Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haaaai wat een lekker stelletje zo he! Morris zat op de terugweg steeds titte titte titte, dus volgens mij heeft ze haar eerste aanbidder!

Bleef de hele terugweg klaarwakker dus ging daarna heel moe zijn bedje in!

Ik ga er ook in want buik doet zeer en ben bekaf! Morgen op controle naar het ZH, ben benieuwd!

XPien

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat leuk om te lezen dat het ons liefdeskoppel het zo goed gedaan heeft! Heerlijke foto's, Mariek!

Pien, zei de dokter?

En Hildever, klinkt als een prima oplossing op je werk, hopelijk brengt het je wat meer in balans...

Hier een ziek kindje gehad, 3x naar de huisarts(enpost) en na drie wisselende diagnoses en wat speurwerk op het internet heeft ze gewoon de zesde ziekte gehad. Helaas wel aan de antibiotica maar hopelijk gaat die de laatste rommel in haar lijfje opruimen en zijn we van het hoesten en snotneus en -ogen af. We gaan weer de goede kant op nu, maar ze slaapt nog wel de halve dag...

Liefs,

Leeuwtje.

Geplaatst

Mariek, wat een ontzettend leuke foto's en weblog! Ik houd voor Isis nog steeds een dagboek bij. Prachtig om af en toe zo terug te lezen. Het gaat plots zo snel. Het is toch niet te geloven dat onze kleintjes nu door het huis en de tuin lopen te stappen.....

Hilde, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Dat doet een mens altijd goed.

Leeuwtje, wat zielig voor Tessa (en jullie). Het is zo naar als je kleine beroerd is. Gelukkig gaat het alweer wat beter.

Bij mij thuis alles prima al zijn we wel officieel in de opstandige fase beland. Soms ligt ze gillend op de grond als ze haar zin niet krijgt. Ik negeer het maar, het is allemaal poppenkast. Wat een toneelspelers toch.

Ga nu snel aan het werk!

Liefs Nora.

Geplaatst

he girls,

Vind het ook heel leuk om te doen, zo'n weblog bijhouden. En de oma's... die wonen ver weg en vinden het ook helemaal geweldig om hun kleine meisje zo te kunnen volgen. En ik hoop natuurlijk dat ze het later ook zelf leuk gaat vinden om terug te lezen en zien.

Hilde, fijn dat je leidinggevende je begrijpt en met suggesties komt om je de ruimte te geven die je nu even nodig hebt zonder je toekomstperspectieven weg te halen. Top hoor. Zal voor jou een hele opluchting zijn.

Leeuwtje.... wat zielig van Tessa! Wat houdt de zesde ziekte eigenlijk in? Waar had ze last van dan? Wat kan je je zorgen maken dan he...

Mama-van-Morris, hoe gaat het met je? Wat zeiden ze in het zh?

Nora, dat gillen op de grond komt me heeeel bekend voor. Hier ook zo eentje. Ik laat haar ook net als jij gewoon liggen. Ligt ze een beetje om zich heen te kijken en krabbelt ze weer overeind na een tijdje om door te gaan met spelen. Klein draakje af en toe.

Aan de andere kant is het ook een heel leuke fase. Ze begrijpt zoveel meer. Wij hebben het 'beleid' dat ze het speentje alleen krijgt in bed. Dus als we haar uit bed halen en ze heeft het speentje nog in dan weet ze nu dat ze het speentje in bed moet teruggooien, wat ze ook trouw doet. Zo grappig. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden.

En inderdaad, dat door de kamer en tuin heen lopen... grootste hobby op dit moment: gewoon een beetje rondschouwen. Met of zonder emmer, met of zonder knuffel. Heen en terug. Oefenen, oefenen, oefenen.

3 juli aanhouden voor onze date? Kan iedereen dan?

Geplaatst

Ik kan 3 juli!!!

Vervelend he, als die kleine niet lekker in het velletje zit, Leeuwtje! Hopen dat ze snel weer de oude is! Vervelend ook dat het dan zo lang duurt voordat je weet wat het is!

Hier zet Thirse het ook op een schreeuwen hoor, als ze iets niet mag... Ik probeer vaak haar af te leiden met wat anders, en als dat niet lukt, heeft ze inderdaad pech! We noemen haar dan ook wel dramaqueen. Ze gaat tegenwoordig ook met een plofje op de grond zitten, zegt dan boem, en slaat een hand voor haar mond.... Ja, ze weet wel hoe ze kijkers trekt!

We zijn bezig met de voorbereidingen voor onze vakantie. We vertrekken vrijdag voor 2 weken met de tent naar Frankrijk. In de buurt van Bretagne geloof ik. Vandaag gaan we nog even op zoek naar een tuigje, zodat we Thirse met een pen in de grond wat speelruimte kunnen geven aan een touw. Wat klinkt dat erg he? Maar het is zo'n vrij vogeltje... Als je even wat in de tent zou pakken, sjouwt ze zo bij je weg... We gaan naar een kleine boeren camping, dus misschien is het niet nodig. Maar beter om verlegen dan mee verlegen.

En we hebben zo'n naamkettinkje voor haar besteld waar we ons mobiele nummer op hebben gezet... Je weet het maar nooit... En nu maar hopen dat ze dat om wil hebben...

Nou, wie weet kom ik nog effe kleppen hier voordat we gaan, en anders... tot later!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hee Hilde, je hebt helemaal gelijk hoor. Je draait je heel even om en ze zijn alweer weg gehobbeld. Zo'n kettingje is best een goed idee.....hmm.

3 juli moet ik op zich ook wel kunnen. Gewoon eind ochtend/begin middag afspreken ofzo?...

Geplaatst

Mariek, ik blijf maar lachen om die gekke snuit van Yinthe in de zandbak. Hilarisch! En wat een bossen met haar. Jullie zullen Isis wel 'kalig' vinden hahaha!

Geplaatst

Hahahah, ja da's ook een goeie!

Dat speenverhaal van jou Mariek is ook heel herkenbaar. We nemen de speen mee als we weggaan enze dan erg moe is (en eigenlijk in haar bed moet), en als ze uit bed gaat blijft hij op de commode liggen. Als ik haar dan de pyjama aantrek s avonds, pakt ze hem vaak zelf weer om in haar mond te stoppen.

Ze heeft 2 schaapjes in bed waar ze mee slaapt, en die laat ik haar altijd wel weer terug gooien in bed. Dan hoef ik ze ook niet te zoeken als ze slapen gaat!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Zo gebeurd er hier een week niks en zo moet je in ene een hele pagina bij lezen! LEUK!

Ik kan ook 3 juli! Ik heb de dag ervoor een BBQ van mijn werk waarna we ook blijven slapen in Scheveningen, dus het is wel een heen en weer gevlieg want dan ga ik dus 's morgens eerst langs Amsterdam naar huis om Morris op te halen en dan weer terug naar Amsterdam. In de loop van de middag of zondag de 4e zou me dus iets beter uitkomen maar ik kan wel op zaterdag, gezellig!

Van de week in het ZH bleek er niet zoveel veranderd, de cyste was hetzelfde gebleven maar omdat de pijn minder wordt zien ze dat wel als een goed teken.. nu nog 3 mnd in de overgang door en dan beslissen wat ik wil, of IVF (gyn heeft zoiets van als je nog wilt is dat het beste moment.. pfff.... we zijn er nog niet uit) of de pil doorslikken als mijn klachten voldoende weg zijn of doorverwezen naar het VU als dat niet zo is...

We kunnen gelukkig nog even nadenken!

Morris is gelukkig eindelijk weer een beetje opgeknapt.. Geen last meer van zijn oren (en dus ook niet van zijn humeur) en verschrikkelijk grappig momenteel.. kletst de hele dag onverstaanbaar door (Ik denk dat hij denkt dat ie al kan praten.. hahahaha)

Verder druk aan het werk vandaag.. laatste weken was ik op donderdag steeds pas 's avonds laat klaar met alles maar nu moet het toch eerder gaan lukken...

Hilde, fijn dat het gesprek meeviel en dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.. hele fijne vakantie gewenst!

Leeuwtje, is Tessa nu wat opgeknapt! Sneu hoor zesde ziekte.. das met uitslag toch?

Nora, kale babies krijgen later de mooiste kapsels he :book1:

Mariek, een beetje bijgekomen van je dagje "oefenen hoe het is met twee" Ik had eigenlijk wel verwacht dat je je meteen bij de tweelingmamma's zou aansluiten hahaha.. en iedereen vind die foto inderdaad briljant! Zo lachen..

Nou ga die grote boy van me eens uit school halen!

See you soon!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey dames,

3 juli is prima hoor, spreken we bij mij af of hebben jullie een ander idee?

Hier zijn de rust, droge neus en vooral vrolijkheid weer terug, heerlijk. Tessa is sinds gisteren weer helemaal de oude. Alles wijst erop dat ze de zesde ziekte had (3 dagen oplopende koorts, verkouden, een dag uitslag op haar romp en dan weer beter worden), dus die hebben we vast gehad. Nu de afspraak voor de BMR prik nog en dan hopelijk even geen zielige dingen meer en heerlijk genieten! Helaas is ons plannetje van afgelopen weekend om voor het eerst zonder kind een hotelletje te pakken op niets uitgelopen, maar dat halen we wel een keer in...

Verder weinig te melden, lekker aan het werk, heel blij met weer een gezond kindje en nog veel blijer van het geweldige bericht dat ik deze week kreeg: IK WORD TANTE!!!

M'n broertje en zijn vrouw verwachten begin volgend jaar hun eerste en ik ben zo blij voor ze, want hij wilde het al zo lang. Heerlijk om een bestemming te hebben voor alle spulletjes, ik heb al een klein tasje gemaakt met mijn zwangerschapsdagboek en verwendingetjes... Nu maar hopen dat ik zelf geen kriebels krijg... ;-(

Hildever, fijne vakantie gewenst in Bretagne!

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Hahaha was je dat even vergeten Leeuwtje? Housewarming he! Ik heb het nu natuurlijk al gezien, maar jullie moeten het nog even bewonderen natuurlijk!

Alles goed bij iedereen? Morris is al een paar dagen een enorme draak.. niet te genieten, 's nachts spoken en wel willen eten en dan toch weer niet, wel op schoot willen en dan toch ook weer niet... pffff.... kan hem wel achter het behang plakken af en toe! Mag ook niet bij zijn mondje in de buurt komen maar vandaag onder dwang en veel gegil toch even kunnen voelen.. als ik het goed heb gevoeld krijgt hij in ieder geval 4 maar ik vermoedt wel 6 (!) tandjes door in 1 keer... niet zo gek dus.. tsja, dan kan ik het hem wel weer vergeven.. Nu maar hopen dat het vannacht weer iets beter gaat.. Gisternacht heeft hij van 1 tot 4 geklierd... afgelopen nacht begon hij al om 11 uur, toen heb ik hem een pijnstiller gegeven, een flesje melk een schone luier en even geknuffeld.. toen hij was gestopt met huilen en weer opvrolijkte heb ik hem teruggebracht naar bed.. daar had meneer natuurlijk geen zin in maar ik had zoiets van, ik kan niets meer voor je doen, je gaat maar slapen.. Hij heeft een half uur gebruld en toen viel hij in slaap tot 9.20 vanmorgen.. Dat werkte dus wel! Was alleen wel een risico want hij had Thijs natuurlijk ook wakker kunnen gillen en dan waren de rapen helemaal gaar geweest...

Enfin, vanavond maar eens heel vroeg naar bed anders begin ik maandag zo brak aan de werkweek!

Fijne zondag allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Pfffffft, klinkt dat even vermoeiend. Isis heeft een aantal weken geleden een megasprong gemaakt, toen sliep ze ook vreselijk en overdag ook een klein drama. Nu gelukkig weer superlief, al daagt ze me meerdere keren op een dag uit. Tsja, grenzen stellen. Gaan jullie morgen nog voetbal kijken. Mijn baas, grote voetbalfan, gooit de toko 's middags dicht. Lekker hoor!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Ik heb een bijeenkomst in een hotel waar we presentaties geven en discussiegroepen leiden.. Mijn bazin geeft niets om voetbal en vond het idee om te pauzeren tussendoor en voetbal te kijken belachelijk... slik..

Thijs gaat op school met de hele klas kijken en Marco bij vrienden... Best jammer...!

XX

Geplaatst

Die megasprong heeft Yinthe ook net achter de rug, herkenbaar dus, Nora.

Ik ga het heel hard afkloppen nu, maar tot nu toe is Yinthe een goede slaper 's nachts. We zijn nog niet 1 keer een hele nacht met haar op geweest. Hooguit een half uurtje, als ze ziek was. Maar juist als ze ziek is slaapt ze eigenlijk goed en veel. We hebben pech gehad met het doorslapen, dat was pas rond 11 maanden, maar hier dus wel weer geluk mee. Tot nu toe! Want ik begrijp van ouders met wat oudere kindjes dat dat ineens kan gaan veranderen. Straks gaan ze het bed uitklimmen en komen ze naast jouw bed staan... om half 5 in de ochtend....

Af en toe laten brullen doe ik ook, Pien. Vooral als je alles hebt gedaan en je vermoedt dat het aanstelleritis is. Ik heb ook wel eens gelezen ergens dat het goed is om kindjes af en toe te laten huilen, dat ze het ook nodig hebben om dingen te verwerken en hun emoties op die manier te uiten.

Voetbal... ik moet er nog een beetje inkomen, merk ik. Was alweer vergeten dat het vanmiddag was. H gaat kijken in de stad met een boel collegas en vrienden. Misschien dat ik met de kleine meid wel even naar de IKEA ga, rustiger dan vanmiddag zul je het niet snel krijgen ;-)

Wat zullen we afspreken, 3 of 4 juli? Mij maakt het niet uit. Pien, jou komt 4 beter uit. Leeuwtje, heb jij nog voorkeur? Nora en Hilde, jullie?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heeee,

Al twee nachten ligt madame lekker tussen ons in te tukken. Als ze in slaap is gevallen, leg ik haar weer snel terug. Soms wordt ze dan weer wakker om de boel bij elkaar te brullen. Wat is dat toch? Het is altijd maar een korte periode dat ze hier last van heeft......vandaag nog een kleine power struggle met de uk. Voorlopig verliest ze nog wel even van me en eindigt ze als straf in de box, brullen dat ze dan doet:-)

En hoe was het in de Ikea? Leeg zeker?

4 juli is voor mij ook geen probleem. Komt misschien zelfs nog wat beter uit! Hoor/lees het wel.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hey dames,

Toch leuk om te lezen dat de eigen willetjes steeds groter worden bij de kindjes, ik ben zo benieuwd naar 3 of 4 juli. Mij maakt het niets uit hoor, wanneer we afspreken. Mariek, heb ik een pb gemist of mail je ons nog je adres?

Zo'n nacht hebben wij gisteren dus ook gehad, het ligt dus vast aan de stand van de maan;-) Om 3u uit bed, paar minuutjes Barbapapa kijken en er weer in, half uurtje mekkeren/zeuren/huilen en dan toch maar weer gaan slapen, tot 8.15u om je vervolgens te haasten, lekker he? Verder hebben wij hier ook een hele goede slaapster hoor, dus ik klaag niet. Zo'n gebroken nacht hadden we heel lang niet gehad...en tussen ons in wil ze echt niet slapen dus prima.

Hebben jullie kindjes de BMR prik al gehad? En hoe ging dat? Wij hebben de afspraak 2x verschoven door koorts dus mogen nu vanmiddag.

x!

Geplaatst

Zal adres zo even naar iedereen pb-en.

4 juli maar doen dan? Leuk hoor, om iedereen weer te zien! Nu hopen op mooi weer zodat we lekker in de tuin kunnen zitten en de kindjes lekker kunnen ravotten in de zandbak en eventueel in het zwembadje.

Nee, de prik hier nog niet gehad. Het CB dossier van Yinthe moest nog doorgestuurd worden van Alkmaar naar Amsterdam. Is hopelijk inmiddels gebeurd. Dan neemt het CB hier contact met me op voor het maken van een afspraak. En dus ook voor de prik...

Niet naar de IKEA geweest. Was te lekker weer, dus lekker in de tuin gezeten en gespeeld (en stiekem natuurlijk wel de tv aan... ;-) )

Yinthe wil ook niet tussen ons in slapen. Dat vindt ze allemaal veel te leuk, en dus gaat ze spelen en keten in plaats van slapen. Slapen doet ze eigenlijk alleen in haar eigen bedje en in de auto. Prima zo.

Tot snel! Leuk!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hai!

Wij worden gewoon echt 'getest' door onze kleine. Vannacht weer huilen, even wachten om te luisteren of er iets gebeurd en zo niet weer gaan jammeren. Ze had vette pech want we hebben besloten om haar lekker te negeren. Ik heb haar een paar keer onder haar dekentje gelegd. Pas toen we boos werden (ruim half uur later) ging ze slapen. Ze is gewoon bezig om haar grenzen te verleggen. Zo bizar, hoe zo'n kleine je uitprobeert...

Hier de prik al gehad hoor. En wederom niets aan het handje.

Ben benieuwd naar alle ukkies. Is alweer een jaar geleden dan! Oef, het gaat zo snel...

Groet, Nora.

Geplaatst

Jee, inderdaad, we waren een jaar geleden met de kindjes hier, wat gaat het hard. 4 juli it is, dus... lees wel hoe laat we waar mogen melden in bikini... ;-) Mariek, doen we allemaal weer wat lekkers te eten/drinken?

Dat uitproberen vind ik toch ook wel weer heel knap, waar halen ze de energie en het talent vandaan he? Tessa kan met een strak gezicht eten op de grond gooien en lang boos kijken kan ik natuurlijk (nog) niet dus blijft zij me strak aankijken tot ik in lachen uitbarst, lekker verantwoord dus, not ;-)

De prikken gingen wel goed, wel even slikken dat ze in haar arm gingen, en natuurlijk heel hard huilen. Gelukkig daarna meteen weer goed, nu ligt ze lekker te slapen. Wij zijn nog niet toe aan één keer slapen, maar de slaapjes worden wel al langer, meestal 2 uur, dus wie weet is het een aanloop naar 1x heel lang slapen. Wordt die mama-dag eindelijk eens wat meer mama-dag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden