Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je bang bent Esly! Zou ik ook zijn in jouw geval! Maar ik wil ook nog graag tegen je zeggen: don't give up! Er staat nu nog geen melding van je... dus eigenlijk ga ik er stiekum een beetje vanuit dat het nog goed zit.

Bij ons meissie had ik vanaf de dag dat ik positief testte ook donkerbruine afscheiding. Hoop hoop hoop nog steeds voor je!

Hoe gaat het hier. Ik sta er nog steeds positief in. We hebben logés gehad (vrienden met 2 kinderen) en ik ben kapot. We zitten nu in het huis van mijn schoonouders, omdat we een verjaardag in het westen hebben. Eigenlijk zou onze kleine krummel ook mee gaan, daar in een campingbedje slapen, waarna we bij mijn schoonouders (wonen ook in het westen) zouden overnachten. Maar onze krullebol is ook total loss van de logeerpartij (was een leeftijdsgenootje van haar bij). Dus het leek me (hoe jammer ook) geen goed plan. Dus ik blijf maar hier, bij mijn schoonouders. Heb ik rustig tijd om hier alles bij te werken.

Maar ik merkte gisteravond dat ik wat duizelig begon te worden. Of ik nou eten nodig had of dat het vermoeidheid was.... Normaal heb ik hier geen last van. Dus ik krijg de neiging het positief te interpreteren. Maar ja... De bollen. Heb vannacht gedroomd dat ik een mega-positieve test had. En dat dan gisteren he? In mijn droom had ik ook zoiets van: nu al? Ik mag pas morgen over een week testen. Zal het de pregnyl nog zijn. Tja... Het duurt allemaal nog even. Volgende week weet ik het.

Esly, hopelijk schijnt de zon bij jou weer een beetje!

Groetjesssssssssssssssssss

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Heb op het vakantieadresje toch maar even een internetcafé opgezocht, ben veel te nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat J! Ik kom heerlijk tot rust en we genieten van al het moois!

@ Esly, hoe is het met je? Jouw laatste bericht klonk niet echt goed…. Vaak ken je je eigen lijf (helaas) het beste… een digiknuffel voor jou!

@ Hilde, spannend!!! Knap dat je er zo positief in kan staan! Hoop over een week goed nieuws te lezen!

@ noekie, gefeliciteerd! En natuurlijk een hele fijne vakantie (maar die kan nu vast niet meer stuk!)

@ Chris, whaaaaaaaaa, twee hartjes! Super zeg!

@ Disi, nog even en dan is de echo!

Komende zaterdag heb ik de eerste FM voor onze cryo, dus dan moeten we weer thuis zijn. Nu dus nog even opladen voordat het hele feest weer begint. Hopelijk zet de groene golf door. Bij deze reserveer ik vast een plekje op het ‘groene bankje’!

Tot volgende week!

Geplaatst

Lieve, lieve Esly....

Op het augustus wachtbankje las ik dat deze poging niet gelukt is bij jullie:hug:!

Wat verdrietig! Logisch dat je effe geen zin hebt om hier te komen. Helaas geen leuke verjaardagsverrassing voor je schoonmoeder. Maar wat belangrijker is: nog langer wachten op een droom waarvan je niet weet of hij uit gaat komen: een kindje waar je voor mag zorgen, een kindje om te knuffelen, om dingen van jezelf en je vriend in te zien. Een broer of zus voor jullie kanjer. Tja, ik kan zeggen dat ik het jullie zo gun, maar daar schiet je niets mee op. Ik hoop dat jullie droom werkelijkheid wordt! Weet niet of het helpt.... maar ook een virtuele knuffel en kus van onze krullebol! Ik weet zeker dat ze die wil geven aan jullie!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Mare! Wat leuk dat je vanaf je vakantie nog effe komt kijken hoe het met ons is! Genieten hoor! Voor je het weet wordt je tijd weer in beslag genomen door zitten in het ziekenhuis, etc ;-)!

Hier gaat ie nog goed, so far. We schieten al redelijk op naar vrijdag. Of eh, beter gezegd: we zijn al over de helft... al komt de zwaarste helft nu nog.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Lieve Esly,

Ik lees zojuist het berichtje van Hilde en ik heb ook zojuist jouw berichtje gelezen in het topic wachtbankje augustus. Ik wil je heel veel sterkte wensen om deze teleurstelling te verwerken. Ik kan mij voorstellen dat het even moeilijk is om hier te komen met zoveel positieve verhalen. Ik vind het altijd knap hoe blij je voor anderen kunt zijn, waaronder ik, terwijl je het zelf zo ongelofelijk moeilijk hebt. Ik hoop dat het jou en je man ook nog gegund gaat worden om een kindje te krijgen. Dikke knuffel.

Geplaatst

Nou meiden, ik ben er hier ook bang voor. Vanochtend bruine afscheiding... De tranen rollen regelmatig even. Net (na het bezoek van half 8) weer naar het toilet geweest. Er is nog niet veel bij gekomen, maar voel wel gerommel in de buik. Meldt me wel weer als het echt rood wordt of als het toch nog positief gaat worden.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Ik vind het doooooooooooooooodeng op het moment. Ik ben nog steeds niet veel meer donkerbruin verloren. Met het instoppen van de bollen had ik wel weer een donkerbruin sliertje aan mijn vinger. Bij mijn dochter was het destijds ook zo, maar dan pas vanaf het moment van testen. Ik begin weer ietsie positiever te worden, omdat het nog niet rood is en er niet veel bij komt... Maar ik vind het zo eng!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Lieve Esly, heeeeeel veel sterkte gewenst met deze enorme tegenslag...ik hoop dat jullie steun en troost bij elkaar kunnen vinden om hier weer mee om te gaan. Ik denk aan jullie!

Hilde ik duim nog even door...

Geplaatst

Hier is het ook afgelopen. Vannacht helderrood bloedverlies. De test die ik voor vrijdag had gekocht, omdat we toch gisteren bij de trekpleister waren, meteen maar gebruikt. Inderdaad, negatief!

Het ziekenhuis gebeld. Wrs mag ik in oktober weer aan de pil. Ze gaan nog even kijken of de hoeveelheid hormonen die ik moet spuiten nog wordt aangepast. Maar dat zie ik wel als ik de papieren weer in huis krijg.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Even snel een zwaai vanaf mijn vakantieadres; een knuffel voor degenen die 'm nodig hebben, en een 'joepiedepoepie' voor de tweeling en ander goed nieuws.

Geplaatst

hallo dames,

Hier gaat het inmiddels wel weer redelijk. Vrijdag was voornl. een dag van tranen en teleurstelling, zaterdag lekker rustig aangedaan en zondag verjaardag van m'n schoonmoeder waarbij het leek alsof alles net als anders was....helaas geen positieve test voor haar in een kadopapiertje! Vrijdag nog wel even het ziekenhuis gebeld en wat hun betreft mogen we gelijk door met onze laatste cryo. Wat ons betreft wachten we nog even, volgende week gaan we eerst met vakantie en als we terugkomen starten we het cryotraject wel weer op. Ik hoop dat ik tijdens de vakantie alles kan loslaten en flink kan relaxen!

Hilde; ik had jou berichtje al gelezen op het wachtbankje, maar ook hier veel sterkte gewenst meid! Wat een ontzettende teleurstelling...waarom nou niet???????????? Ik had gehoopt dat jij Zwolle positief kon vertegenwoordigen, helaas moeten we allebei (nog even?) geduld hebben.

Mare; alvast veel succes met je cryo poging, zet em op he?!

Alle dames; na de vakantie heb ik hopenlijk weer wat meer te melden, ben voor nu vooral moe en beetje uitgeblust...komt ff niet zoveel uit.

Liefs Esly!

Geplaatst

Wat balen zeg, dat negatieve nieuws! Vanaf hier wil ik jullie heel veel sterkte wensen om dit een plekje te geven!!

Ook hier even van het vakantieadres, kon het niet laten,haha. Morgen gaan we weer naar huis :s dan nog lekker een week vrij, al kan de tijd me niet snel genoeg gaan, niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar k wil graag dat t 29 aug, eerste echo :D

Het is toch wel heel raar, gestopt met de bollen en niet ongesteld, gelukkig begint de pijn in mijn borsten ook langzaam af te nemen, al heb k zo nu en dan wel even een steek in mijn borsten, al moet k zeggen dat k dat vandaag nog niet heb gehad. Morgen 6 week zwanger, kan t nog steeds moeilijk bevatten, k ga er maar vanuit dat alles goed is, maar een mooie echo erbij zou wel super zijn, dan kan k het echt gaan geloven en er echt van gaan genieten!! Groetjes uit Duitsland!

Geplaatst

Hilde, ontzettend balen zeg dat de poging niet gelukt is!!!

Esly, hopelijk lukt het je om tijdens de vakantie te relaxen en je op te laden voor het vervolg!

Noekie en Disi, nog even volhouden en hopelijk hebben jullie dan een mooie echo!

Tijdens de vakantie behoorlijk tot rust kunnen komen, heerlijk om er even tussenuit te zijn. Merk dat het me af en toe wel weer aanvliegt nu we weer thuis zijn. De ene keer heel berustend (als het niet lukt om een kindje te krijgen, komt het ook goed. We zien wel hoe het gaat lopen) en het volgende moment kan het me dus aanvliegen (het kan toch niet waaaaaar zijn dat we geen kind gaan krijgen). En dit alles nog zonder hormonen in mijn lijf...

We gaan het zien! Morgen de eerste FM voor onze cryo-poging.

Geplaatst

Volgens mij wel goed. Links zag er goed uit, rechter eierstok kregen ze niet goed in beeld (is altijd, ligt nl niet op de goede plek). Mag dinsdag terug voor de tweede FM.

Hoe is het met jou? Al helemaal gewend aan het idee dat je zwanger bent? Binnenkort weer een echo? Ik hoop je snel te volgen!

Geplaatst

Hai Ladies,

Wij hebben inderdaad vakantie gekregen...woensdag vertrekken we naar Italie en komen 3 september weer thuis! Aan de ene kant zin in, aan de andere kant totaal niet...beetje dubbel dus! Morgen over een week is het een jaar geleden dat ons mannetje werd geboren en de hele film komt weer voorbij..pff..t is heftig hierzo!

We hopen dat we volgende week maandag een wensballon mogen oplaten, maar mijn vriend had gelezen dat dat niet mocht ivm brandgevaar! Nou ja, we zien wel even, anders maar wat anders verzinnen!

Jullie allemaal heel erg veel succes en tot begin september!

Liefs!

Geplaatst

Pfff Esly, wat een heftige tijd voor jullie zeg! Ik hoop dat jullie de wensballon op mogen laten, een mooie manier/vorm/ritueel om stil te staan bij de geboorte en overlijden van jullie zoon. Ik kan even niet het juiste woord vinden, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

Hopelijk lukt het jullie om in Italie (tussen alle emoties door) tot rust te komen en je weer een beetje op te laden.

Meid, een dikke knuffel! We zien je in september wel weer verschijnen!

Geplaatst

Esly, ondanks de verdrietige emoties wens ik jullie toch een fijne vakantie toe. Tot in september.

Mare, wanneer mag je weer voor de tweede fm?

Zelf heb ik op 30 augustus een nekplooimeting. Eerst wilde ik er niet aan, omdat dit slechts om een kansberekening gaat. Maar als ik het niet laat doen, blijf ik de hele zwangerschap erover malen. Mijn man en ik willen ons toch enigszins kunnen voorbereiden op wat er komt. En dan hopelijk op 2 september een laatste echo bij de fertiliteitskliniek. Nu nog 3 dagen werken en dan lekker twee weken vrij.

Geplaatst

Hey Esly,

Had jouw bericht op de een of andere manier gemist! Sorry!

Maar eh, kan me voorstellen dat de vakantie dubbel is. Tank samen bij... op een manier die voor jullie passend is. En ja... jullie mannetje! Maak er voor jullie een dag van, zoals jullie je er prettig bij voelen. Het lijkt me heel moeilijk om invulling te geven aan zo'n dag! Ik wens jullie rust toe.

Chris, spannend allemaal lijkt mij. Succes!

Groetjessssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden