Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mare, ik ga naar de acupuncturisten van het Chinese Idee, aan de Hyacinthstraat in Zwolle. Ik ben vanochtend nog geweest. Morgenmiddag ga ik een test halen. Tot nu toe gaat het goed. En ik probeer niet teveel aandacht te geven aan de (onder)buik. Dan ga ik hem alleen maar meer voelen. Dat vertelde de psycholoog mij gisteren ook. Ik denk dat een test betrouwbaarder is op de testdatum die het ziekenhuis aanhoudt. Daarvoor is de uitslag volgens mij niet zeker.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, dan ga je toch naar een andere acupuncturiste, ik ga naar rosie van acuroos. Ik vind het razend knap dat je nog niet getest hebt...je hebt helemaal gelijk dat de uitkomst het meest betrouwbaar is.... ik volg met spanning het forum!!! Hoop zo voor je dat het goed zit!

Geplaatst

Chris, hoe gaat het? heb je de test in huis gehaald? ik vindt het zo spannend voor je...ik duim hard door meis!

Hier om 12.01 een positief telefoontje gehad. Van de 14 eicellen waren er 13 rijp en 10 daarvan zijn bevrucht (net zo als bij onze eerste ICSI alleen hadden we toen 11 bevruchtingen). Vrijdag om 14.00 hopelijk de TP...en dan wachten....

Zo ik ga weer verder met duimen voor Chris :toppie:

Geplaatst

Disi, jouw resultaat mag er wezen! Eigenlijk beginnen de wachtweken voor jou nu ook al. Spannend! Krijg je 1 of twee emmies terug?

Ik heb vanmiddag twee testen gehaald van het Kruidvat (2 voor 5 euro). Die schijnen goed te zijn. Het enige waar ik nu nog een beetje bang voor ben is dat de utrogestan een menstruatie tegenhoudt. De vorige keren hielden de bollen niets tegen. Aan de andere kant, zover ik nu ben, ben ik bij mijn eerdere twee verse pogingen nog nooit gekomen. Op zich heb ik goede hoop. Ik kon mij vandaag niet concentreren op het werk en dan werk ik nog thuis gelukkig. Ik heb net even een uurtje op bed gelegen. Ik was erg moe.

Geplaatst

Chris het ligt een beetje aan de kwaliteit van de embryo`s maar het liefst gaan wij en zij voor 1. Ze moeten wel heel slecht zijn qua kwaliteit gaan er 2 terug geplaatst worden.

Ga je morgen testen? het klinkt heel goed zeg wat ik in je bericht lees, dat je verder bent dan in de eerdere verse pogingen. Ik heb een goed gevoel voor je en blijf daarbij heel hard duimen...ik kom snel weer kijken hier naar je uitslag, vindt het superspannend!

Liefs en een dikke knuffel Disi

Geplaatst

Disi dat zijn goede berichten!

Chris, fijn dat je goede hoop hebt en verder bent dan de andere keren! Heel veel succes morgen. Ik duim voor je en hou het forum in de gaten...

Geplaatst

Vanochtend heel vroeg (om 4:00 uur) getest. Een uur voordat de wekker van mijn man zou gaan. Ik was al wakker geworden, omdat ik naar de wc moest. En opnieuw de slaap vatten, lukte niet. De test is positief. Ik kan het nauwelijks geloven en ik ga vast morgen of overmorgen nog een keer testen. Ik ben blij, maar met de handrem er op. Eerst maar eens afwachten of het goed blijft gaan. Zometeen eerst het ziekenhuis bellen, zowel de fertiliteitsafdeling als de internist.

Geplaatst

Joehoe chrish, gefeliciteerd!! (heb ik toch niet helemaal alleen op t zwolse zwangere bankje gezeten!!)

Dan kan ik nu alle remmen losgooien!! Hihi

Geplaatst

Wiiiiiiieew Chris, ik doe hier een vreugdedansje voor je! Wat fantastisch...ein-de-lijk die felbegeerde posi-test.

Het is spannend maar probeer vertrouwen te hebben.

Op naar een eerste goeie echo.

Dikke knuffel Disi

Geplaatst

Ha Chris,

GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd meid!! Eindelijk is het dan zover, super!! En nu op naar de eerste echo, weet je al wanneer je die hebt?

En Disi, jij morgen tp...spannend meid! En wat heb je weer een goede opbrengst! Hopenlijk ook een paar eskimootjes erbij! Alvast veel succes gewenst met wachten he?!

Wij mogen volg. week donderdag weer naar het zkh voor de 1e echo, mn ongi is dinsdag doorgebroken! Dus ook hier breken weer spannende tijden aan!

Hilde, hoe gaat het met jou? Jij bent toch ook aan het spuiten?

En Hermien en Diane, lezen jullie nog wel eens met ons mee? Hoe gaat het met jullie? Ben ff benieuwd!

Liefs Esly!

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie felicitaties. Ik probeer er voorzichtig van te genieten. Vandaag moest ik van de internist meteen bloed laten prikken voor de schildklier. Morgen hoor ik daar weer meer van. Verder heb ik speciale vitamine-pillen gekocht voor zwangere vrouwen. En nu ga ik proberen zoveel mogelijk stress te vermijden, met name op mijn werk. Samen met gezond eten is dat volgens mij nu het beste wat ik kan doen.

Esly, wat goed dat jullie ook weer verder mogen. Op naar ook een zwangerschap!

Disi, heb jij nou morgen de tp? Veel succes.

Geplaatst

Esly eindelijk kunnen jullie dan ook weer verder!

Chris ja morgen om 14.00 TP. Goed dat je meteen bloed kunt laten prikken!

Ik heb zenuwen voor morgen...

Geplaatst

Disi, Veel succes morgen met de tp. De tp is altijd minder vervelend dan de punctie. Natuurlijk is het nog even spannend wat het uiteindelijke resultaat is wat emmies betreft. Maar jou kennende, komt dat vast helemaal goed.

Geplaatst

Disi, succes met de tp, nu lekker broeden ;) zal voor je duimen.

Esly, heel veel succes, spannend dat het weer begint!

Chris, wanneer mag je komen voor een echo?

We gaan er ff een weekendje tussenuit, bijtanken....

Geplaatst

Ooooh spannend Chris, nu weer wachten daarop...dat wachten ook...

Hier gisteren een goede TP gehad (wel een half uurtje later dan de afspraak was). Ik had een dokter die ik nog niet eerder heb gehad en gezien, een jonge zwangere vrouw.

De mooiste embryo is uitgekozen en die was in het cavitatie-stadium en goed van kwaliteit. Daarnaast zijn er 5 cryo`s overgebleven die "redelijk" zijn en per stuk ingevroren.

Nog 14 dagen wachten nu...

Geplaatst

Disi, heel veel sterkte in deze wachtweken. Ik duim voor jullie dat dit jullie derde kindje mag worden.

En na de twee wachtweken gaat het wachten gewoon door, vreselijk. Ik zou nu al zo graag willen weten of alles goed is.

Geplaatst

Disi, heel veel succes in de wachtweken. 5 cryo's, super zeg! Zal voor je duimen!

Chris, 1 augustus de echo... had voor je gehoopt dat het eerder zou zijn. Bij andere ziekenhuizen lees ik nog wel eens dat ze een bloedtest doen en kijken of de waardes voldoende gestegen zijn. Doen ze dat in Zwolle ook? Wie weet kan dat iets spanning bij je wegnemen?

Vorige week nog contact met het zkh gehad. We gaan in augustus verder met de cryo's. Gaan niet mee doen met de antartic trail, want ik zou de cryo graag in mijn eigen cyclus teruggeplaatst willen krijgen. Ze vertelden dat de kans dat een cryo goed ontdooide maar 50% was.... had het idee dat dat percentage wel een stuk hoger lag, dus schrik hier wel van.

Wat is jullie ervaring met het ontdooien van cryo's?

Geplaatst

Sorry Mare, heb nog nooit de 'luxe' gehad om cryo's te hebben. Dus kan je er helaas niets over vertellen!

Chris.... Gefeliciteerd meid!!!! Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!

Geplaatst

Hoi Mare,

De vorige keer had ik 2 cryo's, 1 is er tijdens het ontdooiproces gesneuveld, de andere is er goed doorheen gekomen. Wat dat betreft voldoe ik precies aan "het plaatje". Nu liggen er weer 2 in de vriezer en hopenlijk gaat het ontdooien deze keer in 1 keer goed en kan nr. 2 nog een flinke tijd blijven liggen......

Het blijft spannend meid, er is gewoon niks van te zeggen.

Sterkte!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ mare, bij mij zijn vd 6 cryo's (uit 2007) er 5 goed ontdooit en maar 1 gesneuveld.

Van de eerste cryo ben ik toendertijd zwanger gebleven. De rest was helaas niet blijven plakken.

Ps, ik heb eergisteren ook een berichtje gestuurd bij je topic over baarmoederafwijking.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden