. Heb een oude saab 900. En als het droog is gaat de kap er af!

Wauw, gaaf dat Isis ook al rond rent.

Hier is de volgende fase aangebroken. Zelf willen eten! Met brood vond ik dat geen punt, maar ik kan jullie wel vertellen dat ons meisje elke maaltijd een schone slab om moet en dat we wel een toetje en handen moeten poetsen na die tijd. Ze smeert het nog net niet in de haren. En als je haar zelf eten wil geven is het huilen, gillen, en alles weer uit de mond werken, dus we laten het smeren maar gebeuren. Al wordt ze er al best snel handig in.

Pien, hoe gaat ie met jou???

En Mariek, ben blij dat ik niet in die verhuistoestand zit.

Nora, pas je wel op jezelf?

En Leeuwtje, gaaf dat je werk zo leuk is! Ben af en toe stiekem wel eens jaloers op de energie die je uitstraalt. Zou die ook wel weer graag eens hebben.

Vanmiddag vertrekken we naar Dordrecht. We logeren bij een oude klasgenoot van mijn mannetje. Hij heeft reunie, en de school staat daar om de hoek. Kan ik me verdiepen in nog een casus die ik voor maandag moet inleveren. En daarna maar weer een boek induiken. Hopen dat ons meisje daar slaapt.

Wat betreft ons uitje: mag het dan 2e pinksterdag???? We hebben van de week te horen gekregen dat onze egyptische vriend overkomt!!! Super... want dit is voor het eerst dat hij een visum voor elkaar heeft gekregen! Hij is met hemelvaart bij ons....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Ja leuk he, dat zelf eten. Isis haalt tegenwoordig het brood weer uit haar mond om het daarna in stukjes op te eten. Yoghurt geven we tegenwoordig uit een beker, gewoon een laagje erin. Ze smeert zichzelf helemaal onder, maar vindt het hartstikke leuk, en wij dus ook! Het levert weer vele film- en fotomomenten op.

CB bezoek ging op zich wel. Het liep flink uit maar Isis vermaakte zich prima met rondstappen en al dat 'nieuwe' speelgoed. Bij de arts heeft ze de vloer eens even flink ondergeplast......alsvast een wraakactie voor de prikken (dat was even wat minder, maar een koekje maakt weer een hoop goed). Wel een doorverwijzing gekregen naar de oogarts. Ze loenst een beetje (boel).....

Hilde, je klinkt weer een stuk opgewekter. Fijn hoor. Het weer werkt ook lekker mee. Lekker fietsen met de kleine, wandelen, in de tuin zitten. Heerlijk! En wat leuk dat jullie vriend overkomt. Klinkt heel gezellig. Ook genieten in ons prachtige Dordt he! Even drankje doen op het drierivierenpunt....

Mariek, spannend hoor. Het lijkt me weer een hele onderneming maar je krijgt er wat moois voor terug. Ik neem aan dat jullie daar voorlopig wel even blijven?!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Had vanmiddag een megalang verhaal getikt en toen ik het wilde plaatsen bleek dat ik niet meer ingelogd was en was ik het kwijt...... :sad:

Nu een nieuwe poging maar wel wat korter want mijn bedje roept!

Hier nog steeds een beetje hetzelfde, weinig verbetering en nog steeds veel last.. Morgen naar het ZH dus ben benieuwd..

Verder alles zijn gangetje, Morris gaat lekker, wel weer een beetje benauwd en hoesten nu maar is er niet ziek van.. Is ook in ene van 2 x 2 uur slapen naar 1x 2 uur slapen gegaan en gaat dan 's nacht heerlijk knorren van 19.00 uur tot soms wel 8.00 uur ofzo.. Mooi ritme zo!

Verder hebben we een vakantie geboekt, lekker een weekje zuid frankrijk in en gite op een oude wijnboerderij. Zwembad erbij en verder niks, heerlijk! Lekker een weekje daar op een ligstoel hangen ipv hier op de bank. M gaat met T met de auto en Morris en ik met het vliegtuig.. Vrienden van ons, met 3 dochters waarvan de oudste 2 in Thijs zijn leeftijd, zijn daar al dus heel gezellig!

Dat betekent wel dat hemelvaart wat mij betreft afvalt als optieom af te spreken want dan zijn we weg. Om heel eerlijk te zijn komt pinksteren me ook niet zo uit, de familie verwacht dan meestal ook gezelligheid en etentjes enzo en aangezien mijn ouders gescheiden zijn, zijn dat soort dagen sowieso al vaak een heen en weer gevlieg. Bovendien kan ik nog steeds niet lang autorijden en rechtop zitten, dus ergens in een park afspreken trek ik ook niet..

Als jullie wel die dag willen afspreken is dat prima natuurlijk, en dan ga ik ook mijn best doen om toch te komen (ik heb namelijk wel veel zin om jullie weer te zien!) Maar misschien is het ook leuk om eind Mei ofzo een keertje bij Mariek haar nieuwe huis te bewonderen?

Nora, wat goed dat ze Isis haar oogjes even na gaan kijken, ze is nog wel erg jong, maar als er wel tekenen zijn van een lui oog is het belangrijk dat ze dat vanaf zo vroeg mogelijk in de gaten houden / behandelen. Dan komt het helemaal goed.

Leeuwtje, Super dat je het zo naar je zin hebt! Daar krijg je echt energie van he!

Hilde, gezellig zo onverwacht bezoek van ver! Hoop dat je je snel weer wat lekkerder gaat voelen.. sterkte meis..

Mariek, druk druk druk waarschijnlijk? Wel een leuk vooruitzicht natuurlijk, maar met zo'n kleintje om je benen is een verbouwing/verhuizing een heel gedoe heb ik pas nog bij mijn vriendin gezien..

Nou, toch nog weer een heel verhaal, kijken of ik het nu wel kan versturen!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

He girls!

Pien, hoe was het in het ziekenhuis?? En heerlijk dat jullie een vakantie hebben geboekt. Klinkt goed. Lekker er even tussenuit.

Haha, mooi, Nora, dat Isis moest plassen bij het CB ;-) Kleine ondeugdjes ook!

Hier alles goed. Druk inderdaad met de komende verhuizing. En deze week begint Yinthe ook al op de nieuwe opvang, dus half uur heen en half uur terug om de kleine meid weg te brengen en op te halen. Het zijn korte wendagen nog maar, dus in de tijd dat zij daar is ga ik een beetje rommelen en klussen in het nieuwe huis.

Gigantisch sprongetje hiero. Nog niet zo erg meegemaakt. Heel veel huilen, ook 's nachts. Standaard voor het slapen gaan huilt ze wel een half uur of langer. Vind het best moeilijk soms. In het begin ging ik na 10 minuten weer heen om te sussen, maar dat hielp eigenlijk niet, dus nu laat ik haar zichzelf in slaap huilen, maar het gaat me wel aan het hart. Zo zielig.... Hoop dat ze deze sprong snel heeft gemaakt, dan is ze daarna weer haar vrolijke, blije zelf.

Afspreken in ons nieuwe huis vind ik heel erg goed idee. Alleen wordt het dan juni. We gaan 25 mei over en voordat we alles een beetje op orde hebben...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Het lijkt wel wat rustiger hier... Alles ok met iedereen? Druk zeker (ik ook hoor).

Goed idee om onze date gewoon te schuiven als iedereen kan, en helemaal spannend om het nieuwe huis van Mariek te bewonderen. Lekker in de tuin, toch? Ik kijk er nu al naar uit. We prikken nog wel een datum!

Hier gaat het heerlijk, Tessa wordt steeds wijzer, rent achter haar karretje aan, en doet een paar stapjes los, als ze heel veel zin heeft. Hier nog geen tekenen van 1x slapen hoor, soms ligt ze er 's morgens al om half tien in (terwijl ze minimaal tot 7u slaapt). Ook het avondeten gaat steeds beter, de laatste fles wordt steeds kleiner. Hoe is dat bij jullie?

Mariek, wat goed dat je al zo snel een plek hebt op de opvang!

Nou, ik heb de foto's van Tessa's eerste jaar eindelijk uitgezocht, en ga nu kijken of ik er een paar mooie boeken van kan maken voor haarzelf en de opa's en oma's. Het is er prima weer voor... ;-)

Liefs,

Leeuwtje.

Geplaatst

hehe!

Druk of gewoon niet zoveel te melden ;-) Je schrijft toch minder als alles gewoon goed gaat volgens mij. Dus misschien alleen maar een goed teken dat het wat rustiger is hier. Iedereen in wat rustiger vaarwater met de kleine ukjes.

Hoewel... hoe nog steeds last van die mega sprong. Pfff, pittig meisje wordt het dan hoor. Ze is letterlijk schor van het vele huilen en krijsen. Een schor babystemmetje, klinkt heel aandoenlijk.

En ze begint manipulatieve trektje te vertonen. Hebben jullie dat ook? Yinthe kan heel doelgericht te werk gaan als ze haar zinnen op iets heeft gezet. En ohwee als dat dan niet lukt, dan protesteert ze luidkeels! Vooral naar ons gericht dan he. Als ze iets wil waar ze onze hulp bij nodig heeft. En als wij dan geen gehoor geven (bijvoorbeeld als ze graag op schoot een YouTube filmpje wil kijken en wij daar even geen tijd voor hebben)... nou nou nou, dan is de kamer te klein. Wat dat betreft klopt de beschrijving die de kraamhulp gaf nog steeds als een bus: temperamentvol.

We gaan dinsdag de 11e verhuizen. Het verhuisbedrijf met de beste offerte had die ochtend nog plek. Over een week al dus. Gaat snel ineens! Maar het scheelt dat we het huis in Alkmaar nog niet verkocht hebben en daar dus de spullen kunnen blijven staan die we niet meenemen naar Amsterdam.

Pien, hoe gaat het met de pijn? Goed te horen dat het iets minder wordt, maar hoe nu verder? Doorgaan met de hormonen?

Leeuwtje, ik ben direct nadat we het huis hadden gekocht in februari achter een plek bij de opvang aangegaan. Was nog een hele klus, om iets te vinden. De plek waar ze nu zit voor 2 dagen kwam al vrij vanaf maart, dus we hebben toen besloten om die maar af te gaan nemen, ook al gaat Yinthe dus nu pas, vanaf mei, daadwerkelijk daar naar de opvang. Maar anders waren we 'm waarschijnlijk kwijt geweest en alle goede kinderdagverblijven in de buurt zitten bomvol met lange wachtlijsten. Ben heel blij dat ze bij dit verblijf terecht kon. Is echt leuke creche, met wat oudere, zeer ervaren leidsters.

Leeuwtje, binnenkort een keer afspreken met de meisjes?

De avondfles hebben we hier ongeveer 2 maanden geleden laten vervallen. Maar Yinthe eet dan ook goed van de warme maaltijd. Dat en pap 's ochtends zijn de goede eetmomenten. Brood tussen de middag is nog steeds een uitdaging. Hoewel nu, met de sprong, dat natuurlijk ook even allemaal anders is. Warme hap wil ze ineens niet meer. Ach ja, komt wel weer.

Ik ga de agendaprikker er maar weer eens op loslaten voor onze date. Goed plan? Lekker bij ons in de tuin. Ben heel benieuwd wat jullie van dit stukje landelijk groen in Amsterdam gaan vinden.

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden