Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ChrisH whahaha je hebt me dus gespot...da`s ook niet zo moeilijk natuurlijk, wij vallen wel op hè :bigwink:

Maar dat wist je natuurlijk niet van te voren.

Confronterend, die babyboom op je werk...en dan komt er ook nog zo`n doos op de fert.afd. in Zwolle die d`r 2 kinders meeneemt...

Ik probeer trouwens altijd (voor in ieder geval 1 van beide) oppas te regelen maar deze poging gaat dat niet lukken (ook moeilijk om steeds een oppassmoes te verzinnen zonder dat mensen er achter komen) ik voel me zelf niet helemaal op mijn gemak daar met hun erbij...heb het gevoel dat ik daar mensen mee kwets en dat wil ik vermijden maar nu is het even niet anders...

Het was druk zeg, daar. En jij mag zaterdag dus ook weer komen (misschien zien we elkaar wel weer...ik mag ook morgenmiddag bellen hoe laat het zaterdag gaat worden, ik laat het je wel weten) Fijn zeg dat er 10 follikels mee doen, hopelijk resulteert het ook in een score van 10 eicellen...ik blijf duimen en hoop ook voor jou dat deze poging positief zal eindigen!

Hermien, vergeten te spuiten...je moet er ook maar steeds aan denken (in plaats van aan ons haha). Spannend zeg, op naar maandag! ennuh ik denk ook aan jou hoor...en die knuffel die wil ik wel, hier heb je er 1 terug:hugs2:

Esly wat fijn dat je morgen al terecht kan. Logisch dat je naar een andere poli wilt, dat is ook wel erg confronterend anders.

Diane, goed broeden hè!

Liefs Disi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Disi,

Ja morgen de fm, ben erg benieuwd.

@ Hermien, dat hopen we ook ,mijn buik is al wat opgezet en het wordt steeds moeilijker een plekje te vinden om te spuiten. Heb ook al aardig wat blauwe plekjes.

Als je de startecho hebt gehad, wordt het wel anders, ik had dat ook wel hoor. Komt ook omdat het al een beetje routine is helaas.

@ Esly, wat goed zeg, morgen al !! heel veel succes.

@ Disi, ben net een broedkipje haha

liefs en heel veel succes allemaal.

Diane

Geplaatst

Iedereen heeel veel succes met spuiten en meten! Het is hier echt wel druk he? Allemal erg actief in het Zwolsche! Groet Joy1

Geplaatst

Diane,

Heel veel succes morgen!

Ik hoop dat je mooie resultaten hebt geboekt!

Chrish en Disi,

Voor jullie beiden ook heel veel succes zaterdag!

En wat zijn jullie toch ook lieverds!!

Ik zal voor jullie duimen!!

Joy,

Dank je voor je steun, erg lief dat je nog aan ons zwolleforum denkt!

Hoe gaat het met jou?

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Disi, ik moet er zaterdag om 10:35 uur zijn. En dat je je kinderen meeneemt, prima toch?!

En die babyboom op mijn werk overleef ik ook wel. Ik geloof er nog steeds in dat ik zwanger kan worden. De vraag is in hoeveel keer. Ik probeer positief te blijven, hoewel er dus wel dipjes zijn van tijd tot tijd.

@ Diane, hopelijk voor jou morgen een goede fm.

Geplaatst

Nu maar hopen dat we ons "huiswerk" eens goed gedaan hebben! Op naar een dikke 10!! (hoe bedoel je positief proberen te blijven?)!

@chrish en disi: wat grappig dat jullie elkaar tegen gekomen zijn. Succes zaterdag!

@ Disi, ik heb ons zoontje bijna altijd mee nr zwolle ivm oppas, vond het eerst ook vervelend voor de anderen, maar t is tenslotte ook het levendig bewijs

Dat er resultaten zijn! Ga jij deze mnd voor cryo-tp?

@esly: fijn dat je zo snel terrecht kunt! Op naar een goede uitslag.

Liefs naomi

Geplaatst

ChrisH, jammer dan gaan we elkaar niet weer tegenkomen zaterdag...ik mag namelijk om 11.45 voor de fm.

Diane succes morgen!

Ik ga even verder, ben aan het naaien en heb een foutje gemaakt dus kan gaan tornen...grrrrr. Eerst nog maar eens ff een baksken koffie maken...misschien tot later!

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier even snel een berichtje van mij. Ik ben even een tijdje niet op het forum geweest. Had er even genoeg van. Niet van jullie natuurlijk, maar van het hele gebeuren...

Ik ben alweer 1,5 week aan de pil. Woensdag moeten we naar het ziekenhuis voor de eerste afspraak. Geen idee meer wat ik moet verwachten.

In ieder geval wel bloedprikken geloof ik. En een echo?

Moet ik dan eerst weer ongesteld worden voor ik moet beginnen met spuiten?

Zal morgen jullie berichten even gaan lezen, moet nu echt gaan slapen. Morgen om 5:30uur er al weer uit!

Liefs,

Annemarie

Geplaatst

Hoi Zwollegangers,

Nou vanmorggen de fm gehad.

Aan de ene kant 2 (misschien 3) en aan de andere kant 4 follikels. Totaal dus 6 (misschien 7).

Waarvan de grootste al 17 mm was. Maandag heb ik weer een echo en waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

Het schiet op !! ;-)

liefs, Diane

Geplaatst

Het zag er vandaag bij de echo goed uit. De follikels zijn nog goed gegroeid en er waren er meer zichtbaar dan van de week. Ik heb maandag om 09:00 uur de punctie al. Dus het gaat nu vrij snel.

Ik heb weer om dezelfde pijnstilling gevraagd als bij de eerste punctie. Leuk blijft het nog steeds niet, maar ik ben wel minder angstig dan de vorige keer.

@Disi, hoe is het vandaag bij jou gegaan?

Geplaatst

Hey ChrisH, wat goed zeg dat de follikels mooi gegroeid waren. Nu op naar maandag naar een goede score. Wat heb jij bij je eerste punctie voor pijnstilling gehad? Wanneer hoop jij de TP te hebben?

Bij mij is het ook goed gegaan vandaag. Hij zag eerst het BMS en dat was nog niet erg dik; 5,6 mm ofzo. En daarna de eierstokken, rechts niet veel te zien maar links dus al wel 1 van 20 mm. Hij zei dat het BMS nog wel doorgroeit, dat hoop ik dan maar dat het nog een lekker dik en warm nestje wordt voor vrijdag...Vrijdag dus hopelijk de TP (eerst afwachten of in ieder geval 1 van beide goed ontdooit)

Diane jij bent ook goed aan het broeden...maandag weer fm dus, dan is het vast en zeker wel goed als ie nu al (!) 17 mm was.

(Ik wil je niet ongerust maken maar volgens heb ik eens ergens gelezen dat ze gemiddeld 2 mm per dag groeien, dus ik vindt het zelfs erg laat dat je weer terug mag komen. Maar het zal vast goed komen, ze weten wel wat ze doen)

Wie weet zien jij en ChrisH elkaar maandag ook wel!

Annemarie, logisch dat je even niet hier was. Moet je woensdag naar Zwolle of Meppel? Een paar posts geleden had ik je daar dacht ik nog een vraag over gesteld, over of dat vanuit Zwolle of Meppel is dat je gelijk door kunt omdat ik eens gehoord had dat er een wachtlijst is voor IVF/ICSI. Maar misschien is dat omdat je er al in zit vanwege je cryo`s. Succes!

Hermien, niet vergeten te spuiten hè ;-) Ooh dat is ook zo, jij mag maandag ook weer heen voor de startecho. Heb je die in Zwolle? hahaha dan zitten jullie misschien straks wel met z`n 3-en in de wachtruimte! Dan kom ik ook hoor hahaha gaan we meeten...hahaha

Succes maandag!

Esly hoe is het donderdag gegaan? en wanneer krijg je de uitslag?

Het was trouwens weer druk vandaag op de fert.afd.

Liefs Disi

Geplaatst

Hoi Disi,

De vorige keer was bij de 1e fm er ook 1 heel groot en met de punctie zelfs 35, zat ook gewoon een eitje in .

Is alle keren nog goed gegaan, gaat vast deze 4e keer ook wel goed.

Ik heb er alle vertrouwen in .

Liefs, Diane

Geplaatst

@ Ik hoop a.s. vrijdag een tp te hebben. Ik heb twee slaaptabletjes gekregen en een tabletje diclofenac (een uur voor de punctie in te nemen, net als een slaaptabletje). En voor zondagavond een slaaptabletje.

Geplaatst

Diane, zo hoort het ook toch, dat je er alle vertrouwen in hebt! 35 mm wauw echt enorm groot, die heb je zeker ook wel gevoelt dan (ik voel ze altijd zitten tijdens het stimuleren, nu dus ook)

ChrisH spannend, wanneer hoor jij het wanneer en hoe laat je de TP hebt? Ik wordt donderdag gebelt

Volgens mij heb ik dat toen ook gehad voor de punctie. Hoe groot waren jou follikels dan eigenlijk? en het BMS? Ik maak me toch wel zorgen dat het bij mij aan de dunne kant is/was...

Ik duim voor je.

Liefs Disi

Geplaatst

Hee iedereen!!

Ook ik loop in Zwolle, lees wel veel mee maar schrijf niet heel veel :)

Wat spannend allemaal zeg, ik loop jullie net mis maandag hahaha ik heb dinsdag mijn startecho..

Dit word onze eerste keer dus best spannend allemaal. Ik heb afgelopen maandag mijn laatste pil ingenomen en ben vandaag ongesteld geworden (beetje smerig) en niet zo klein beetje ook, schoont de boel weer lekker op :)

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het loopt na de echo, als alles goed zit mag je dan direct beginnen met stimuleren?

@ Hermien das ook wat hahaha, niet vergeten hoor :P Wat lief dat je aan iedereen denkt. We lopen bijna gelijk op SPANNENDDD

@ ChrisH, voor jou ook al zo spannend, vrijdag dus de tp maar, eerst natuurlijk de punctie. Veel succes. Ohh ja diclofinac is een ontstekingsremmer/pijnstiller en geen slaaptabeltje, is zeker wonder middel :)

@ Disi, voor jou ook al zo spannend, als ze beide goed ontdooien plaatsen ze dan beide terug??? In iedergeval maar hopen op 1 topper. Succes

@ Diana, voor jou ook veel succes meis.

Geplaatst

Diane,

Morgen dus weer terug komen, oh spannend!

Ze zullen de andere follikels zeker nog even willen laten

groeien, is het niet?

tenminste dit heb ik ook wel eens gehad.

Succes morgen!!

Chrish,

Ohh, morgen al de punctie!!!!

Spannend, ik hoop dat het je een beetje mee zal vallen.

Je hebt tenminste nog iets extra's gekregen, hopelijk gaat

het goed dit keer.

Weet je al welke arts je krijgt met de punctie?

Heb jij nog verschil in artsen met de punctie?

In ieder geval veel succes en sterkte!!

Disi,

Kan nog alle kanten op meid en ik hoop dat ze

goed mogen ontdooien.

en dan hopelijk vrijdag de tp, spannend!!

En dan maar lekker warm houden!!

Danielle,

Dinsdag de startecho!!!

Bij mij is de startecho altijd nog goed geweest en dan mag ik

ook diezelfde dag beginnen met stimuleren.

Houd er wel even rekening mee, dat je voor 12.00 uur moet spuiten.

Als je de startecho laat in de morgen hebt, kun je voor het geval

de spuit mee nemen.

Ik moet zelf altijd ver rijden en dan red ik het niet altijd voordat ik

thuis ben en dan spuit ik altijd even op de toilet van het zh.

Misschien een tip?

In ieder geval veel succes dinsdag!!

Annemarie,

Wat fijn dat je al weer zo snel door mag en woensdag dus weer naar het zh.

Veel succes!

Groetjes Hermien!!

en een fijne zondag voor iedereen!

Geplaatst

@ Disi, ik had aan de ene kant 7 follikels en aan de andere kant 9 follikels. Ik weet even niet hoe groot ze allemaal precies waren, maar volgens mij waren de meesten minimaal 18 mm. Ik merk het morgen wel hoeveel eicellen het uiteindelijk zullen zijn. De vorige keer waren het 16 eicellen, waarvan 9 rijp. We hopen op ongeveer dezelfde score. Hoe dik het BMS is, weet ik ook niet. Ik weet dat ze gisteren tevreden waren. Ik neem aan dat jouw BMS toch dik genoeg is voor een cryo- tp? Anders zou de dokter je toch niet inplannen.

@ Hermien en Danielle, ik ben nu toch al wel wat zenuwachtig voor de punctie. De vorige keer ging het goed met 's avonds voor het slapen een slaaptablet en 's ochtends een uur voor de punctie een slaaptablet en diclofenac. De punctie was natuurlijk niet pijnloos, maar het was wel te doen. Het scheelt voor mij psychisch al enorm dat ik weet dat ik dezelfde medicatie krijg tegen de pijn/ stress als de eerste keer. Als ik het goed heb begrepen doet dr. Cohlen de punctie. Ik weet niet of er veel verschil is met de arts die de vorige punctie deed, dr. Kuchenbecker. Ik wens jullie beide veel succes met de startecho.

Geplaatst

@ Crish, heel veel succes vrijdag met de tp!

@ Nou ik voel nu wel dat er follikels zitten vooral links, terwijl de andere keren er rechts juist meer zaten.

@ Danielle, veel succes met de startecho dindag.

@ Hermien, klopt, de kleintjes mogen nog even doorgroeien, op naar een mooi "oogst"

Op naar morgen, benieuwd hoe ze gegroeit zijn.....

liefs, Diane

Geplaatst

Chrish,

Ja het is zeker spannend.

En dr Cohlen is ook een uitstekende arts hoor net als kuchenbecker, dus ik zou me

maar niet te druk maken.

Dit wordt mijn 4e punctie, wel heb ik bij 1 dokter niet zo'n goed

gevoel.

Zij is voor mijn doen iets te voorzichtig, waardoor het wat pijnlijker is.

Ik heb tijdens de punctie namelijk bijna geen verdoving omdat ik hier

erg ziek van wordt.

En bij die ene slechte ervaring kreeg ik ook nog een bloeding omdat ze

een bloedvat had geraakt, maargoed we gaan er nog 1 keer voor.

En je hebt toch geen keus, dus we zullen zien.

We laten het maar gewoon over ons heen komen toch?

In ieder geval veel sterkte!!!!

Hermien

Geplaatst

Even een vraagje, ik heb mijn eerste icsi poging gehad en helaas is deze mislukt. nu gaan we in december beginnen met de eerste cryo terugplaatsing. nu heb ik gehoord dat ze maar 1 cryo terug willen plaatsen, ze hebben ze ook allemaal apart ingevroren... Is het dan zo dat ze er maar 1 uit de vriezer halen of halen ze er 2 uit en plaatsen ze de beste dan terug? het liefst zouden we 2 teruggeplaatst willen hebben, maar hier gaan ze waarschijnlijk niet zo mee akkoord. Kun je hier tegenin gaan of heeft het totaal geen zin? iemand ervaringen mee?

gr sharon

Geplaatst

@ Sharon Ik heb ook een aantal cryo tp's gehad. In principe is het zo dat wanneer je 35 min bent en de kwaliteit van de emmie goed is, je 1 emmie terugkrijgt. Ik heb bij zowel mijn verse tp als mijn cryo tp's 1 emmie teruggehad.

Geplaatst

@ Hermien, Ja super spannend zeg!! Ik ben echt mega ongesteld.. Jij ook?? Was even aan het terug rekenen het was alweer 1 jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld was dus het is één grote opschoon actie zeg maar.. Vind het alleen zo'n raar (vies) idee dat je dan een echo moet. Snap ook wel dat ze dat daar gewent zijn en nergens van op kijken maar toch..

Klopt inderdaad, ik heb om 11.00 de echo en moet ook mijn pen en contracten meenemen.

Jij ook veel succes morgen!!

Bedankt iedereen voor de lieve reacties op mijn berichtje :)

Voor de meiden van morgen, en dat zijn er nogal wat :) VEEL SUCCES!!!

@ Sharon, ik kan je helaas niet helpen heb echt geen idee. Wat ze wel bij ons hebben aangegeven altijd 1 terug te plaatsen behalve als het 2 ''slechtere'' zijn..

Geplaatst

Meiden succes morgen!

@Chrish: de laatste x had ik ook Cohlen met de punctie, ik vond dat hij het erg rustig deed.

Had ook geen pijn de dagen na de punctie. Bij v Kamp, deze deed t veel sneller en naar mijn idee lomper, had ik na de punctie wel last.

Maar goed, bij iedereen toch weer vershillend en afhankelijk van hoeveel follikels en of je gevoelige eierstokken hebt e.d.

Succes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goed nieuws, de punctie is woensdag al !

De follikels zijn goed gegroeid, 2 van 20 mm. In totaal 6 grotere en nog wat kleintjes.

Vandaag dus mijn laatste spuiten gezet. Vanavond pregnyl spuiten en morgen lekker niks spuiten.

Woensdag om 8.00 uur al in het ziekenhuis zijn en om 8.45 uur is de punctie.

liefs. Diane

Geplaatst

Nou Diane dat is mooi zeg! Op naar een goede score bij de punctie, ik duim voor je.

Sharon, ik heb er ook steeds 1 terugekregen maar zijn wèl met zijn 2-en ingevroren. Die van jou zijn apart ingevroren dus het lijkt me dat ze er 1 ontdooien, als die niet goed ontdooit denk ik dat ze er nog 1 gaan ontdooien, tot er 1 het wel goed blijft doen. Maar als die eerste wel goed ontdooit denk ik dat je dan een tp van 1 cryo zal krijgen. Hoeveel had je er ook alweer?

Waarom wil je er het liefst 2 teruggeplaatst hebben?

Wij hebben ook twijfel gehad dit keer of we er 1 of 2 willen terug laten plaatsen; het zijn onze laatste 2 cryo`s die tegelijk ontdooit moeten worden. Als ze het beide goed doen na ontdooien wil dat zeggen dat we een goed ontdooit embryo weg gaan gooien en dat geeft ons dus de twijfel. Want als het met die ene cryo dus niet lukt zal ik denk ik altijd het gevoel hebben dat misschien wel net de cryo is weggegooit die wel was blijven zitten....maar ondanks dat idee zal er hoogstwaarschijnlijk maar 1 teruggeplaatst gaan worden ook al ontdooien en ontwikkelen ze zich beide goed. Mochten we ons bedenken dan mochten we bellen maar eigenlijk vond de arts ook dat het beste is dat er 1 teruggeplaatst wordt.

ChrisH, hoe is het gegaan met je punctie? Heb je veel last gehad of was het te doen? Ik heb aan je gedacht hoor en voor je geduimt (d?, tja grammatica is niet mijn sterkste kant hahaha) Ik hoop op veel eicellen die mooi bevrucht gaan worden! Op naar een TP!

Hermien hoe was je startecho?

Liefs Disi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden