Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jakkes Danielle, sterkte!!! en idd kunnen ze niets doen? wanneer moet het afzakken?

Super van je zwangerschap!!

Ik woon ook in de buurt van Emmeloord en helaas is hier geen ziekenhuis dichterbij waar je opgenomen kunt worden, dan wordt het Sneek of lelystad

eslief, mijn zoon was 4 dagen eerder... Hoest verder met jouw controles.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas alles goed met je knulletje? Je krijgt vast al lieve smeltlachjes:)

Hier niet echt positief jammergenoeg.. dinsdag bij de echo maar 2 eiblaasjes dus de studie heeft niet veel effect..de cyste die ik heb is nu ook gaan groeien en zit een tp in de weg deze zal met de punctie weggehaald worden.. ben er een beetje bang voor..beetje jammer hoor had goede hoop.. morgen terug en we zullen zien:)

Geplaatst

Succes voor jou Eslief!!! Ik hoop dan maar dat deze twee nog twee anderen als gezelschap krijgen bij jou. Soms is er ineens meer te zien bij de volgende echo.

Go for it!!

Liefs Moes

Geplaatst

eslief veel succes vandaag! hopelijk gaan er een aantal bij komen.

hoe gaat het met je hoofdpijn?

met ons ventje gaat het goed,de nachten worden weer langer dat is wel prettig.

en inderdaad, hij lacht heerlijk zo leuk!

Geplaatst

Eslief, super nieuws vijf! Wordt je dan vandaag ook gebelt hoeveel er bevrucht zijn??? Spannenddddd!!

Ik lig inderdaad in Zwolle, nadat ik vorige week vrijdag op controle was geweest mocht ik niet meer weg. Super ziekenhuis, heb heerlijk een kamer alleen, mag de hele dag bezoek en het personeel is echt super!

Normaal gesproken ga ik inderdaad altijd naar Lelystad, maar nu was ik hier al.

Ik lig hier nu al een week en ben 13 kilo aangekomen, erg benauwd en heb vannacht echt weer rot geslapen. Ze zouden een punctie kunnen doen, met een naald vocht uit je buiktrekken. Dat geeft twee dagen verlichting en vervolgens heeft je lichaam weer zoveel vocht aangemaakt dat je weer op het zelfde zit. Het zelfde geldt voor het toedienen van eiwitten, ook daar ga je van plassen, maar is ook een tijdelijk iets. Het schijnt met OHSS zo te zijn dat je lichaam op een grens komt en dan "het bochtje om gaat" waardoor hrt vocht weer in de bloedbaan wordt opgenomen en je het uitplast. Wanneer dat is is alleen de grote vraag? Vaak na 2 tot 3 weken.. geduld hebben.. Ik ben hier in goede handen, had er niet aan moeten denken dit thuis alles door te moeten maken! Ze kwamen eergister van de fertiliteit ook nog even langs, even kijken hoe het met me ging.. super lief!

Geplaatst

Danielle ik moet de punctie nog krijgen maar er groeien er 5:) dat is al heel wat voor mijn doen! Zondag terug en zo dinsdag de punctie.. ik ben zondag heel dichtbij moet in het ziekenhuis bloedprikken om 10:) ik hoop dat je lichaal snel de bocht omgaat.. sterkte zet hem op.. hierna kan je lekker genieten van een hummel in je buik.. jammer dat het dan zo moet he

Geplaatst

Oh hahaha die had ik even gemist, sorry. Ah dinsdag dat schiet ook al mooi op! Zwaai maar even naar me hahaha.. het gaat beter en ik lijk de bocht om te gaan, ik begin te plassen!!!!!! Nog nooit zo blij geweest hahahaha.. Ik ben vanmorgen niet aangekomen, dus ik hoop echt dat het "einde" inzicht is. Al zal ik thuis nog wel aardig aan moeten sterken, ik ben nog slapper dan een vaatdoek. Morgen ook 5 weken zwanger, heel dubbel en totaal nog niet mee bezig. Wel nog een test gedaan, super positief. Nog dikker dan het controle streepje :-) :-) :-) :-)

Als ik straks naar huis mag kom ik weer onder controle bij de fertiliteit en mag ik dus waarschijnlijk al eerder een echo dan 7.5 weken omdat ze mijn eierstokken in de gaten moeten houden. Scheelt weer ;-)

Geplaatst
Oh hahaha die had ik even gemist, sorry. Ah dinsdag dat schiet ook al mooi op! Zwaai maar even naar me hahaha.. het gaat beter en ik lijk de bocht om te gaan, ik begin te plassen!!!!!! Nog nooit zo blij geweest hahahaha.. Ik ben vanmorgen niet aangekomen, dus ik hoop echt dat het "einde" inzicht is. Al zal ik thuis nog wel aardig aan moeten sterken, ik ben nog slapper dan een vaatdoek. Morgen ook 5 weken zwanger, heel dubbel en totaal nog niet mee bezig. Wel nog een test gedaan, super positief. Nog dikker dan het controle streepje :-) :-) :-) :-)

Als ik straks naar huis mag kom ik weer onder controle bij de fertiliteit en mag ik dus waarschijnlijk al eerder een echo dan 7.5 weken omdat ze mijn eierstokken in de gaten moeten houden. Scheelt weer ;-)

Hoi Daniëlle,

sterkte met je herstel, dat je snel naar huis mag.

Dan kan je van je zwangerschap gaan genieten.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Goed nieuws, ik ben sinds zondag het "bochtje" om en ik mag vanmiddag naar huis! Super! Heerlijk naar mijn twee mannen ♡

Daarnaast was mijn hcg 4700 en ben ik 5.3 weken zwanger. Volgens de arts is dat prima, hier iemand ervaring mee? Ik moet doorgaan met de bloedverdunners en dinsdag a.s mag ik terug komen bij de fertiliteit voor een echo. Dan ben ik 6.2 weken en zou je al een hartje kunnen zien.. spannend!!

Eslief hoe is het met jou???

Geplaatst

Ahhhh eindelijk danielle!! Lekker naar huis;) ik was bloedprikken zondag en kwam kuchenbekker daar tegen... moest gelijk aan jouw denken;)

Ik mag morgen voor de punctie! Spannend weer

Geplaatst

Daniëlle wat fijn dat je naar huis mag. Ook nog gefeliciteerd!

Je laatste bloedwaarde komt precies overeen met die van mij.

Ik had een hcg van 80 bij 4wk1, 436 bij 4wk4 en 4941 bij 5wk3. Dat is dus op precies even lang zwanger. En weet je, er zijn vrouwen die veel hogere waardes hebben bij die datum, maar ook die lager hebben. Het gaat er om dat de stijging mooi is. Maar vanaf nu gaat dat ook niet meer zoveel zeggen. Hoe hoger je waarde, hoe minder hard je stijging gaat. Dus geen zorgen als je verdubbeling nu opeens langzamer gaat!

En vertrouw gewoon op het positieve bericht van je arts. En nog maar een weekje en dan al de echo. Lekker snel al. Ik had de eerste echo met 6wk3 en had een mooi kloppend hartje, en vorige week met 8wk6 weer.

Zorg goed voor je zelf en blijf alle goede adviezen van de artsen met betrekking tot de overstimulatie heel erg ter harte nemen!

Eslief, Superspannend morgen. Zet hem op. Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn?

Geplaatst

Wat fijn dat je naar huis mag Danielle! Nu thuis lekker bijkomen!!! En het is een mooie waarde hoor.

Okaasan geweldig dit! Jij die mensen moed in spreekt over het hcg heerlijk!!!!!!! Ben nog steeds zo blij voor je!

Geplaatst

Bianca dank je wel. Dit is nu wel het oogstte compliment dat ik kan krijgen tranen in mijn ogen. Maar je hebt meer dan gelijk. Ik blijf het zo onwerkelijk vinden.

Geplaatst

Heerlijk thuis weer, wel pittig hoor poeh. Je wil snel te veel he, mijn lichaam geeft dan direct aan dat het te veel is door stekende pijn. Weer plat liggen en rust!

Okaasan, wat lief van je! Ik volgende je al bij de topic uitgerekend in maart/april. (Ik durf me nog niet toe te voegen haha) Zo fijn voor jullie, een godsgeschenk! Onze waardes komen inderdaad erg overeen. Bij 3.5 weken was hcg 71 en bij 4.2 weken 307. Een mooie stijging nu dus, altijd fijn weer een bevestiging.

Eslief, wat spannend!!!!!! Veel succes morgen, fijn hé dat je direct een dag later gebeld wordt. Kuchenbekker had inderdaad dienst afgelopen weekend, hij kwam ook nog even bij mij langs hahaha. Dinsdag mag ik ook weer naar hem toe, fijne man is dat!

Geplaatst

Top dat je weer naar huis bent!! Lekker bij je mannen :-)

hoe voel je je verder? Spannend de echo . Maar fijn bij kuchenbekker erg leuke en fijne man!!!

eslief veel succes zet hem op!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden