Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh kyra

wat een moeilijke tijd en moeilijke beslissing

weet niet welke keuze ik zou maken, hoop nooit een keuze te hoeven maken

als het blijkt dat het kindje geboren zou worden met down kunnen ze dan nu ook al zien hoe erg het zou zijn dan?

er zit zoveel verschil tussen down en down

ik heb een zus die verstandelijk beperkt is (geen down) maar woont toch zelfstandig samen (niveau van een jonge puber en haar vriend ook)

met behulp van familie

ze hebben het niet zo netjes en zijn gewoon anders maar wel heel gelukkig

blijft voor mijn moeder ook wel altijd een zorgen kind maar ze zou haar niet willen missen

veel sterkte in deze moeilijke periode

Geplaatst

Ow Kyra,

wat een ontzettend nare situatie zeg!! Ik hoop zo voor je dat je de keuze niet hoeft te maken. Heel veel sterkte deze week, ik blijf voor je duimen!

Knuffel Nathalie

Geplaatst

Kyra,

Wat een verschrikkelijke situatie, en ik hoop van harte dat

het kindje helemaal gezond is.

En het is een moeilijke keuze, maar

zoals ik het begrijp hebben jullie al een beslissing genomen.

En dat vind ik echt byzonder.

Het belangrijkste van alles is, dat je er samen maar achter staat

en dat jullie er samen goed over kunnen praten.

En het evt samen kunnen verwerken.

Maar hopelijk krijgen julie goed nieuws en hoeven jullie

hier niet meer over na te denken.

Ik wens jullie heel veel sterkte

Liefs Hermien

Geplaatst

Elvira,

Succes morgen!

Ik zal voor je duimen.

Joy,

Hoe gaat het?

Miranda,

Uitgeteld op 29 dec, wat een geweldige datum!!

Dan ben ik ook jarig, ha ha

Alles goed en op naar de 1e echo, spannend.

Nath,

Met jou ook alles goed?

Geplaatst

Ik ben gestopt met de bollen. Ik heb het idee dat ik er buikpijn van krijg. Mijn lijf wil menstrueren en de bollen geven andere seintjes. Tenminste zo voelt het. Ik ben nog niet ongesteld hoor. Morgenochtend voor het eerst met ochtendurine testen en dan ga ik het ziekhuis bellen. Ik ben er wel klaar mee , met deze onzekerheid.. (Geloof ik....) Zit al te denken aan de babyspulletjes waar ik ook afscheid moet nemen.....Nou, dat bevalt me ook eigenlijk niet...Bah, ik voel me er wel sneu van. Het lijkt me toch anders als je na de geboorte van de laatste weet dat het de laatste is...dan neem je al afscheid, nu...is het anders gelopen. Maar goed, ik zal blij zijn al het morgen is.

Ik weet gewoon niet hoe het verder loopt. Dit is zeker een nieuwe situatie voor mij. Joy1

Gast Sannie66
Geplaatst

O Joy meis, ik voel zooo met je mee.... morgen is erg belangrijk voor ons beiden...

Geplaatst

Hier nog iemand op de achtergrond, die diep meeleeft, met alle vreugdes en verdrietjes... Sannie en Joy! Allebei megaveel succes morgen!

Ondertussen hou ik me nog even hiermee bezig:bullrider: (hihi!)

xxxNine

Geplaatst

Ja San., dat klopt!!Ik hoop dat het bij jou minder gecompliceerd verloopt en dat jullie spruit(en) een bron van leven is! Liefs Joy1

Geplaatst

En ook nog een berichtje speciaal voor Kyra... ik vind het zo heftig voor je. Ik was hier zelf ook bang voor, alleen kwam mijn zwangerschap niet zover.

Ik leef met je mee en ik hoop op een goede uitslag.

Veel sterkte de komende dagen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Ja San., dat klopt!!Ik hoop dat het bij jou minder gecompliceerd verloopt en dat jullie spruit(en) een bron van leven is! Liefs Joy1

Geplaatst

Heee Kyra,

ik las jouw berichtje maar das wel een hele stap zeg!

Voor mij persoonlijk zou ik er niet voor kiezen want

het kindje heeft er tenslotte ook niet voor gekozen...

Ik wil je er niet op aanvallen hoor maar het lijkt me

heel moeilijk om het af te breken, sorry.

Toch wens ik je heel veel sterkte met jouw beslissing

het is tenslotte jouw keuze, ongeacht wat een ander

er van vind!

Kizz

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes, ze doen me goed!

Word er zelfs wat emotioneel van, maar daar is momenteel toch al niet zo veel voor nodig.

Voor de dames die anders zouden beslissen in deze, groot gelijk! Dat kan ik me heel goed voorstellen.

En inderdaad hebben wij ook onze keuze hierin gemaakt.

Als het kindje er is (zoals jij met je zusje bv Sandra) dan weet ik dat ik het voor geen goud zou willen missen en het een dierbaar kindje wordt waar ik al mijn liefde en energie in zou stoppen gelijk (ws meer, omdat het meer nodig heeft) als mijn dochter nu krijgt.

Mijn kindje is mijn kindje ongeacht wie het is en hoe het is.

Echter, nu ik de keuze heb, voordat het geboren is, kies ik er niet voor.

En die keuzes zijn voor een groot deel gebasseerd op ervaringen en daarmee zorgen die ik heb opgedaan in het jarenlang werken met mensen met een verstandelijke beperking. Maar ook vooral in het spreken met familieleden en met name met ouders.

Ik ben erg blij dat we in de gelegenheid gesteld worden dit te onderzoeken en daarin opnieuw een keuze te mogen maken.

Ik besef daarbij ook dat we ingrijpen in beslissingen mbt leven en dood die de natuur anders zou nemen, maar dat doen we sowieso al met bv ivf.

En stel dat het zo is en ik laat de zwangerschap afbreken, wat een effect zal dat levenslang hebben op mij en mijn partner, ook dat wil ik niet uitvlakken.

Dus nee hoor, ik voel me niet aangevallen, Jenny. Ik vind het juist OK dat je zegt hoe jij erover denkt. Hier op het forum hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn en is het juist heel bijzonder dat je met mensen in contact komt die normaal niet tot je vriendenkring zouden behoren en waarmee je van gedachten kan wisselen en vragen waarom deze mensen beslissingen maken die jij nooit zou maken.

Zolang het maar respectvol blijft en dat doe jij zeker wat mij betreft.

Geplaatst

Hi Meiden

Nou vanmorgen de punctie gehad, en is me reuse mee gevallen ik viel zowat in slaap van het roesje voelde het wel bij aanprikken maar was dragelijk in totaal hebben ze 11 goede eicellen gevonden a.s do word ik gebeld of er bevruchting heeft plaatstgevonden en dan za de tp super spannend,maar voel me nog wel stram en kramp in men buik dus ik ga nog wel even bijkomen

Iedereen een fijne dag vandaag

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira,

Wat goed om te horen, en nu lekker genieten van de

zon en je lekker laten verwennen.

Hopelijk krijg je donderdag supernieuws en dan op naar de tp!

Joy,

Nou meid, heb je al gebeld?

Ik vind het gigantisch balen en ik weet wat onzekerheid

met je doet.

En ja op deze manier afscheid nemen, van dit gevoel lijkt me

ook heel naar.

Ik hoop dat je het allemaal verkeerd inschat, maar je gevoel

is vaak wel iets waar je op kunt vertrouwen.

Helaas is dit iets wat je samen met je man moet verwerken

en jammer genoeg kan niemand je hier bij helpen.

Hoe graag ik ook had gewild, meid sterkte

Sannie,

Hoe is het met jou gegaan?

Ik zou vandaag gebeld worden, maar ze waren me vergeten.

Ik heb morgen een nieuwe afspraak en hopelijk hoor ik

dan wanneer ik mag gaan starten met het onderzoek.

Meiden, veel liefs

Geplaatst

Lieve allemaal. Ik weet inmiddels meer. De laatste poging is mislukt.Mijn menstruatie is gekomen, heel klein beetje, maar wel een dikke negatieve test... We stoppen hierbij met pogingen. Ben nu 42 jaar, heb 2 kinderen Goddank gekregen, alles opgeteld bij elkaar is het voor ons nu het moment gekomen om er mee te stoppen al vind ik het wel moeilijk. Verstandelijk is het goed hoor!!!! Maar emotioneel is het slikken. Het is toch een afscheid nemen van een wens, van een kind die er niet meer zal komen. Terwijl ik het in mijn hart zo graag wil!!!! Een verdrietige Joy1.

Geplaatst

Ach lieverd... dit zijn de momenten die we niet willen.

Verstandelijk is iets anders dan emotioneel... Emo-brein wil dit niet geloven!

Vanachter mijn bureau 150 km verderop stuur ik je troostende vibes....

XXX

Geplaatst

@ Joy, wat jammer dat het niet gelukt is. Ik wens je veel sterkt om dit verrwerken, maar ook heel veel geluk met de kinderen die je al wel hebt.

@ Elvira, fijn dat de punctie goed is gegaan en dat er 11 goede eicellen zijn. Neem lekker je rust.

Geplaatst

@JOY,wat jammer dat het neit gelukt is.heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij.

@elvira,wat een mooi score voor jou.en gelukkig is de punctie mee gevallen.ben je nu paar dagen vrij?en dan het spannende telefoontje.zal voor je duimen.

heel veel succes.

liefs miranda

Geplaatst

@ Kyra nogmaals heel veel sterkte met de beslissing en als jouw gevoel er goed over is dan zal het in de toekomst ook goed komen.

@ Elvira... wauw spannend...ik zal keihard voor je duimen!

@ Joy1 kan me voorstellen dat je nu ook wel klaar bent met het blijven proberen.. het lijkt me ook elke keer een frustratie als het steeds op nix uitloopt.

Dat zal ook wel steeds behoorlijk wat emoties hebben meegebracht. Heel veel sterkte met het verwerken van dit en geniet van de 2 kinderen die je wel hebt.

Voor alle dames hier een dikke knuffel!

Kizz Jenny

Geplaatst

Joy,

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, ik vind het

echt heel erg voor je.

Je krijgt toch een bepaalde band met elkaar via dit forum

en ik voel me zelfs emotioneel worden.

Ik had het zo gehoopt.

En natuurlijk mag je blij zijn dat je gelukkig al 2 kinderen hebt,

maar dat neemt het verlangen niet weg.

Mensen zeggen dit ook vaak tegen mij, ach je hebt er al 1.

Maar het is een gevoel, wat je zo graag wilt laten uitkomen

en waar je dus zelf niets over te zeggen hebt.

Ik hoop dat je het samen met je man een plekje kunt geven

en neem de tijd om dit verlies te verwerken.

Want dat is het toch, een verlies...

Vanaf hier een dikke knuffel van mij voor jou en ik wens

je veel sterkte!

Liefs Hermien

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties, doet me heeel goed!!!!!Het is gewoon slikken, dat lijkt me ook wel normaal en het is vers. Het is zo raar dat verder niemand weet wat we het afgelopen jaar hebben meegemaakt aan terugplaatsingen, teleurstellling en weer hopen...Ik vraag mezelf wel af tot in hoeverre ik dit met fam./overig ga bespreken en hoe ik dit verder ga verwerken en ervaren??? Ik dacht ik zet er een streep onder en weer gewoon verder maar dat is misschien wel wat naïf...(Merk ik nu...)

Elvira, Fijn dat het zo goed is gegaan en wil je vast heel veel succes wensen voor de volgende stappen!!!! Joy1

Geplaatst

Hier helaas ook geen goed nieuws. Ik heb het ook al gemeld bij "wachtbankje april". Helaas vanochtend vroeg menstruatie. Straks ga ik mij ziekmelden bij mijn manager, want ik ben er ook ziek van.

Miijn eerste poging is nu definitief mislukt. Straks bellen naar het ziekenhuis voor poging 2, maar eerst even een paar maanden rust. Ik heb even teveel wachtweken gehad in een korte tijd.

Geplaatst

Hoi

Hi joy,meissie toch,ik had je het zo gegund vind het heel erg voor jullie om te horen ,nou hopelijk kun je alles een plaats geven en genieten van de mooie dingen in het leven en het te verwerken

Een dikke knuffel

Liefs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden