Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Esly, had je net een privebericht gestuurd welke arts de deskundige is ;-).

Katalaya, ons embryootje was in de ontwikkelingsfase cavitatie, foto 6 van het stencil wat je altijd mee krijgt na de terugplaatsing.

Groetjessssssssssssssssss

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hilde, super dat je zo'n mooie emmie teruggeplaatst hebt gekregen! Vervelend hoe het gegaan is.... nu goed broeden he ;)!

Esly, hoe is het met je? Kom je de wachtweken een beetje door?

Chris, nog 1 nachtje, spannend! Ik hoop dat jullie morgen een prachtige echo krijgen, met daarop 1 of misschien wel 2 kloppende hartjes!

Disi, fijn dat het beter met je gaat.

@ alle dames, ik ben er de komende twee weken even tussenuit, ga heerlijk genieten van de vakantie. Verwacht dat ik vanaf vakantiebestemming niet op internet kan, maar mocht het wel lukken, dan kom ik vast nog wel ff spieken! Ik ga me helemaal suf duimen voor jullie en hoop over twee weken een heleboel mooie berichten hier te lezen!!

Geplaatst

Nieuws van Naomi in het Juli-topic:

Ha Meiden,

Vanmorgen om 9.46 uur heeft onze zoon het mooiste cadeautje gekregen, nl een BROERTJE!!

Samuël Rijk, we noemen hem Sam/Samuël, weegt maar liefst 4460 gram en is 53cm lang.

Het ging allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeel voorspoedig!! (verhaal volgt nog, al valt er weinig te melden... hihi)

liefs Naomi

Ook hier nogmaals gefeliciteerd Naomi!

Hilde wat een nare TP-ervaring...balen dat het zo ging. Nu op naar een mooie positest op 12 augustus, ik duim weer hard voor je!

Chris, heel veel succes en hopelijk plezier morgen met je echo...op naar 1 of 2 kindjes (ergens zegt mijn gevoel 2 bij jou hahaha)

Mare fijne vakantie! Tot over 2 weken.

Esly nog 9 dagen te gaan, duim duim duim...

Liefs Disi

Geplaatst

@Naomi; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie ongetwijfeld prachtige zoon!!!! Kom lekker bij en genietervan!

Geplaatst

@Mare; ik hoop dat je dit nog leest: hele fijne vakantie gewenst! Ik hoop dat je 100% kan ontspannen en alles even los kan laten! Geniet ervan!

@Disi; tsja...nog 9 dagen te gaan. Eigenlijk nog 8 want we willen volgende week zondag gaan testen. Als we dat halen zonder rode duivels tenminste! Vandaag heb ik een enorme "offday"!! Ik "weet ineens zeker" dat het weer niet is gelukt, ik voel niks, behalve dat ik me superrot voel en heb net nog even een flinke huilbui gehad! Pff....ik vind de ww nooit leuk, maar vind het nu echt killing!! Ik weet dat het allemaal nergens op slaat, de tp was tenslotte pas afgelopen donderdag en er kan nog vanalles gebeuren, maar ja....voor nu laat ik het maar even toe. Hoe is het met jou?

@Hilde; hoe gaat het wachten bij jou?

Geplaatst

Naomi, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Esly, kom op he! Probeer vertrouwen te hebben, hoe moeilijk dat misschien ook is. Een knuffel van mij.

Ik zie echt uit naar morgen, pas om 15:30 aan de beurt. Ik voelde me vanochtend een klein beetje misselijk. Zojuist heb ik even gesnackt, een zak wokkels.

Ik voel me nog steeds erg moe en ik ga er vanuit dat dit een goed teken is.

Geplaatst

Hey Mare, een heeeeeeeeeeeeeeeeele goeie vakantie gewenst! Dat je de accu maar weer lekker op mag laden!

Naomi, gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat alles voorspoedig is gegaan. Nu genieten he?

Esly, het is nog niet over... Je eigen lijf neemt zo'n loopje met je in deze periode... Het kan nog hoor... Tot het tegendeel bewezen is!

Hoe het hier gaat... Ik ben moe! Heb gisteren een dag alleen gehad en heb 's middags nog even lekker 3 uur liggen slapen. En ik kan nog niet echt zwanger zijn volgens mij. Of eh, beter gezegd, ik denk dat vandaag op zijn vroegst de innesteling kan zijn, gezien de fotootjes die je meekrijgt uit het ziekenhuis. Ik voel mijn buik ook nog steeds wat en heb nog een temp van 37.4/37.5.

Vandaag een drukke dag hier. Vrienden die op vakantie zijn geweest naar Zweden/Denemarken waren vanmorgen om 8.15 onze wekservice... Die waren nog niet weg of mijn schoonzus en zwager kwamen met hun pleegkinderen. Nu weer lekker op de bank dus. Maar mijn mannetje heeft het meest gedaan, maar was pas om half 2 thuis vannacht... Ons meissie is ook bekaf na een middagje speeltuin en logeren. Hihih, gezellige boel hier dus!

Chris, het blijft toch spannend he? IK hoop dat je relaxed achterover kan leunen en mag genieten!

Disi, kan jij het al bijna helemaal geloven?

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

@Hilde; ik weet het, ik weet het....maar vind het zoooooooooo killing! Pfff....nog een paar dagen, dan mogen we testen! Jij ook succes he?!

Liefs!

Geplaatst

Hey Esly, het IS killing! En het vervelende is: je kan er eigenlijk niets aan doen om de uitkomst te veranderen... Volgende week weet je het... (en dan mag ik nog wachten tot vrijdag ;-)). Niet opgeven hoor!!! Het MOET gewoon positief aflopen!

Ja, Chris... Hoe was het vandaag?

Vanmorgen hier voor het eerst geen verhoging meer. Mooi 37.0. Maar ik moest vandaag wel de knoop van mijn spijkerbroek losdoen... Mijn darmen zetten lekker op. De stoelgang is ook akelig traag. Maar ja, beweeg op het moment ook niet erg veel.

Liefs en groetjessssssssssss

Geplaatst

We zijn superblij! We hebben twee kloppende hartjes gezien! De groei van beide emmies ligt op schema. Op 2 september hebben we de tweede echo. Vanmiddag moest ik ook nog bloedprikken voor de schildklier. Mijn moeder werkt op de prikpoli van het Sophia (die in de centrale hal). Ze was ook superblij toen ze de foto's van de echo zag. Ze wordt door haar collega's nu al oma genoemd, hahaha.

Hilde, voor jou is het ook heel spannend nu. Lastig met je darmen, hopelijk een goed teken.

Esly, wanneer is jou testdatum? Dat wachten is vreselijk.

In ieder geval wil ik heel graag dat jullie mij beide gaan volgen met een zwangerschap!

Geplaatst

Wauw Chris! Gefeliciteerd meid! 2 zelfs!!! Lekker genieten nu!

Tja, ik hoop ook dat het een prettige bijwerking is van een zwangerschap... maar is misschien nog een beetje vroeg??? We wachten rustig af... het is zo 12 augustus:whistling_girl:

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Chris, mijn gevoel had het goed!!! wat een supernieuws. Van harte gefeliciteerd met dit dubbele wonder! Nu proberen echt te gaan genieten hè...

Esly wat een zware last hè die wachtweken...huil maar flink van je af en dan op naar die positest!

Hilde fijn dat je geen verhoging meer hebt doe maar rustig aan!

Hier gaat alles goed, ben ontzettend moe en heb zeer weinig energie. Ik denk dat ik het pas echt geloof als we de echo gehad hebben...

Liefs Disi

Geplaatst

Disi, dank je voor je felicitatie. Ik lees dat je moe bent en weinig energie hebt. Heel herkenbaar. Ik heb er bij jou een goed gevoel over. Nog even sterkte met wachten.

Geplaatst

@Chris; Waaaaaaaaatttttttttt????????? Tweeeeeeee hartjes?????????? Wauw!!!!!!! Meid, van harte gefeliciteerd, wat een goed nieuws zeg! Ik hoop je gauw te volgen!

@Disi; ja, het is inderdaad killing! En weet je? t Is net of t steeds zwaarder wordt...Het goede nieuws is dat ik vandaag op de helft ben en het zo 8 augustus is! En hoe is het met jou? Geloof je het al helemaal?

@Hilde; mag ik een beetje positivieteit van je?? Haha....meid, ik vind je zo sterk overkomen! Ga je echt wachten met testen tot de 12e? Of....toch ietsie eerder?

@Naomi; hoe is het met jou? Lekker aan het genieten?

Geplaatst

Hé Esly,

Tja, eh, heb wel eens gehoord dat positief zijn helpt, dus dat probeer ik dan ook maar. En ik heb ook wel eens zo mijn dipjes. Maar niet dat ik er al heel verdrietig over ben. Het is voor mij natuurlijk ook anders. We hebben al een prachtig grietje lopen. En natuurlijk wil ik graag een tweede. Maar ik heb het zwanger zijn, het bevallen en het hebben van een gezond kindje al mee mogen maken. Dat is denk wel heel anders als bij jou. En het is ook deels kop in het zand steken. Nog niet echt over na willen denken dat het niet lukt. En aan de andere kant kan ik me ook nog niet voorstellen dat ik straks weer met een dikke buik loop...

De test doe ik echt pas de 12e. Dat heb ik de vorige 2 keren ook gedaan. En dat is mij prima bevallen. Die paar dagen later maken ook niet zo veel uit (zegt ze heel dapper). Denk dat dat ook een stukje zelfbescherming is. Niet eerder negatief nieuws willen hebben....

Maar hoe gaat ie bij jou? Kun jij het nog een beetje volhouden?

Gisteravond was de temperatuur al weer wat hoger... vanochtend wel weer wat gezakt, maar nog niet zo mooi als gisterochtend... Dus we doen het nog even rustig aan.

Groetjessssssssssss

Groetjessssssssss

Geplaatst

@Hilde; hier vliegen de emoties alle kanten uit, maar doe m'n best om positief te blijven. Vandaag had ik een beetje een branderig gevoel in mn lies en heel soms beetje kramperig gevoel. Net dacht ik m'n borsten te voelen, maar voordat ik het kon bedenken was t ook alweer over, dus ik zal het mezelf wel wijs hebben gemaakt. M'n humeur is wel ver beneden peil en je kan vast wel raden wie de volle laag kan krijgen..... Ook ik weet natuurlijk wat het is om zwanger te zijn, alleen niet om het af te maken! O, ik wil gewoon die positieve test!

We gaan zo even lekker ijsje halen, heb ik wel verdient vind je niet? haha...goed voor jezelf zorgen!

Jij ook veel succes en ik hoop voor je dat je temp. laag blijft! Rustig aan doen he meid!

Liefs!

Geplaatst

Weer eens even een teken van leven van mij :D we hebben de 3de poging achter de rug, icsi,ivm en nu weer icsi. 19 juli heb ik mijn verlaat verjaardags cadeau terug gekregen (18juli was k jarig) we hebben een compactie met lichte fragmentatie en een civitatie (weet niet meer hoe je het schrijft) die al de holte van een blastocyte kreeg terug gekregen. 2-8 mocht k testen en voor het eerst heb k t volgehouden tot testdatum :D het resultaat was gister en vandaag positief :D we zijn echt super blij. Heb sinds 1-8 vakantie dus deze vakantie kan niet meer stuk :D nu wachten tot 29-8 eind van de middag, dan hebben we de eerste echo!! Verder gaat t aardig,wel erg verkouden en veel hoesten (al een week,verkoudheid begint gelukkig op te knappen) en moe en zo nu en dan sochtends of savonds met vlagen misselijk. Maar ach, alles voor het goede doel! Nu maar hopen dat we op de echo1 of 2 hartjes horen!!! Morgen gaan we lekker op vakantie naar duitsland voor 1,5 week. Dan gaat de tijd wat sneller haha

@crish wat lijkt me dat super en bijzonder zeg, de eerste keer de hartjes horen!!gefeliciteerd!!lekker genieten nu!

Geplaatst

Hey Noekie, Gefeliciteerd meid! Wat een nieuws.....alweer een zwangere vanuit Zwolle! Hilde en ik kunnen niet wachten tot we bij jullie kunnen aansluiten, toch Hilde? ;-)

Geniet ervan en fijne vakantie gewenst!

Liefs!

Geplaatst

Nee, echt niet Esly!!! Hoe gaat ie nu met jou? Esly? Helpt het het zonnetje nog een beetje om de positieve mood vast te houden? Je bent er bijna!!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hier lijken er alleen nog maar donkere wolken te zijn! Net naar t toilet en bij t afvegen was t papier bruinig! Wanneer iemand anders dit zou schrijven zou ik waarschijnlijk reageren met: niet opgeven, t kan een innesteling zijn etc etc. Maar in combi met het branderige gevoel in m'n liezen, wat ik ook vaak heb als ik ongi moet worden, en de buikpijn van afgelopen nacht geloof ik er voor nu even niet meer heel erg in!

Heb mn mannetje nog niet gebeld, wil hem in dit stadium nog niet belasten, eerst even afwachten hoe eea zich gaat ontwikkelen....wel zo ongeveer elke 5 min. naar t toilet....pfff...ben zo bang!

Hoe gaat het bij jou Hilde?

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden