Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Sas, Goed dat je het vraagt. Als ik dan bedenk dat jij al na 5 dagen ongesteld werd dan mag je van mij ook aan de bollen of de pregnyl.

Ik heb vanmiddag gevraagd aan de ferti. arts waarom de een de witte bollen krijgt en de andere pregnyl.

Hij heeft me eerst het verschil uitgelegd.

Pregnyl werkt door het hele lichaam, utrogestan werkt lokaal. (Louter baarmoeder e.d.)

Pregnyl kan een evt. ook werken op de hormonen dus als je al overgestimuleerd bent is dat niet goed.

Dan is utrogestan het alternatief. Ik had dus net zo goed pregnyl kunnen krijgen, want het gaat natuurlijk om een cryo terugplaatsing. In mijn geval ben ik blij met de utrogestan omdat ik nog steeds borstvoeding geef en dan is het handig dat de utrogestan alleen lokaal werkt en niet tot de borsten komt zeg maar. Als die hormonen zijn voor mijn meiske natuurlijk niet goed. Ik zou het zeker bespreken. Manon heeft het ook besproken en is nu zwanger. Of het door de pregnyl is gekomen kunnen we natuurlijk niet zeggen maar...je kunt ook niet zeggen dat het niet geholpen heeft....Joy1

ps.Ik heb eerst een maand proef gedraaid met utrogestan. En om mijn cyclus duidelijk in beeld te krijgen was dat dus incl. fm's en een bloedonderzoek of ik idd. een eisprong had op het juiste moment.

Hai,

Joy, super meid 2 emmy`s in je buik, heb je genoten van dat heerlijke gebak hihi.

Ik vroeg het van de medicatie omdat ik bij onze cryo tp met 5 dagen al ongie was.

Hermien, Gefeliciteerd

Miranda, nog lekker 1 dagje vrij.

Sas

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, hier gaat het niet goed.

Had net bruin/rood bloedverlies bij het toiletbezoek.

Ook ongi klachten, dus ben er bang voor

Toch nog even en clearblue test gedaan, en die was positief

maar nu lees ik op internet dat je hcg niet gelijk uit lichaam is, dus..

Kan alleen maar wachten, en dat is echt verschrikkelijk

Vandaag maar even afwachten

Liefs

Geplaatst

bah hermien wat is er nou aan de hand

weg met dat bruin rood en lekker bevallen in deceember

hoop dat het snel over is hebben meer last van gehad dus hoeft niks te betekenen

Geplaatst

Net zwolle even gebeld, en ja ze zijn hardstikke lief maar kunnen

ook niets doen.

Het kan in ieder geval niet liggen aan 1 van de 2 emmies, dat kan je

lichaam niet onderscheiden.

Ik mocht evt wel bloedprikken, maar moet dus zo werken.

Als ik morgen me nog zo voel, dan heb ik er wel een uurtje rijden

voor over om zekerheid te krijgen.

Ik zelf denk dat het niet goed is, het wordt steeds meer rood dan bruin.

Geplaatst

kut ja

heb er geen andere woorden voor

is het alleen bij het afvegen of heel erg

als je gaat bloedprikken moet je een paar dagen later opnieuw prikken om het verschil in hcg te kunnen zien

kan dat niet in de buurt dat ze je de papieren doorfaxen of zo?

geeft misschien wel een beetje meer zekerheid

hoop natuurlijk dat het goed zit maar als dit niet zo is wist ik het liever zo snel mogelijk

vind niks erger dan onzekerheid

en het werk kon me dan gestolen worden, daar heb je nu je kop toch niet na staan

veel sterkte en duim voor een goede afloop

Geplaatst

Oh Hermien, dat is schrikken zeg. Bah. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt zeg. Heel veel sterkte maar bovenal succes!!!! Joy1

Geplaatst

Hoi hermien

Ah nee nou ik hoop echt dat het goed komt,zal flink voor je duimen

Joy Super 2 emmy's in je buikie en nu moeten ze 9mnd lekker blijven zitten

Liefs Elvira

Geplaatst

Hey Hermien,

Je moet inderdaad na een paar dagen eventueel weer bloed prikken om de stijging van HCG vast te kunnen stellen. Ze hebben mij echter verteld dat dit ook niet alles zegt. Maar in geval van rood bloed zou ik het ook willen weten.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Zoals Sandra al zegt: werken heb je je hoofd toch niet naar staan. Ik ben echter super blij dat ik eindelijk mag werken, hoef ik ook niet elk half uur te gaan broekloeren. Het ontspant mij dus wel. Maar dat is voor iedereen anders. Echt doen waar jij je goed bij voelt, dat is het beste voor jou en je kindje(s). Misschien is dit de keerzijde van als die zwangeren uit Zwolle, veel van ons hebben bloedverlies..... Succes meid!

Geplaatst

Hoi Hermien,

Wat schrikken zeg!! Ik hoop zo voor je dat het (een restje?) innestelingsbloed is en het niet is wat jij vreest....Het is natuurlijk wel heel goed mogelijk dat het toch allemaal goed zit he? Ik heb juist veel verhalen gehoord van mensen die na de testdag bruin/rood bloed verlies hadden.

Ik merk en voel helemaal niets meer en maak me daardoor ook wel weer een beetje zorgen.....Maar ja, "gewoon" afwachten en nog even geduld hebben.

Ik ga voor jou heel hard duimen dat t loos alarm is!

Liefs Esly.

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve reactie's!

Ik moet maar gewoon afwachten, ben nu gelukkig wel

wat rustiger.

Maar onzekerheid is toch erger dan een negatiefe uitslag.

Liefs Hermien

Geplaatst

Nou even niet over mij, nu even graag goed nieuws horen.

Hoe is het met de wachtende dames?

Zijn er al tekenen op een positieve uitslag?

Ik hoop het van harte voor jullie allemaal, en wanneer mag de

eerste gaan testen van jullie?

Sandra, hoe gaat het met jou?

nog goed te pas?

Nath,

Ben benieuwd hoe het met jou gaat?

Een dikke knuffel voor jullie allemaal, liefssssssss

Geplaatst

Haha wou je goed nieuws en dan ga je mij vragen hoe het is??

hihi. De hormonen slaan in volle hevigheid toe, ben veel emotioneler en reageer overal heftiger op. Ik heb elke dag rood bloedverlies maar telkens één keer en dan is het weer over. Ik heb nu geaccepteerd dat het erbij hoort. Ik ben er wel iets geruster op, afwachten tot 28 april maar. Balen dat we verder niets kunnen doen he? Ach, het komt helemaal goed met ons hoor!!

Verder heb ik net moeders voor moeders over de vloer gehad en gelijk begonnen. Wel even wennen hoor maar geeft een goed gevoel om te doen!

Hoe gaat het met de rest?? En met jou Hermien? (wiol het toch ff vragen maar had al wel wat gelezen, hou je taai he?)

Geplaatst

Nath. Wist je dat ik ook bloedverlies heb gehad bij dochterlief? Op een gegeven moment kreeg ik dezelfde houding als jou. Gyn. zei ook, het kan alles zijn, het kan niets zijn. Nou, daar sta je dan....maar idd. je kan er helemaal niets mee. Ze kijken evt. waar het evt. (Dat is 2 x evt....) weg kan komen en als ze niets kunnen vinden dan is het zoals het is hoe vervelend en naar ook. Succes!!!Joy!

Geplaatst

Hey Joy!! Ja het komt gewoon heel veel voor maar leuk is anders. Ach, als het mis gaat dan is dat zo! De 6 weken heb ik gehaald en vind ik al een prachtige mijlpaal!! We zien het wel. Ik leef nu per dag, elke dag is er weer eentje bij en dichter bij de echo...... Fijn dat je je verhaal deelde. Is altijd weer een fijn hart onder de riem.

Hoe gaat het met jou?? Druk aan het broeden??

Geplaatst
Nath. Wist je dat ik ook bloedverlies heb gehad bij dochterlief? Op een gegeven moment kreeg ik dezelfde houding als jou. Gyn. zei ook, het kan alles zijn, het kan niets zijn. Nou, daar sta je dan....maar idd. je kan er helemaal niets mee. Ze kijken evt. waar het evt. (Dat is 2 x evt....) weg kan komen en als ze niets kunnen vinden dan is het zoals het is hoe vervelend en naar ook. Succes!!!Joy!

vandaag veel gelezen hier en zag ook wat berichtjes van jou

er tussen staan.

Je weet dus ook wel wat het is.

Ik had de verpleegkundige gevraagd of het mogelijk kon zijn

dat er 1 van de 2 misschien niet was ingenesteld en ik misschien

daar de bloeding van kon krijgen.

volgens haar kon dit dus niet, maar vandaag op internet dus hier

wel wat over gelezen.

Dat een evt bloeding daar dus wel mee te maken kon hebben.

Ach ja, ik zal gewoon maar afwachten en we zien wel hoe

het gaat.

Hoe gaat het met jou, voel je al iets?

Erg he', dat wachten!

Ik hoop het speciaal voor jou helemaal, de laatste keer de laatste

kans.

Op naar een super mooie test!!

Geplaatst

Ja, druk aan het broeden! Manlief 3 dagen thuis en ik ontzie mij bewust mn. bij bukken en vooral bij tillen. Wandel wat met de hond, uitgebreid aan de klets onderweg en wat vaker op de bank zitten e.d Laatste poging dus...wil me zelf geen verwijten maken al weet ik natuurlijk best wel dat je ook zonder deze voorzichtigheid zwanger zou kunnen worden. Gewoon een gevoel en een deel advies natuurlijk van gyn.

Morgen sollicitatiegesprek dus heb even een verzetje...Joy1

Geplaatst

Hermien, Ik heb natuurlijk ook een tweelingzwangerschap gehad en dat vruchtje is idd. blijven zitten en geen bloedverlies gehad. Toevallig sprak ik vanddag iemand en die vertelde dat ze bloedverlies gehad had in het begin van de zwangerschap, Ze zijn tijdens de zwangerschap er niet achter gekomen wat het was. Maar tijdens de bevallign kwam de placenta eruit met twee aangelegd "systemen" dus...naar alle waarschijmlijkheid is dat bloedverlies toch van dat andere kindje geweest. Misschien ligt het eraan hoelang je zwanger bent als het "mis" gaat? Wij waren al verder heen in de zwangerschap. Het blijft soms gissen en zeker weten is er vaak niet. Daar ben ik al wel achter. Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden