Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vond het ook erg gezellig, meiden! Het blijft bijzonder, deze vriendschap en onze kleine wondertjes.

Hierbij alvast de groepsfoto. Er staan meer foto's op de weblog van Yinthe.

4jul_forumkindjes3.jpg

Wat een dotjes, he!!!

liefs,

Mariek

p.s. De bbq was onverwachts erg gezellig. Al met al een heel leuke zondag gehad!

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuke foto's meiden! Die Morris boft maar, tussen al die meiden.

Mariek, ik zie dat je plannen gewijzigd zijn; je wilt een theehuis opzetten voor ouders en kinderen. Lijkt me erg leuk en uniek!

lfs, Stéphanie

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou, nou, wat is het hier stilletjes. Gaat alles goed met iedereen? Hier is het een groot tranendal. Er komen maar liefst vier kiezen tegelijkertijd door en tsja, dat doet pijn. Ze is huilerig en heumerig. Dentinox, bijtring en af en toe een zetpilletje helpen enigzins. Ik denk nog een dag of twee en dan zijn ze door het tandvlees. Nou ja, zijn we er wel weer in een klap vanaf en staat de tandenteller op 12.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Tja, die kwamen hier toen ook ineens als een dolle, die kiezen. Maar ondanks dat bleef ze over het algemeen wel redelijk te pas. Ik merkte het eigenlijk alleen aan het feit dat de poepluiers een heel stukkie dunner waren.

Hier aan het begin van de week vakantie-afkick gehad... Pffft, wat was dat meisje moe!!! Niet raar als er in eens met 8 mensen, in een huisje geleefd wordt, waarvan papa en mama en grote zus, en dan nog 1 volwassen vrouw, nog een jonge meid en 2 meisjes.... En die vonden haar allemaal leuk... dus eh.. aandacht zat, soms zelfs teveel! Maar goed, ze is nu wel weer gewend aan het dagelijks leven hier. Alle indrukken hebben geloof ik hun plekkie weer gekregen!

Meiden, het was gezellig 2 weken geleden!!! Moet het toch nog weer even kwijt!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hee hallo!

Morris zijn eerste kiezen kwamen ook met 4 tegelijk en gingen idd ook gepaard met de nodige jengel en huildagen en helaas ook een aantal gebroken nachtjes..

Donderdag krijgt hij alsnog buisjes want ook zijn oren zijn nog steeds te vaak ontstoken.. En dan na de vakantie naar de dermatoloog want zijn eczeem is ook nog steeds een drama.. en zo dokteren we lekker door!

Verder gaat het heel snel nu, iedere dag nieuwe woordjes en stappen (nog wel aan de hand hoor) vind hij ook steeds leuker..

Vanaf vrijdag hebben we vakantie, we weten nog niet wat we gaan doen.. het kan nog van alles worden, van thuis tot het zonnige zuiden (maar liefst niet te heet dat trek ik momenteel echt niet met al die opvliegers)

We hebben nl een bod op een huis gedaan! hier in de wijk een grotere vrijstaande variant van wat we nu hebben.. heel spannend.. we hebben vrij laag ingezet, het staat nl al erg lang te koop.. ben heel benieuwd, morgen horen we meer!

Verder alles goed met iedereen? Het is idd stil hier? Ik ga weer lekker de tuin in met een tijdschriftje, genieten van de middagpauze (Morris zijn tukkie hahaha)

Tot snel!

Liefs Pien XX

Geplaatst

Hey girls,

Inderdaad lekker rustig hier... genieten van het weer! Wat heerlijk zeg, ik ben vanochtend met Tessa naar Blijburg geweest, best spannend in m'n eentje met al die spullen en een kindje wat natuurlijk zelf kan (en wil) lopen. Ze ligt nu ook al te slapen sinds 13u dus van 2 naar 1 slaapje begint te komen, denk ik.

Verder niet veel te melden, wij gaan pas 5-9 op vakantie, maar genieten van deze dagen alsof het mini-vakanties zijn. Iedereen lekker in z'n vel, Tessa kletst steeds meer, kortom, helemaal Zen! ;-)

Mariek en Pien, binnenkort eens buurten samen? Of hebben jullie misschien zin een keer naar Blijburg te komen in het weekend of op dinsdag als ik mama-dag heb?

Liefs,

Leeuwtje.

Geplaatst

Hela!

Wij zitten tijdelijk weer in Alkmaar, alweer de 2e week. Lang leve de Dongel ;-) want internet was hier natuurlijk allang afgesloten. Ze zijn bezig in ons huis met schilderwerk en boekenkasten enzo. Alles beneden is afgeplakt en sowieso...die verflucht en fijnstof van het schuren...niet zo best voor de longetjes van ons kleintje, dus tijdelijk het huis ontvlucht.

Afgelopen weekend is Yinthe uit logeren geweest (van donderdag tot maandag) bij mijn moeder. Het eerste nachtje was ik er ook nog bij. Het ging wonderlijk goed. Yinthe vond het helemaal leuk en oke bij mijn moeder en mijn moeder is dol op de kleine meid en vond het - naast toch wel intensief, want dat is het natuurlijk ook - vooral heerlijk om zoveel tijd met de kleine door te kunnen brengen. En wij vonden het eerlijk gezegd ook wel eens heerlijk om niet constant met ogen in je achterhoofd rond te moeten lopen... en uitslapen!! Eindelijk weer eens! ;-) We zijn een nachtje naar Brussel geweest, vriend van H vierde zijn 40e. Was erg leuk. Gisteren de kleine weer opgehaald. Die vervolgens nu niet helemaal in dr hum is, alsof ze het mij vooral - naar H toe is ze super lief en leuk - toch een beetje kwalijk neemt dat ik haar heb achter gelaten... zal wel niet, maar toch....

Kiezen komen hier ook door. Ik moet het afkloppen, maar volgens mij valt het allemaal mee. Veel kwijlen, maar verder eet en slaapt ze goed en is ze over het algemeen in heel goede doen. Lekker vrolijk blij spruitje.

Leeuwtje, ik ben helemaal voor Blijburg! En dinsdag is ook leuk, dan houd ik Yinthe gewoon een keer een dagje thuis van de opvang. Volgende week dinsdag komt alleen niet zo goed uit, maar daarna moet lukken.

Pien, benieuwd naar de reactie op jullie bod!! Dat is het ene huis toch, waar je het toen over had? Wat al een tijd te koop staat? Spannend zeg.

Hilde, vond het ook heel gezellig met z'n allen. En je mag me altijd bellen, hoor, ook midden in de nacht :icon_geek: ;-)

Nora, succes met Isis en de tandjes! Minder leuke tijd nu... ook nog met die hitte erbij.

Tot snel weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

hee meiden,

ff snel want moet eigenlijk heel hard werken, alles afmaken voor de vakantie, vandaag laatste werkdag en volgende week gaat een van mijn projecten live dus druk druk druk, maar we hebben het huis! helemaal te gek!

Vanmorgen de buisjes van Morris erin gegaan dus hopenlijk geen oorpijn meer.. Verder vanaf morgen 2.5 week vrij maar nog steeds geen vakantie geboekt.. benieuwd waar we gaan eindigen ;)

ik laat het nog wel ff weten!

Mariek, bedankt voor de foto's, te gek!

XX

PS, mochten we dan al weer terug zijn kan ik misschien ook wel die dinsdag..

Geplaatst

Pien gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Waanzinnig! Voor wanneer staat de verhuizing gepland. Kerst in de nieuwe woning?

Mariek, het kan zo heerlijk zijn, zo eventjes weg zonder kindje. Kan daar echt van genieten en wat is het dan heerlijk om haar dan weer te zien! Het viel me pas weer op hoe klein ze eigenlijk nog is.......

Ik geloof dat ze de zesde ziekte te pakken heeft (het heerst op de opvang). Een paar dagen hoge koorts en gisteren uitslag op haar buik, rug en gezicht. Leuke combi met doorkomende kiezen, maar da's nu bijna achter de rug......

Liefs, Nora.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo?! Iedereen op vakantie? Of aan het genieten van wat welverdiende vrije tijd?

Ik ben sinds maandag weer aan de bak, maar kan gelukkig rustig opstarten. Isis is snel opgeknapt en momenteel reuze vrolijk. Plots stapt er een klein meisje door m'n huis. Ze heeft zo'n grote sprong gemaakt! Ze begint ons na te praten, zelfstandig te spelen en zowaar te luisteren (heel fijn). We genieten dus volop. Jullie hopelijk ook!

Al nieuws over verhuis- en ondernemingsplannen?

groet, Nora.

Geplaatst

Hee meiden!

Hier ook weer even een teken van leven van mij! Genieten nog van een weekje vakantie thuis en volgende week weer aan de bak! Vanmorgen hebben we de knoop doorgehakt en ons huis aan mijn schoonzus verkocht.. Alles is dus rond en de overdracht voor ons nieuwe huis zal waarschijnlijk 1 januari worden.. Leuk he..

Verder ook hier een megasprong achter de rug.. met name praten is echt onwijs vooruit gegaan in ene.. alles wordt nagezegd en ook echt net als Thirse vorige maand deed, iedereen kusjes geven, iedereen heel enthousiast met Halllooooo! begroeten, en toezwaaien, en echt in zo'n vragend toontje om dingen vragen zooooo leuk!

Ook hier een of andere vlekkenziekte gehad... weet niet of het vijfde of zesde was, maar het waren veel vlekjes maar gelukkig weinig last.. meer last van alle doorkomende tanden en kiezen.. pfff.. op vakantie een zooitje spuitluiers om onze oren gekregen, echt niet normaal! En dan maar weer een rondje wasserette want al die stinkrompers en slaapzakken laat je ook niet zo liggen..

vakantie was trouwens heerlijk, ontzettend genoten van het heerlijke zonnetje, veel op het strand gezeten, dat vonden de mannen heerlijk!

Nou, ik ga gauw weer verder, ben druk met de vrijgezellendag (en nacht) van mijn schoonzusje...

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

he girls,

Goed te horen dat het allemaal zo goed gaat (op de ziektes na). Geweldig he, die ontwikkelingen de laatste tijd. Ze begrijpen ineens zoveel meer. Als Yinthe moe is en ik zeg 'kom Yinthe, we gaan naar bed' dan loopt ze zelf al richting de trap en naar boven naar haar kamertje (met mij erachteraan natuurlijk). Heeft ze heel goed door. En als ze dan lekker in haar bedje ligt zwaait ze tegenwoordig om aan te geven dat mama weg mag gaan. 'da!' (dag!) Zo schattig.

En boevenstreken, dat begint ook. Weten dat ze iets niet mag en het toch doen, met een schuine blik op mij of ik het wel zie. Als ik haar dan weghaal en 'nee, dat mag niet' zeg kan ze het vreselijk op een protesteren zetten. En 'Neh!!' (nee!) zeggen als ze iets niet wil. Yinthe, krijgt mama een kus? NEH!! haha.

Pien, fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. Zielig alleen he, die kiezen en tanden die doorkomen. En gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Ik heb ook mijn huis in Alkmaar voorlopig verkocht. Is allemaal sneller gegaan dan verwacht, binnen 6 weken uiteindelijk.

We hebben een hele fijne oppas gevonden hier in Amsterdam. Gisteren was ze er weer en zijn H en ik naar de Parade geweest. Super gezellig weer, mooie avond gehad met vrienden. Vanavond naar de film. Salt dit keer. Ben benieuwd.

Tot gauw weer!

liefs,

mariek

Geplaatst

Hey hoi!!

Pien, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad?

En lachen he? Als de kleintjes zo mooi afscheid gaan nemen met kusjes.

Hier vindt ons kleine dametje vaak dat het tijd is om weer op pad te gaan. Ze pakt dan mijn tas en zegt: tasje mee... Geeft haar vader een dikke zoen en zwaait en loopt richting de deur! 't Is zo'n lekker ding. Anderhalf al weer... wat gaat dat toch snel! Over 2 maand mag ik haar al weer gaan opgeven voor de peuterspeelzaal.

Nu is ze ziek... Hoge koorts, 39.7 net. Weer een zetpilletje paracetemol erin geduwd. Vanmorgen begonnen we met 38.3 en veel spugen. Ze hield zelfs geen water binnen. Zetpil gegeven, en een uurtje later wilde ze toch pap en een banaan... En vanaf dat moment blijft het tot nu toe in ieder geval binnen. Maar ze hangt voornamelijk met vuurrode wangetjes bij mij op schoot.

Nu snap ik ook waarom ze gisteravond absoluut niet wilde slapen. Wrs. was het toen al op komst.

Wel jammer dat ze net nu ziek is. Er is een feestweek hier in het dorp. Vanmiddag is er zeepkistenrace en aan het begin van de avond ringsteken. En morgenochtend komen de schapen van de berg... Tja... ik denk dat dat volgend jaar wordt voor ons meisje. Misschien kunnen we nog wel een rondje draaimolen doen later deze week... En anders ook volgend jaar... ze weet nog niet wat dat is, dus kan ze ook niets missen!

Groetjessssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

Heee meiden,

Dat is lang geleden! Het is wel erg stil hier nu! Maar die kleine draakjes houden ons wel bezig momenteel volgens mij..? Ik heb het er tenminste aardig druk mee.. hahaha..

Hier errug druk met de mannen in ieder geval en werk en de bruiloft van mijn zwager en schoonzus.. en dan ook nog steeds rustig aan moeten doen met die stomme buik van me.. vrijdag weer naar de gyn, ben nu 6 maanden in de overgang dus ik ben benieuwd..

Verder weinig nieuws, Morris gaat lekker, ik verwacht iedere dag nu de eerste losse stapjes!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

You go Morris, kun je lekker achter de meiden aan...

Heerlijk weer van jullie te lezen, inderdaad lang geleden. Hier gaat alles lekker z'n gangetje, we kijken uit naar de vakantie, de koffer is al gepakt, we vertrekken volgende week, net als vorig jaar weer op een onmenselijke tijd vliegen (5:10 uur) maar wat hebben we er zin in!!!

Mariek, heerlijk dat jouw huis ook verkocht is, van harte!

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Heee,

Hoe is het iedereen? Druk druk?

Ik wel. Oma/de oppas is op vakantie, ik heb wat extra werkzaamheden naast mijn vaste baan en veel leuke maar sociale verplichtingen. Ik verveel me geen tel en kom tijd tekort. Met Isis gaat alles prima. Ik blijf me verbazen hoe groot ze in zo'n korte tijd is geworden! Een hele meid. Ik ben er zo gelukkig mee. Maar dat gevoel herkennen jullie natuurlijk maar al te goed. Ik ga nu snel weer verder (zit op het werk).

Lieve groet, Nora.

Geplaatst

Girls!

Hier zijn de koffers gepakt, ik ben nog nooit zo goed voorbereid en ontspannen op vakantie gegaan, heerlijk, en dat met een kindje van bijna 1,5. Net een roze wolk, haha!

Na m'n vakantie kom ik weer wat vaker hier, en ga ik zeker een dinsdag-date proberen te regelen met een of meerdere van jullie.

Hopelijk voor jullie een beetje zonnig nazomer weer, tot later!

Liefs, Leeuwtje.

• 2 weken later...
Geplaatst

He girls!

Hoe gaat het bij iedereen?? Hoe is het met de buik, Pien? Leeuwtje lekker op vakantie, heerlijk.

Hier alles weer goed. Yinthe had vorige week de zesde ziekte, maar is nu weer helemaal de oude. Het wordt steeds leuker he, naarmate ze ouder worden, vinden jullie ook niet? Heerlijk dat kletsen (ook al verstaan we er hier nog bar weinig van op enkele woordjes na, maar de strekking is overduidelijk) en dat rondrennen en echte spelen. Wat ik ook zo leuk vind is het dansen op muziek en met een boekje zitten en dan zelf 'voorlezen'.

Hieronder een plaatje van ons meisje, gisteren genomen.

11sept_yinthe2azw.jpg

tot snel weer!

liefs,

Mariek

• 3 weken later...
Geplaatst

Jee, wat is het hier stil! Logisch hoor. Iedereen hartstikke druk natuurlijk met de kleine (die inmiddels al zo groot aan het worden is!) en alle andere dagelijkse bezigheden. Het contact verwatert misschien een beetje......zo gaat dat soms nu eenmaal. Geeft ook niets. Met mijn kleine in ieder geval alles hartstikke goed. Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal op rolletjes loopt.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Nou, ik geniet inderdaad nog steeds van ons 'kleine' meisje. Het gaat goed met haar. Het is nog steeds een vrolijk, open meisje. En nu we 5 weken op een bungalowpark zitten i.v.m. renovatie van ons huis en dat van de bovenburen (woningbouw), gaat het ook prima. We gaan veel zwemmen, ze geniet van het bad hier. Het enige nadeel is dat je haar niet even ongemerkt buiten kan laten spelen. De tuin is niet afgesloten. Dus wat dat betreft is het hopen dat we snel weer naar huis kunnen. Hoewel het er nu wel op lijkt dat we de geplande aankomende vrijdag naar huis niet gaan halen.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Heee meiden,

Leuk om weer eens wat van jullie te lezen! Ik kom nog wel regelmatig even buurten maar het is hier inderdaad stil.. Ook hier druk druk druk, met werk, de mannetjes etc etc.. Morris gaat super, doet eindelijk regelmatig wat stapjes los.. en begint de oren van je hoofd te kletsen, zo leuk.. Verder een enorme driftkikker, dus als hij zijn zin niet krijgt werpt hij zich krijsend op de grond.. we lachen er maar om!

Hebben jullie trouwens geen facebook?? Daar ben ik, en ook Mariek, redelijk actief.. wellicht als we elkaar daar toevoegen dat we toch een beetje op de hoogte kunnen blijven??

Tot snel (echt!!) liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden