Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kunnen jullie me iets meer vertellen over het cryo-beleid van Zwolle? Komt dan ook die hele trits hormonen weer voorbij, of kan dat gewoon in eigen cyclus?

(Bij mij is het euvel mijn ene overgebleven eileider, hormonaal is dus alles in orde.)

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoiiiii,

Sorry Katalaya, ik heb (nog) nooit de luxe van een cryo gehad... dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Nou, ben vanmorgen weer in Zwolle geweest. Was er lekker rustig tussen 8 en half 9! Maar eh, ben helemaal verbaasd! Heb 4 follikels, waarvan er 1 een stukje kleiner is. De anderen zijn al vrij groot. Morgenochtend mag ik weer komen. De arts dacht dat ik maandag de punctie al heb. Da's snel! Vorige keer duurde het 2 weken met dezelfde hoeveelheid hormonen!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Katalaya, wat ontzettend balen dat de poging mislukt is! Cryo TP kan in eigen cyclus. Heb er toevallig afgelopen maand uitleg over gekregen. Ze volgen de cyclus met echo's en dan vlak voor de eisprong een pregnyl spuit. Aantal dagen daarna als het goed is de TP. Behalve de pregnyl verder geen andere hormonen.

Geplaatst

Bedankt voor de info. Da's een geruststelling dat er niet zo'n hormonen-toestand bij komt kijken!

Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld... :S

Geplaatst

@katalaya, de utrogestan kan het idd tegenhouden....

We kregen trouwens ook nog de keuze om mee te doen aan de antarcticatrail, dit is een onderzoek waaraan stellen deel kunnen nemen die een cryo laten terugplaatsen. Met dit onderzoek willen ze kijken wat effectiever is. Cryo TP in een hormoongestimuleerde cyclus of een cryo TP in eigen cyclus. Aangezien je zelf niet kan bepalen in welke onderzoeksgroep je zit, hebben wij hier niet aan mee gedaan. Wij willen namelijk graag in eigen cyclus. Was ook geen probleem (mijn hormoonhuishouding was altijd wel prima).

Hebben jullie veel cryo's?

Hilde, morgen al terug komen, das mooi snel!!! Succes morgen maar weer. Bijzonder hoe iedere poging toch weer anders kan lopen (ondanks zelfde hoeveelheid hormonen en zelfde protocol), heb me er ook al wel eens over verbaasd.

Esly, mag de pregnyl er in? Geniet van je vrije dagje! Sterkte met al die zwangerschaps- en kindertaferelen komend weekend, blijft toch altijd moeilijk en confronterend! (helaas heel herkenbaar...)

Disi, Chris en alle anderen, gaat het goed met jullie?

Geplaatst

Laten we het hopen, inderdaad. Maar eerst nog 'even' ongesteld worden...

Ik zat zo te denken... Afgelopen keer hebben we mee mogen doen aan de Cetro-trial IVF. Daarbij heb ik vanaf cd2 Gonal-F gespoten, en vanaf cd6 Cetrotide erbij. Daarbij had ik 15 follikels, 15 eicellen en 10 bevruchtingen. 1 verse tp en 2 cryo's. Een heel mooi resultaat, lijkt me.

Mocht er een volgende keer komen, dan zie ik enorm op tegen de pil en decapeptyl. Sowieso al die hormonen.. Ik ben chronisch migraine-patiënt, dat is ook de reden waarom ik de pil niet verdraag.

Nu hoor ik overal over bijwerkingen van de Deca, en ik weet nu al dat ik de hoofdprijs zal gaan krijgen. Van de Utrogestan heb ik twee weken geleden ook een monsterlijke migraine-aanval gehad, compleet met neurologische uitvalsverschijnselen.

Denken jullie dat ik kans maak als ik vraag om hetzelfde spuitschema als bij de Cetro-trial? Deze trial is - als trial - altijd éénmalig per stel, en het onderzoek is inmiddels ook al afgelopen.

Zullen ze zeggen 'Nee, is niet volgens protocol, je MOET aan de pil en de Decapeptyl'?

In hoeverre zijn ze protocol-geil, en in hoeverre heb je als patiënt zelf wat in te brengen?

Geplaatst

Hallo dames,

Vanmorgen weer geweest en ja hoor....de pregnyl zit in m'n buik!!!!!!!!! Als alles goedgaat hebben we volgende week donderdag de terugplaatsing, dus nu eerst hopen en duimen voor een goed ontdooiproces!

@Katalaya; ook ik heb een cryotraject in eigen cyclus. De enige hormoonspuit die je dan krijgt is de pregnyl. Mbt je vraag lang/kort protocol: ik heb 2 x een ivf traject gehad en beide keren kort protocol. Ik vind het wel prettig, voor je het weet ben je bij de punctie. De eerste keer deden wij mee aan een onderzoek, de tweede keer is het in overleg met de arts gegaan.

@Hilde, wat ga jij snel zeg....wowwww......ik duim voor je meid!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey meiden!

Nou, hier mag de pregnyl er om 22 uur in. Maandag om 9 uur ben ik aan de beurt. Disi, misschien zie ik je nog wel als ik het kamertje weer uitkom.

Het knutselpakketje alvast in elkaar gezet, want we krijgen strakkies visite. Ging niet helemaal goed. Die ene ampul kreeg ik bijna niet open, waardoor ik wat hard in het bovenste stukje kneep. Gevolg: hele bovenste stukje aan gort en glas in de ampul. Heb het maar gewoon opgelost en heel voorzichtig opgezogen, met de schuine opening van de spuit naar boven, boven op de zichtbare scherfjes. Hoop dat ik geen glas meegezogen heb naar binnen, maar zie niets.

Het zijn inderdaad maar 4 eiblaasjes die ze verwacht te kunnen aanprikken maandag. Tja, niet veel, maar het kan prima. Er is maar 1 embryootje nodig!

Lopen we straks hopelijk een dag achter elkaar aan Esly!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hilde, maandag al de punctie, super snel zeg. Hoop voor je op vier mooie emmies!

Esly, fijn dat de pregnyl er eindelijk in zit!

Katalaya, ik heb alle vier de keren het lange protocol gehad, dus met pil en deca. In overleg is vaak best het eea mogelijk, proberen kan altijd!

Geplaatst

Hilde, dat van die aan gort geknepen ampul heb ik ook een keer gehad. Gewoon negeren en heel hard denken dat zulke kleine stukjes als die door de naald zouden kunnen passen, vast geen kwaad kunnen. ;)

Ik heb nergens last van gehad, in ieder geval. En met die glazen ampullen zal dat vast vaker voorkomen. Als dat zou gevaarlijk zou zijn, zouden ze er vast wel wat op bedacht hebben, of ten minste grondig en vaak gewaarschuwd.

Geplaatst

@Hilde; super meid, morgen de punctie!! Alvast heel veel succes gewenst en ook voor jou: op naar een heel mooi broertje of zusje voor jullie prinsesje!! Zou gaaf zijn wanneer we een dag achter elkaar aan gaan lopen!

Liefs Elsy!

Geplaatst

Hilde succes morgen. Je gaat snel zeg, fijn!

Misschien ga ik je nog wel zien morgen want ik ben vanmorgen gebelt dat mijn afspraak vervroegd is en ik nu om 10.10 aan de beurt ben. En dus een uur van te voren bloed prikken (van de laatste arts die ik had moest het anderhalf uur van te voren) ik heb vanmorgen gezegd tegen de secretaresse dat als de waarden nog niet bekend zijn tijdens mijn afspraak en niet goed zullen zijn -wat ik niet verwacht- dat ik daar dan wel van op de hoogte wordt gebracht als ik thuis ben. Scheelt een half uur langer wachten...

Nu dus nog afwachten of ik je zie èn herken hahaha...

Esly op naar een mooie ontdooiing en dan op naar donderdag!

Liefs Disi

Geplaatst

Hier beginnen de eerste rode druppels te komen. Voor de vorm heb ik vandaag nog de verplichte test gedaan, uiteraard negatief.

Ik denk dat ik uit eigen beweging dan maar stop met de Utrogestan, ook al kan je die paar druppels rood nog niet echt een overtuigende menstruatie noemen. Ik wilde nog even met de fertiliteit bellen, maar die zijn nu natuurlijk niet bereikbaar, alleen voor spoedgevallen.

Of zeggen jullie dat nu stoppen met de Utrogestan het stomste is wat ik kan doen?

Geplaatst

Thanx!

Katalaya, ik zou doorgaan totdat ik contact heb gehad met het ziekenhuis...

Nou eh, ik ga eitjes laten oogsten... tot strakkies!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Heb even met het zkh gebeld. Ze raden toch aan door te gaan met de Utrogestan en morgen nog een keer te testen.

Dan een pauzemaand (verplicht).

Dan een afspraak voor een cryo-terugplaatsing in eigen cylcus (ik ben die hormonen zooo zat). Op dag 10 een follikelmeting, en als mijn eigen fliekkeltje groot genoeg is, 'm laten springen door een éénmalige shot Pregnyl. Op basis daarvan één cryo ontdooien en terugplaatsen.

Mocht dit cryo niet goed ontdooien, dan ontdooien ze de tweede, in de hoop dat-ie het wel doet.

Ze zullen sowieso maar één cryo terugplaatsen, omdat ik nog geen 36 jaar ben.

Interessante discussie; de verpleegster vertelde me dat de kans niet groter zou zijn bij terugplaatsing van twee emmy's. Dus ik vroeg waarom dat dan soms wel werd gedaan.

- Vanwege de leeftijd.

- Maar vergroot dat dan toch de kans?

- Nee.

- Wat is dan de meerwaarde van twee emmy's terugplaatsen?

- Ja, eh.. het vergroot de kans wel íets...

Geplaatst

Hilde hoe is het gegaan? Hoeveel eicellen hebben ze gevonden?

Ik weet niet of ik je gezien heb...ik denk wel een glimp maar weet het niet zeker...heeft jou man een bril met donker postuur? Heb je mij gezien?

Ze kwamen me eerder halen dan ik erg in had, om 9.45 i.p.v. 10.10 dus was lekker vlt weer thuis. Ik hoef eerst niet weer te komen voor controle, er zat nog een klein beetje vocht en de ene eierstok zag er normaal uit en de andere was nog steeds zo`n 8 cm bij iets minder. Bloedwaardes waren ook weer verbeterd. Ik mocht een afspraak maken voor de eerste echo en die zal zijn op 15 augustus.

Liefs Disi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden