Ga naar inhoud

vit b12 tekort negatieve invloed innesteling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben ook eens benieuwd wat ze morgen zeggen en anders bel ik mijn huisarts gewoon weer op hoor... Heb trouwens even wat speurwerk verricht en ik denk dat ik wel iets goeds heb gevonden.. Zat al dagen te zoeken op B12 en miskramen en verbanden en of het wetenschappelijk bewezen is (ben altijd van zoveel mogelijk feiten zodat ik zelf het gevoel heb sterker te staan) toen mijn vriend opeens op het lumineuze idee kwam dat ik maar eens op de site van de NVOG moest kijken. Dat is de beroepsvereniging voor Gynaecologie en Obstetrie, aldaar gezocht op B12.. Heel artikel gevonden wat interessant is... Zal even de conclusie knippen en plakken en voor de liefhebber de link naar het onderzoek. Is wel even doorbijten haha want het is even worstelen met vaktermen maar gelukkig werkt mijn mannetje in de farmacie ;-).

De resultaten van dit proefschrift suggereren dat de homocysteïne stofwisseling een rol speelt bij de voortplanting van de mens. Bovendien ondersteunen de bevindingen het belang van foliumzuur suppletie in relatie tot zwangerschap. Ook wordt gesuggereerd dat aanvullende vitamine B12 suppletie een positief effect op de vruchtbaarheid heeft. Deze aanbevelingen zouden voor zowel vrouwen als mannen gelden. Het is duidelijk dat er meer onderzoek nodig is om deze bevindingen te bevestigen en de optimale dosering te vinden, want de huidige resultaten suggereren ook dat een zeer hoge concentratie foliumzuur schadelijk kan zijn voor de spermatogenese en vruchtbaarheid.

En dit is de link naar het onderzoek:

NVOG - The homocysteine pathway in human subfertility; hoop dat ie het doet..

Esther wat fijn dat jouw huisarts wel meewerkte.. Wel irritant steeds dat bloedprikken. Wij wonen gelukkig vrij dicht bij het ziekenhuis, dat scheelt..

Zie wel een klein beetje op tegen de start van onze nieuwe poging. Voel me lichamelijk helemaal niet goed en ben bang dat de spuiten dat alleen maar gaan verergeren. En natuurlijk de angst, wat als het niet lukt of erger nog als het wel lukt maar toch weer misgaat.. Pff dat herkennen jullie natuurlijk wel.. Verder gaat mijn mannetje 15 september beginnen in zijn nieuwe baan dus die is 3 weken in opleiding in Amsterdam (met hotelovernachtingen), dus ben ook veel alleen in het begin maar is misschien ook wel lekker. Wordt hij ook niet de dupe van mijn buien door de deca. Nou dames heel veel succes en Esther hou me op de hoogte..!!!

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Joh wat goed dat artikel. Ik ga het meenemen naar mijn arts.

Ennuh...gewoon bellen die h.a. als het nodig is.

Ik moest trouwens wel dubbel folium slikken sinds dat ik vit. b12 aan het spuiten ben, op advies van de endocrinoloog. Hoop maar niet dat ik nu weer teveel folium binnen krijg. Ik geloof dat ze me daar ook op gepriks hebben dus we zullen het zien.

Wat voor lichamelijke klachten heb je momenteel? Wat irritant als je lijf niet mee wil! Had je de vorige keer van de deca ook klachten? Desnoods zou je een evt. volgende keer op basis van je klachten kunnen vragen om het verkorte schema?

En die angst voor het resultaat van de behandeling opzich...het is gewoon ellendig. Maar ik denk dat jij nog meer gespannen zal zijn omdat je een miskraam hebt gehad. Ik hoop zo voor je dat het deze keer goed gaat.

Wat fijn dat je man weer werk heeft. Je komt maar veel op het forum in de weken dat hij foetsie is . We vermaken ons wel...:jump_rope:...:coffee2:...:occasion14:...ik vier mijn verjaardag nog de 19e dus dat word ook heeeeel gezellig :occasion13:....het televisieseizoen begint weer :TVsurf:...in het ergste geval kunnen we nog gaan handwerken :sewingblue:....nou ja je begrijp me wel. We gaan je bezig houden, okido?

ennuh...ik houd je op de hoogte.

liefs esther

Geplaatst

Hoi ladies, ben al even aan het meelezen over de vitamine B12 - en heb ook maar eens gebeld met het ziekenhuis. Blijkt dat er in 2007 voor het laatst naar B12 is gekeken en toen was ie onder de 130...... ik ben in 2007 begonnen voor een brusje, na 3 kuren Clomid tabletten was ik zwanger maar dit werd helaas een miskraam. Nu zijn we 2 jaar en een IVF poging verder en nog niet zwanger. Maandag bloed laten prikken en mijn B12 is nu 180. Ook niet echt een joepie-waarde. Volgende week een gesprek bij de gyn en dan zal ik dit toch eens aankaarten ......... Ik hou jullie op de hoogte !

Evie

Geplaatst

Toch wel bijzonder hoor dat deze discussie stof op doet waaien. Ik ben toch wel benieuwd wat het effect van vit b12 nu precies is. Stom dat ze dit nog nooit echt wetenschappelijk aan hebben kunnen tonen. of zou er nog nooit goed onderzoek naar gedaan zijn? Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat evie!

Esther

Geplaatst

Even een update van mijn kant:

De endocrinoloog belde net over de labuitslagen van maandag. Mijn vit. b12 gehalte was enorm gestegen dus dat is mooi. Ik moet nu om de 2 maand spuiten.

Het blijkt dat ik in mijn maag antistoffen aanmaak waardoor ik te weinig vit.b12 opneem. Na onze derde icsi moet ik een maagonderzoek om te kijken hoe het er van binnen uitziet. In elk geval ga ik met een gerust gevoel beginnen aan mijn derde behandeling nu dit allemaal goed is.

esther

Geplaatst

He Esther, dank voor je hart onder de riem op het wachtbankje!

En wat lees ik hier een goed nieuws van jou. Door je eigen slagvaardigheid nu dit kunnen fixen. Ik zeg: "moederwaardige actie" ;-) en we gaan duimen dat dit ook mooi beloond wordt!

Liefs en succes de komende tijd, ik ga je volgen.

Grtjs, -M

Geplaatst

Hartstikke fijn Esther!

Wanneer start je nou precies en hoe gaat dat dan (korte protocol)?

Geplaatst

Hee annelies

Ik start vanmiddag met de puregon. Volgende week dinsdag komt de orgalutran erbij en woensdag heb ik de eerste echo. Ik vermoed dat ik de punctie rond 12 september heb. Snel allemaal hé? Bij het lange protocol moest ik eerst aan de pil, vervolgens twee weken decapeptyl en dan pas de puregon erbij. Al met al ben je dan twee maand bezig met een volledige behandeling. Nu maar een maand.

Hoe is het met jou? Bij jou schiet het ook op hé!

Geplaatst

Oh, fijn! Gelijk al aan de Puregon. Wat doet orgalutran?

12 september punctie is al super snel!

Wij gaan binnenkort op vakantie en de dag erna starten we met Deca. Dan ruim een week later de Puregon en dan weer zo'n 2 weken later de punctie. Prima vind ik. Ben nu aan de pil (vanwege de endo) en dat is prettig! Voel me weer lekker mezelf :)

Geplaatst

brrr ik vind de pil altijd ellendig. Ik hoor van mijn schoonzusje ook dat ze vanwege haar endometriose zich fijner voelt met de pil. Apart is dat, hoe kan dat?

Ja, snel allemaal hé! Het is wel weer bijzonder om weer in de race te zijn! Orgalutran houdt, net als de deca, ook de eisprong tegen. Ik ben wel benieuwd wat voor bijwerkingen het heeft. Had van de deca geloof ik weinig last. Ik lees wel eens anders.

Waar ga je naar toe op vakantie? Geniet ervan samen!

Geplaatst

Wij gaan 8 dagen naar Griekenland. Zo'n luxe all-in resort, doen we normaal nooit (voor het eerst (en laatst) met de huwelijksreis), maar is nu precies waar we zin in hebben. Geen stress, alles geregeld en lekker in de zon niks doen, beetje lezen enzo. Heeerlijk.

De bijwerkingen van je medicijnen kunnen in ieder geval nooit lang duren, voor je het weet zit je (hopelijk) weer in de wachtweken.

Succes ermee!!

Geplaatst

Hoi Esther,

Even hier, moet zo weer terug naar het ziekenhuis. Maar heb je PB gelezen, erg lief van je. Ben even te moe om nu weer te bedenken hoe ik prive evebn moet reageren. Ik heb mijn liefje gisteravond uitgelegd hoe het moet en hij gaat je op de hogte houden dze week als ik nog niet thuis ben. En misschien neemt hij de laptop wel een smee kan miss in het ziekenhuis ook op internet.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Is prima meid. ik heb je een pb'tje gestuurd en hoop dat je vriend tijd heeft om me op de hoogte te houden. Sterkte hoor!

liefs esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden