Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Hermien, morgen wordt ik voor 12 uur gebeld een evt. tp.

Elvira,Vind de punctie goed te doen was met 10 minuten klaar. De vorige keer heb 35 min zo gelegen en toen was het ook prima te doen. Vind punctie niet het ergste maar ben altijd bang dat er dan net geen zaad is. Maar mijn man heeft nog nooit zoveel gehad zelfs 1 miljoen.

Dus dat moet goed komen, ik probeer het positief te bekijken ( zolang het lukt )

Sas

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vandaag op wachtdag 9 een test gedaan en deze is positief, het streepje is nog wel dun maar duidelijk zichtbaar. Ik kon de uitslag zien na zo'n 2 tot 5 minuten en binnen de 3 minuten was het 2de streepje te zien.

Ik wil zondag nog een tesje doen voordat ik maandag het ziekenhuis bel

Geplaatst

Ik heb vandaag op wachtdag 9 een test gedaan en deze is positief, het streepje is nog wel dun maar duidelijk zichtbaar. Ik kon de uitslag zien na zo'n 2 tot 5 minuten en binnen de 3 minuten was het 2de streepje te zien.

Ik wil zondag nog een tesje doen voordat ik maandag het ziekenhuis bel

klinkt heel goed hoor mariette

zal zondag ook wel 2 vette strepen op staan

bij deze vast van harte gefeliciteerd

en ik geloof dat zwolle best wel een vruchtbaar jaar heeft

liefs sandra

Gast trolleklopper
Geplaatst

Zoooo viel dat even vies tegen! het deed (en doet) ontzettend veel pijn, ik was wel ergens op voorbereid maar niet hierop. maar het is gebeurd gelukkig, 6 eitjes en 33 miljoen zaadcellen, manlief heeft dus gewonnen...

bedankt voor alle gelukwensen

Geplaatst

Hai,

Sandra, weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, doe maar rustig aan.

Mariette, Gefeliciteerd...

Trolleklopper, veel succes en hoop dat er veel bevrucht mogen zijn. Wat erg dat je de punctie zo pijnlijk voor je was.

Vandaag gebeld en van de 12 eicellen zijn er 8 bevrucht. Maandag de tp. Mijn buik begint steeds pijnlijker te worden ik weet niet meer of ik dit de vorige keer ook had. Wie weet dit nog.

Sas

Geplaatst

hoi sas

bij de 1e punctie heb ik 1 avond en dag last van mijn buik gehad

bij de 2e punctie 2 weken buikpijn en krampen, toen ook de eierstokken en baarmoeder ontstoken gehad

bij de 3e punctie geen pijn, helemaal niets gevoeld

het kan dus erg verschillend zijn, maar als je denkt dat het te gek word moet je gewoon ff met zwolle bellen

veel succes maandag met de tp

Geplaatst

Elvira,

het gaat helemaal goed komen hoor, maandag lekker bellen

en dan op naar je 1e echo, spannend!

Mariette,

Jij ook van harte gefeliciteerd!

Meid, geniet ervan en jij ook een fijne tijd!

Sas,

Mooi aantal, en maandag de tp, super!!

Ja, de pijn in je buik kan alles zijn maar ze hebben mij

wel eens verteld dat je het toch als een soort kneuzing moet zien.

Maar ala je het niet vertrouwd altijd bellen hoor!!

Trolleklopper,

Balen dat de punctie is tegengevallen, maar hij zit er weer op, gelukkig!

Wanneer krijg je bericht over de tp?

Geplaatst

Hey Dames

Ik heb gisteren de ivf-afd gebeld en heb 8 juni de eerste echo,klinkt alleen nog zo ver weg als ik er heen moet dan ben ik precies 8 weken moesten de zwangeren onder ons ook zo lang wachten op de eerste echo,ik vind het een beetje eng om zo lang te moeten wachten ivm eerdere msk en buitebaarmoederlijke zwangerschap,ik had het wel aangekaart bij de verpleging ze zei wel van krijge je heftige buikpijn en of bloedverlies dat ik wel direct moest bellen

Maar we gaan er nu maar vanuit dat het nu eindelijk gelukt is en ook goed blijft gaan!!ik begin maandag weer met werken hopelijk gaat de tijd nu ook wat sneller

@Trollekopper wat naar dat de punctie zo pijnlijk is geweest hopelijk ben je snel weer opgeknapt en op naar de tp!!

@Sas super dat je a,s maandag de tp hebt en nu moet hij/zij 9 maand blijven plakken!!

@Mariette jij ook gefeliciteerd met de zwangerschap ook op naar de eerste echo!!

Lfs Elvira

Geplaatst

@elvira,ik heb woensadag de eerste echo,en dan ben ik ook precies 8 weken.voor jou duurd het nog even maar voor je het weet is het 8 juni.ik ben ook gewoon de dagen aan het aftellen.

maar voel me wel goed.savonds wel moe.en soms een beetje misselijk.en je ruikt nu soms van die rare luchtjes en dan denk je van blehhhhhhh.

@trollekopper,bij mij was de punctie ook erg tegengevallen.vond het erg pijnlijk allemaal.maar ik was ook erg gespannen.krijg je vandaag te horen of er een bevruchting is?spannend he.heel veel succes.

liefs miranda

Geplaatst

Hey Sandra & Miranda

Oke gelukkig is het standaard dat ze een aantal weken wachten voor de eerste echo,hadden jullie het trouwens ook in het begin van die ongi-krampjes bij mij komt het nog steeds met vlagen

Enne ik moet nu echt vaak naar de toilet om te plassen ook snacht's blijft super spannend dit allemaal

Lfs Elvira

Geplaatst

Op naar 8 juni Elvira!

Ik had in 2006 de 1ste echo met net 6 weken dit omdat ik 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad.

Waarschijnlijk zal ik nu ook weer met 6 weken de 1ste echo krijgen.

Ik bel morgen naar het ziekenhuis de test van vanmorgen was ook weer positief

Miranda voor jou komt het nu ook dichtbij nog een paar dagen en jij mag al voor een echo.

Geplaatst

elvira

heb als ik ongi moet worden nooit ergens last van eigenijk ja soms de avond er voor hoofdpijn

nu bij het zwanger zijn regelmatig krampen

Geplaatst
hey hermien

mag je al snel weer starten met de volgende poging? meende dat je juni gezegd had

hoe is het verder met je?

Hoi Sandra,

Met mij gaat alles prima, ben even weer met wat andere dingen

bezig en ik ben ook alleen nog maar op het zwolleforum te vinden.

Ben toch wel benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat.

Ik krijg eind juni de medicijnen binnen en kan dan in juli gaan starten

met de volgende behandeling.

Ik doe deze keer mee aan een onderzoek, ik krijg een ander medicijn

ipv decapeptyl en het voordeel hiervan is dat ik dus eerder mocht

starten.

En het is een kort protocol, dus geen pil vooraf, en minder spuiten.

Ik zal misschien wat vaker moeten komen voor een echo en evt

bloedprikken, maar dat heb ik er natuurlijk wel voor over.

We zullen zien of het een positief resultaat oplevert en zoniet dan

hebben we daarna nog 1 poging, zou deze ook niet lukken dan gaan

we ermee stoppen.

We hebben in ieder geval al een geweldige dochter.

Maar vertel hoe gaat het met jou?

Nog steeds last van misselijkheid? of wordt het al wat minder?

Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Meid, geniet van deze heerlijke tijd !!

Liefs

Geplaatst

Elvira,

Super de 1e echo staat vast, en ja 8 weken is normaal voor de

1e echo.

Het liefst zou je zo snel mogelijk willen zien of alles goed is, maar helaas

nog even geduld.

Ik lees dat je weer aan de slag gaat, en dat zal zeker wat afleiden.

Ik hoop dat alles goed gaat deze keer, sterkte nog even met wachten!

Miranda,

Woensdag voor jou de grote dag, de 1e echo!!

Spannend he', hoe gaat het verder?

Geplaatst

@hermien

nou ik kan nog niet echt genieten hoor

voel me behoorlijk lamlendig lichaamlijk en geestelijk

heb vanmiddag een extra controle in emmen ivm hevige buik en rugpijn

en vele overgeven en misselijk zijn

ben ook erg emotioneel en bang dat de 2e beeb het ook niet mag redden

hoop dat de echo vanmiddag beter bericht afgeeft dan mijn lichaam

Geplaatst

Hai,

Miranda, woendag de eerste echo. Echt spannend joh.

Hermien, Aan wat voor een onderzoek ga je mee doen. Moet je dan ergens aan voldoen.

Ik heb de vorige poging van de cryo tp aan een onderzoek meegedaan, ik kreeg de cryo terug geplaatst in eigen cyclus zonder medicatie. Dit was niet goed werd met 5 dagen al ongie.

Sandra, heel veel succes vanmiddag en hoop voor jullie dat alles goed is. Kan me je angst wel voorstellen.

Trolleklopper, hoe is het met jou.

Sas

Gast trolleklopper
Geplaatst

Hallo allemaal,

Die punctie is gelukkig niet voor niets geweest, ik heb 2 bevruchte eicellen, ze gaan er vanmiddag 1 terugplaatsen, morgen of woensdag horen we of de ander een cryo wordt.

Wat lief dat jullie vragen hoe het is, maar het gaat nog niet zo heel goed met me, de buikpijn blijft, wordt niet minder met paracetamol maar geen tekenen van OHS ofzo dus ik moet het nog even uitzitten (nou ja zitten lukt niet dus liggen/staan) zeggen ze. Ik ga maar even niet werken, leg mezelf met een goed boek en afstudeersciptie (bleegh) op de bank. Hoop dat het embryootje van vanmiddag gaat plakken en heel snel voor een roze bril zorgt, dan zal de pijn ook wel weggaan...

Wat een hoop onzekerheden lees ik bij jullie, volhouden! Ik ben ervan overtuigd dat positiviteit helpt!!!

Geplaatst

Hoi dames,

ik breek hier even in

Trolleklopper en Sas, heel veel succes met jullie tp, ik hoop echt dat jullie doorschuiven naar die mooie roze wolk!

Sandra, beterschap meid, logisch dat je je zorgen maakt om je kleine uk, gelukkig kun je vanmiddag al terrecht, wellicht is het een onschuldige soort buikgriep

sterkte!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hai,

Trolleklopper, Jij had de punctie vrijdag en hebt vandaag de tp.

Ik had donderdag de punctie en ook vandaag de tp.

Ik heb ook nog steeds erg last van mijn buik.

Babeth, bedankt.

Sas

Geplaatst

@hey babeth

het is geen buikgriep of zo

heb geen last van de darmen, maar echt onder in de buik en de maag

als de echo goed is vanmiddag is het de klachten wel weer waard

Geplaatst

Hai Sandra,

erg ellendig, juist omdat je het niet herkent!

Op naar een goede verklaring maar ook een mooie echo, hou je taai!

Geplaatst

Hai,

Ik heb de emmy lekker warm in mijn buik en dat hopenlijk 9 maanden lang.

Ook hebben we 2 cryo`s.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden