Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaaf Disi!

Ik was om 9:00 uur aan de beurt. Mijn man heeft inderdaad een bril (donkere) en donker (al hoewel het al erg grijs wordt) haar. Ik had een witte broek en blauwe lange blouse aan. Moet eerlijk bekennen dat ik er geen weet van heb wie jij bent hoor... Maar nadat ik uit die kamertjes kwam was ik toch wel ietsie minder helder dan normaal. Ben net mijn bed uit en heb het gevoel dat ik nog wel kan liggen.

Maar... ze hebben 4 eitjes gevonden. Ze belden vanmiddag nog even om te vertellen dat ook alle 4 eitjes rijp waren. Dus nu woensdag het telefoontje afwachten. De laborante had het erover dat als er maar 1 embryo zou ontstaan, ik donderdag al een terugplaatsing zou kunnen krijgen. Maar goed... we wachten het af. Het gaat vast wel wat worden.

Groetjessssssssssssssss

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Katalaya, ja, ben ook erg blij met die maximale score ! Ik had lorazepam en diclofenac mee gekregen naar huis, om een uur van te voren in te nemen, en daar kreeg ik ook nog een spuitje met het een of ander.

En Disi, jij had dan zeker je man niet mee? Toen ik voor de punctie de kamer in ging, was mijn man er nog niet meteen.... Die was nog even naar het toilet gegaan. En eh, wij hadden een nogal grote verpakking bij ons voor mijn mans zaad.... Hihihi, kist op trolley....

Groetjesssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hilde, mooi dat ze vier rijpe eicellen hebben gevonden! Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws en is er minimaal 1 mooie emmie ontstaan!

Disi, goed nieuws dat de bloedwaardes verbeteren. en natuurlijk dat er een echo gepland staat :)!

Katalaya, zou je liever twee cryo's teruggeplaatst krijgen? Een rustmaandje is idd 'verplicht'. Mijn cyclus is na een poging 6 weken ipv 4 weken (zoals mijn cyclus normaal is), dus voor mij een rust-anderhalf-maandje. Succes morgenvroeg weer met testen!

Geplaatst

@Mare: neuh, ik hoef dit keer niet persé twee emmy's terug. Maar ik kan me voorstellen dat het bij een 'verse' poging wel frustrerend is als er een emmy niet goed genoeg is om in te vriezen, maar wel kans had gehad bij een tp.

Geplaatst

Hilde, heb je bruin haar wat je in een staart droeg? en hebben ze jou met een rolstoel naar het na-de-punctie-kamertje gebracht? dan heb ik jou namelijk wel heel vlug even gezien. Maar dan was je al in de kamer voor de punctie voordat ik in de wachtkamer zat (mijn man was niet mee nee) en heb jou man met de grote verpakking voor jou mans zaad (whahaha krijg er een heel beeld bij) toen ook niet gezien.

Nou ja blij te horen dat ze ook 4 rijpe eitjes gevonden hebben dan! nu op naar mooie bevruchtingen, ik duim voor je!

Liefs Disi

Geplaatst

Ja, ik had mijn haar (bruin) inderdaad in een staart, en ben met een rolstoel overgebracht. Ik wilde wel lopen, maar daar deed deze verpleegkundige niet aan. Ach, laat ik me toch een keer rijden?

Ik hoop ook op in iedergeval 1 mooie emmie die uitgroeid tot een gezond kind!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hey meiden!

Katalaya, hoe was je test gisteren? We hebben niets gehoord.... Ben wel nieuwsgierig of je toch nog een leuke verrassing had.....

Esly, wanneer krijg jij meer te horen? Morgen pas of vandaag??? Hopelijk ontdooit er een pracht embryo!

Hier net telefoon gehad. Echt vlak na 12en. Wel lekker, want zo blijf je niet lang in spanning zitten als ze beloven je tussen 12 en 2 terug te bellen. Van de 4 eitjes zijn er 2 niet bevrucht geraakt, 1 bevruchting is afwijkend en er is 1 mooi embryo. Voor heel veel mensen zou dat misschien een teleurstelling zijn. En aan de ene kant is het dat ook wel een beetje. Maar aan de andere kant geeft het ons ook heel veel moed. Destijds bij ons meisje waren er 6 eitjes gevonden, 3 waren niet rijp, 1 was niet bevrucht, 1 deling was afwijkend en 1 embryo was goed gaan delen. En dat is onze prachtige krullebol geworden...

Vrijdag om 13:45 mogen we ons embryootje gaan halen!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hilde, fijn dat er een goede emmie is! Hopelijk gaat de geschiedenis zich herhalen en heeft jullie meisje over 9 maanden wel een broertje/zusje!

Esly en Katalaya, al nieuws?

Geplaatst

@Hilde en Mare: neuh, ik verklaar mezelf officieel ongesteld. Als ik goed nieuws had gehad, was ik hier wel met fanfare en al komen binnendenderen.

Hilde, je kent de weg naar succes blijkbaar. Dit moet helemaal goedkomen!

Geplaatst

Tja, dat had ik al een beetje verwacht, Katalaya, maar om het nou stilzwijgend langs te laten gaan.... Ik wilde toch nog even vragen hoe het was. Balen!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Vanmiddag om 14.55 uur heb ik eindelijk het "verlossende" telefoontje gehad, maar wat denk je? Telefoon in de auto en ik zat bij een afspraak! Ik had m'n mobiel express niet mee naar binnen genomen, want ken mezelf een beetje....ik zou om de haverklap op de telefoon gaan kijken! Dat was natuurlijk ook het eerste wat ik deed toen ik weer in de auto stapte en heb trillend m'n voicemail gebeld. Pfff..........wat een opluchting!! Onze eerste cryo is goed ontdooit, tenminste daar lijkt het op en de tp is dus ingepland. Hopenlijk blijft ie goed doordelen en kunnen we onze tweede cryo de komende 9 maanden in de vriezer houden! Oooooo ik vind het zooooooooo spannend!!!!!

Katalaya; wat ongelofelijk balen voor je meid! Probeer de moed niet te verliezen, er zijn hier veel succesverhalen!

Hilde; laten we hopen dat dit embryootje hetzelfde resultaat oplevert als die enorme schattige krullebol van je! Mijn duimen draaien!

Disi; hoe gaat het met jou? Spannend meid, 15 augustus echo...yessssssss!

Marlijn; lief van je, ik hou een plekje vrij op het wachtbankje hoor!

Mare; hoe is het met jou? Kan je je rust een beetje vinden?

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, jou situatie kan ik me helemaal voorstellen: wij hebben van onze eerste IVF ook nog 2 cryo's. Wij laten er half september weer eentje ontdooien, als het meezit.

Zet 'm op!

Geplaatst

Gaaf Esly, dat de cryo goed ontdooid is! En nu hopen dat ie lekker 8,5 maand in je warme baarmoeder blijft zitten! Het is je zo gegund!

En kan me dat hele telefoongebeuren zo levendig voorstellen! Ze hadden mij iets na 12en gebeld, dus ik had helemaal geen tijd om me zenuwachtig te maken. Vind het knap dat je die telefoon in de auto hebt laten liggen!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Esly, wat super dat de cryo goed ontdooid is!!!

De telefoonstress is zeer herkenbaar… vind het ook knap dat je de telefoon in de auto kon laten, ik zit er meestal ongeveer bovenop J.

Hilde, morgen al de TP. Succes! Inmiddels weer helemaal bijgekomen van de punctie?

Katalaya, balen zeg, was er na jouw eerdere berichten al wel een beetje bang voor. Hopelijk hebben jullie meer geluk in september!

Disi en Chris, alles goed met jullie? Chris nog even en dan heb je de echo, spannend!

Ondanks de vakantie kan ik de rust niet helemaal vinden, heb soms te veel tijd om na te denken. Ben een beetje in huis aan het klooien. Had gehoopt dat ik meer los kon komen in het hele traject, maar helaas…. Afgelopen week is een vriendin bevallen en er staan er nog twee ‘op knappen’. Ben super blij voor ze, maar blijf het confronterend vinden.

Zo, nu weer genoeg geklaagd J! Vandaag ga ik naar een vriendin in het midden van het land en in de loop van volgende week lekker met vakantie! Doet me vast goed!

Meiden, ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Esly super nieuws, wanneer is je TP? zet hem op, ik duim voor je.

Hilde morgen TP!!! spannend. Als het nou net zo gaat als bij je dochter...voor jou draaien de duimen ook weer.

Mare knuffel van mij en hopelijk kun je het dan, als je met vakantie bent, wel een beetje van je af zetten. Fijne vakantie, ik denk aan je.

Chris op naar 1 augustus!

Hier alles goed, buik is rustiger en minder pijnlijk...

Liefs Disi

Geplaatst

Hilde, succes met je tp morgen.

Disi, ik ben heel benieuwd naar mijn eerste echo.

Mare, fijne vakantie. Ik begrijp heel goed de gevoelens die je hebt. Ik hoop dat je wat rust kunt vinden.

Geplaatst

Joehoe.....hier ben ik weer even! De tp vanmiddag is helemaal goedgegaan en heb de cryo dus aan boord! Nu maar hopen dat ie het in mijn warme buik prettiger vind dan in die koude diepvries en de komende 8,5 maand blijft zitten! Pffff ...Zó spannend!! Maar ja, dat hoef ik hier niemand uit te leggen!

Tja..en dat van die telefoon....was niet makkelijk hoor, maar ken mezelf een klein beetje...had ik de telefoon mee naar de afspraak genomen dan was ik niet bij het gesprek geweest met m'n hoofd en dat is weer niet professioneel he?! Toen ik in de auto stapte was wel het eerste wat ik deed mn mobiel pakken en met een bonkend hart mn voicemail bellen!

Hilde; ook hier nog eventjes: voor morgen heel veel succes en ik hou een plekje voor je vrij op t wachtbankje hoor!

Mare; Alvast een fijne vakantie gewenst, ik hoop dat het lukt om wat te ontspannen!

Chris; bijna maandag meid! Spannend!!!!!!!!!

LIefs Esly!

Geplaatst

Nou, echt wel, Esly!

Bij mij zijn ze vandaag wel even bezig geweest om de kleine aan boord te krijgen. In eerste instantie zat er een rare knik in de toegangspoort tot mijn baarmoeder, omdat de blaas er op drukte. Helaas lukte het haar niet om daar zo naar binnen te gaan met de catheter... Dus... kleren weer aan, naar de wc, en weer terug de stoel in... Wilde het nog niet lukken... Iets van een vernauwing in de opening van de baarmoeder, had ze het even over... Toen hebben ze er nog een arts bij gehaald. De arts die er normaal altijd bijgeroepen werd, was er niet (van Kamp). Maar deze is het ook gelukt. Ieniemienie is aan boord. Betere kwaliteit als grote zus en het vorige embryootje, en dat was op zich al goed.

Moet wel eerlijk zeggen dat op een gegeven moment, toen arts 2 het ook niet in 1 keer lukte, de tranen wel even kwamen. Ze vroeg of het nog lukte om te ontspannen... Nou, niet echt meer nee...

Ik kon ook nog wel wat last krijgen van helder rood bloedverlies, omdat het allemaal niet zo makkelijk was gegaan. Daar moest ik me verder geen zorgen over maken. Ik had al wat rodigheid aan de kop van de catheter gezien, dus ik vermoedde ook al wel zoiets.

We kregen een echofoto mee van de witte belletjes in de baarmoeder.

En, kreeg weer instructies om een paar dagen rustig aan te doen. Het was toch DVD-weer, zei de arts. Dus.... meissie gaat morgen spelen en logeren bij kennissen, want mijn mannetje moet weg 's middags en 's avonds....

Groetjesssssssss

Geplaatst

Jeetje, Hilde... wat een nachtmerrie lijkt me dat! Dan ben je zo dichtbij, heb je al zo'n voorgeschiedenis met slecht nieuws en teleurstellingen... en dan zou het zo op het laatste moment mislopen? Ik kan me voorstellen dat ik in jou geval ervan overtuigd zou zijn dat er een vloek op het hele kinderen krijgen rust.

Maar... het is gelukt. En het was een ervaring die je nu al nooit zult vergeten. Des te meer kans dat het het begin is van nog veel meer onvergetelijke ervaring. Ik hoop dat je - later in het bejaardentehuis - tegen je kleinkinderen het verhaal zult vertellen dat hun mama toen ook al goed was in hordelopen.

Je schrijft 'betere kwaliteit als grote zus'. Hoe hebben ze die kwaliteit geformuleerd?

Geplaatst

@Hilde, ik had je tp-story al gelezen op het augustuswachtbankje....wat een toestand zeg! Pffff...........laten we inderdaad hopen dat je later in het bejaardenhuis een smeuiig verhaal hierover kan vertellen aan je kleinkinderen!

@Chris; spannend.........nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het maandag! Alvast veel succes gewenst!

hier weer een dag om, nog 10 dagen te gaan......nu ff lekker de bank op met een boekje! Tot later!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden