Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chris, op naar veel mooie eicellen!!!

Vanochtend eerste FM gehad. Links zagen ze er 6, rechts kregen ze niet goed in beeld. Morgen al terugkomen voor de 2e FM!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, een dag later al terug komen Mare... Dat heb ik nog nooit gehoeven... Hopelijk kunnen ze morgen de rest zien!

Hier is vandaag de koelkastla weer gevuld. Deze keer ook met een knutselpakketje pregnyl! Ach, komen we ook wel weer uit!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik al zo snel terug moet komen.... Ik verwacht ergens met pinksteren de punctie te hebben. Ff afwachten wat ze vanochtend gaan zeggen.

Geplaatst

@hildever, waar is de pregnyl voor? Deze hoef ik zelf nl niet te gebruiken. Ben wel blij dat ik alleen maar 'kant en klare' spuiten heb en geen knutselpakketjes...

Geplaatst

Ik moet straks ook pregnyl gebruiken, de vorige keren ovitrelle. Dat knutselen met pregnyl lijkt mij niet zo handig. Mijn man gaat volgende week een keer mee naar een fm. En dan kan hij meekijken wanneer er uitleg over de pregnyl wordt gegeven.

Geplaatst

Vanochtend gaf ik nog enthousiast aan dat ik geen 'knutselpakket' had, maar in het ziekenhuis vertelden ze dat ze geen ovitrelle meer meegeven, maar alleen nog pregnyl. Dus toch aan de knutsel....Heb het net opgehaald en morgen krijg ik uitleg.

Ze zagen vandaag links 8 en rechts 11 follikels!! Wel van verschillende grootte. Morgen mag ik weer komen.

Hoe gaat het met de andere dames??

Geplaatst

Net weer terug uit zwolle, heb zaterdag de punctie. Ze zien veel follikels en schatten in dat er zeker 10 groot genoeg zijn. Ze waren zo lief om de pregnyl vast voor me te mengen!

Geplaatst

Mare, veel succes met de punctie en wat fijn dat ze de pregnyl alvast voor je wilden mengen. Hopelijk een goede oogst zaterdag!

Geplaatst

Mare, wauw! Top resultaat! Veel succes zaterdag! Op naar een mooie oogst :)

Gister hebben we dan (eindelijk) de curettage gehad. Voor mijn gevoel heb ik het nu echt afgesloten. Het was wel een ontzettend lange dag.. We werden er tussen gezet dus moesten afwachten wanneer we geholpen werden. 'S ochtends om 09.00 uur melden en 's avonds om 21.45 uur ben ik geholpen met een volledige narcose. Heerlijk, merk je er niks van. Kwam wel erg moeilijk uit de narcose dus ze wilden me eigenlijk een nachtje houden.. Maar daar had ik helemaal geen zin in na zo'n lange dag. Omdat mijn moeder bij mij was en ook bij ons sliep mocht ik toch naar huis. Om 01.30 uur waren we dan eindelijk thuis..

Volgende week gaan we op vakantie naar Curacao, zo'n zin in! Lekker even helemaal niks. Zien wel weer wanneer we verder gaan!

Veel liefs Danielle..

Geplaatst

Danielle, heftig zo'n lange dag! Rust goed en neem je tijd. Fijn dat je een mooie vakantie in het vooruitzicht hebt.

Vanochtend de punctie gehad. Ze hebben 21 eicellen gevonden, nieuw persoonlijk record!

Geplaatst

Danielle hoe gaat het inmiddels met je? sterkte nogmaals.

Mare wat goed, 21 eicellen...we duimen voor veel bevruchtingen en een succesvol resultaat.

Chris, hoe gaat het met jou en het spuiten? ik duim voor je!

Esly hoe gaat het met jou?

Ik heb sinds gisteren de eerste spuit weer gezet en het ging prima. Was wel onzeker of ik het allemaal goed gedaan heb maar ga er maar vanuit...(kwartiertje van te voren uit de koelkast, luchtbel eruit tot de eerste druppel zichtbaar is en in een huidplooi in de buik injecteren....iemand die dit kan bevestigen of dit de goede manier is voor decapeptyl?) maandag de laatste pil en dan de week erop op dinsdag de eerste echo. Actief van start hier dus!

afgelopen donderdag teruggekomen van een weekje Duitsland en het was een geslaagde week weg! Heerlijk om even ergens anders te zijn maar ook heerlijk om weer thuis te zijn ;)

Nou ik ga afsluiten...

Liefs Disi

Geplaatst

Disi, zo doe ik het ook met de deca. Ik laat alleen geen druppel zichtbaar worden, maar wel de lucht eruit tot aan het begin vd naald. Succes!!

Geplaatst

@ Mare, 21 eicellen, wat een mooi aantal. En nu hopelijk ook veel goede bevruchtingen.

@ Disi, zoals jij het beschrijft, zo spuit ik de deca ook.

Verder heb ik vrijwel de hele dag last van een (lichte) hoofdpijn van de hormonen. Ik ga mezelf er niet aanwennen om daarvoor ook iets te gaan slikken. De laatste tijd slik ik al zoveel pillen. Aan het einde van de dag ben ik ook vaak moe. Gelukkig a.s. dinsdag een tweede echo en hopelijk is er dan al wat te zien.

Geplaatst

Mare, waauuuww wat een mooie oogst! Super!! Hopen op mooie bevruchtingen..

Disi & Mare, je mag de luchtbel er niet uithalen bij de Deca.. Heeft het ziekenhuis dat bij jullie aangegeven??? Nu begin ik te twijfelen, maar die luchtbel zit er niet voor niets.. Ik moet hem er juist in laten zitten??

Chrish, erg herkenbaar. Kan ook nooit goed zijn alles wat je slikt en spuit! Alles raakt er van in de war! Ik hoop dat je dinsdag een mooie echo krijgt met groeiende eitjes.

Met mij gaat het verder goed, kan nog niet erg veel beginnen. Morgen wel lekker weer beginnen met werken. Halve dagen eerst maar en dan alweer vakantie. Goh wat kijk ik daar naar uit. Lekker even helemaal niks :)

Geplaatst

Danielle, hoe was je eerste werkdag weer? Goed op jezelf passen hoor! Het is al weer een tijd geleden dat ik spuitinstructie heb gehad in het ziekenhuis, maar meen wel dat ze zeiden dat de luchtbellen er uit moest.

Chris, hoe was de echo? Was er wat te zien?

Lig lekker op de bank met een kan water binnen handbereik (moest veel water drinken tegen overstimulatie). Heb nog aardig last van mijn buik i.t.t. eerdere puncties, maar toen hadden ze ook minder eicellen gevonden. Gisteren belden ze dat er 15 aan het delen zijn! Morgen de terugplaatsing!

Geplaatst

Mare, 15 eicellen die aan het delen zijn, wat een superscore, al is het natuurlijk nog even afwachten wat je straks naast je verse emmy nog aan cryo's hebt.

Bij mij was er al wel het een en ander te zien. Alles loopt volgens schema. Ik voel mijn buik af en toe ook al. Donderdag moet ik nog een keer terugkomen.

Geplaatst

Mare, werkdag ging goed. Werk deze week lekker halve dagen en dan nog eens 3 weken vakantie dus dat gaat helemaal goed komen ;)

Wat een top resultaat zeg! Een tp sowieso en wellicht nog mooie cryo's! Succes morgen!

Chrish, mooi! Al enig idee hoeveel? Succes donderdag!

liefss

Geplaatst

Hey meiden,

Wow, Mare... 21 follikels!!!! Nou, good luck... Dat er maar een heel mooi ukkelepukkie uit mag groeien!

Danielle, wat vervelend dat het toch nog met een curratage allemaal moest gebeuren... En dat het dan ook nog zo lang duurt. Doe rustig aan... geniet straks op vakantie!

ChrisH, spannend weer.... Veel succes!

Disi, ook de eerste spuit weer gezet... Ik ontlucht de spuit ook niet. Kan me ook niet herinneren dat ze me dat bij de spuitinstructie hebben gezegd. Ach, vorige keer ben ik ook even zwanger geweest, ondanks de lucht in de spuit.

Vrijdag gaat de spuit er hier weer in. Merk dat ik er op het moment wat minder mee bezig ben. Moet er ook echt aan denken om de pil te slikken.....

Groetjesssssssss

Geplaatst

Ik ontlucht de deca wel. Ik heb niet het idee dat het uitmaakt...

Verder telde ik aan de rechterkant 6 follikels en aan de linkerkant een stuk of 8. Ik denk uiteindelijk dat ik op ongeveer 16 eicellen uitkom, net als bij de vorige twee pogingen. En dan circa 11 eicellen rijp, net als bij mijn vorige pogingen. Tot en met de labaratoriumfase zal vermoedelijk alles wel weer naar wens verlopen, hoewel zeker weten doe je het nooit.

Hilde, jij ook veel succes met het zetten van de eerste spuit.

Geplaatst

hilde, succes met het spuiten!

Chris, mooie score hoor! Wanneer verwacht je de punctie?

Vanmiddag hebben ze een mooie emmy teruggeplaatst en zelfs 2 cryo's! Ben zo blij, want we hebben nog nooit eerder cryo's gehad!!

Geplaatst

Nou, dat klinkt mooi, Chris!

En Mare, da's mooi nieuws!!! Hopelijk kunnen de cryo's in de vriezer blijven!!!

Vandaag heb ik met het ziekenhuis gebeld om te vragen of we nog iets naar achteren kunnen schuiven i.v.m. vakantie. We blijven wel in Nederland en in de buurt, Drente... Maar we gaan een midweekje met een huifkar op pad. En dat zou dan net vallen in de week dat ik om de haverklap naar het ziekenhuis zou moeten voor follikelmetingen... En gelukkig mocht het wat later. Ik blijf 2 weekjes langer aan de pil... 3 juli gaat de eerste decapeptyl er in.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Mare, nu je emmy mooi warm houden ;) En wat fijn dat je cryo's hebt.

Hilde, geniet van jullie midweekje in Drenthe.

Ik verwacht mijn punctie op zaterdag, zondag of maandag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden