Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wij willen wel graag weten wat het word

hadden vanaf de tp het gevoel dat deze ronde onze ronde wel eens kon zijn en toen de 1e positieve test er was hebben we direkt gedacht dat het een 2-ling was

hebben met 7 weken de echo gehad en een half uur van te voren zei ik tegen mijn man dat ik best teleurgesteld zou zijn als er maar 1 zou zitten

nou gelukkig waren het er 2

heb vanmiddag de 2e echo, deze is niet standaard maar die heb ik er in emmen af geluld

moet met 12 weken nog een keer naar zwolle

Geplaatst

Hey meiden

Nog 3 daagjes wachten tot de testdatum pff...

Nog wel steeds dezelfde klachten nog steeds ongi-krampjes dus het kan alle kanten op maar heb nog geen bloedverlies dus hopelijk is dat toch een goed teken

Maar het wachten is echt zenuwslopend echt een achtbaan waar je in zin en al die twijffels pff....

@miranda jouw echo komt ook steeds dichterbij spannend hoor ben erg benieuwd!!

@annemarie hoe voel jij je na de tp ik las dat je er 2 tp hebt gehad super!!

Liefs Elvira

Geplaatst

@ elvira, nog 3 daagjes! spannend hoor!

Ik voelde me de vorige keer niet lekker na de TP. Had vanaf dezelfde avond tot 2 dagen daarna een beurs gevoel onderin mijn buik.

Toen werd ik na 6(!) dagen al ongesteld.

Nu gebruik ik die lekkere bollen (haha) en heb nog geen beurs gevoel gehad. Dit is mijn 1e wachtdag.

Wel af en toe kleine steekjes rechts onderin mijn lies...

Ik heb vrij genomen tot vrijdag, dus kan rust nemen wanneer ik daar behoefte aan heb. Ik werk in de kinderopvang namelijk.

Donderdag willen we naar Plopsaland in Coevorden. Die is sinds 30 april geopend. Iemand al ervaring?

Geplaatst

@ Annemarie, super een tp van 2 cryo's. Veel succes en hopelijk deze keer een positieve test.

@ Trolleklopper, welkom hier en veel succes met je behandeling.

@ Elvirazonnetje, drie dagen voor de testdatum! Echt heel spannend. Hopelijk kom je de laatste dagen goed door.

Zojuist een afspraak voor de bezorging van de medicijnen definitief gemaakt. Op 30 augustus komen de medicijnen, net na mijn vakantie.

Ik weet inmidddels ook dat het geduld op kan brengen tot aan mijn volgende behandeling. Ik geniet nu even van de leuke dingen. Morgen nog een dagje werken en dan heb ik ruim een week vrij. De vakantie voor augustus is nu ook definitief geboekt.

Geplaatst

heey elvira,nog 3 spannende dagen voor jou?ga je ook eerder testen?hoop zo dat de test positief is.zal flink duimen hoor.

@annemarie,

veel succes in de wachtweken.

@chrish,lekker genieten van je rust en straks mooi vooruitzicht de vakantie.

met mij alles goed,nog 1 weekje wachten voor de echo.hoop dat alles goed is.heb me ook aaangemeld voor mvm.ze en die komt morgenavond langs.moet dan ook een test doen of ik echt zwanger ben.heb er vannacht er al raar over gedroomt.dat de test negatief was.maar het is gelukkig een droom.

groetjes miranda

Geplaatst

Miranda,

Spannend he', bijna de 1e echo en dan kun je een kijkje

nemen van het wonder in je buik.

Ik hoop natuurlijk dat alles goed is en dan kun je heerlijk

gaan genieten.

Sandra,

Hoe was je echo vandaag?

Altijd mooi en wonderbaarlijk om te zien en natuurlijk

een geruststellend gevoel.

Geniet ervan meid!

Elvira,

Oh meid, wat spannend!!!!

Kun je het nog volhouden om niet te gaan testen?

Mocht ik ooit weer zover komen dan test ik ook niet

meer eerder, aangezien mijn vorige ervaring hiermee.

Ik denk aan je en zal zeker voor je duimen, ik gun het

je van harte!!

Annemarie,

Super joh, 2 cryo's teruggeplaatst!

Dan zijn ze echt wel super, dus dan moet er zeker wel

eentje blijven plakken.

Bind je anders voor de zekerheid maar goed vast aan de wachtbank!

Sterkte met wachten.

Chrish,

Ja, lekker even genieten van andere dingen en dan na de vakantie

er weer helemaal voor gaan!

Waar gaat de reis naartoe?

Met mij gaat het ook goed, ik ben ook weer even met andere

dingen bezig, maar ongemerkt ben ik met mijn gedachten

ook al weer bezig met de volgende behandeling.

Medicijnen zijn alweer besteld en worden eind juni bezorgd.

Het behandelschema ook gekregen, ook ivm het onderzoek

waar ik aan mee ga doen, dus in juli gaan we er weer voor!

Maar ondertussen nog maar heerlijk genieten van andere dingen!!

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Hermien, leuk weer wat van je te horen.

Dus de medicijnen weer in huis? Leg ze nog maar even aan de kant en geniet nog even van de rust.

Nog even geen stress en lastige wacht weken :)

@ Miranda, laat je weten hoe het ging met mvm? Ik wil me hier als ik zwanger ben ook voor opgeven. Goed doel!

@ chrish, lekker zeg een weekje vrij. Ga je nog wat leuks doen?

Ik ben behoorlijk positief, maar wil ook niet gigantisch op mijn ... gaan als het straks toch fout gaat..

Ik heb mezelf goed vast gebonden, maar je weet maar nooit...

Ik heb 2 top cryo's terug gekregen. Ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen alleen 2 terugplaatsen als je boven de 30 jaar bent. Dit is in Zwolle dus niet zo? Weten jullie hier meer van? Ik ben deze maand net 26 geworden.

Geplaatst

@ Miranda, goed dat je je hebt aangemeld voor mvm. Nog een weekje en dan de echo. Spannend hoor.

@ Annemarie, ik heb iedere keer 1 emmie teruggeplaatst gekregen en ik ben 31. Ik weet niet precies wat het beleid is. Ik heb begrepen dat als de emmie goed is je er 1 teruggeplaatst krijgt wanneer je jonger dan 35 jaar bent. Maar ik neem aan dat hierop toch weer uitzonderingen mogelijk zijn, bijvoorbeeld als er twee matige emmies zijn bij een verse tp. Misschien heb je twee top cryo's teruggekregen, omdat het de vorige keer zo vroeg al fout ging. Je zou het na kunnen vragen. Zelf heb ik om een evualuatie gesprek gevraagd voor mijn 1e mislukte poging en een vooruitblik op de tweede poging. Zelf ga ik dan zeker nog vragen wanneer ze bij mij bereid zouden zijn om er twee terug te plaatsen.

Volgende week ga ik een paar dagen naar Duitsland, maar dus niet al te lang. Mijn katten gaan me nog missen en ik hen. Mijn ouders zullen dan nog wel een kijkje komen nemen. En in augustus ga ik een weekje naar Spanje, Torremolinos. Mijn man en ik hebben een auto gehuurd en dan gaan we lekker wat toeren daar in de omgeving.

Geplaatst

Hey Dames

Ik heb zeer goed nieuws

Heb vanavond getest ik kon niet meer wachten tot a.s vrij en jawel hoor binnen 30 sec 2 duidelijke streepjes

Ik ben echt zo blij ,ik ga a,s vrij de gyn bellen voor echo

Lfs Elvira

Geplaatst

@annemarie,

gisteravond een mevr van mvm op bezoek geweest,

eerst doe je een urinetestje of er genoeg HCG in zit.dan moet je wat vragen beantwoorden.bij mij waren ze met allemaal nee.dus dan mag je beginnen.

mocht ook een kadootje uitzoeken.heb voor een boek gekozen,gaat over de zwangerschap.

kreeg ook een fotolijstje voor de eerste echo.en nog een tijdschrift en een folder over mvm.

verder heb ik een krat met 4 flessen gekregen en kan ik met een kan de urine in doen.en moet ze voor dinsdags op een speciaal ophaalpunt inleveren en daar staan dan de lege flessen weer klaar.ik moet dit tot 13 juli doen.

jij nog heel veel succes met wachten en ga flink voor je duimen.hoop dat de weken wat omvliegen.

liefs miranda

Geplaatst

Hoi Meiden

Thanks!!Ja ben echt blij!!

Wel een beetje onzeker natuurlijk of het 9 mnd blijft zitten,maar we gaan er nu maar van uit dat het gewoon goed mag blijven gaan

En nu wachten op de eerste echo spannend

Lfs Elvira

Gast trolleklopper
Geplaatst

hallo allemaal,

ik heb morgen de punctie en elvira, jouw bericht geeft goede moed! gefeliciteerd!

Ik ben niet zo'n forumbeest geloof ik, maar nu het zo dichtbij komt vind ik het toch prettig om een beetje mee te lezen en schrijven met mensen die hetzelfde meemaken.

Groetjes

Geplaatst

Hai,

Elvira, gefeliceerd!!

Trolleklopper, veel succes met de punctie.

Vandaag heb ik de punctie gehad, resultaat 13 eicellen.

Sas

Geplaatst

Elvira,

Wat een geweldig nieuws, ik wou toch even op dit forum

kijken of jij al nieuws had, en dit is natuurlijk helemaal geweldig!

De wachtweken gelukkig voorbij, en nu op naar de 1e echo!

Trolleklopper,

Veel succes morgen en op naar een mooie oogst!

Sas,

Wat een mooi aantal, en wanneer krijg je bericht over de tp?

Geplaatst

Hey hermien

Wat ben je toch een lieverd!!!

Ja kon me geduld niet meer bewaren en ook onzekerheid maar gisteren getest en was duidelijk positief we zijn blij,opgelucht maar ook wel onzeker nu ook omdat ik nog last heb van ongi-krampen wel met vlagen maar toch, naar gevoel .maar geen bloedverlies dus dat is in ieder geval goed

Dus ik ga morgen de ivf-afd bellen voor de eerste echo ik hang morgen om half 9 direct aan de tel hihi

@Chrish thanks!!Ja ik probeer er wel van te genieten ondanks dat er nog wel onzekerheid is of het goed blijft gaan maar ik ben i.i.g blij dat we zo ver zijn gekomen.

@Miranda haha jij kon ook niet wachten tot de testdatum,ik ook niet hihi

Hoe voel jij je verder al misselijk enz

@Sas thanks!!Goede aantal eitjes nu op naar een goede bevruchting spannend hoor!!Viel de punctie mee?

@Joy thanks jippie we zijn zo blij !!Lieve reactie van je!!ondanks dat je het zelf ook zo moeilijk hebt,gaat verder alles goed met je?

Liefs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden