Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly, lastig zo'n beslissing...

Chris, hoe gaat het?

Helaas.... deze poging is over... afgelopen dagen zonder bloedverlies doorgekomen (niet eerder meegemaakt, begonnen veel hoop te krijgen dat het gelukt was). Helaas sinds vanochtend bloedverlies en een negatieve test.

Weet iemand hoe het verder gaat als je nog cryo's hebt? Ga je dan direct door of eerst een pauze? Is een cryo terugplaatsing helemaal zonder hormonen?

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mare, wat een enorme teleurstelling. Heel veel sterkte.

Als je cryo´s hebt, moet je eerst een maandje wachten en natuurlijke menstruatie krijgen. Daarna kun je je meteen melden. Ik heb altijd cryo terugplaatsingen gehad zonder hormonen. Mijn baarmoederslijmvlies was altijd dik genoeg in mijn natuurlijke cyclus. Met hormonen kan ook.

Geplaatst

Chrish, bedankt voor de uitleg. Ik ga er vanuit dat het in de natuurlijke cyclus zal zijn, want daar is in principe niets mis mee (gelukkig). Volgen ze de cyclus dan met echo's om de eisprong te volgen? Maandag ga ik wel even met het ziekenhuis bellen...

Heel veel succes deze wachtweken!!

Geplaatst

Mare, de cyclys wordt gevolgd met echo's. Op dag 10 van je cyclus heb je vaak een eerste echo. Het enige wat je moet spuiten is de pregnyl (in het verleden was dat ovitrelle). En dan is het afwachten of de ontdooiing goed gaat. Ook heel spannend. Ik zou zeker even het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben weer terug van m'n weekendje weg en wat denk je??? Nog STEEDS niet ongesteld...het voelt wel alsof t elk moment door kan breken, dus t broekloeren viert hoogtijdagen!! Pfff...Om de haverklap naar t toilet en elke keer opluchting wanneer t toiletpapier schoon blijft. Aan de andere kant denk ik van: nou kom op nou maar, we hebben net besloten om toch gelijk door te gaan en niet te wachten tot na de vakantie, want Chris net wat jij zegt: de wens is zoveel groter!

Inmiddels is het cd 37....duurt wel lang he?! Inmiddels krijg ik ook een heel klein beetje hoop, maar durf (nog) niet te testen. Heb met mezelf afgesproken dat wanneer ik vrijdag nog niet ongi ben er dan een test tegenaan gooi. Voorheen had ik ook wel eens 33 of 34 cd nodig, maar na de bevalling zit ik heel regelmatig op 28 a 29 cd! Nog maar even volhouden dus!

Chris, hoe gaat het met jou? De eerste week zit er bijna op toch? Of zit ik er nou helemaal naast? Ik hoop t zo voor je en duim me rot!

Nou dames, geniet van het mooie weer en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Esly!

Geplaatst

Mare wat rot zeg, sterkte!

Chris wat goed hey...op naar een supermooi resultaat, ik duim.

Esly wow spannend...misschien....op naar vijdag hoor, met een positest, ik duim voor je!

Woensdag heb ik fm, ben benieuwd want ik voel al wel wat af en toe vooral rechts.

Het spuiten gaat goed.

Liefs Disi

Geplaatst

Esly, dat duurt wel lang, die ongi. Wie weet toch een natuurlijke zwangerschap? Ik hoop het voor je.

Disi, als je al wat voelt, dan is dat een goed teken. Er groeit wat. Succes met de echo.

Mijn eerste wachtweek zit er donderdag pas op. Dus dat duurt nog een paar daagjes. Een aantal collega's vonden me wel ontspannen vandaag. Dat ben ik wel. Dankzij de acupunctuur heb ik nog maar weinig klachten van de punctie (geen zeurende pijn in de onderbuik). Na a.s. donderdag zal het erg spannend worden...

Geplaatst

En Esly..... al durven testen?

Disi, hopelijk zijn er veel follikels zichtbaar vandaag met de echo!

Chris, kom je de wachtweken nog een beetje door?

Ben zelf de grootste dip weer door (hoop ik). Blik maar weer op de toekomst richten ook al blijft dat lastig. We hebben gelukkig nog twee cryo's. Maar eerst weer ff een pauze... morgen voor het eerst een gesprek met de maatschappelijk werkster van de fert. afdeling, ben benieuwd!

Geplaatst

@ Mare, de wachtweken worden nu wel lastig. Gisteren, vannacht en vanochtend last van kramp, kramp lijkt niet op menstruatiekramp. Een van de bijwerkingen van Utrogestan zijn mogelijk maag- en darmklachten. Het lijkt wat meer op buikpijn bij dat soort klachten. Nu is het gelukkig wat minder. Zelf ben ik ook bij de medisch maatschappelijk werker geweest, maar inmiddels heb ik al om zwaarder geschut gevraagd. Ik heb volgende week maandag mijn tweede gesprek bij de (klinisch) psycholoog.

Geplaatst

hoi dames,

Ik heb het toch niet vol kunnen houden tot vrijdag en vanmorgen een test gedaan....helaas was deze negatief!!!!!!!!!!! Inmiddels is het cd 39 en er is nog steeds niets gebeurd! Vanmiddag heb ik het zkh gebeld om even te overleggen en morgenochtend krijg ik een echo. Blijkbaar vinden ook zij het niet echt normaal. Nog maar even aankijken dus! Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, wat ontzettend balen zeg! Kan me voorstellen dat je stiekem toch echt hoopt dat het spontaan nog gelukt was...

Chris, slopend he die wachtweken en al die verschillende signalen in je lijf.... heel veel succes. Ik blijf voor je duimen!

En Disi, hoe was gisteren de FM?

Geplaatst

esly wat vreemd dat je nog niet ongi bent en dan een negatieve test

hoop dat de echo wel uitslag geeft en hopelijk een hele positieve

toi toi toi

Geplaatst

Esly hoe is het vanmorgen in het ziekenhuis gegaan? Rot dat je lichaam je zo in ondekerheid houdt.

Chris de duimen draaien hier op volle toeren.

Mare hoe ging het gesprek vandaag? heeft het je geholpen?

Gisteren voor fm geweest en er groeit al wat, rechts zaten er een aantal waarvan de grootste al 19 mm was en links iets kleinere. Het gemiddelde was nog niet groot genoeg dus morgen weer komen, de arts verwacht zondag de punctie.

Liefs Disi

Geplaatst

Esly, fijn dat je een echo kunt krijgen. Hopelijk snel uitsluitsel. Het lijkt mij slopend.

Disi, zondag waarschijnlijk een punctie, super! Hopelijk morgen de laatste fm. Succes.

Hier beginnen de twijfels toch wel toe te slaan. Ik voel nu toch van allerlei soorten kramp/ buikpijn. Het relaxte is er nu echt af. Met helaas meteen resultaat op mijn werk. Ruzie met mijn manager. Soms krijg ik echt een punthoofd van haar. Ze probeert me min of meer te dwingen om verlofdagen op te nemen. Ze vindt dat als ik de wachtweken niet aankan (en dus emotioneel ben) dat ik niet op werk moet zijn. Maar ik wil niet alle verlofdagen opnemen voor mijn behandeling, want ik hou ook graag wat over voor een echte vakantie. En verder ben ik niet echt ziek; kan gewoon mijn dossiers behandelen. Ik heb ook al discussie of ik de maandag na mijn punctie als verlof of als ziekteverlof moet opnemen. En zo nog wat meer gezeur. Morgen mag ik thuiswerken en volgende week ga ik zoveel mogelijk thuiswerken. Gelukkig gaan mijn man en ik dit weekend van zaterdag op zondag een nachtje weg, naar Noordwijk. Even uitwaaien en mijn hoofd leeg maken.

Geplaatst

chrish

ik heb vorig jaar ook flink wat gedonder gehad met mijn manager over ziekte of verlof

na bijna een jaar gezuur, bedrijfsartsten en arbeidsdeskundigen ed mijn recht gekregen

punctie (ivf of icsi) is een medische ingreep dus die dag zowiezo recht op vrij

ziek na punctie betekend ziek na medische ingreep dus recht op ziektewet

een werkgever mag ook de kans op zwangerschap nooit tegen werken dit is zo in de wet beschreven

het brengt een hoop gedonder en ellende mee maar je hebt echt rechten

veel succes met dit probleem

en hopen dat deze punctie de laatste is wat veel geluk brengt

Geplaatst

Hallo dames,

Helaas....hier geen (natuurlijke) zwangerschap, m'n lichaam doet "even" niets!!! Vanmorgen ben ik naar het zkh geweest voor een echo en alles zag er normaal uit. Vervolgens ben ik doorgestuurd om bloed te gaan prikken en vanmiddag kon ik bellen voor de uitslag, maar ook mn bloed liet niks bijzonders zien. Het schijnt te kunnen dat een lichaam na een ivf behandeling af en toe een eisprong overslaat een het zou kunnen dat ik dat heb gehad. Vanaf morgen starten met provera, 10 dagen slikken, dan word ik ongesteld en mag ik gelijk het cryo traject starten. Normaal doe ik dat in eigen cyclus en dat gaan we nu ook eerst proberen, dus ik hoop dat mn lijf weer gaat doen wat ie moet doen!!!

Aan de ene kant ben ik best een beetje teleurgesteld dat het geen zwangerschap is, aan de andere kant ben ik wel opgelucht dat er niets raars aan de hand is. Gek he...dan zit je al een paar jaar in het traject, lukt "zelf" zwanger worden al veel langer niet en toch hoop je er elke keer weer op dat het wel natuurlijk gaat. Maar ja...het kan natuurlijk wel...kijk naar Sandra!!

@Chris; hou vol he meid! Het gaat nu spannend worden...ik duim me suf voor je!!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, dank je wel voor je steun. En gelukkig weet je nu waar je aan toe bent en hoop ik dat je een hele mooie cryo poging mag hebben. Natuurlijk zou een natuurlijke zwangerschap een mooie cadeautje zijn geweest. Ik denk dat iedereen die in de mmm zit stiekem nog wel eens droomt van een natuurlijk wondertje, hoewel dat erg onwaarschijnlijk is. We zitten immers niet voor niets in de mmm. En soms komt het gelukkig ook voor. Nogmaals, ik hoop voor jou dat het met je cryo-poging gaat lukken.

Sandra, dat gezeur op mijn werk is echt iets van de laatste tijd nu ik 3 collega's heb die mij zijn gevolgd in de mmm. En dan heb ik nog een heleboel collega's die gewoon zwanger worden. De dames wisselen elkaar af met het verlof en soms vallen die verloven gelijktijdig. Ik proef inmiddels een sfeer bij het management dat ze het zat is. Het levert voor ons type werk veel planningsproblemen op. En nu zit ik nog onder de spanning en de hormonen. Tja, een ruzie en tranen zijn dan zo aanwezig. Mijn manager kan daar dus niet tegen. Maar morgen ga ik thuiswerken; eindelijk is de software juist geinstalleerd. Lekker in alle rust thuiswerken, want ik ben nog wel steeds in staat om dossiers af te handelen. Dus nog even geen verlof opnemen, wat mij betreft. Ik heb ook contact gezocht met de bedrijfsarts en de bedrijfsmaatschappelijk werker. Wie weet dat dit nog wat gaat opleveren.

Trouwens, nog gefeliciteerd met je tweede zwangerschap. Jullie zullen wel erg blij zijn met dit natuurlijke wondertje.

Geplaatst

Dat is pech.... tekst weg... : Oke, poging twee!

Chris, wat balen zeg dat jouw manager het je zo moeilijk maakt! Belachelijk! Zelf heeft hij/zij zeker nooit in de mmm gezeten, want dan hadden ze wel anders gereageerd... Fijn dat je vandaag rustig thuis hebt kunnen werken. Hopelijk vind je komend weekend nog een beetje afleiding in Noordwijk (voor zover dat kan). Het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat je verlofdagen op moet nemen!!!!

Goed en dapper dat je contact met de bedrijfsarts legt! Hopelijk kan die je verder helpen. Kan me er erg kwaad over maken als ik dit allemaal zo lees (ja, ik zit ook nog vol met hormonen ;). Maar ik blijf voor je duimen dat het dit keer raak is en je deze discussie helemaal niet meer aan hoeft te gaan!

Mijn leidinggevende heeft zelf ooit in een IVF traject gezeten en dat maakt het wel wat makkelijker. Tussen de punctie en TP meld ik me ziek of werk thuis. Ook op de dag dat ik denk dat het mis gaat, werk ik thuis. Het is me bij de tweede poging mis gegaan op het werk en dat wil ik niet meer meemaken, voelde me toen dubbel ellendig...

Helaas wordt mijn werk niet overgenomen, dus tussen de pogingen door is het razend druk... gelukkig veel begripvolle collega's.

Disi, zondag de punctie! Hopelijk een goede 'oogst'

Esly, gelukkig waren er geen rare dingen op de echo te zien. Hopelijk over een paar weken een prachtige cryo terugplaatsing!

Sandra, spontaan zwanger, wat super!

Gisteren hebben we een intake gesprek bij Monique gehad, wat een prettig mens zeg. Ik denk (en hoop) dat ze ons wat verder kan helpen in 'hoe om te gaan met alle zwangeren en kids in onze omgeving'. We gunnen het iedereen absoluut, maar het wordt steeds confronterender, vast herkenbaar...

Volgen jullie trouwens babyboom? Vind het erg confronterend, maar kan het op een of andere manier niet laten om het toch te kijken (mijn man snapt niet waarom ik zo aan 'zelfkwelling' doe). De uitzending van woensdagavond vond ik erg herkenbaar en daardoor heftig.... en ja hoor, daar gingen de tranen weer... Chris, misschien een tip om jouw manager deze uitzendig te laten kijken, misschien wordt ie wakker geschud?

Heb nog weinig energie, dus snel een pizza in de oven en vanavond op tijd naar bed! Word er niet echt gezellig van als ik moe ben ;)

Geplaatst

Hey meiden...

Chris.... spannend nu met dat wachten. Zeker als het werk ook nog eens 'gezellig' mee doet! Hoe is het met man? En eh, al aan het pakken voor morgen? Geniet van het waaien! En eh, wat je buik betreft... had je niet heel veel follikels? Dan kan je toch ook als je zwanger bent last krijgen van overstimulatie-klachten? Of ben ik nu erg fout en vervelend?

Esly, fijn dat alles er goed uit zag van binnen. En wat vervelend dat, net wanneer je weer een knoop doorhakt, je eigen lijf weer roet in het eten gooit.

Mare, wat balen dat het weer niet is gelukt!

Hier lekker vakantie gehad een weekje. Volgende week gaan we weer een midweek... Spuiten mee... want zondag gaat de eerste er weer in. Vorige keer was ik er zo mee bezig, nu eigenlijk nog helemaal niet. Ik vind dit wel een hele rare gewaarwording!

En hier wordt babyboom ook gevolgd hoor!

Geplaatst

We zijn gister tussen de middag vertrokken naar Noordwijk en ongeveer een uurtje geleden weer teruggekomen. We hebben twee katten, dus veel langer wilde ik ook niet weg. Dan zou ik weer een beroep op mijn buurvrouw moeten doen en dat wil ik niet te vaak doen. Het was lekker op het strand. Lekker genoten van een mooie strandtent. Ik voel af en toe wel wat in mijn baarmoeder lies en bovenbeen. Soms lijkt het op menstruatiekramp en soms is het wat anders. En er zijn momenten waarop ik geen enkele kramp voel. Zolang er geen bloed is, is het goed. Het broekloeren is officieel begonnen! Mijn punctie was 2 weken geleden.. Ik ben al wel een dagje verder dan poging 2, maar nog niet zover als bij poging 1 en natuurlijk wil ik de testdatum halen zonder menstruatie.

Ik moet morgen nog wel even naar mijn werk om nog iets ter correctie te krijgen en te verzenden. Daarna ga ik ook weer thuiswerken.

Nog even over mijn manager, zij is een vrouw en heeft zelf bij mijn weten geen kinderen. Wel een pleegdochter. Ik weet verder niet hoe het allemaal bij haar zit. Zij is al wel rond de 50/55 jaar nu, gok ik zo.

Mare, ik ben ook bij Monique geweest, maar nu ben ik een stapje verder gegaan door naar de psycholoog te gaan (mw Withaar, ook in het ziekenhuis). Het is voor mij best confronteren al die zwangeren. Maar daarom was dit weekend zo goed voor mijn man en mij. Om te weten dat we ons ook prima kunnen vermaken met ons tweetjes. Ik merk bij mijzelf dat de kinderwens een obsessie kan worden.

Hilde, succes met spuiten vandaag. Fijn gevoel zeker, om weer te beginnen.

Geplaatst

Hildever, succes met spuiten!

Disi, vandaag de punctie gehad?

Chris, pfff.....spannend!!! Dit zijn de beroerdste dagen om door te komen... Wanneer zou je durven testen? Hoop zo voor je dat het goed zit! Fijn dat je hebt kunnen genieten van noordwijk.

Geplaatst

Disi, ik ben ook wel beniewd of je je de punctie hebt gehad.

Mare, ik durf nog niet te testen, omdat de vorige keren de menstruatie dwars door de bollen kwamen. Ik ben nu net zo ver als met mijn verse poging 1, wd 11. Vooralsnog wacht ik liever vannacht nog weer af. Morgen heb ik nog een acupunctuursessie. Ik ben benieuwd wat de acupuncturiste aan mijn lichaam dan zal merken. Kortom: het komt er op neer dat ik lijdzaam aan het wachten ben en precies doe wat de dokter zegt. Testen op wd 14.

Verder werk ik de komende dagen thuis. Dan heb ik toch wat om handen en geen (goedbedoelde) aandacht van collega's.

Geplaatst

Hoi Mare, niet gisteren maar vandaag de punctie gehad om 9.30...ging heel goed en 14 eicellen gevonden. Woensdag telefoontje over bevruchting en waarschijnlijk vrijdag terugplaatsing.

Chris spannend...donderdag mag je officieel testen toch? fijn dat je genoten hebt in Noordwijk.

Ik duim volop voor je!

Liefs Disi

Geplaatst

disi, mooie score zeg!!!

Chris, je maakt het wel spannend zeg! Dat je het vol houdt om niet te testen, heel knap! Heb je er zelf een goed gevoel over?? Ga je naar een acupuncturiste in Zwolle? Ik ben tijdens de laatste poging wel naar een acupuncturiste in zwolle geweest. misschien gaan we wel naar dezelfde...?? Fijn dat je de komende dagen thuis kan werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden